چرخ خیاطی یکی از لوازم مهم در خانه است که برای دوخت و دوز مورد استفاده قرار می گیرد. کار با این دستگاه سخت نبوده و شما به راحتی می توانید آن را یاد بگیرید. چرخ خیاطی ها مارک ها و مدل های مختلفی دارد و هر کدام به نوع خاصی کار می کند. به همین دلیل خرید چرخ خیاطی نیازمند اطلاع و آگاهی بسیاری می باشد. بنابراین در این مقاله به صورت مفصل در مورد راهنمای جامع خرید بهترین چرخ خیاطی با قیمت ارزان صحبت خواهیم کرد. بدین منظور در صورتی که قصد خرید چرخ خیاطی را دارید با مطالعه مقاله زیر اطلاعات خود را در مورد این محصول افزایش دهید تا بتوانید مناسب ترین چرخ خیاطی را خریداری کنید.

 

انواع چرخ خیاطی از نظر کاربری برای خرید چرخ خیاطی قیمت ارزان

چرخ خیاطی ها از نظر کاربری به دو دسته صنعتی و خانگی تقسیم بندی می شود که عبارت است از:

 

چرخ خیاطی خانگی

انواع مختلف چرخ خیاطی‌ خانگی برای دوخت های ساده و کاربردی مورد استفاده قرار می گیرد. این چرخ ها قیمت مناسب تر و وزن پایین تری دارند و با استفاده از آن می توانید دوخت های متنوعی را بر روی پارچه پیاده سازی کنید. برای کار با چرخ خیاطی خانگی نیازی نیست که حتما مهارت بالایی داشته باشید. کار با چرخ های خانگی آسان بوده و شما به راحتی می توانید آن را یاد بگیرید.

چرخ خیاطی خانگی
چرخ خیاطی خانگی
خواندن
بهترین مدل چرخ خیاطی صنعتی و خانگی درسال۲۰۲۲✅

چرخ خیاطی صنعتی

نام چرخ خیاطی های صنعتی بدین معنا نیست که حتما در صنعت کاربرد دارد بلکه افرادی که قصد دوخت حرفه ای را دارند می توانند با خرید این چرخ خیاطی انواع پارچه ها را با انواع مدل ها بدوزید. انواع چرخ خیاطی صنعتی امکان دوخت راسته دوزی، زیگزاگ و … را برای کاربران فراهم خواهد کرد. سرعت و کیفیت این چرخ ها بسیار بالا بوده و ابعاد، وزن و قیمت این محصول نسبت به چرخ خیاطی های خانگی بالاتر می باشد.

 

چرخ خیاطی صنعتی
چرخ خیاطی صنعتی

انواع چرخ خیاطی صنعتی از نظر قابلیت ها در هنگام خرید چرخ خیاطی قیمت ارزان

برای خرید برترین برند چرخ خیاطی و مناسب ترین نوع آن باید ابتدا انواع چرخ خیاطی را بشناسید. چرخ خیاطی ها در سه نوع مکانیکی، برقی و دیجیتال تولید و به بازار عرضه می شود. در زیر این سه چرخ خیاطی را به شما شرح خواهیم داد:

خواندن
لیست قیمت بروز چرخ خیاطی جک

چرخ خیاطی مکانیکی

چرخ خیاطی های مکانیکی یکی از اولین دستگاه های تولیدی است که تمامی مراحل دوخت و تعمیرات لباس را به صورت دستی انجام می دهد. تنوع در مدل این چرخ خیاطی پایین بوده و تمامی تنظیمات این دستگاه را می توان به صورت دستی تنظیم کرد. بسیاری از چرخ خیاطی های دستی پیشرفته با استفاده از پدال کار می کنند و شما با فشار دادن مرتب پدال می توانید سوزن آن را بالا و پایین کنید.

 

چرخ خیاطی دیجیتالی

چرخ خیاطی های دیجیتالی یکی از مدرن ترین و پیشرفته ترین چرخ خیاطی های موجود در بازار است که در مقاله راهنمای جامع خرید بهترین چرخ خیاطی با قیمت ارزان باید آن را معرفی کنیم. این دستگاه شامل تنظیمات کاملا پیشرفته بوده و می تواند فرایند دوخت و دوز را بر اساس نوع پارجه و به صورت ساده و مدل دار انجام داد. این مدل چرخ خیاطی به کامپیوتر متصل شده و قابلیت بروز رسانی را دارد. کارت حافظه موجود در چرخ خیاطی های دیجیتالی این امکان را به شما می دهد که مدل و طرح دوخت جدیدی را خلق کرده و آن را ذخیره نمایید و آن را در دوخت های بعدی استفاده کنید.

چرخ خیاطی دیجیتالی

چرخ خیاطی دینام سروو

ترکیبی از چرخ خیاطی کامپیوتری و مکانیکی باعث تولید چرخ خیاطی برقی می شود. این چرخ خیاطی مانیتوری بزرگ دارد که تنظیمات موجود بر روی آن به نمایش گذاشته می شود. شما می توانید سایر تنظیمات را نیز بر روی این دستگاه اجرا کنید. چرخ خیاطی برقی در دو نوع ساده و پیشرفته تولید و به بازار عرضه می شود و هر فرد بر اساس سطح کاری خود می تواند مناسب ترین را خریداری کند. این چرخ خیاطی در مقایسه با نوع دیجیتالی آن قیمت پایین تری دارد.

خواندن
صفر تا ۱۰۰ رشته طراحی لباس+درآمد و بازارکار

 

چرا باید چرخ خیاطی بخریم؟

خرید چرخ خیاطی برای هر فردی الزامی نیست. ولی افرادی که با دوخت دوز ساده تا پیشرفته سر و کار دارند با استفاده از این دستگاه می توانند کار خود را راحت تر کنند. با خرید چرخ خیاطی می توانید در هزینه ها صرفه جویی کنید بدین صورت که برای انجام فرایند دوخت و دوز دیگر نیازی نیست که هزینه ای به خیاط پرداخت کنید. همچنین این دستگاه در مواقع ضروری کار شما را سریعا راه می اندازد و وقت زیادی از شما نمی گیرد.

 

 

نکات حائز اهمیت برای خرید چرخ خیاطی

در بخش راهنمای جامع خرید بهترین چرخ خیاطی با قیمت ارزان باید نکاتی را درباره خرید بهترین چرخ خیاطی باید خدمت شما ارائه دهیم تا شما خریدی مطمئن تر و بهتر داشته باشید.

سرعت چرخ خیاطی

زمان انجام دوخت و دوز در هنگام خرید چرخ خیاطی بر اساس نیاز شما تعیین می شود. سرعت دوخت چرخ خیاطی صنعتی به صورت میانگین بین هزار تا پنج هزار دوخت در دقیقه می باشد. این سرعت توسط دکمه کنترل سرعت موجود بر روی چرخ خیاطی قابل تنظیم است. به عنوان مثال برای دوخت پارچه های چرمی نیاز به دوخت با سرعت بالا است تا سوزن چرخ نشکند. بنابراین برای انجام دوخت های ساده نیازی نیست که شما هزینه چندانی پرداخت کنید و با خرید چرخ خیاطی های ساده تر و مدل پایین تر می توانید در هزینه خرید صرفه جویی کنید.

 

میزان کارکرد صدا

برخی از چرخ خیاطی ها دارای دینام هستند و از این رو سر و صدای زیادی را تولید می کنند. در کارگاه های صنعتی و تولیدی ها سر و صدای چرخ عادی بوده و اهمیت زیادی ندارد ولی برای مصارف خانگی میزان صدای چرخ خیاطی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. به دستگاه هایی که در ساخت آن ها از دینام استفاده نشده است چرخ های ماکو گرد نیز می گویند.

 

خواندن
لیست قیمت چرخ خیاطی صنعتی کارگاهی

 

وزن و اندازه  چرخ خیاطی

وزن و اندازه چرخ خیاطی است یکی از مهم ترین مواردی است که در راهنمای جامع خرید بهترین چرخ خیاطی با قیمت ارزان باید مورد توجه قرار گیرد. چرخ خیاطی های خانگی بهتر است در ابعاد و اندازه های کوچک خریداری شود تا کمترین فضا را اشغال کند. چرخ خیاطی های صنعتی نیاز به فضای بسیار بالایی دارد و در صورت خرید فضای بسیار بالایی را از خانه شما می گیرد. میز برخی از این چرخ ها تاشو بوده و می توانید ابعاد آن را کاهش دهید. بنابراین وزن و اندازه چرخ خیاطی از جمله مواردی است که در خرید این محصول باید مورد توجه قرار گیرد.

وزن و اندازه چرخ خیاطی
وزن و اندازه چرخ خیاطی

دوخت متنوع

یکی از مواردی که در قیمت و نوع چرخ خیاطی تاثیر می گذارد دوخت متنوع این محصول است. برخی از دستگاه ها تنها دوخت ساده ای دارند ولی برخی دیگر نیز دارای دوخت های پیچیده و طرح دار می باشند. چرخ خیاطی های پیشرفته قابلیت دوخت های طرح دار و تزئین لباس را نیز برای خریداران فراهم می کند. در صورتی که چرخ خیاطی را تنها برای مصرف شخصی استفاده می کنید نیازی به خرید دستگاه های پیشرفته ندارید و شما با پرداخت مبلغ پایین تر می توانید دستگاه ساده تری را خریداری نمایید.

 

قیمت در خرید چرخ خیاطی قیمت ارزان

بودجه بر روی خرید نوع و مدل چرخ خیاطی تاثیر می گذارد. قیمت چرخ خیاطی با توجه به مدل های مختلف و ویژگی های پیشرفته ای که دارند متفاوت است ولی در صورتی که بودجه کافی برای خرید چرخ های جدید و پیشرفته را ندارید می توانید مدل پایین تری را خریداری کنید. به عنوان مثال چرخ خیاطی های مکانیکی در مقایسه با چرخ های الکترونیکی به بودجه پایین تری نیاز دارد. به همین دلیل شما برای دوخت های ساده نیازی به پرداخت بودجه بالایی نخواهید داشت.

 

ضمانت نامه چرخ خیاطی

وجود ضمانت نامه در هنگام خرید مشتریان را از سلامت محصول مطمئن خواهد کرد. در این حالت در صورتی که چرخ خیاطی به هر دلیل نتواند به خوبی کار کند می توانید در نمایندگی به صورت رایگان آن را تعمیر کنید. بنابراین یکی از موارد مهمی که در راهنمای جامع خرید بهترین چرخ خیاطی با قیمت ارزان باید عنوان کنیم این است که چرخ خیاطی بدون ضمانت نامه را خریداری نکنید.

 

خواندن
تفاوت اتو سیلتر اصل ترکیه با اتو سیلتر ایرانی

 

بهترین چرخ خیاطی برای شروع کدام است؟

معمولا افرادی که به تازگی آموزش خیاطی را شروع کرده اند نیازی نیست که چرخ های گران قیمت خریداری کنند. چرخ خیاطی های خانگی برای شروع بهترین گزینه هستند و با امکاناتی که در اختیار شما قرار می دهند می توانند در زمینه آموزش به شما بسیار کمک نمایند.

 

اجزای اصلی چرخ خیاطی برای خرید چرخ خیاطی قیمت ارزان

چرخ خیاطی از اجزای مختلفی ساخته شده است که از جمله آن به شرح زیر می باشد:

ماسوره: ماسوره قطعه ای استوانه ای شکل است که در زیر چرخ قرار دارد و نخ زیرین بر روی آن نصب می شود.

ماکو: ماکو وظیفه نگهداری ماسوره را برعهده دارد و شما با استفاده از آن می توانید میزان کشش نخ را تنظیم کنید.

ماسوره پر کن: این قطعه به همراه کشش نخ باعث چرخش ماسوره می شود. در این حالت شما نخ زیرین را به راحتی می توانید آماده نمایید.

توپی: توپی چرخ خیاطی امکان بالا و پایین کردن سوزن به صورت دستی را برای شما فراهم می کند.

پدال: پدال با کنترل سرعت دوخت دستگاه کیفیت آن را تعیین می کند. هر چه شما فشار بیشتری بر روی پدال وارد کنید، سرعت دوخت نیز افزایش خواهد یافت. بنابراین شما با فشار کم بر روی فشار می توانید دوخت آرامتری داشته باشید.

قرقره: قرقره از دیگر قطعات چرخ خیاطی است که در داخل ماکو قرار دارد. این قطعه قرقره را نگه داشته و باعث چرخش آن هماهنگ با سوزن می شود.

بهترین برند برای خرید چرخ خیاطی خانگی قیمت ارزان

برند یکی از مهم ترین مباحثی است که باید در مقاله راهنمای جامع خرید بهترین چرخ خیاطی با قیمت ارزان به آن بپردازیم. در حال حاضر بازار خرید و فروش چرخ خیاطی رونق بسیاری دارد. به همین دلیل شرکت های بسیاری در زمینه تولید انواع برندهای چرخ خیاطی در حال فعالیت می باشند. کاچیران، ژانومه، برادر و مارشال از جمله بهترین برندهای چرخ خیاطی است که مدل های مختلفی دارد.

 

چرخ خیاطی کاچیران 

کاچیران یکی از تولید کننده بسیار قدیمی در زمینه تولید انواع چرخ خیاطی می باشد که از سال ۱۳۵۹ فعالیت خود را آغاز کرده است. کاچیران یکی از برندهای موفق ایرانی است که محصولات خود را به ۲۸ کشور صادر می کند. این شرکت تاکنون مدل های بسیار متنوعی را تولید کرده که هر کدام امکانات و قابلیت های ویژه و منحصر به فردی دارد.

 

چرخ خیاطی کاچیران
چرخ خیاطی کاچیران

 چرخ خیاطی ژانومه

ژانومه یکی از محبوب ترین چرخ خیاطی های موجود در بازار است که به دلیل بدنه بسیار مقاوم و باکیفیتی که دارد توانسته مشتریان بسیاری را به خود جذب کند. این چرخ خیاطی مدل های مختلفی دارد که هر کدام قابلیت های متنوعی را در اختیار کاربران قرار داده است. ژانومه در ساخت چرخ خیاطی های خود ظاهر چرخ خیاطی را نیز مورد توجه قرار داده و با طراحی مدرن ترین چرخ خیاطی دوخت و دوزی لذت بخش را در اختیار شما قرار داده است.

 

برند ژانومه
برند ژانومه
خواندن
لیست قیمت بروز انواع چرخ خیاطی ژانومه

 

چرخ خیاطی مارشال

چرخ خیاطی مارشال یکی از شرکت های بسیار معتبر است که نه تنها در زمینه تولید انواع چرخ خیاطی فعالیت می کند، بلکه سایر لوازم خانگی نیز در این شرکت به تولید می رسد. این شرکت ایرانی نه تنها محصولات خود را به صورت داخلی به فروش می رساند، بلکه آن را نیز به سایر کشورها صادر می کند. بنابراین محصولات مارشال یکی از پرفروش ترین محصولات خانگی به شمار می رود.

 

بهترین چرخ خیاطی خانگی برای خرید چرخ خیاطی قیمت ارزان

چرخ خیاطی های خانگی در برندها و مدل های مختلفی تولید می شود. در مقاله راهنمای جامع خرید بهترین چرخ خیاطی با قیمت ارزان به برخی از بهترین چرخ خیاطی های خانگی اشاره می کنیم:

بهترین برند
بهترین برند

چرخ خیاطی ژانومه مدل JH1512

ژانومه یکی از معروف ترین و برترین چرخ خیاطی موجود در بازار است که می تواند دوخت های ساده و پیشرفته را در اختیار شما قرار دهد. چرخ خیاطی ژانومه مدل JH1512 قابلیت دوخت به صورت ساده، تیکه دوزی، زیگزاگ، پس دوزی و … را دارد. وزن این چرخ خیاطی بسیار سبک بوده و می توان راحت آن را حمل کرد. این دستگاه دارای قابلیت سوزن نخ کنبوده و بر روی تمامی پارچه ها می توان آن را اجرا کرد.

 

عکس ژانومه 1512

 

 

 

چرخ خیاطی کاچیران مدل یاسمین۵۰۱

چرخ خیاطی کاچیران مدل یاسمین۵۰۱ یکی از چرخ خیاطی پرفروش شرکت کاچیران بوده که ۲۲ طرح دوخت را در اختیار خریداران قرار می دهد. این چرخ خیاطی دارای امکانات ویژه ای از جمله لامپ ال ای دی، قفل اتوماتیک، ماکو تمام دور آسیایی، دوخت پهن و باریک می باشد. این چرخ خیاطی ساخت ایران است و یکی از برترین دستگاه های خانگی به شمار می رود. نصب سوزن در این مدل چرخ خیاطی کاچیران بسیار آسان بوده و با استفاده از آن می توان انواع پارچه ها را دوخت.

عکس یاسمین501

 

 

چرخ خیاطی کاچیران مدل رز۲۱۰

چرخ خیاطی کاچیران مدل ۲۱۰ یکی از ویژه ترین و جذاب ترین تولیدات کاچیران است که صادرات نیز می شود. این چرخ خیاطی وزن کمی داشته و به دلیل ابعاد کوچک فضای کمی را اشغال می کند. با استفاده از این چرخ خیاطی می توانید از دوخت های ساده تا پیشرفته را بر روی انواع پارچه ها اجرا کنید. از جمله ویژگی های بارز این مدل چرخ خیاطی الیزابت می توان به بدنه آلومینیوم مقاوم، بازوی متحرک، دوخت آستین و جیب شلوار و سوزن نخ کن اشاره کرد.

 

عکس کاچیران مدل رز210

 

 

 

چرخ خیاطی ژانومه مدل A399

این مدل چرخ خیاطی ژانومه برای دوخت های ساده تا پیشرفته مورد استفاده قرار می گیرد. جنس بدنه این چرخ خیاطی فوق العاده قوی و بادوام بوده و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. سر و صدای بسیار کم چرخ خیاطی ژانومه مدل A399 یکی از ویژگی هایی است که فروش این محصول را در بازار افزایش داده است. پس دوزی، تیکه دوزی، دکمه و جا دکمه، گلدوزی و زیگزاگ از جمله ویژگی های بسیار خاص و منحصر به فرد این مدل چرخ خیاطی های ژانویه می باشد.

 

چرخ خیاطی ژانومه ۴۰۰۰

طراحی بسیار شیک و منحصر به فرد چرخ خیاطی ژانومه ۴۰۰۰ کار با این دستگاه را بسیار لذت بخش کرده است. شما با استفاده از این دستگاه می توانید دوختی ساده و طرح دار داشته باشید. در صورتی که به دنبال چرخ خیاطی برای شروع هستید بهترین گزینه را انتخاب کرده اید. این چرخ خیاطی قابلیت دوخت انواع پارچه های ضخیم و نازک را برای شما فراهم خواهد کرد.

 

چرخ خیاطی کاچیران مدل الیزابت ۵۱۰

بدنه آلومینیومی بسیار مستحکم و مقاوم چرخ خیاطی کاچیران مدل الیزابت ۵۱۰ باعث رضایت خریداران شده است. این چرخ خیاطی دارای بازوی متحرک بوده و شما با استفاده از این دستگاه می توانید دوخت آستین و سرآستین را نیز انجام دهید. ساده دوزی، تیکه دوزی، دوخت زیپ، گلدوزی، زیگزاگ، دکمه و جا دکمه، سر دوز و پس دوز از جمله امکاناتی است که این مدل چرخ خیاطی در اختیار کاربران قرار می دهد.

 

چرخ خیاطی ژانومه مدل A654

شرکت ژانومه تولید کننده یکی از باکیفیت ترین چرخ خیاطی های موجود در بازار است که بسیاری از روش های دوخت را برای افراد فراهم می کند. این چرخ خیاطی سرعت دوخت بسیار بالایی دارد و می تواند خدمات ویژه ای را در اختیار خریداران قرار دهد. قطعات موجود در چرخ خیاطی ژانومه مدل A654 بالاترین کیفیت را داشته و نیاز به تعمیر و نگهداری بسیار پایینی دارد. در نتیجه شما می توانید با اطمینان کامل این محصول را خریداری کنید.

 

چرخ خیاطی کاچیران مدل رز ۲۰۵۰P

چرخ خیاطی کاچیران مدل رز ۲۰۵۰P قابلیت ۵۰ نوع دوخت را در اختیار کاربران قرار می دهد. این دستگاه به دو صورت ساده و طرح دار انواع پارچه های شما را زینت می دهد. یکی از ویژگی های بسیار جذاب این مدل چرخ خیاطی کاچیران ۲ دکمه انتخاب دوخت می باشد که با یک بار زدن بر روی این دکمه ها شماره دوخت شما را یکی یکی کم و یا زیاد می کند. البتهاین تنها یکی از قابلیت های چرخ خیاطی مدل رز است و این دستگاه قابلیت های بسیار ویژه دیگری نیز دارد.

 

خواندن
لیست قیمت چرخ خیاطی خانگی

 

۵ نکته حائز اهمیت راهنمای جامع خرید چرخ خیاطی قیمت ارزان

در زمینه راهنمای جامع خرید بهترین چرخ خیاطی با قیمت ارزان باید ۵ نکته را خدمت شما ارائه دهیم:

چرخ های ماکو گرد ارتعاشات کمتری نسبت به چرخ های ماکو دراز می باشند.

چرخ خریداری شده باید از برندهای معتبر باشد تا قطعات یدکی آن در هنگام تعمیر در دسترس باشند.

وجود امکاناتی از جمله قابلیت تنظیم سایز کوک و دکمه زنی یکی از ملاک های خرید چرخ خیاطی است.

بدنه چرخ خیاطی خریداری شده باید بدنه ای بسیار مستحکم و بادوام داشته باشد.

بدنه چرخ خیاطی باید آرام و فاقد هر گونه لرزشی باشد.

 

چگونه بهترین چرخ خیاطی را خریداری کنیم؟

قطعا تا این بخش از مقاله راهنمای جامع خرید بهترین چرخ خیاطی با قیمت ارزان توانستید ویژگی ها و قابلیت های انواع چرخ خیاطی را شناسایی کنید. حال این سوال پیش می آید که کدام چرخ خیاطی بهتر است. در هنگام خرید بهترین چرخ خیاطی باید به برند و قابلیت های چرخ خیاطی توجه کنید. این دستگاه مدل های مختلفی دارد که هر کدام دارای قابلیت ها و امکانات مختلفی می باشد. به همین منظور شما ابتدا باید نیازهای خود از یک چرخ خیاطی را در نظر بگیرید و بر اساس آن مناسب ترین دستگاه را خریداری کنند.

 

نکته مهم برای نگه داری در هنگام خرید چرخ خیاطی قیمت ارزان

در راهنمای جامع خرید بهترین چرخ خیاطی با قیمت ارزان باید به نحوه نگهداری این محصول توجه داشته باشید. در زیر به برخی از این نکات اشاره می کنیم:

با استفاده از گوش پاک کن و گردگیرهای مخصوص به صورت مرتب چرخ خیاطی را گردگیری کنید.

دستگاه را به صورت مرتب روغن کاری کنید و سپس بر روی یک پارچه بی استفاده چند دوخت انجام دهید که پارچه اصلی چرب نشود.

از دستگاه به صورت طولانی مدت استفاده نکنید و کمی به دستگاه استراحت بدهید.

سرویس چرخ خیاطی را فراموش نکنید.