اگر قصد خرید چرخ خیاطی های میاندوز را دارید، قطعا چرخ های میاندوز برند جک (interlock jack) از جمله بهترین گزینه هایی هستند که پیش روی شما قرار دارند. این برند چینی سال هاست که تجربه و سابقه خوبی در زمینه تولید انواع ماشین آلات دوخت دارد و در این مدت توانسته محصولات خوب و باکیفیتی تولید کند. به طوری که چرخ های این برند امروزه جزو بهترین چرخ های خیاطی در جهان هستند. در این مقاله قصد داریم تفاوت انواع مدل های چرخ خیاطی میاندوز جک را به شما عزیزان ارائه دهیم

چرخ میاندوز جک

کاربرد چرخ های میاندوز جک

چرخ خیاطی های میاندوز اصولا دستگاه هایی هستند که از آنها برای دوختن پارچه هایی که خاصیت کشسانی داشته و ظریفند استفاده می شود. از جمله پارچه های تریکو. با میاندوزها شما می توانید دو دوخت موازی روی پارچه بزنید که در پشت کار به صورت دوخت زیگزاگی دیده می شوند. از میاندوزها معمولا برای دوختن نمای لباس، سر آستین، آستین تیشرت ها، نوارها و درزها نیز استفاده می شود. البته انواع مختلف میاندوزها می توانند پارچه هایی با ضخامت های مختلف را دوخت بزنند.

از این چرخ های خیاطی بیشتر در زمینه دوخت لباس های زیر، لباس های کودکانه، لباس های ورزشی، کشدوزی و انواع تیشرت استفاده می شود.

انواع چرخ میاندوزهای جک

چرخ های میاندوز جک به دو سری کلی W و K تقسیم می شوند که هر کدام نیز دو مدل مختلف دارند.

در این مقاله از ۲۰ بافت به بررسی و تفاوت انواع مدل های میاندوز جک می پردازیم. اگر قصد خریدن یک چرخ میاندوز جک را دارید، توصیه می کنیم در این مطلب با ما همراه باشید.

انواع مدل های میاندوز جک

میاندوز های صنعتی جک به صورت کلی به دو نوع نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک تقسیم بندی می شوند. کاربران می توانند بسته به بودجه و نیازهای خود یکی از این دو نوع چرخ میاندوز را خریداری کنند.

همانطور که اشاره کردیم چرخ های میاندوز جک به دو سری W  و K دسته بندی می شوند که هرکدام از آنها مدل های نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک دارند. به صورت کلی میاندوزهای جک را می توان به موارد زیر دسته بندی کرد:

  • سری W4 : شامل مدل های W4D و W4UT
  • سری K4: شامل مدل های K4d و K4UT

مهمترین تفاوت بین این دو سری از میاندوزهای جک در شکل فیزیکی و ساختار بدنه آنهاست. سری W4 که به نام سری صفحه تخت (Flat-bed) هم معروف است، معمولا برای دوخت های ساده و معمولی مورد استفاده قرار می گیرد.

اما سری K4 که به نام سری استوانه ای یا پوزه ای (Cylinder Bed) هم معروف است، اغلب برای انجام دوخت های خاص مانند دوخت دمپای شلوار، حلقه آستین و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.

مدل های زیر مجموعه میاندوز جک W4

  • w4-D-01GB  (میاندوز ساده)
  • w4-D-02GB  (نوار دوز)
  • w4-D-05GB  (کشدوز)
  • w4-UT-01GB (میاندوزی با عملکردهای خودکار)
  • w4-UT-35AC  (یک میاندوز اتوماتیک با قابلیت اصلاح کننده پارچه)
خواندن
راهنمای تعمیر چرخ خیاطی خانگی

چرخ خیاطی میاندوز جک W4UT

میاندوزهای مدل W4UT برند جک، جزو چرخ های تمام اتوماتیک این سری هستند که از فناوری درایو موتور بهره می برند. از جمله ویژگی های بارز این میاندوزها لرزش کم آنها، صدای کم، مصرف بهینه برق، کاربردهای متنوع و کیفیت بالای آنهاست. علاوه بر این این میاندوز می تواند انواع پارچه در ضخامت های مختلف را به راحتی بدوزد و از همین رو عملکردهای مختلفی دارد.

این موضوعات باعث شده تا چرخ خیاطی های میاندوز مدل W4UT جزو پرطرفدارترین محصولات برند جک باشند.

پسوند UT که در انتهای نام این میاندوز آمده، به تمام اتوماتیک بودن آن اشاره دارد. مدل های تمام اتوماتیک میاندوزهای جک دارای قابلیت های بیشتری همچون تنظیم سرعت دوخت، پایه بلند کن اتوماتیک و نخ قطع کن خودکار هستند. طبیعتا با تمام این قابلیت ها، قیمت مدل های UT از چه از سری W و چه از سری K نسبت به مدل های دیگر کمی گرانتر است.

ویژگی های میاندوز جک W4UT

  • دارای سرنخ زن خودکار
  • دارای سیستم رایانه ای هوشمند
  • دارای پایه بالابر خودکار
  • بالا ماندن سوزن در پایان کار
  • دارای کارتل روغن بسته
  • سرعت بالای دوخت
  • تمیز در آمدن دوخت
  • کاربرد بسیار آسان و راحت
  • دارای لامپ LED
  • قابلیت دوخت چندمنظوره
  • دارای راهنمای صوتی چندزبانه
  • امکان دوخت پارچه های مختلف با ضخامت های گوناگون
  • امکان دوخت با ۱، ۲ و ۳ سوزن
  • طرای بدنه زیبا

میاندوز W4UT جک برای چه کسانی مناسب است؟

چرخ میاندوز W4UT از جمله پیشرفته ترین و البته گرانقیمت ترین میاندوزهای جک است. از آنجایی که میاندوزها اصولا محصولات صنعتی هستند، بیشتر مشتریان این دستگاه ها کارگاه های خیاطی هستند. سرعت، دقت، ظرافت و راحتی کار با این میاندوزها باعث شده تا به مدل های محبوبی در بین کارگاه های خیاطی تبدیل شوند. اما قیمت گرانتر آنها ریسک خریدشان را برای کارگاه های نوپا و کوچکی که هنوز به سودرسانی زیادی نرسیده اند، بالا برده است.

با استفاده از چرخ های میاندوز تمام اتوماتیک W4UT جک نیاز مبرمی به نیروهای متخصص نخواهید اشت. با این وجود بیشتر کارگاه های کوچک ترجیح می دهند به جای مدل تمام اتوماتیک، سراغ مدل های ساده تر و ارزانتر W4D بروند.

چرخ خیاطی سرنخ زن اتومات میاندوز W4UT

سرنخ زن اتوماتیک در واقع مهمترین مزیت رقابتی چرخ های تمام اتوماتیک UT از برند جک هستند. به واسطه همین قطعه است که سرعت و دقت دوخت در میاندوزهای W4UT بالا می رود. اگر از چرخ میاندوز برای مصارف خانگی یا مزون های خصوصی استفاه می کنید، معمولا سرنخ زن اتوماتیک کارایی چندانی برای شما ندارد. اما این قطعه برای کارگاه هایی که تیراژ دوخت بالایی دارند یک قابلیت تعیین کننده محسوب می شود.

به همین خاطر هم هست که اغلب خیاطان خانگی یا مزون داران خصوصی معمولا سراغ مدل های پیشرفته تر W4UT نمی روند. چراکه کارایی های متنوع آنها چندان به کار این افراد نمی آید و هزینه زیادتری هم باید برای آن بپردازند.

دایرکت درایو چیست ؟

موتورهای دایرکت درایو (Direct Drive) یا DD نسل جدید و پیشرفته از موتورهای چرخ خیاطی هستند که در مدل های تمام اتوماتیک میاندوز W4UT جک مورد استفاده قرار گرفته اند. موتورهای معمولی میاندوزها اغلب خازنی یا ذغالی بودند و در نسل های بعدی به گیربکس هم مجهز شدند. این موتورها صدا و لرزش زیادی داشتند و کیفیت دوخت را پایین می آوردند. اما موتورهای دایرکت درایو بدون تسمه هستند، لرزش و صدای کمی تولید می کنند و البته سریعترند. همچنین مصرف برق آنها نیز تا ۷۰ درصد کمتر از موتورهای قدیمی است.

خواندن
آموزش نخ کردن سردوز صنعتی

چرخ خیاطی میاندوز صنعتی جک W4D 

میاندوزهای مدل D از چرخ خیاطی های جک، در واقع مدل های نیمه اتوماتیک هستند. هم سری W و هم سری K دارای مدل های نیمه اتوماتیک مدل D هستند. پس وقتی در انتهای پسوند مدل میاندوز جک حرف D را مشاهده کردید، یعنی آن دستگاه یک میاندوز نیمه اتوماتیک است.

در این بین میاندوزهای W4D از جمله میاندوزهای پرطرفدار جک محسوب می شوند که مخصوصا در میان مصرف کنندگان خانگی و مزون های خصوصی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. مهمترین ویژگی های میاندوز W4D جک با صفحه های تختشان عبارتند از:

  • استفاده از موتور سرخود داخلی با مصرف برق تا ۷۰ درصد بهینه تر، صدای کم و بدون لرزش
  • دارای سیستم تنظیم سرعت
  • دارای سیستم تنظیم موقعیت سوزن
  • دارای لامپ LED با سه حالت نوری مختلف
  • امکان نصب برنامه های مختلف نواردوزی و کشدوزی روی سیستم کامپیوتری چرخ

یکی از مهمترین تفاوت ها میان مدل W4D و W4UT در این است که میاندوز مدل W4D به عنوان یک چرخ نیمه اتوماتیک، سخنگو نیست. همچنین از قابلیت سرنخ زن اتوماتیک هم بهره نمی برد. به عبارت ساده تر این میاندوز یک چرخ نیمه کامپیوتری است که باید تنظیمات بیشتری را در آن به صورت دستی وارد کنید. اما مهمترین مزیت آن نسبت به مدل W4UT قیمت مناسب تر در کنار کارایی های مفید آن است.

چرخ میاندوز نواردوز جک

ارتفاع پایه میاندوزهای سری W جک

یکی از مهمتری وجوه تمایز بین سری W و K از میاندوزهای جک بخش ارتفاع پایه است. در سری W4 ارتفاع پایه کمی بلندتر شده و به حدود ۷ میلیمتر رسیده است. این اتفاق باعث شده تا میاندوزهای سری W4 قدرت بیشتری برای دوخت انواع پارچه با ضخامت های مختلف داشته باشند. البته قدرت موتور بالای میاندوزهای این سری است که این امکان را فراهم آورده است.

چرخ میاندوز K4-Dجک

چرخ های میاندوز سری K جک که به میاندوزهای پوزه ای هم معروفند، از نظر شکل ظاهری با سری W تفاوت دارند. اما مهمترین تفاوت عملکردی آنها در ارتفاع پایه آنها است.

میاندوزهای سری K نیز به دو مدل K4D و K4UT تقسیم می شوند. مدل UT در واقع نوع تمام اتوماتیک این چرخ های میاندوز است و مدل D نوع نیمه اتوماتیک. نوع تمام اتوماتیک این چرخ میاندوز کاملا کامپیوتری و هوشمند است و از دینام دایرکت درایو استفاده می کند، در حالیکه مدل نیمه اتوماتیک از دینام سرخود استفاده می کند.

کاربری چرخ میاندوز K4D جک بسیار ساده و راحت است و هرکس به راحتی می تواند از آن استفاده کند. این میاندوزها نیز طرفداران زیادی بین کارگاه های خیاطی دارند.

کاربرد میاندوز K4-Dجک

از چرخ های میاندوز K4D بیشتر برای دوختن یقه لباس ها، دمپای بلوزهای تریکو، آستین، کیف و کفش و غیره استفاده می شود. این چرخ از رو دو ردیف موازی، و از پشت یک ردیف زیگزاگ دوخت می زند.

این مدل از میاندوزهای جک به جای صفحه تخت از یک صفحه استوانه ای پوزه مانند استفاده می کنند. صفحه کوچکتر این چرخ میاندوز با قطر کمتر باعث شده تا نسبت به مدل های سری W برای دوختن قسمت های حلقوی که شعاع های کمی داشته و نیاز به چرخش دارند مناسب تر باشد. از این رو از این چرخ بیشتر برای دوختن لباس های نوزادی استفاده می شود.

خواندن
11 نکته مهم برای راه اندازی تولیدی پوشاک + لیست تجهیزات

چرخ کش دوز میان دوز جک

ویژگی های میاندوز پوزه ای جک

  • چرخ های میاندوز K4D از سوزن های شماره ۱۱ تا شماره ۱۸ پشتیبانی می کنند.
  • ارتفاع پایه این مدل از میاندوزهای جک نسبت به مدل های سری W کوتاه تر بوده و ۶.۲ میلیمتر است. به همین خاطر قدرت بسیار بالایی برای دوختن انواع پارچه در ضخامت های مختلف ندارند و بیشتر مناسب پارچه های نازک و ظریف، مانند تریکو هستند.
  • سیستم نخ قطع کن این میاندوز باعث شده تا سرعت کار با آن بالاتر برود. اتفاقی که موجب شده تا کارگاه های خیاطی با تیراژ تولید بالا علاقه زیادی به آن داشته باشند.
  • چرخ های میاندوز سری K قابلیت دوخت قسمت های ضخیم لباس را هم دارند و در دوخت های ضخیم پیوسته اندازهکوک ها را تغییر نمی دهند.
  • یکی از جالب ترین قابلیت های این چرخ های میاندوز از برند جک، امکان حذف یکی از سوزن ها در هنگام دوخت است. مثلا می توانید انتخاب کنید که چرخ در هنگام دوخت به جای ۳ سوزن از ۲ سوزن استفاده کند.
  • قابلیت اتصال انواع فلورها روی این چرخ های خیاطی وجود دارد که باعث می شود تا امکانات متنوعی در اختیار خیاط قرار بگیرند.
  • روغن کاری چرخ های میاندوز K4D بسیار مناسب و بسته است به صورتی که دیگر نیازی نیست نگران نشتی روغن چرخ روی پارچه باشید.
  • لامپ LED قرار گرفته روی این میاندوز دارای ۳ حالت مختلف پخش نور است تا کار خیاط را آسان تر کند و دقت را بالاتر ببرد.
  • سیستم توپی این میاندوز با طراحی جدید آن متحول شده و کنترل آن راحت تر است.
  • یک سیستم فن خنک کننده هم روی این چرخ قرار گرفته که با خنک کردن مداوم هوای داغ داخل چرخ، باعث افزایش طول عمر دستگاه می شود.
  • یک سیستم راهنمای صوتی داخل K4D تعبیه شده که خطاها و عیب های دوخت را اعلام می کند و در اجرای برنامه های دوخت به خیاط کمک می نماید.
  • رابط کاربری کامپیوتری این چرخ بسیار ساده است.

خرید میاندوزهای جک

برای خرید میاندوزهای برند جک می توانید به فروشگاه آنلاین ۲۰ بافت مراجعه کنید. ۲۰بافت با سابقه ای چندین ساله در زمینه تجهیز انواع کارگاه های تولیدی لباس، همواره بهترین تجهیزات دوزندگی را با تضمین کیفیت و مناسب ترین قیمت در اختیار مشتریان خود قرار داده است.

جمع بندی

چرخ خیاطی میاندوز برند جک در سری های K و W جزو بهترین چرخ خیاطی های میاندوز موجود در بازار هستند و بسیاری از بهترین کارگاه های خیاطی و تولیدی لباس برای افزایش سرعت و دقت دوخت در تیراژهای بالا از آنها استفاده می کنند. به صورت کلی میاندوزه های صفحه صاف (W) و صفحه استوانه ای (K) به دو نوع تمام و نیمه اتوماتیک تقسیم بندی می شوند که طبیعتا قیمت مدل های تمام اتوماتیک (UT) نسبت به مدل های نیمه اتوماتیک (D) بیشتر است.

هرکدام از این سری میاندوزهای جک کاربرد خاص خودشان را دارند و باید بنابر نیاز و بودجه خود مناسب ترین مدل را انتخاب نمایید.