محتوا پنهان

 آموزش ایجاد خط تولید کت وشلوار مردانه (بخش اول)

۱-ازکجا شروع کنیم؟

 ۲-ماشین آلات مورد نیاز تولید کت و شلوار

 ۳-راهنمای تولید کت و شلوار

 

۱-برای راه اندازی تولید کت و شلوارازکجا شروع کنیم؟

شاید امروزه اصلی ترین مشکل تولید کنندگان در ایران از اینجا شروع می شود که ابتدا اقدام به تولید محصول نموده وبعد ازتولید به دنبال مشتری دربازار می گردند که معمولا باخریدارن غیر منصف برخورد کرده وموجبات سواستفاده از تولید کننده را فراهم نموده ودر اغلب موارد با شکست ودلسردی مواجه می شوند.

لذا لازم به ذکر است که قبل از اقدام به شروع تولید هر محصولی ضروری است که در زمینه بازاریابی اقداماتموثری صورت پذیرد

 که مهمترین آنها بررسی بازار،قیمت کالا در عمده فروشی ها ومراکز پخش میباشد  که متاسفانه در اغلب موارد مورد توجه قرار نگرفته وتولید کننده با توجه به قیمت محصول در مراکز تک فروشی وفاصله زیاد قیمت تک فروشی با قیمت محاسبه شده کالا در تولیدی به مرحله تولید وارد می شود حال آنکه یک تولید کننده هرگز نمی تواند محصول تولیدی را به صورت تکی بفروش برساند پس اصلی ترین نیاز در تولید هر محصول و به خصوص پوشاک ،بازار یابی دقیق و قدرتمند است.

۲-ماشین آلات مورد نیاز تولید کت و شلوار

برای تولید کت وشلوار مردانه باتوجه به تیراژ تولید وهمچنین مدل محصول وکیفیتی که تولید کننده مد نظر دارد ماشین آلات مختلفی مورد نیازاست.

در اینجا ما تلاش می کنیم که لیستی از ماشین آلات اصلی که جهت تولید کت وشلوار به صورت عمومی مورد نیاز است را دراختیار شما قرار

دهیم:

 

 

۱-قیچی برش:

با توجه به حجم تولید شما سایز قیچی مورد نیاز خود را انتخاب نمایید .در بازار امروز قیچی برش متفاوتی وجود دارد که مهمترین آنها قیچی برشعمود بر بوده که براساس اینچ دسته بندی می شود که هر اینچ توانایی برش ۲/۵ سانتی متر ارتفاع پارچه را دارد  که به عنوان مثال قیچی ۵ اینچ می تواند ۱۲/۵ سانتی متر ارتفاع پارچه را برش بزند

خواندن
راه اندازی کارگاه خیاطی و تولیدی پوشاک(11 نکته مهم)

البته امروزه دستگاههای برش CNC تمام اتوماتیک نیز در بازار جهانی عرضه شده که خوشبختانه در کشور عزیز ما نیز در چند کارخانه بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد اما قطعا برای کارگاههای متوسط و کوچک استفاده از این تکنولوژی پرهزینه بوده و غیر اقتصادی می باشد.

 جهت مشاهده انواع نمونه ها بروی کلمه  قیچی برش کلیک نمایید

۲-چرخ خیاطی راسته دوز:

۴۰درصد از بار تولید پوشاک به دوش این چرخ خیاطی می باشد. امروزه به لطف ماشین آلات ساخت کشور چین انواع کامپیوتری این چرخ خیاطی با بازدهی بالا و افزایش راندمان تولیدوقیمت های بسیار کمتر از نمونه های اروپایی وژاپنی قابل دسترس می باشد که در۹۵درصد از مواقع به جهت کیفیت وقیمت پیشنهاد بنده به دوستان تولید کننده استفاده از همین محصولات چینی می باشد.

 جهت مشاهده انواع نمونه ها بروی کلمه  چرخ خیاطی راسته دوز کلیک نمایید

۳-چرخ خیاطی سردوز

جهت سردوزی محصول مورد نظر  شما باتوجه به تیراژکار به یک یا چند چرخ خیاطی سردوز ۳نخ و۵نخ نیاز دارید که با توجه به تیراژ تولید بعد از کسب مشاوره نوع معمولی یا اتومات آن را انتخاب نمایید.

 جهت مشاهده انواع نمونه ها بروی کلمه چرخ خیاطی سردوز کلیک نمایید

۴-چرخ خیاطی دکمه دوز:

در انواع مدلهای کت شما چند عدد دکمه در سر آستین به جهت تزۀین ویک تا سه دکمه درقسمت جلوی کت و شلوار استفاده می کنید که به همین جهت در هر کارگاه تولید کت وشلوار حداقل یک چرخ خیاطی دکمه دوز مورد نیاز شما خواهد بود البته امروزه مدلهای مختلف از این چرخ خیاطی عرضه می شود که آخرین تکنولوژی عرضه شده امکان انتقال دکمه تا فک دستگاه را به صورت اتومات فراهم کرده و راندمان کار تاحدود ۴برابر نسبت به مدلهای دیگر را افزایش می دهد.

جهت مشاهده انواع نمونه ها بروی کلمه  چرخ خیاطی دکمه دوز کلیک نمایید

 

۵- چرخ خیاطی مادگی:

بعد از نصب دکمه روی کت قطعا برای هر دکمه یک عدد جا دکمه یا همان مادگی نیز مورد نیاز است امروزه در همه مدلهای کت وشلوار مادگی به صورت چشمی مورد استفاده قرار می گیرد که بسیار زیبا و چشم نواز خواهد بود البته در گذشته دور استادان خیاط مادگی چشمی را با دست روی کار می دوختند که امروزه این امرهم از نظر زمان و هم ازنظر اقتصادی و هم از نظر فنی امکان پذیر نمی باشد.

آموزش راه اندازی خط تولید کت وشلوار مردانه (بخش دوم)

در ادامه بخش اول به بررسی سایر ماشین آلات مورد نیاز تولید کت و شلوار و راهنمایی تکمیلی جهت تولید این محصول میپردازیم

۶-فیوزینگ:

حتما تمام تولید کنندگان کت این جمله ی بنده را تایید خواهند کرد که بعد از ورود این دستگاه به صنعت دوخت ودوز کار استادکاران به جهت اتوکشی و فیکس کردن لایی روی کار بسیار آسان تر وسریعتر و با کیفیت بهتر انجام می شود.

کافیست لایی وپارچه را روی هم قرار داده و روی نوار نقاله دستگاه فیوزینگ قرار داده بعد از چند ثانیه دستگاه عملیات مورد نظر راانجام داده واز طرف مقابل کار را به خارج هدایت می کند.لازم به ذکر است جهت حرارت ایجاد شده توسط دستگاه، پیشنهاد می شود محصول در محلی به صورت ثابت نگهداری شود تا حرارت کاهش پیدا کند که در غیر اینصورت محصول دچار شکستگی و ااصطلاحا سخورمه خواهد شد.

جهت مشاهده انواع نمونه ها بروی کلمه  فیوزینگ کلیک نمایید

 

خواندن
چرخ خیاطی مورد نیاز تولید شلوار جین

۷-چرخ خیاطی الیک:

این دستگاه در کت وشلوار جهت مقاوم سازی گوشه ی جیب های داخلی کت و جیب های پشت شلوار استفاده می شود .امروزه تقریبا در همه کت وشلوارهای موجود در بازار از طرح الیک دی استفاده میشود که هم از نظر استحکام و هم از نظر زیبایی مورد تایید بازار قرار گرفته است.لذا در همه موارد تهیه حداقل یک دستگاه الیک کامپیوتری الزامی است.

جهت مشاهده انواع نمونه ها بروی کلمه  الیک کلیک نمایید

۸-چرخ خیاطی هفت وهشت:

شما جهت دوخت مارک های داخل کت واحتمالا مارک داخل کمر شلوار وهمچنین اتصال یقه کت به بدنه اصلی به دستگاه هفت وهشت نیاز پیدا خواهید کرد. از نظر فنی در کت به انواع مختلفی از هفت وهشت نیاز می باشد که با توجه به تیراژ محدود در اکثر تولیدهای ایران استفاده از مدلهای دارای خورد غیر اقتصادی می باشد.

جهت مشاهده انواع نمونه ها بروی کلمه هفت و هشت کلیک نمایید

۹-چرخ خیاطی شلال وبانتو:

این دو دستگاه از نظر شکل ظاهری دوخت بسیار به هم شبیه می باشند اما از نظر فنی و شکل کار دستگاه کاملا باهم متفاوت می باشند.از شلال جهت زیبایی داخل کار روی لبه آستر معمولا بارنگ مخالف کار استفاده می گردد همچنین لبه جیب های شلوار نیز از شلال استفاده می شود .از بانتو فقط در لبه یقه کت و لبه پایینی کت استفاده می شود.

در گذشته این عملیات توسط دست انجام می شد که با ارایه این دو دستگاه به بازار کار بسیار آسان و در تیراژ بالا انجام می شود.

اخیرا با توجه به سبک کارهای ارایه شده به بازار استفاده از این دو دستگاه تقریبا به فراموشی سپرده شده است لذا برای افرادی که اقدام به شروع تولید کت وشلوار می کنند در ابتدا به هیچ وجه خرید این دو دستگاه و بخصوص بانتو پیشنهاد داده نمی شود.

جهت مشاهده انواع نمونه ها بروی کلمه  بانتو کلیک نمایید

۱۰-میز مکش:

نیاز به چند دستگاه میز مکش در همه کارگاههای تولید کت وشلوار الزامی می باشد ترجیحا برای هر دو دستگاه چرخ راسته دوز یک دستگاه مکش مورد نیاز می باشد.

جهت مشاهده انواع نمونه ها بروی کلمه میز مکش کلیک نمایید

۱۱-اتو کارگاهی:

به جهت زیبایی کاردر طول انجام عملیات دوخت کت نیاز به استفاده از اتو لازم می باشد که امروزه باتوجه به تولید دیگ های بخار سایز کوچک ومتوسط در داخل کشور به تولید کنندگان متوسط وکوچک پیشنهاد می شود جای خرید چند دستگاه اتو بخار از یک عدد دیگ بخار

سایز متوسط وچند دستگاه دسته اتو استفاده گردد که هم از نظر مصرف انرژی و هم از نظر اصطحلاک بسیار اقتصادی خواهد بود.

جهت مشاهده انواع نمونه ها بروی کلمه اتو کارگاهی کلیک نمایید

۱۲-سایر ماشین آلات صنعتی:

در خط تولید کت وشلوار شامل آستین چسبان و اپل دوز و مادگی دم آستین یک لا ونیم لا و خورد سرشانه وآستین و همچنین خط پرس صنعتی فقط به تولید کنندگان متوسط وبزرگ یا تیراژ حداقل هفته ای ۵۰۰دست به بالا پیشنهاد می شود

 ۳-راهنمای تولید کت و شلوار مردانه

جهت تولید یک کت وشلوار زیبا و استاندارد شما باید به موارد زیادی توجه کنید.

تولید کت از جمله فنی ترین اقدام در پوشاک می باشد که نیازمند علم بسیار بالا و نگاه فنی و هنری  میباشد لذا قطعا توصیه می شود قبل از شروع حتما با متخصص در امر الگو وطراحی مشاوره نمایید.

تفاوت عمده ی محصولات داخلی با سایر کشورهای مطرح در این صنعت استفاده از روش های قدیمی در الگوسازی و یا متاسفانه کپی برداری از الگوهای خارجی می باشد که قطعا در کیفیت تاثیر منفی خواهد گذاشت .

امروزه نرم افزارهای متعددی نیز در بازار وجود دارد که در امر الگوسازی کمک خواهد کرد اما اکیدا پیشنهاد می شود که قبل از شروع در کلاس های آموزشی شرکت کرده و از نظر فنی خود را تقویت نمایید.

پس از کسب آموزش لازم در جهت الگوسازی و برش در زمینه تولید باتوجه به میزان بودجه و تیراژو فضای تولیدی که در اختیار دارید خط تولید برای شما چینش خواهد شد لذا مدل کار به تیراژ تولید شما و وسعت محل تولیدی شما در چینش خط تولید و نوع ماشین آلات و هزینه ی آن تاثیر مستقیم خواهد داشت. .

در پایان امیدوارم که همه شما که به تولید در ایران عزیز می اندیشید و برای مطالعه این مطالب وقت گذاشتید موفق بوده وبه آرزوهای بزرگ

خود دست یابید.

جهت مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۲۱۵۵۸۰۰۰۰۵ تماس حاصل فرمایید

خواندن
نحوه تولید ماسک پرستاری به همراه قیمت دستگاه و مواد اولیه

.