چرخ خیاطی ژانومه استوک ۸۰۲ یکی از قدیمی ترین و معروف ترین چرخ خیاطی های ژانومه می باشد. این مدل یکی از محبوب ترین چرخ خیاطی ها در میان خانه داران و مزون دارانی است که با چرخ خیاطی سر و کار دارند. در این مقاله با ارائه نکات خرید چرخ خیاطی ژانومه ۸۰۲ قصد داریم به بررسی کلی خرید چرخ خیاطی ژانومه ۸۰۲ بپردازیم. در ابتدا به تفاوت چرخ خیاطی نو و استوک و دلیل بالاتر بودن برخی مدل های استوک می‌پردازیم. همچنین در ادامه مطلب به بررسی ویژگی‌های مختلف چرخ خیاطی ژانومه ۸۰۲ نیز می‌پردازیم. با نکات مهمی که باید در هنگام خرید چرخ خیاطی ژانومه در نظر بگیرید با ۲۰ بافت همراه باشید.

                                 

تفاوت چرخ خیاطی ژانومه استوک و نو در چیست؟

یکی از رایج‌ترین سوالاتی که در مورد ژانومه ۸۰۲ پرسیده می شود این است که فرق ژانومه استوک ۸۰۲ با ژانومه نو یا تایوانی مدل ۸۰۲A در چیست؟ برای پاسخ به این سوال باید به کمی توضیح بپردازیم. ژانومه ۸۰۲ مدلی است که حدود ۵۰سال پیش به سفارش شرکت ژانومه ایران (آقای منزوی) در ژاپن تولید شد. به همین دلیل معروف‌ترین مدل ژانومه در ایران همین مدل ۸۰۲ است. به همین دلیل متقاضیان این مدل در ایران بسیار زیاد است.

همین محبوبیت مدل ۸۰۲ موجب شد که شرکت ژانومه تصمیم بگیرد در مدل های جدید خود نیز از این نام بهره ببرد و چرخ خیاطی ژانومه ۸۰۲A را تولید کند. چرخ خیاطی ژانومه ۸۰۲ تولید ژاپن بوده که استوک است، ولی چرخ خیاطی ژانومه ۸۰۲A تولید تایوان بوده و نو است. ظاهر دو مدل چرخ خیاطی ژانومه تقریبا یکی است و اما تفاوت های و شباهت های دیگری نیز دارند که در یک ویدئو بصورت کامل توسط ۲۰بافت بررسی شده است.

خواندن
تفاوت ژتون آبی، مشکی و قرمز در چرخ خیاطی ژانومه

حالا سوال دیگری که بسیار مطرح می‌شود اختلاف قیمت بین این دو مدل است.

چرخ خیاطی ژانومه802-20بافت
چرخ خیاطی ژانومه۸۰۲-۲۰بافت

ویژگی های چرخ خیاطی ژانومه ۸۰۲ استوک ژاپن

یکی از قدیمی ترین مدل های چرخ خیاطی شرکت ژانومه ژاپن ، چرخ خیاطی ژانومه مدل ۸۰۲ است. این دستگاه قابلیت دوخت ۴۰ مدل مختلف گلدوزی و همچنین ۸۰ مدل ترکیبی گلدوزی را دارد. همچنین چرخ خیاطی ژانومه ۸۰۲ ژاپن امکان دوخت راسته، در فضای ۷ میلی متری را به خیاط میدهد که خیلی کار خیاط را ساده می کند. همچنین این چرخ خیاطی ۴۸ مدل حاشیه دوزی دارد که می توان با استفاده از ژتون هایی که درون خود جعبه چرخ خیاطی قرار دارد این حاشیه دوزی ها را انجام داد. در هنگام استفاده از چرخ خیاطی ژانومه ۸۰۲ ژاپن به دلیل دارا بودن فضای ۷ میلی متری برای پس دوزی می توانید به راحتی حاشیه لباس ها را به صورت زیکزاکی پس دوزی کنید و دیگر نیازی به یک چرخ خیاطی جدید برای پاک دوزی پیدا نخواهید کرد.

تفاوت قیمت و خرید چرخ خیاطی ژانومه ۸۰۲ استوک و چرخ خیاطی ۸۰۲A

در حال حاضر قیمت چرخ‌ خیاطی ژانومه استوک از ۸۰۲A بیشتر است! شاید برای شما نیز این سوال پیش می‌آید که طبیعتا کالای نو باید گران‌تر باشد نه ارزان‌تر. علت این موضوع هم جالب است! همانطور که در پاراگراف بالا گفته شد، این مدل جزو اولین مدل‌های وارد شده به ایران است و به دلیل اینکه جواب خود را به‌ خوبی پس داده است، همواره توسط خیاطان و مدرسان خیاطی به‌ عنوان اولین گزینه برای خرید پیشنهاد می‌شود. همین میزان تقاضای زیاد باعث شده قیمت این مدل از سایر مدل‌های استوک بالاتر باشد. در حالی‌ که سایر مدل‌های استوک که هم کامپیوتری هستند و هم کاربرد بسیار بیشتری دارند از این مدل ارزان‌تر هستند! جالب است که این موضوع فقط در ایران به این شکل است (آن هم به همین دلیل که ذکر شد)، یعنی در سایر کشورها، ژانومه ۸۰۲ از سایر مدل‌های استوک ارزان تر است، زیرا قدیمی تر است و تکنولوژی آن مکانیکی است.

جمع بندی: علیرغم همه نکات خرید چرخ خیاطی ژانومه ۸۰۲، کیفیت همه مدل های استوک ژانومه به قدری بالا است که همواره مورد نظر خیاطان و مدرسان است. چرخ خیاطی ژانومه ۸۰۲ مکانیکی بوده و دارای قدرت زیادی است. اما مدل های دیگر استوک مانند: ژانومه ۷۰۰۰، ژانومه ۵۰۰۰، ژانومه ۷۵۰۰ (و بسیاری مدل دیگر) از نظر قدرت همپای ۸۰۲ هستند و بعلاوه دارای امکانات و فناوری بسیار بالاتر نیز هستند. اما برای کسانی که نو بودن کالا مهم است و برای استفاده‌هایی مانند جهیزیه نیاز دارند، گزینه بسیار مناسبی است.

قیمت چرخ خیاطی ژانومه استوک802
قیمت چرخ خیاطی ژانومه استوک۸۰۲

خواندن
لیست قیمت بروز انواع چرخ خیاطی ژانومه

علت وجود قیمت های متفاوت در مورد این چرخ خیاطی چیست؟

از آن جایی که این چرخ خیاطی وارداتی است و همچنین دارای کیفیت های مختلف بر اساس تمیزی و سلامت چرخ خیاطی و همچنین اصلی بودن قطعات و یا تعویض شدن لوازم اصلی آن، شاهد قیمت های مختلفی در ورد چرخ های خیاطی استوک هستیم. از طرفی با توجه به نوسان قیمت ارز، قیمت این چرخ خیاطی توسط واردکنندگان آن بصورت مداوم در حال تغییر است. لذا برای خرید ارزان و مطمئن با کارشناسان فروش ۲۰بافت در تماس باشید.

تفاوت قیمت و خرید چرخ خیاطی ژانومه ۸۰۲ استوک و چرخ خیاطی ۸۰۲A

شاید برای شما نیز این سوال پیش آمده باشد که چرا چرخ خیاطی استوک از چزخ خیاطی آکبند گران‌تر است. علت این موضوع هم جالب است. به همین خاطر توسط اساتید خیاطی و خیاطان به‌عنوان پیشنهاد اول به دیگران ارائه می شود.

در حالی‌که سایر مدل‌های استوک که هم کامپیوتری هستند و هم کاربرد بسیار بیشتری دارند از این مدل ارزان‌تر هستند. جالب است که این موضوع فقط در ایران به این شکل است (آن هم به همین دلیل که ذکر شد). یعنی در سایر کشورها، ژانومه ۸۰۲ از سایر مدل‌های استوک ارزان تر است، زیرا قدیمی تر است و تکنولوژی آن مکانیکی است.

سخن پایانی

خرید چرخ خیاطی ژانومه ۸۰۲ یکی از مدل‌های پرمتقاضی از برند معروف ژانومه ژاپن است. با مطالعه نکات خرید چرخ خیاطی ژانومه ۸۰۲ متوجه شدیم که چرخ خیاطی ژانومه به قدری با کیفیت است که حتی استوک آن هم ارزشمند است و به فروش می رسد. در این مقاله به بررسی ویژگی‌های چرخ خیاطی ژانومه ۸۰۲ و مزایا و معایب آن پرداختیم. یکی از دلایل قیمت بیشتر استوک این چرخ خیاطی قابلیت‌های زیاد و کیفیت ساخت بالای آن است. همچنین مدل تولیدی ساخت ژاپن این برند حتی اگر گزینه استوک باشد ارزش خرید را دارد. زیرا محصولات تولیدی کشور ژاپن از کیفیت و دوام بسیار خوبی برخوردارند. با وجود مزایایی که برای این محصول ذکر شد می توان گفت که قیمت چرخ خیاطی ژانومه برای خریدار مقرون به صرفه خواهد بود.

نظرات و سوالات خود را در بخش نظرات سایت با ما در میان بگذارید. برای خرید محصولات ژانومه نو و استوک به فروشگاه آنلاین ۲۰بافت مراجعه کنید. فراموش نکنید به مقالات دیگر سایت نیز راجع به آموزش کار با چرخ خیاطی، فاکتورهای مهم در خرید چرخ خیاطی استوک و راهنمای سرویس چرخ خیاطی و سایر مطالب مفید سایت حتما سربزنید.