استوک در فرهنگ عامه به معنای کالای ایراد دار و دارای زدگی اطلاق می شود. البته این تعریف درست و دقیق نیست. در بازار چرخ خیاطی نیز استوک معادل این معنی نمی باشد. ژانومه استوک در واقع انواع چرخ های خیاطی تولید شده در شرکت ژانومه ژاپن طی حدود ۵۰ سال گذشته می باشد که این مدل ها امروزه بصورت دست دوم در بازار جهانی دیده می شود.در این مقاله قصد داریم بررسی کنیم که چرخ خیاطی ژانومه استوک بخریم یا نخریم ؟https://www.janome.com/products/machines/

چرخ خیاطی استوک ژانومه خانگی

تفاوت چرخ خیاطی استوک و دست دوم چیست ؟

در واقع در بازار چرخ خیاطی خانگی ایران، استوک به معنای دست دوم می باشد. در برخی موارد این تعریف درست است و در برخی دیگر خیر. چرخ خیاطی استوک ژانومه به چرخ های خیاطی ای گفته می شود که در کشور های دیگر استفاده شده است و پس از کمتر شدن انجام  کارخیاطی درداخل منزل در کشور های شرق آسیا مانند ژاپن که مرکز اصلی تولید محصولات ژانومه می باشد، از این دستگاه ها استفاده چندانی نشده و بعد از گذشت زمان و ورود تکنولوژی های جدید به تدریج این دستگاه ها از منازل خارج شده و به کشور های دیگر همچون ایران صادر می شود. حالت دیگری نیز مشاهده می شود که برخی از مدل های ژانومه استوک داخل انبارها بوده و بصورت کاملا نو و بدون استفاده و بدلیل عدم کاربرد در آن کشور ها، به کشورهای دیگر صادر می شود.

البته لازم به ذکر است هم اکنون ورود ماشین آلات دست دوم به کشور عزیزمان ممنوع می باشد و تمام دستگاه های استوک موجود در بازار به صورت قاچاق و در برخی موارد به صورت مسافری وارد کشور می شود. اما با توجه به اینکه این قانون در سال های گذشته نبوده و همچنین با توجه به اعلام نیاز افراد به این چرخ های خیاطی، همچنان این چرخ های خیاطی به کشور ایران وارد شده و پس از بهینه سازی و نوسازی به دست مصرف کنندگان می رسد.

خواندن
خرید چرخ خیاطی ژانومه ۸۰۲ به رعایت چه نکاتی نیاز دارد؟

عکس چرخ خیاطی ژانومه استوک ژاپن

جهت مشاهده انواع چرخ خیاطی ژانومه بروی این لینک کلیک کنید

آیا چرخ خیاطی استوک معیوب است ؟

یکی از سوالاتی که همواره مطرح می شود این است که آیا چرخ خیاطی استوک ژانومه، چرخ های خیاطی معیوب هستند و ما را دچار مشکل می کنند؟  پاسخ هم بله است و هم خیر.  نکته این است که اگر شما بدون اطلاعات فنی یک چرخ خیاطی استوک را از یک فرد ناشناس و غیر فنی خرید کنید، ممکن است آن چرخ خیاطی کار نکند. ولی افرادی در این زمینه فعالیت می کنند که در این زمینه بصورت تخصصی فعالیت می کنند و تعداد زیادی چرخ خیاطی استوک را وارد کرده و برخی از این چرخ ها را اوراق کرده و از قطعات آن برای جایگزینی چرخ های دیگر استفاده می کنند تا مانند یک چرخ خیاطی نو ارائه کنند.

  همچنین بخوانید: تفاوت ژانومه ۸۰۲A  و ۸۰۲ استوک چیست ؟

چرخ خیاطی استوک زاپن چیست؟-20بافت

آیا قطعات چرخ خیاطی ژانومه استوک در صورت خرابی، پیدا می شود؟

بطور کلی، از نظر فنی این ماشین آلات بعد از رفع موارد فنی احتمالی به فروش می رسند و در این مورد خریدار نگرانی چندانی نخواهد داشت. از نظر ضمانت و نگرانی به دلیل ورود این دستگاه ها به صورت قاچاق، شرکت و یا فروشگاه  خاصی  پشتیبانی این دستگاه ها را به عهده نگرفته و در هر مورد خود فروشگاه عرضه کننده محصول ضمانت و گارانتی را به عهده می گیرد. از آنجایی که تعداد چرخ خیاطی وارد شده در ایران زیاد هستند، برخی از این چرخ ها بدنه معیوب است و به همین دلیل چرخ خیاطی را اوراق کرده و لوازم سالم آن را جدا کرده و بصورت قطعه عرضه می کنند. تجربه ثابت کرده است با توجه به آلیاژها بکار رفته در تولید قطعات در آن سال ها، این قطعات عمر بسیار بیشتری نسبت به نمونه های جدید دارد. 

در گذشته سیاست شرکت های تولید کننده این بود که محصولی را تولید کنند که یک عمر دوام داشته باشد تا برند آن ها محبوب باشد و افراد به دیگران نیز آن را معرفی کنند. بین ما ایرانی ها نیز این جمله ها بسیار شنیده می شود که “این قدیمیه، جنسش فرق داره” “اینا ژاپنیه، آخ نمیگه” و … که همه این ها برگرفته از تجربیات خوب ما نسبت به کالاهای امروزی است. اما در مقابل امروزه سیاست شرکت های تولیدی این است که کالا مدت کوتاه تری را عمر کند و یا از نطر نرم افزاری و یا ظاهر تغییراتی را ایجاد می کنند تا مشتری ناچار شود مدل های جدید را خرید کنند و در واقع از این طریق ایجاد نیاز به خرید را در افراد ایجاد می کنند.

خواندن
لیست قیمت بروز انواع چرخ خیاطی ژانومه

چرخ خیاطی ژانومه استوک بخریم یا نخریم ؟

حالا کدام چرخ خیاطی رابخریم ؟

به طور کلی از نظر کیفی محصولات استوک از کیفیت بالاتری نسبت به تولیدات چینی و تایوانی برخوردار می باشند. همچنین تاریخچه بازار چرخ خیاطی در ایران نشان می دهد که محصولات استوک از نظر ارزش همگام با رشد قیمت های سایر کالا ها رشد کرده و هر زمان شما نیاز به فروش دستگاه خود داشته باشید به نرخ روز و به راحتی می توانید کالای خود را به وجه نقد تبدیل کنید  و در حالتی  که ماشین آلات آکبند در صورت بازشدن کارتن و بسته بندی، به سختی فروخته شده و ضرر زیادی را متوجه خریدار می کند. 

  همچنین بخوانید: چه چرخ خیاطی خانگی ای بخریم؟ویدئوی راهنمای انتخاب

سوالات متداول مشتریان در مورد خرید چرخ خیاطی های استوک ژاپنی

۱.در صورت نیاز لوازم یدکی چرخ خیاطی های استوک در بازار موجوداست ؟ 

پاسخ : در اکثر موارد برای تهیه لوازم این نوع چرخ ها به مشکل برنمیخورید و قطعات آن در بازار یافت می شود ولی بعضی از لوازم الکترونیکی مدل های استوک به ندرت در دسترس است .

۲. چرخ خیاطی استوک ایا قابل تعمیر است؟

پاسخ : بله اکثر نمایندگی های شرکت ژانومه چرخ خیاطی های استوک را سرویس و تعمیر می کنند .

۳. گارانتی چرخ خیاطی های ژانومه استوک به چه صورت است ؟

پاسخ : تعمیرات و گارانتی چرخ خیاطی استوک به عهده فروشنده می باشد.

۴. چه طور چرخ استوک با دست دوم را تشخیص بدهم ؟

پاسخ :تشخیص این مورد با افراد متخصص و فنی امکان پذیر است همچنین میتوانیم به فروشگاه های معتبر نیز اطمینان کنیم .

و اما سخن آخر…

پیشنهاد بیشتر اهل فن این است اگر در حال یادگیری چرخ خیاطی هستید و یا نیاز به یک چرخ خیاطی محکم برای کار خیاطی در منزل یا مزون دارید، چرخ خیاطی استوک که توسط فروشندگان معتبر عرضه می شود، گزینه مناسب تری است و پس از پیشرفت و افزایش تعداد سفارش، چرخ های خیاطی صنعتی گزینه پیش روی شما است. اما اگر می خواید هزینه کمتری کنید و یا اینکه کار خاصی با چرخ خیاطی ندارید و مثلا برای جهیزیه قصد خرید چرخ خیاطی خانگی دارید، چرخ های خیاطی نو گزینه بهتری هستند. پس با بررسی قیمت چرخ خیاطی ژانومه می توانید تصمیم بگیرید که چرخ خیاطی نو برای شما بهتر است یا استوک، سپس از بین انواع مدل های چرخ خیاطی می توانید گزینه مطلوب خود را انتخاب نمایید.