طراحان لباس خلاق ترین افراد حاضر در صنعت مد و خیاطی هستند. ممکن است به عنوان یکی از علاقه مندان به صنعت مد نام بزرگترین خیاطان یا حتی طراحان پارچه را ندانید، اما حداقل نام چند طراح لباس مشهور را شنیده اید. طراحان لباس مانند کارگردانان مشهور سینمایی هستند. پس طبیعی است که شمار زیادی از افراد علاقه مند به آموختن این هنر باشند. هنری جذاب، خلاقانه و البته پولساز.
در این مقاله قصد داریم تا در مورد بهترین آموزشگاه طراحی لباس با شما صحبت کنیم و ویژگی های آن را برای شما برشماریم. همچنین به فهرستی از بهترین آموزشگاه های طراحی لباس در تهران اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

بهترین آموزشگاه طراحی لباس تهران

برای طراحی لباس به چه مهارت هایی نیاز دارید؟

طراحی لباس یک رشته هنری است. این هنر علاوه بر آموزشگاه های خصوصی طراحی لباس، در دانشگاه های هنری نیز تعلیم داده می شود. اما خیلی از بزرگترین طراحان لباس هرگز وارد دانشگاه نشده اند!
برای اینکه بتوانید در این حوزه فعالیت کنید به چند مهارت پایه نیاز دارید که عبارتند از:
⦁ آشنایی با نقاشی : یک طراح لباس پیش از هر چیز نقاشی می داند. قرار نیست پیکاسو باشید، بلکه باید دست شما با طراحی آشنا باشد.
⦁ آشنایی با خیاطی : طراحی لباس طبیعتا زیر شاخه خیاطی است. هرچه نباشد لباسی که شما طراحی می کنید باید دوخته شود. پس طبیعی است که باید با هنر خیاطی هم آشنایی داشته باشید و بدانید لباس ها چگونه دوخته می شوند. بهترین طراحان لباس، خیاطان بسیار ماهری هم هستند.
⦁ آشنایی با سبک ها و مدهای فشن : یک طراح لباس با تمام سبک های طراحی لباس و فشن آشناست. چشم شما باید مدام در فیلم ها، مراسمات و مجله ها به دنبال طرح های نوآورانه بگردد و با سبک های پایه آشنایی داشته باشید. همچنین باید به روز باشید و اخبار مربوط به مدهای جدید و قدیمی را بشناسید. این اصول کار شماست.
⦁ آشنایی با فناوری و تجهیزات : استفاده از نرم افزارهای طراحی جدید مانند فوتوشاپ می تواند تأثیر زیادی روی پیشرفت شما به عنوان یک طراح لباس بگذارد. در کنار آن، باید از ابزار لازم برای طراحی هم برخوردار باشید. خیلی از افراد هستند که ترجیح می دهند با قلم و کاغذ کار کنند و خیلی از طراحان جوانتر مایلند با تبلت و قلم دیجیتال کار طراحی را انجام دهند.
⦁ آگاهی از منابع : باید با مجله های آنلاین و چاپی روز دنیا آشنایی داشته باشید آنها را دنبال کنید. این ها منابع الهام بخش شما خواهند بود.
⦁ آشنایی با انواع پارچه : اصلی ترین ماده ای که لباس طراحی شده شما با آن ساخته می شود پارچه است. آشنایی با ویژگی های انواع پارچه های مختلف اهمیت حیاتی برای طراحی لباس دارد.
بهترین آموزشگاه طراحی لباس این مهارت را به شما یاد می دهد و شما را برای آغاز مسیر طراحی آماده می کند.

خواندن
۱۲ تا از بهترین آموزشگاه خیاطی تهران، بهترین آموزشگاه خیاطی ایران کجاست؟✅

ویژگی های بهترین آموزشگاه های طراحی لباس

ثبت نام کردن در بهترین آموزشگاه های طراحی لباس الزاما شما را به بهترین طراح لباس تبدیل نمی کند، اما امکاناتی را در اختیار شما می گذارد که اگر به اندازه کافی علاقه مند و کوشا باشید، با استفاده از آنها شانس شما برای تبدیل شدن به یک طراح خوب بسیار بالاتر می رود. خیلی از افراد هستند که با وجود داشتن استعداد و انگیزه کافی، فقط به خاطر مراجعه کردن به یک آموزشگاه بد، از این رشته دلزده شده اند و رهایش کرده اند. در حالی که اگر آن را ادامه می دادند می توانستند به مدارج بالایی برسند.
به هر ترتیب، مراجعه به بهترین آموزشگاه طراحی لباس متضمن موفقیت شما نیست، اما نه تنها راه را برای شما هموارتر می کند، بلکه شوق و انگیزه فراوانی نیز در شما ایجاد می نماید و ملزومات موفقیت در این کار را در اختیار شما قرار می دهد.
به صورت کلی بهترین آموزشگاه طراحی لباس باید ویژگی هایی داشته باشد که عبارتند از:
⦁ مشاوره : زمانیکه به یک آموزشگاه مراجعه می کنید یا با آنجا تماس می گیرید، بهترین آموزشگاه تمام شرایط لازم، مزیت ها، مدرک مورد ارائه در پایان دوره، ملزومات، شهریه و خلاصه ای از سرفصل ها را در اختیار شما قرار می دهد تا با دیدی کامل از دوره ها ثبت نام کنید. در حالی که آموزشگاه های نه چندان خوب، سرسری از این موضوع عبور می کنند و به خوبی شما را در جریان دوره ها قرار نمی دهند.
⦁ سرفصل های آموزشی : طراحی لباس یک هنر به روز است. پس طبیعی است که بهترین آموزشگاه طراحی لباس هم باید سرفصل هایی را به شما ارائه کند که به روز هستند و همگام با بازار کار هستند. فراگرفتن علومی که به کارتان نخواهد آمد کمکی به شما نخواهد کرد. از طرف دیگر هم آموزشگاه نباید کم بگذارد و به این بهانه سرفصل های کمی به شما ارائه دهد. در زمان انتخاب آموزشگاه به این نکته دقت کنید.
⦁ اساتید : آموزشگاه خودش چیزی را به شما یاد نمی دهد، بلکه این مربی یا استاد شماست که طراحی لباس را به شما می آموزد. اعتبار یک آموزشگاه طراحی لباس به مهارت، تجربه و اعتبار اساتیدش وابسته است. بهترین آموزشگاه طراحی لباس، از برترین مربیان برخوردار خواهد بود.
⦁ حمایت و پشتیبانی : خیلی مهم است که احساس کنید اموزشگاه مثل خانه دوم شماست. بهترین آموزشگاه های طراحی لباس، آموزشگاه هایی هستند که منابع و دانش خود را در اختیار شما قرار می دهند و کاملا از شما حمایت می کنند. این حمایت می تواند در ارائه تجیهزات، امکان برگزاری جلسه های فردی برای رفع اشکال و غیره نمود پیدا کند.
⦁ ارائه مدرک معتبر: مدرکی که در پایان دوره به شما اعطا می شود خیلی مهم است. اعتبار این مدرک می تواند در آینده نقش زیادی در اعتبار کاری شما داشته باشد و مسیر رسیدن به موفقیت را برای شما هموارتر کند.

آموزشگاه تنها می‌تواند با آموزش‌های اصولی و درست، استعداد شما را پرورش دهد اما فراموش نکنید که تمرین مداوم و درست در موفقیت هر هنرجویی تاثیرگذار است پس با خرید تجهیزات لازم مثل خرید چرخ خیاطی هرچند کم برای موفقیت روزافزون خود تلاش کنید.

 

بهترین کلاس طراحی لباس در تهران

کلاس های طراحی لباس در تهران کم نیستند اما طبق بررسی ها و ارزیابی هایی که ما انجام دادیم، تنها ۸ مورد از این آموزشگاه حقیقتا لایق عنوان “بهترین آموزشگاه طراحی لباس” هستند. در ادامه به این آموزشگاه ها اشاره می کنیم:

.۱ آکادمی طراحی لباس ۲۰ بافت

به اذعان تمام فارغ التحصیلان این آموزشگاه، آکادمی ۲۰ بافت بهترین آموزشگاه طراحی لباس در تهران است. البته ارائه دوره های آنلاین باعث شده تا این مجموعه به یکی از بهترین ها در سطح ایران هم تبدیل شود. مزیتی که کمتر آموزشگاه دیگری حداقل با این کیفیت، از آن برخوردار است. شما با شرکت در دوره های آنلاین طراحی لباس ۲۰ بافت هم می توانید مدرک معتبر پایان دوره را دریافت کنید. پس مهم نیست کجای ایران ساکن هستید، فاصله ۲۰ بافت با شما به اندازه روشن کردن مودم اینترنت است.
جدای از بحث آموزش آنلاین، آکادمی ۲۰ بافت مزیت های بیشمار دیگری هم دارد. این مجموعه که اصولا یکی از بزرگترین مجموعه های فعال در صنعت نساجی، طراحی لباس و البته خیاطی است، از بهترین امکانات و برترین اساتید نیز برخوردار است و آنها را در اختیار شما قرار می دهد. مربیان حاضر در ۲۰ بافت بهترین مربیان حوزه طراحی لباس هستند که همگی از فعالان و بزرگان طراحی لباس در ایران و جهان به شمار می آیند که به مدارج بالایی دست یافته اند. خیلی آنها ناشران بهترین کتاب های طراحی لباس هستند، خیلی ها در بازارهای بزرگ جهانی کار می کنند و خیلی های دیگر برترین طراحان ایرانی هستند.
آکادمی ۲۰ بافت علاوه بر اینکه به نسبت خدماتش شهریه ای مناسب دارد، امکان پرداخت اقساطی آن را نیز برای هنرجویان خود فراهم آورده است. علاوه بر آن، اگر از کارت VIP این آموزشگاه برخوردار باشید می توانید از مزیت هایی همچون امکان پرسش و پاسخ و رفع اشکال، استفاده از امکانات مجموعه، شرکت در ورکشاپ های آموزشی، کمک به فعالیت شما در بازار کار (مانند رپورتاژهای آنلاین)، تا سال ها بعد از اتمام دوره نیز بهره مند باشید.
۲۰ بافت بعد از دوره ۶ تا ۹ ماهه آموزش طراحی لباس مدرک فنی و حرفه ای، و مدرک بین المللی به شما اعطا می کند که از اعتبار زیادی برخوردار است. بسیاری از افراد بوده اند که با استفاده از مدرک بین المللی این آموزشگاه توانسته اند راه مهاجرت خود را هموارتر کنند.
آدرس آموزشگاه طراحی لباس ۲۰ بافت : بلوار کشاورز، خیابان نادری، کوچه زرکش پ ۱۳ واحد ۶
شماره تماس :۰۹۱۲۰۲۰۶۹۲۰-۰۲۱۸۸۳۹۴۰۲۱

بهترین آموزشگاه طراحی لباس در کرج

۲. آموزشگاه فنان

فنان نیز یکی دیگر از بهترین آموزشگاه های طراحی لباس در تهران است که اعتبار بسیار زیادی دارد. این آموزشگاه که دوره های خوب دیگری مانند خیاطی هم ارائه می کند، از امکانات بسیار خوبی برخوردار است و اساتید مجربی در آن مشغول به کارند. فنان پس از دوره آموزشی مدرک فنی و حرفه ای و مدرک بین المللی به شما اعطا می کند و سرفصل های آموزشی بسیار خوبی دارد.
آدرس آموزشگاه طراحی لباس فنان : فلکه دوم صادقیه،کوچه احسانگر پلاک ۶ و همچنین شیراز فرهنگ شهر،حدفاصل کوچه ۲۴ و ۲۶ درب سوم
شماره تماس : ۰۹۱۹۳۷۹۹۵۶۴ ، ۰۹۱۹۹۲۷۸۶۲۹

۳. آموزشگاه صنعت و معدن

صنعت و معدن بدون شک یکی از ۳ آموزشگاه برتر در زمینه طراحی لباس است. این آموزشگاه که از اساتید مجرب و امکانات بسیار خوبی برخوردار است، علاوه بر دوره های حضوری، کلاس های آنلاین نیز برای هنرجویان برگزار می کند. استفاده از متدهای آموزشی روز دنیا در کنار حمایت از هنرجویان در بازار کار، مهمترین مزیت های آموزشگاه صنعت و معدن هستند.
سرفصل های آموزشی در این آموزشگاه به خوبی تبین شده اند و کلاس ها از کیفیت خوبی برخوردارند.
آدرس آموزشگاه طراحی لباس صنعت و معدن: تهران – سازمان برنامه شمالی
شماره تماس : ۰۲۱۴۶۰۹۴۱۱۷

۴. آموزشگاه پیشکسوتان

پیشکسوتان آموزشگاهی است که در شمال تهران واقع شده و از جمله بهترین آموزشگاه های طراحی لباس به شمار می رود. این آموزشگاه علاوه بر طرح درس های مناسب از متدهای آموزشی جدید کمک می گیرد و امکانات خوبی در اختیار هنرجویان خود قرار می دهد. همچنین در پایان دوره مدارک فن و حرفه ای و بین المللی معتبری را به فارغ التحصیلان ارائه می کند.
آدرس آموزشگاه طراحی لباس پیشکسوتان : تهران تجریش ، میدان قدس ، ابتدای خ شریعتی ، کوچه رفعت پلاک ۵ واحد ۱
شماره تماس : ۰۲۱۲۲۷۰۶۹۶۶ ، ۰۲۱۲۲۷۰۶۹۶۷

۵. آموزشگاه روحی

روحی گرچه با معیار بهترین آموزشگاه طراحی لباس کمی بیشتر از بقیه فاصله دارد، اما با این وجود هنوز هم جزو بهترین هاست. این آموزشگاه از امکانات و مربیان خوبی برخوردار است و در پایان دوره مدارک معتبر داخلی و بین المللی به شما ارائه می کند. دوره های آموزشی این آموزشگاه بین ۶ تا ۱۰ ماهه هستند و به صورت حضوری و آنلاین هم برگزار می شوند.
آدرس آموزشگاه طراحی لباس روحی : تهران- خیابان سنایى، نبش نژاد کى، بالاى بانک ملت، پلاک ۱۰۰، ساختمان ۸۲، طبقه اول
شماره تماس : ۰۹۱۰۹۱۰۲۴۴۰

۶. مجتمع فنی تهران

اگر می خواهید هر مهارتی را در هر زمینه ای یاد بگیرید، همواره مجتمع فنی تهران یکی از گزینه های خوب پیش روی شماست. این مجموعه نیمه خصوصی مهمترین مزیتی که دارد، در این است که شهریه نسبتا مناسب تری در قیاس با آموزشگاه های خصوصصی دارد. علاوه بر آن شعب زیادی داشته و دسترسی به کلاس های آن آسانتر است. با این وجود سطح کیفی آموزشگاه آن آنطور که تصورش را می کنید بالا نیست اما خب یک گزینه به صرفه و خوب است.
مجتمع فنی همواره سطحی از استانداردهای آموزش را رعایت کرده و با وجود نیمه دولتی بودن، هرگز با استانداردهای پایین سازمان های دولتی کار نمی کند. اگر قصد گرفتن مدرک فنی و حرفه ای دارید، مجمتع فنی می تواند یکی از گزینه های ایده آل برای شما باشد.
آدرس آموزشگاه طراحی لباس مجتمع فنی تهران : تهران- خیابان آزادی بین خیابان دکتر قریب و اسکندری شمالی روبروی پارک اوستا پلاک ۱۴۵
شماره تماس : ۰۲۱۶۶۹۳۹۷۷۲

۷. آموزرشگاه هنر مادر

هنر مادر آموزشگاهی است که بیشتر دوره های آموزش خیاطی آن هستند که بارزند. با این وجود کلاس های طراحی لباس این آموزشگاه نیز از کیفیت مطلوبی برخودارند و امکانات مجموعه نسبتا مناسب است. شهریه متوسط مهمترین خصوصیت این آموزشگاه طراحی لباس است.
آدرس آموزشگاه طراحی لباس هنر مادر: تهران خیابان شریعتی بالاتر از پل رومی، کوچه سینا ساختمان پل رومی ۲
شماره تماس : ۰۲۱۲۲۲۰۶۷۱۹

۸. آموزشگاه تصویرگران پویا اندیش

این آموزشگاه از جمله بهترین آموزشگاه های طراحی لباس در تهران است که لینک مستقیمی با بازار کار دارد. بیشتر تمرکز این آموزشگاه روی طراحی کردن ایده های لباس است و مانور چندانی روی مهارت های خیاطی نمی دهد. با این وجود توانسته طراحان برجسته ای را به بازار کار معرفی کند.
آدرس آموزشگاه طراحی لباس تصویرگران پویا اندیش : تهران – پاسداران – ابتدای گلستان سوم – ساختمان ۱۲۰
شماره تماس : ۲۸۱۱۱۱۱۰ ، ۲۲۵۸۰۵۰۵ ، ۲۲۵۸۷۵۸۷
جمع بندی
طراحی لباس هنر خاص و جذابی است و به همین دلیل آموزش دادن آن نیز باید همین ویژگی را داشته باشد. اگر می خواهید ذوق هنری شما شکوفا شود و به بهترین نحو از استعداد و علاقه خود بهره ببرید، توصیه می کنیم حتما برای یاد گرفتن این حرفه به بهترین آموزشگاه طراحی لباس مراجعه نمایید.