یکی از وسایلی که در بیشتر مزون ها و کارگاه های تولیدی مورد استفاده قرار می گیرد اتو مخزن دار کارگاهی است که یکی از نیاز های اصلی یک کارگاه یا مزون برای تولید با کیفیت تر است. اتو بخار مخزن دار، همچنین در منازل نیز برای کسانی  به ظاهر و زیبایی خود اهمیت می دهند، از اتو بخار استفاده می کنند. اتو بخار برای اتو کشی انواع البسه ، کت و شلوار، پرده، پتو و … مورد استفاده قرار می گیرد و با توجه به میزان تولید تعداد متناسبی از اتو مخزن دار در کارگاه ها و کارخانجات مورد نیاز است. اما با توجه به اینکه بعضی از مزون دار ها و تولید کنندگان اولین بار است که از این اتو سیلتر مخزن دار استفاده می کنند. تیم ۲۰بافت قصد دارد در این مقاله بصورت متنی و آموزش ویدئویی، به طور مفصل و کامل آموزش نصب و راه اندازی اتو سیلتر (silter) مخزن دار  را به شما همراهان توضیح دهد. لازم به ذکر است که این آموزش و نکات برای همه برندهای اتو مخزن دار کارگاهی مانند: اتو روتندی، مگما سیلتر، استرالوکس، باتیستلا، غزال و سایر برندها کاربرد دارد.

دسته انو سیلتر

اتو سیلتر ترک

. اتو بخار سیلتر دارای استاندارد های مختلفی است. از جمله ی این استانداردها، استاندارد CE اروپا و استاندارد جهانی PSE است. این محصول توانسته دو استاندارد ایزو، یعنی ایزو ۹۰۰۱ و ایزو ۱۴۰۰ را هم بگیرد. این اتوبخار دارای وزن خالص ۸.۵ کیلوگرم است و کفی نسوز و دفترچه راهنمای اتو سیلتر نیز در کنار اتوبخار برای خریداران گرامی به عنوان اقلام همراه، ارسال خواهد شد. از دیگر ویژگی های منحصر به فرد این اتوبخار می‌توان به توان مصرفی ۱۶۰۰ وات، دارا بودن از چراغ ترموستات و فشار سنج، سیستم پخش بخار ۱.۵ ساعته، کفه نسوز اتوبخار، سیستم خودکار بخار و آماده شدن بخار در کمتر از چند دقیقه اشاره کرد.

خواندن
تفاوت اتو سیلتر اصل ترکیه با اتو سیلتر ایرانی

آموزش  نصب و راه اندازی  اتو سیلتر

شاید شما هم با این مسئله برخورد  کرده باشید که عدم اطلاعات کافی جهت نصب و راه اندازی یک محصول می تواند آسیب جدی به محصولی که خریداری کرده اید وارد کندلذا برآن شدیم که توضیحات مفصلی را جهت نحوه استفاده صحیح و همچنین یادگیری مشخصات این اتو را بازگو کنیم

در ابتدا می بایست درب مخزن اتو را باز کنیم (لازم بذکر است با توجه به اینکه در کارخانه سیلتر ترکیه قبل از بسته بندی  خود کارخانه مقداری آب را داخل مخزن ریخته جهت تست نهایی) و سپس ۲ لیتر آب (آب جوشیده و یا آب مقط)داخل مخزن بریزید .سپس درب مخزن را محکم ببندید و اتو بخار را به برق وصل می کنیم

بروی بدنه دستگاه دو دکمه تعبیه شده است که یکی از این دکمه ها جهت جوش آمدن آب دیگ بخار بوده و دکمه دیگر جهت گرم یا داغ شدن کفی اتو می باشد

که هر دو کلید را و یا ابتدا کلید جوش آمدن و سپس بعد از چند دقیقه داغ شدن کفی را فشار دهید

درحدود  ۷ الی ۱۰ دقیقه زمان می برد  که آب داخل دیگ بخار جوش بیاد و به بخار تبدیل شود.زمان تقریبی داغ شدن کف اتو نیز ۵ دقیقه می باشد.

زمانی که فشار بخار به حد معین برسد چراغ بخار ( steam ) روشن می شود.زمانی که کف اتو به داغ شد شما می تونید از بخار استفاده کنید.برای استفاده از بخار تنها کافی است که کلید خروج بخار را  که روی دسته اتو قرار دارد را با انگشت شست خود فشار دهید تا تجربه یک اتوکشی لذت بخش را داشته باشید.

درجه کف اتو را را مناسب پارچه خود تنظیم کنید،( اتو سیلتر۳/۵ لیتری سیلتر ترکیه )

نحوه استفاده از اتو سیلتر

حالت های تنظیم ترموستات اتو مخزن دار سیلتر  شامل:

  1. اتو خشک:
    یک دایره توپر: پارچه های مصنوعی- اکرلیک – ابریشم – نایلون – ویسکوز و …
    دو دایره توپر: پارچه های پشمی – ابریشم مصنوعی
  2. اتو بخار :
    سه دایره توپر : پارچه های پنبه ای
    چهار دایره توپر : پارچه های کتان

خواندن
آموزش استفاده و نگهداری اتو پرس+نکات کاربردی

نکات مهم در استفاده از اتو سیلتر

  1. یکی از مهمترین نکات استفاده از اتو سیلتر هنگام تمام شدن آب مخزن می باشد که در این هنگام چراغ (NO WATER)روشن شده شما می بایست اتو را خاموش کرده و منتظر بمانبد تا اتو سرد شده و به آرامی درب مخزن را باز کرده و آب را داخل مخزن بریزید
  2. یکی از معضلات استفاده از اتو مخزن دار خارج شدن قطرات آب هنگام اتو کشی می باشد که دلیل اصلی آن بدین جهت است که دسته اتو مخزن دار شما به اندازه کافی داغ و گرم نشده است. برای داغ شدن دسته حتما حواستان باشد که درجه دسته اتو روی سه نقطه و حالت بخار قرار داده شده باشد. علت دوم این است که  آب بیشتر از حد مجاز داخل مخزن ریخته اید. در نظر داشته باشد همیشه یک سوم حجم مخزن باید خالی باشد که فضای کافی برای ایجاد بخار موجود باشد. مثلا در اتو ۳.۵ لیتری، کمتر از ۳ یا ۲.۵ لیتر داخل مخزن آب بریزید.
  3. حتما قبل از هر بار پر کردن مخزن لوله اندازه گیری را به صورت عمودی به حالتی که با کف مخزن تماس پیدا کند قرار دهید وانگشت خود را بالای لوله قرار دهید بعد لوله مدرج را بیرون بیاورید تا مقدار آبی که در داخل مخزن قرار دارد را مشاهده کنید.
  4. در صورت استقاده از کفی نسوز موجب می شود اتو مانع سوختن و براق شدن لباس ها شوید.
  5. قبل از پر کردن مجدد مخزن اتو را از برق بکشید.
  6. هرگز در حین استفاده از اتو و داغ بودن اتو دریچه مخزن را باز نکنید.
  7. قبل از هر بار استفاده (زمانی که اتو خاموش است و تازه میخواهید اتو را روشن کنید تا داغ شود و بخار ایجاد شود) درب مخزن اتو را باز کنید تا هوای داخل مخزن خالی شود (صدای پیس می دهد و هوای آن خارج می شود). این کار هم باعث می شود به مخزن فشار وارد نشود، هم اینکه صدای داغ شدن آب مخزن زیاد نباشد و همچنین اینکه آب داخل مخزن زودتر جوش بیاید.

این آموزش تنها مخصوص اتو سیلتر ترکیه نبوده و شما می توانید با استفاده از مطالب بالا، اتو بخار سایر برندها از جمله اتو بخار استرالوکس و … را هم راه اندازی کنید.