اگر می خواید خیاطی یاد بگیرید بهتره در یک آموزشگاه خیاطی ثبت نام کنید. اما اگر می خواید به یک خیاط واقعی تبدیل بشید، باید تو بهترین آموزشگاه های خیاطی ثبت نام کنید! آموزشگاه های خیاطی زیادی تو ایران و مخصوصا تهران وجود دارن. اما مثل همه آموزشگاه های دیگه، این کلاس ها هم خوب و بد دارن. وقتی می خواید برای یادگرفتن یک زبان خارجی به یک آموزشگاه مراجعه کنید، طبیعیه که سعی می کنید بهترین مرکز رو انتخاب کنید تا هم به خوبی به شما آموزش بده، هم وقت و پولتون رو هدر نده و  هم اینکه بتونه در نهایت یک مدرک معتبر به شما ارائه کنه. یادتون باشه که همیشه اعتبار آموزشگاه، اعتبار شما هم هست. اینکه از کجا فارغ التحصیل شده باشید یا مدرک داشته باشید خیلی می تونه مهم باشه.

به خاطر همینه که توصیه می کنیم اگر قصد دارید تو کلاسای یک آموزشگاه خیاطی ثبت نام کنید، حتما بهترین آموزشگاه ها رو انتخاب کنید.

خواندن
لیست قیمت بروز انواع چرخ خیاطی ۱۴۰۲(خانگی و صنعتی)

بهترین آموزشگاه خیاطی ایران

تو این مقاله قصد داریم ۱۰ تا از بهترین آموزشگاه خیاطی رو به شما معرفی کنیم. معیارهای ما برای سنجش کیفیت این آموزشگاه ها تجهیزات، اساتید، قیمت، تنوع دوره ها، اعتبار مدرک و البته نظر هنرجویانیه که به اونها مراجعه کردن.

با ما همراه باشید تا بهترین آموزشگاه های خیاطی تهران رو بشناسید.

۱.    آموزشگاه خیاطی آکادمی ۲۰ بافت

اگر بگیم ۲۰ بافت نه تنها یکی از بهترین ها، بلکه برترین آموزشگاه خیاطی در تهرانه اغراق نکردیم. این آموزشگاه که به آکادمی هوشمند ۲۰ بافت هم معروفه، یکی از به روز ترین و معتبرترین آموزشگاه های خیاطی در سرتاسر ایران به شمار میره. ۲۰ بافت روش های نوین آموزش رو به چالش کشیده و سعی داره تا با استفاده از بهترین فناوری های آموزشی موجود و بهره بری از جدیدترین متدهای آموزشی، تجربه جدیدی از آموزش خیاطی رو در اختیار شما قرار بده.

در مقایسه با آموزشگاه های دیگه، ۲۰ بافت بالاترین سطح رضایت کاربران رو داره و از بهترین تجهیزات و امکانات برای آموزش خیاطی استفاده می کنه.

خود شرکت ۲۰ بافت ( که آموزشگاه، زیرمجموعه ش به حساب میاد) یکی از پر سابقه ترین مجموعه ها در زمینه مشاوره تخصصی نساجی و پوشاک به شمار میاد که سال هاست کارخانه ها و کارگاه های تولیدی از خدمات اون برای تجهیز کارگاه و پرورش نیروهای کار متخصص بهره می برن.

اساتید حاضر در آکادمی هوشمند ۲۰ بافت همگی افراد شاخص در صنعت مد و پوشاک هستن و مدارک و مدارج ملی و بین المللی متعددی دارن. اصولا بهترین استادای خیاطی تو ۲۰ بافت مشغول به کارن. جدای از این، مدارک و گواهینامه هایی که ۲۰ بافت در پایان دوره به شما ارائه میده، شامل مدرک فنی حرفه ای و مدرک خیاطی بین المللی IES انگلستان هستش. مدرکی که حتی تو خارج از کشور هم می تونه اعتبار زیادی برای شما به همراه داشته باشه.

اینها رو در کنار تنوع بسیار زیاد دوره های آموزشی این آموزشگاه خیاطی قرار بدید.

همونطور که اشاره کردیم یکی از اصلی ترین فعالیت های ۲۰ بافت تجهیز کارگاه ها و کارخانه های خیاطیه. پس طبیعیه که وقتی تو دوره های آموزش خیاطی ۲۰ بافت شرکت می کنید از بهترین تجهیزات روز برخوردار خواهید بود.

یکی دیگه از جذاب ترین مزیت های آموزشگاه خیاطی ۲۰ بافت اینه که علاوه بر قیمت و تعرفه های مناسب (به نسب خدمات)، می تونید شهریه کلاس هاش رو هم به صورت اقساطی پرداخت کنید.  علاوه بر اون با داشتن کارت VIP می تونید تا ۲ سال از امکانات خود آموزشگاه هم برخوردار باشید و از مزیت های دیگه مثل مراجعه به استاد برای رفع اشکال، تور کارخانه گردی، بک لینک سازی برای تقویت وبسایت های فردی و غیره بهره مند بشید.یکی از مزایای مثبت این آموزشگاه، شرکت در یک جلسه به صورت رایگان است. به عبارتی شما می‌توانید با شرکت در جلسه رایگان آموزشگاه شکوفه، با نحوه تدریس مدرس و شرایط آموزشگاه آشنا شده و در صورت تمایل ثبت نام کنید. این آموزشگاه روی خدمات خود، گارانتی داده و هنرجو می‌تواند بعد از پایان دوره، برای رفع اشکال بدون پرداخت هزینه، به صورت حضوری یا غیر حضوری اقدام کند

یکی دیگه از نکات جذاب درباره آموزشگاه خیاطی ۲۰ بافت اینه که علاوه بر دوره های حضوری آموزش خیاطی، می تونید به صورت آنلاین هم تو دوره های این آموزشگاه شرکت کنید. این بخش باعث شده تا خیلی از علاقه مندانی که خارج از تهران ساکن هستن، بتونن بدون نیاز به شرکت حضوری تو کلاسای این مجموعه، از خدمات آموزشی فوق العاده اون بهره مند بشن.

آدرس آموزشگاه خیاطی ۲۰ بافت :

شماره تماس : ۰۹۱۲۳۴۹۹۶۸۷  ، ۰۲۱۵۵۸۰۰۰۰۵

بهترین آموزشگاه خیاطی

۲.    آموزشگاه خیاطی هنر مادر

آموزشگاه خیاطی هنر مادر با ۱۵ سال سابقه، یکی از بهترین و برترین آموزشگاه های خیاطی تو تهران به شمار می ره. این آموزشگاه بزرگ حدود ۲۰ کارگاه آموزش خیاطی داره که محیط های جذاب و به روزی دارن. هنر مادر تمام تجهیزات مورد نیاز برای یادگرفتن هنر خیاطی رو خودش در اختیار هنرجوهاش قرار می ده و از نظر تجهزات یک آموزشگاه های کامله.

دوره های متنوع این آموزشگاه از جمله نازک دوزی و ضخیم دوزی، دوخت مانتو، خیاطی لباس های مردانه، الگوسازی، برشکاری، طراحی و دوخت لباس عروس و غیره، یکی از مزیت های مهم هنر مادر به شمار می ره.

آموزشگاه خیاطی هنر مادر بعد از پایان دوره مدرک معتبر فنی و حرفه ای به شما اعطا می کنه.

آدرس آموزشگاه خیاطی هنر مادر: تهران- خیابان شریعتی- بالاتر از پل رومی- کوچه سینا- ساختمان پل رومی ۲ (۱۷۲۹)- طبقه سوم- واحد ۲۰

شماره تماس : ۲۲۲۰۶۷۱۹

۳. آموزشگاه خیاطی کلبه هنر

کلبه هنر یکی از آموزشگاه های خوب خیاطیه که هنر خیاطی رو به شکل اصولی و حرفه ای به شما آموزش می ده. این آموزشگاه از اساتید خوبی برخورداره و میزان رضایت هنرجوهاش هم بالاست.

این آموزشگاه گرچه تحت مدیریت خانم مهشید شفیعی، ۲۹ سال سابقه آموزش خیاطی داره و از این حیث یکی از قدیمی هاست، اما ایرادات و کمبود های خاص خودش رو هم داره. با این وجود تونسته جزو ۱۰ تا آموزشگاه خیاطی برتر تو تهران باشه، که این خودش گویای کیفیت کار این مجموعه ست.

این آموزشگاه می تونه ۲۲ مدرک بین الملی بعد از پایان دوره به شما اعطا کنه.

آدرس آموزشگاه خیاطی کلبه هنر : میدان رسالت- ابتدای خیابان بختیاری(سامان) پلاک ۳۷۱ زنگ سوم

شماره تماس : ۰۹۳۸۸۴۵۵۱۵۹،  ۷۷۸۹۴۴۲۹

۴.    آموزشگاه خیاطی ایده

همیشه گفتن که دود از کنده بلند میشه. آموزشگاه خیاطی ایده بیشتر از ۳۰ ساله که داره توی تهران با مجوز رسمی فعالیت می کنه و تأسیسش به سال ۱۳۷۰ برمی گرده. خیلی از اساتید و بزرگای خیاطی امروز همه شاگردای این آموزشگاه بودن. با وجود تعداد زیاد هنرجویانی که این آموزشگاه طی این سی سال داشته، رضایت هنرجوهاش بالاست و تونسته نظر مردم رو جلب کنه.

این آموزشگاه بعد از پایان دوره مدرک فنی حرفه ای به شما می ده و گرچه امکانات زیادی ندره و چندان هم مدرن نیست، اما یه آموزشگاه خیلی خوب برای یادگرفتن خیاطی به حساب میاد.

آدرس آموزشگاه خیاطی ایده : ستاری شمال، نبش بلوار فردوس شرق، ساختمان سینا طبقه ۵

شماره تماس : ۴۴۴۱۲۸۴۰

۵.    آموزشگاه خیاطی شادی ( پور موسی)

آموزشگاه خیاطی شادی هم یکی از پر سابقه هاست که از سال ۱۳۷۲ کار خودش رو شروع کرده. این آموزشگاه که بیشتر مردم اون رو به نام مدیرش، یعنی خانم پورموسی می شناسن، یکی از بهترین آموزشگاه های خیاطی تو تهرانه که دوره های دوخت متنوعی برای هنرجوهاش داره. البته بیشتر تمرکز آموزشی این آموزشگاه روی رسم الگو و دوخت لباس های مختلف بدون نیاز پرو هست.

این آموزشگاه بعد از پایان دوره مدرک فنی و حرفه ای به شما ارائه می ده.

آدرس آموزشگاه خیاطی شادی : تهران- کوی نصر

شماره تماس : ٨۶٠١٣۶٣٢

۶.    مجتمع فنی تهران

مجتمع فنی تهران یکی از بزرگترین مجموعه های آموزشی نیمه دولتیه که در چندین نقطه از تهران ، کرج و شهرستان های بزرگ شعبه داره. مجتمع فنی تهران همواره یکی از بهترین آموزشگاه های خیاطی بوده و تونسته هنرجویان مطرحی را تربیت کنه.

متجمع فنی یکی از قدیمی ترین مجموعه های آموزشی در کشوره که مدرک معتبر فنی و حرفه ای در پایان دوره به هنرجویانش ارائه می ده. حضور اساتید باتجربه، برخورداری از تجهیزات نسبتا مناسب و مهمتر از همه هزینه خوب و به صرفه از جمله اصلی ترین قابلیت ها و مزیت های این آموزشگاه هستن.

همچنین داشتن شعب زیاد باعث شده تا سطح دسترسی هنرجویان به کلاس های آموزشی این مجموعه بسیار مطلوب باشه.

آدرس شعبه آزادی : خیابان آزادی بین خیابان دکتر قریب و اسکندری شمالی روبروی پارک اوستا پلاک ۱۴۵

شماره تماس این شعبه : ۶۶۹۳۳۳۷۹

۷.    آموزشگاه خیاطی آکادمی پارس

از نظر تجهیزات، آکادمی پارس یکی از مجهزترین آموزشگاه های خیاطی تو تهران به حساب میاد. یکی از بهترین مزیت های این آموزشگاه خیاطی اینه که همیشه سعی می کنه تو دوره هاش هنرجویان زیادی رو قبول نکنه تا بتونه با تمرکز کامل هنر خیاطی رو به اونها آموزش بده. حداکثر تعداد نفراتی که می تونن تو دوره های مختلف این آموزشگاه خیاطی ثبت نام کنن، ۴ نفره! تنوع دوره های دوخت و شهریه مناسب باعث شده تا آکادمی پارس بتونه جزو ۱۰ آموزشگاه خیاطی برتر توی تهران و حتی کرج باشه.

بعد از پایان دوره خیاطی تو این آموزشگاه، مدرک معتبری از وزرات ارشاد و بنیاد ملی مد و لباس آکادمی پارس دریافت می کنید که دو زبانه و بین المللی هستش. داشتن این مدرک برای صدور پروانه کار و مجوز راه اندازی تولیدی یا مزون می تونه خیلی خوب باشه.

این آموزشگاه خیاطی تضمین می کنه که هنرجوهاش می تونن تا ۵ سال از امکانات، تجهیزات، ورکشاپ های جدید و کلاس های رفع اشکال استفاده کنن.

آدرس آموزشگاه خیاطی آکادمی پارس: میدان انقلاب- خیابان آزادی به سمت میدان آزادی- خیابان والعصر- بن بست علیخانی- پلاک ۱۲- طبقه اول، دوم و سوم

شماره تماس :  ۶۶۵۶۵۹۵۰

۸.    آموزشگاه خیاطی مریم بانو

مریم بانو هم یکی از قدیمی ترین آموزشگاه های خیاطیه که بیشتر از ۳۰ سال سابقه کار داره. دوره های آموزش خیاطی مختلفی تو این آموزشگاه ارائه می شه و هنرجوها می تونن بعد از پایان دوره مدرک معتبر فنی و حرفه ای دریافت کنن.

آدرس آموزشگاه خیاطی مریم بانو : فلکه دوم صادقیه- خیابان آیت الله کاشانی- بعد از جنت آباد نرسیده به مسجد نظام مافی- روبروی پاساژ مریم- طبقه فوقانی مسکن میلاد

شماره تماس : ۴۴۱۰۳۱۲۹

۹.آموزشگاه خیاطی سرای موژان

سرای موژان با حدود ۱۹ سال سابقه کار، آموزشگاهیه که بیشتر روی تعلیم و آموزش طراحی دوخت مانور می ده. اما این به معنای اون نیست که دوره های خیاطی دیگه تو این مجموعه آموزش داده نمی شن. این آموزشگاه هم بعد از پایان دوره مدرک فنی و حرفه ای به شما می ده و تونسته رضایت هنرجوهاش رو کاملا جلب کنه.

آدرس آموزشگاه خیاطی سرای موژان : تهران – بلوار آیت الله کاشانی – بین خیابان حسن آباد و ابراهیم شمالی – ساختمان نورگستر – طبقه اول – واحد ۷

شماره تماس : ۰۲۱۴۴۰۶۰۹۲۷،  ۰۹۱۲۴۷۸۷۷۶۳

۱۰- آموزشگاه طراحی و دوخت شکوفه

دوره‌های آموزشی آموزشگاه شکوفه عبارتند از: طراحی لباس به صورت آکادمیک، جواهر دوزی، روبان دوزی، پارچه سازی، الگوی شب و عروس.

آدرس خ ستارخان خ شادمان نرسیده به خ صالحیان کوچه شاهرخ پلاک ۱۱ واحد ۱- شماره تلفن: ۶۶۵۱۱۱۸۰

۱۱-آموزشگاه خیاطی شهرتاش

  • مدیریت: خانم شهرتاش رزمجو – خانم مهناز زکی پور
  • توضیحات: آموزشگاه طراحی لباس و خیاطی شهرتاش در فاز ۲ اکباتان تهران واقع شده است. آموزشگاه طراحی لباس و دوخت شهرتاش همواره از بهترین اساتید دانشگاهی و برترین متد آموزشی برای تدریس به هنرجویان استفاده میکند. آموزشگاه شهرتاش بر این باور است که یک طراحی لباس زیبا میتواند بازگو کننده فرهنگ غنی ایران اسلامی عزیز باشد.
  • دوره های آموزشی آموزشگاه طراحی لباس و دوخت شهرتاش عبارت است از: کلاس های تخصصی طراحی لباس، الگو سازی، دوخت ضخیم دوزی، دوخت لباس خانگی، دوخت تخصصی لباس شب و عروس، کت، پالتو، مانتو، لباس مجلسی مولاژ (حجم سازی)، دراپینگ، چاپ و نقاشی روی پارچه، دوخت سنتی و تاپستری، آموزش نرم افزار های طراحی لباس.

۱۲- آموزشگاه شکوفه خانم بزرگی

آموزشگاه طراحی و دوخت شکوفه با ۳۰ سال سابقه ی آموزش رسمی و درخشان زیر نظر سازمان آموزش فنی حرفه ای توسط خانم بزرگی یکی از برترین مدرسین خیاطی در صداوسیما مدیریت می شود. یکی از افتخارات مجموعه آموزشی شکوفه ، میزان رضایت هنرجوهای عزیز هست که از ابتدایی ترین دوره ی خیاطی تا پیشرفته را در آموزشگاه ما میگذرانند. خانم بزرگی در این سال ها از بروز کردن آموزش های خود غافل نبوده در ایران و همچنین دوره های پیشرفته ی کشور های دیگر حضور داشته اند و دارای گواهینامه می باشند و هر سال آموزش های خود را به روز کرده اند. ایشان متد های متریک ، گرلاوین ، ایتالیایی و مولر را تدریس کرده اند و تسلط کامل به این متد ها دارند و در حال حاضر شما میتوانید آموزش متد مولر که یکی از کم پرو ترین متد ها است را به صورت اصیل و واقعی به همراه تجربه ی دوخت ۳۰ ساله ایشان در آموزشگاه شکوفه بگذرانید

آموزشگاه خیاطی نوین دوخت اصفهان

آموزشگاه نوین دوخت اصفهان یکی از برترین آموزشگاه‌های آموزش خیاطی اصفهان است که دوره‌های مبتدی نازک دوزی، ژورنال شناسی، دوره تخصصی مولاژ و… برگزار می‌کند.شما با شرکت در دوره نازک دوزی و ژورنال شناسی، شنل، مدل عبایی، پالتو یقه انگلیسی، کت چهار دکمه یقه انگلیسی بلیزر، پیراهن با برش از زیر سینه، اشکالات اندامی و شلوار بارداری، آموزش دامن، شلوار، جیب، آستین و‌.‌..را آموزش خواهید دید.

کسب اطلاعات بیشتر با مراجعه به اینستاگرام آموزشگاه نوین دوخت

آدرس آموزشگاه: اصفهان- فلکه ارتش- جنب بانک ملت- کوچه فرخی۱۷۲۹- طبقه سوم- واحد ۲۰

تلفن: ۰۹۱۳۴۶۲۱۹۲۴- ۰۹۱۳۹۰۰۱۹۲۴

آموزشگاه خیاطی رایحه اصفهان

مدیریت آموزشگاه رایحه بر‌عهده خانم قاسمی می‌باشد و این آموز

۲- آموزشگاه شکوفه خانم بزرگی

آموزشگاه طراحی و دوخت شکوفه با ۳۰ سال سابقه ی آموزش رسمی و درخشان زیر نظر سازمان آموزش فنی حرفه ای توسط خانم بزرگی یکی از برترین مدرسین خیاطی در صداوسیما مدیریت می شود. یکی از افتخارات مجموعه آموزشی شکوفه ، میزان رضایت هنرجوهای عزیز هست که از ابتدایی ترین دوره ی خیاطی تا پیشرفته را در آموزشگاه ما میگذرانند. خانم بزرگی در این سال ها از بروز کردن آموزش های خود غافل نبوده در ایران و همچنین دوره های پیشرفته ی کشور های دیگر حضور داشته اند و دارای گواهینامه می باشند و هر سال آموزش های خود را به روز کرده اند. ایشان متد های متریک ، گرلاوین ، ایتالیایی و مولر را تدریس کرده اند و تسلط کامل به این متد ها دارند و در حال حاضر شما میتوانید آموزش متد مولر که یکی از کم پرو ترین متد ها است را به صورت اصیل و واقعی به همراه تجربه ی دوخت ۳۰ ساله ایشان در آموزشگاه شکوفه بگذرانید

شگاه دوره‌های گلدوزی، خیاطی، پرده دوزی، خیاطی، لباس شب و عروس، جواهر دوزی و… آموزش می‌دهد.همچنین کار آموزان پس از پایان دوره مدرک معتبر فنی و حرفه‌ای دریافت خواهند کرد.

آدرس آموزشگاه: اصفهان- خیابان پروین- مقابل درمانگاه ثامن الائمه- پلاک ۱۵۹

بهترین آموزشگاه خیاطی آنلاین

جمع بندی

وقتی می خواید تو یک آموزشگاه خیاطی ثبت نام کنید حتما به چندتا پارامتر دقت داشته باشید : مدرک مورد ارائه، تجهیزات، اساتید، اعتبار مجموعه، تنوع دوره ها و البته هزینه دوره ها. تمام آموزشگاه های خیاطی که در بالا به اونها اشاره کردیم سطح کیفی خیلی خوبی دارن و جزو بهترین آموزشگاه های خیاطی در تهران به حساب میان. فراموش نکنید که در هر مرحله ای از آموزش هستید خرید چرخ خیاطی خوب میتواند به پیشرفت شما و دوخت بهتر کمک کند. امیدواریم این مطلب بتونه راهنمای خوبی براتون باشه تا بتونید انتخاب درستی داشته باشید و به آموزشگاه خوبی مراجعه کنید.