یکی از پرکاربردترین لوازم در هر مزون و کارگاه خیاطی بدون شک اتو مخزن دار می باشد و با توجه به کیفیت بالای اتو سیلتر این اتو مخزن دار یکی از پرطرفدارترین اتو مخزن دار در ایران میباشد.بزرگترین معضلی که کاربران دارند نحوه صحیح نگه داری از این اتو می باشد.در این مقاله قصد داریم نکات مهم استفاده و نگه داری از اتو سیلتر و چگونه از اتو مخزن دار سیلتر استفاده کنم را برای شما عزیزان توضیح دهیم.

خواندن
بهترین روش اتوکشی انواع پارچه و نحوه اتو کشی صحیح✅

اتو سیلتر را چگونه نگه داری کنیم

به هیچ وجه مخصوصا زمانی که اتو روشن به یکباره درب مخزن اتو را باز نکنیدهمیشه به یاد داشته باشید قبل از اینکه اتو خود را روشن کنید از میزان آب داخل مخزن مطلع باشید که شما می توانید به وسیله لوله مدرج(گیج) از میزان آب اطلاع پیدا کنید.در هنگام عملیات اتو کشی و زمانی که اتو روشن است به هیچ وجه مخزن آب را پر نکنید .اگر قصد پر کردن مخزن آب را دارید.در مرحله اول اتو رو خاموش کنید. و در مرحله بعد بهتر است که جهت اطمینان بیشتر سیم را نیز از برق بکشید. و در گام بعدی سوپاپ اطمینان را به آرامی باز کنید تا بخار مخزن خالی شود و پس از اطمینان پیدا کردن از خالی شدن بخار مقدار آب مدنظر را داخل مخزن بریزید.

چگونه از اتو سیلتر استفاده بشه

خواندن
تفاوت اتو سیلتر اصل ترکیه با اتو سیلتر ایرانی

چطور مخزن اتو زودتر گرم شود

می‌توانید از آب گرم برای داغ شدن سریع‌تر اتو در زمان‌هایی که عجله دارید استفاده کنید. (سعی کنید فقط در صورت عجله و فورس ماژوری از آب گرم استفاده کنید). زمانی که می خواهید درب مخزن اتو خود راببندید این نکته را به یاد داشته باشید که فشار زیادی بع درچه مخزن وارد نکنیدیکی از نکات مهم در جهت سالم ماندن اتو سیلتر این نکته است که به هیچ وجه کلید دسته اتو و کلید بخار را همزمان روشن نکنید !برای اتو کشی با بخارآب منتظر بمانید تا چراغ بخار steam روی اتو روشن شود. تا قبل از روشن شدن چراغ بخار از شاسی قرمز رنگ استفاده نکنید.

عکس اتوسیلتر ایرانی-20بافت

چطور طول عمر اتو سیلتر بیشتر شود

برای اتوی خشک و بدون بخار با اتو مخزن دار سیلتر فقط کافیست دکمه on روی اتو را بزنید.برای افزایش طول عمر این اتو بصورت دوره ای تقریبا پس از هر ۱۰ بار استفاده سوراخ های کف اتو را تمیز کنید. با یک میله فلزی وقتی اتو ولرم است سپس با دستمال پنبه ای زیره اتو را پاک کنید. قبل از اتوکشی اتو را به طرف بیرون بگیرید. چند بار دکمه بخار را فشار دهید. به این طریق نیز سوراخ های زیر اتو تمیز می شود.همچنین در صورت مشاهده باید رسوب مخزن را نیز تمیز کنید. یک دوم مخزن اتو سیلتر را با آب پر کنید و محکم تکان دهید. سپس باید بعد از تکان دادن مخزن اتو آب آن را خارج کنید. این کار را ۲ بار دیگر تکرار کنید تا مخزن آب بخوبی پاکسازی شود.

خواندن
راهنمای رسوب زدایی اتو سیلتر

نکات مهم نگه داری اتو سیلتر

برای پرکردن مخزن اتو مخزن دار فقط و فقط از آب شبکه شهری استفاده کنید. از آب های دیگر استفاده نکنید.

هرگز از مواد شیمیایی با خاصیت ضد رسوب استفاده نکنید.

هرگز از مواد خوشبوکننده و ادکلن و مواد شیمیایی از این قبیل استفاده نکنید.

اتوی مخزن دار را هرگز روی سطح شیب دار که احتمال سقوط دارد قرار ندهید.

در هنگام کار با اتو درصورت وجود کابل آسیب دیده شروع به کار نکنید. باید قبل از روشن کردن اتو از سلامت کابل‌ها اطمینان حاصل کنید. زمانی که اتو روشن است به زیره آن دست نزنید.

اتو را از دسترس کودکان دور نگه دارید

هرگز اتو را با مواد شوینده یا مواد شیمیایی تمیز نکنید. برای تمیز کردن کفی اتو از سیم ظرفشویی استفاده نکنید.

از باز کردن بدنه اتو بپرهیزید. هنگام مشکل آن را به تعمیرکار متخصص این حوزه بسپارید.

خواندن
لیست قیمت بروز انواع اتو سیلتر

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی اتو سیلتر و نحوه استفاده از آن پرداختیم. برند سیلتر یکی از بهترین برندها در زمینه تولیدات اتو و عرضه آن به کشورهای مختلف است. در استفاده از اتو سیتلر موارد گفته شده در این مقاله را به خوبی رعایت کنید تا عمری طولانی برای دستگاه خود رقم بزنید. استفاده از محصولات این برند یکی از بهترین انتخاب‌هایی است که می‌توانید برای کار خود رقم بزنید. زیرا کیفیت و دوام آن برای همیشه نقطه قوتی در انتخاب این وسیله است. برای خرید و مشاوره پیش از خرید اتو سیلتر ترکیه و ایرانی می‌توانید به فروشگاه ۲۰ بافت مراجعه کنید. نظرات و سوالات خود را با ما در بخش نظرات سایت در میان بگذارید.

سوالات متداول

هنگام استفاده از اتو هنگام کنار گذاشتن اتو آیا باید اتوی روشن را بصورت افقی روی صفحه روی مخزن قرار دهم ؟ و اینکه زمان مطلوب روشن بودن دستگاه چقدر است!

پاسخ:زمان روشن بودن دستگاه نیز زیرا دستگاه برای مصارف صنعتی طراحی شده است از نظر فنی مشکلی پیش نمی آید.
اتو را باید بصورت افقی روی صفحه که جایگاه اتو هست قرار دهید و مشکلی پیش نمی آید.