مدت زیادیست که اکثر کشاورزان یا کسانی که محصولاتشان مانند برنج ، گندم ، جو و غیره را داخل گونی یا کیسه قرار میدهند میگذرد ، و هنوز هم قسمت بالایی گونی یا کیسه با همان روش قدیمی با یک گره بسته میشود و این گره ممکن است در هنگام حمل و نقل یا ارسال به مکان های دیگر بازشود و محتویات داخل آن به بیرون بریزد .همچنین با ایجاد گره در قسمت بالایی گونی باعث میشود که مقداری از فضای آن توسط گره اشغال شود و محتویات به اندازه کافی داخل آن قرار نگیرد .در این مقاله قصد داریم چرخ سرکیسه دوز چیست، معرفی انواع چرخ سرکیسه دوز را به طور مفصل به شما عزیزان ارائه دهیم.

چرخ سرکیسه دوز -20بافت

اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و دست به کار شدن طراحان صنعت دوخت و نساجی دستگاه هایی تولید شده اند که توانایی دوخت ابتدا و  انتهای هرگونه کیسه یا گونی و موارد شبیه به آن را دارا هستند . دستگاه هایی با طرز کار کاملا ساده ، طراحی کاملا کوچک و بدون طراحی پیچیده که  تنها به یک نخ سرکیسه دوزی برای دوخت نیاز دارند .نحوه کارکرد چرخ سرکیسه دوز به این گونه است که کاربر دستگاه را نگه داشته یا آن را به جایی متصل میکند سپس لبه کیسه را جهت دوخت به زیر لبه و سوزن دوخت دستگاه منتقل میکند.

کاربرد چرخ سرکیسه دوز

خواندن
لیست قیمت بروز چرخ سرکیسه دوز

معرفی چرخ سرکیسه دوز

پس از تولید مصالح ساختمانی مثل گچ و سیمان و … یا کشت و برداشت محصولات کشاورزی برای وارد کردن این محصولات به بازار و فروش آنها باید محصولات را داخل کیسه های مخصوص بسته بندی کنیم و برای ماندگاری بهتر محصولات باید سرکیسه ها را کوک بزنیم. با به بازار آمدن سرکیسه دوز این کار برای کاربران بسیار آسان شد. بنابراین سرکیسه دوز دستگاهی است که برای دوخت و دوز سرکیسه مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از دستگاه سرکیسه دوز می توان مدل های مختلف دوخت را روی کیسه یا گونی انجام داد که این دوخت ها شامل انواع مدل های مهر و مومی، دوخت یکطرفه و دوخت دو طرفه می باشد.

از مهم ترین مزایای دستگاه سرکیسه دوز این است که مانند دستگام وکیوم و سیل برای دوخت سرکیسه از حرارت استفاده نمی کند که باعث آسیب رسیدن به محصولات شود این دستگاه مانند دستگاه دوخت پلاستیک عمل می کند و سر گونی را می دوزد. همچنین این دستگاه با نام های دستگاه گونی دوز، دستگاه دوخت و دوز سر گونی و چرخ گونی دوز هم شناخته می شود. ابعاد این دستگاه ها نیز متفاوت است. برخی از مدل های سرکیسه دوز در سایز های کوچک و قابل حمل در بازار یافت می شود که به صورت دستی هستند و برخی دیگر به صورت ثابت هستند که استفاده از آنها در تولیدی ها کاربرد دارد. اگر به دانستن اطلاعات بیشتری درباره سرکیسه دوز ها علاقه مند هستید حتما در ادامه با ما همراه باشید.

خواندن
آموزش نخ کردن چرخ سرکیسه دوز همراه با فیلم آموزشی

کاربرد چرخ سرکیسه دوز-20بافت

⦁ دستگاه دوخت گونی قابل حمل یا دستگاه دوخت گونی دستی
⦁ چرخ گونی دوز ثابت که همراه با پایه، ستون و نوار نقاله است
⦁ دستگاه دوخت گونی اتوماتیک
⦁ چرخ سرکیسه دوز بزرگ

چرخ سرکیسه دوز قابل حمل یا چرخ دستگاه سرکیسه دوز دستی

چرخ سرکیسه دوز قابل حمل دارای ابعادی می باشد که به راحتی برای کاربر قابل جا به جایی می باشد و معمولا دوخت های زنجیری و دوخت های تک نخ را با این سرکیسه دوز می توان انجام داد. همچنین برای دوخت پارچه هایی از جنس گونی، کنف، کاغذ کتان این مدل سرکیسه دوز گزینه مناسبی می باشد. همچنین این ماشین ها از سرعت قابل قبولی هم برخوردار هستند سرعت آنها از ۱۷۰۰ دور در دقیقه تا ۱۹۰۰ دور در دقیقه می رسد. البته دقت کنید که برای استفاده از این مدل سرکیسه دوز حتما به یک اپراتور نیاز دارید و این سرکیسه دوز در دو مدل شارژی و برقی در بازار موجود می باشد.

دستگاه سرکیسه دوز ثابت که همراه با پایه، ستون و نوار نقاله است
این مدل دستگاه سرکیسه دوز برای جنس های مختلف پارچه از جمله پلاستیک، کاغذ، پروپلین و … مورد استفاده قرار می گیرد و برای بسته بندی انواع محصولات مختلف از محصولات کشاورزی و دامی گرفته تا محصولات شیمیایی قابل استفاده است.

چرخ سرکیسه دوز اتوماتیک

همان طور که از نام این دستگاه مشخص است عملکرد آن به صورت اتوماتیک می باشد. معمولا این مدل سرکیسه دوز ها در کارخانه های بزرگ و خط تولیدی ها استفاده می شود. بیشتر تولیدی ها به دلیل حجم زیاد کار از سرکیسه دوز های اتوماتیک استفاده می کنند تا راندمان بالای خود را هنگام تولید حفظ کنند.

چرخ سرکیسه دوز بزرگ

چرخ سرکیسه دوز بزرگ

برای دوخت لبه گونی های بزرگ باید از سرکیسه دوز های بزرگ باید استفاده کرد که به آنها جامبو بگ و بیگ بنگ می گویند. سرکیسه دوز های کیسه های یک تنی دارای پایه های بلند کن اتوماتیک و نخ کن می باشند. و همچنین در مدل های دستی، نیمه اتوماتک و تمام اتوماتیک در بازار قابل دسترسی هستند. سرکیسه دوز های بزرگ علاوه بر چرخ هایی که برای دوخت های سرکیسه ها دارند مجهز به چرخ خیاطی هایی برای دوخت دسته به گونی ها نیز می باشند و دوخت دسته به بدنه با زخامت یک سانتی متری انجام می دهند.

خواندن
هر آنچه درباره نخ سرکیسه دوزی باید بدانیم

ویژگی های دستگاه سرکیسه دوز

وزن دستگاه سرکیسه دوز تقریبا ۷ کیلو گرم می باشد و همچنین به صورت جنس های مختلفی تولید می شود که اگر جنس آن از فولاد ساخته شده باشد از کیفیت و مقاومت بالاتری برخوردار است. توجه داشته باشید که اگر مدل سرکیسه دوز شما، مدل ثابت باشد تنها ۵ تا ۸ ثانیه زمان برای دوخت گونی زمان صرف می کند و هر چه از مدل های جدیدتر این دستگاه استفاده کنید زمان کمتری را برای دوخت سر گونی صرف می شود. نکته دیگری که در اینجا به آن اشاره می کنیم این است که سوزن تمام دستگاه های سرکیسه دوز قابل تعویض است و به راحتی می توان با استفاده از سوزن های مختلف کلفتی و نازکی دوخت را هنگام کار تعیین کرد.

همچنین در مقایسه دستگاه سرکیسه دوز با دستگاه دوخت پلاستیک، دستگاه دوخت پلاستیک از انواع مختلفی از جمله دوخت ریلی، دوخت پدالی، دوخت پلاستیک رومیزی و … برخوردار است.

در نهایت دریافتیم دستگاه سرکیسه دوز در صنایعی که برای تولید محصولات خود نیاز به بسته بندی محصول نیز دارند مانند آرد، سیمان، برنج، گندم و… مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین می توانید با توجه به مدل کسب و کار این دستگاه را در ابعاد، جنس و قیمت های متغیری در ۲۰ بافت پیدا و تهیه کنید. همین طور دستگاه سرکیسه دوز دارای مدل های دستی و صنعتی می باشد که هر کدام باز به مدل های مختلفی تقسیم می شود.

اگر صاحب کسب و کاری هستید که برای تولید و عرضه محصولات خود نیاز به بسته بندی محصولات داخل کیسه و گونی دارید خرید یک دستگاه سرکیسه دوز می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. چراکه این دستگاه به کار شما تسهیل بخشیده و سرعت و راندمان کار شما را تا حد زیادی بالا می برد. برای خرید آنلاین چرخ سرکیسه دوز می توانید از پشتیبانی ۲۰ بافت و مشاوران خرید ما کمک بگیرید تا بهترین انتخاب را متناسب با نیاز خود داشته باشید.

فیلم نخ کردن چرخ سرکیسه دوز