در عصر حاضر و  تغییر و تحولاتی که در حوزه صنعت نساجی و پوشاک بوجود امده است. استفاده از انواع چرخ خیاطی های تخصصی جهت دوخت انواع لباس های زنانه و مردانه یکی از اساسی ترین کار هایی است که هر تولید کننده پوشاک می بایست انجام دهد. برای اینکه یک لباس به حدی زیبا به نظر برسد که توجه خریداران را به خود جلب نماید لازم است تا هر بخشی از آن را توسط یک چرخ مخصوص دوخت. چرخ خیاطی شلال یکی از آن چرخ خیاطی های نخصصی می باشد.در این مقاله قصد داریم کاربرد و کارایی چرخ خیاطی شلال را به شما عزیزان توضیج دهیم

کاربرد چرخ خیاطی شلال-20باقت

خواندن
کاربرد و کارایی چرخ میاندوز؟ چرخ میاندوز چه کاری انجام می دهد

کاربرد چرخ خیاطی شلال

چرخ خیاطی شلال یک از چرخ خیاطی های پرکاربرد برای دوخت کت و شلوار و مانتو  که بیستر برای دوخت تزیئنی بکار برده می شود.کوک یا دوخت چرخ خیاطی شلال به صورت دوخت های نزدیک به هم و فاصله های از هم مساوی می باشد. مهمترین ویژگی ها این نوع کوک نسبت به کوک ساده محکم بودن آن می باشد .

نمونه دوخت چرخ شلال-20بافت

 

 کارایی چرخ خیاطی شلال

چرخ خیاطی با سیستم راسته دوز با کمی تغییرات،  کار دوخت را انجام میدهد در قسمت دوخت از بالا با استفاده از یک سوزن بند مخصوص، یک عدد سوزن و یک عدد قلاب که شبیه به سوزن میباشد نصب شده ودر زیر یک قلاب مخصوص به جای کمپلت راسته استفاده میشود چرخ خیاطی شلال فقط با یک عدد نخ از بالا عملیات دوخت رو انجام میدهد .

خواندن
لیست قیمت چرخ خیاطی صنعتی کارگاهی

نحوه عملکردچرخ خیاطی شلال

نحوه عملکرد چرخ خیاطی شلال به این صورت بوده که در ابتدا عملیات دوخت سوزن و قلاب بالا،نخ را گرفته و با ایجاد یک گره زیبا در زیر نخ رو ، به زیر پارچه رفته و با یک جای خالی در نقطه بعدی طبق فاصله انتخابی شما که توسط سوزن بند و صفحه تعیین میشود بیرون می آید.در ظاهر اینگونه به نظر میرسد که یک دوخت انجام شده و دوخت بعدی انجام نشده و دوباره دوخته شده است از این دوخت دکوراتیو در داخل کت مردانه روی کراوات مردانه و یقه پیراهن استفاده میشود.

عملکرد چرخ شلال-20بافت

 

دوخت چرخ خیاطی شلال چگونه است؟

دوخت این چرخ خیاطی در ظاهر بسیار شبیه به چرخ خیاطی بانتو میباشد ولی از نظر فنی این دو دستگاه و این دو دوخت کاملا متفاوت میباشند .معمولا دستگاه شلال در سه سایز دوخت ٢ و ٣ و ۵ میلیمتر مورد استفاده قرار میگیرد