میز مکش یکی از وسایل و ملزومات مهم در مزون ها و تولیدی های صنعتی است که درهنگام اتو کشی، از بوی ناشی حاصل از باقی ماندن رطوبت بر روی لباس جلوگیری می کند. همچنین میز مکش برای بهتر چسباندن لایه(لایی چسب) بر روی پارچه طراحی شده است.این دستگاه در عین سادگی در طراحی و کارکرد، عملکرد تاثیرگذاری در اتو کشی پارچه ها دارد که دارای یک صفحه بزرگ و گسترده با قابلیت ارتجاعی  می باشد و محل قرار گرفتن لباس اماده اتوکشی است.این دستگاه مجهز شده به سیستم مکش هوا در قسمت زیر خود می باشد.

کاربرد میز مکش

همانطور که در ویدئوی آموزشی زیر مشاهده می کنید، در قسمت پایینی میز مکش، پدالی تعبیه شده که با فشار دادن آن سیستم مکش دستگاه فعال شده و لباس یا پارچه روی میز را به سمت خود می کشد و باعث ثابت ماند آن بر روی میز می شود که این ویژگی  در هنگام اتوکشی از تا خوردن و حرکت پارچه بر روی صفحه میز جلوگیری می کند.

خواندن
تفاوت اتو سیلتر اصل ترکیه با اتو سیلتر ایرانی

میز مکش مستطیلی با میز مکش قایقی چه تفاوتی با یکدیگر دارند

میز مکش در دو نوع مستطیلی و قایقی  دسته بندی شده است. از لحاظ کلی این دو مدل تفاوتی چشمگیری نسبت به یکدیگر ندارند. تنها تفاوت این دو در ظاهر و کاربرد آن هاست. میز مکش مستطیلی همانطور که از نامش پیداست یک صفحه تخت مستطیلی شکل دارد. این صفحه مسطح و بزرگ بوده و برای استفاده در اتوکشی لباس هایی مثل شلوار پیراهن زنانه و یا ملحفه کاربرد دارد. اما میز مکش مدل قایقی طراحی بدنه متفاوتی دارد. این بدنه به گونه ای طراحی شده که مستطیلی و صاف نیست. میز مکش قایقی برای استفاده و اتو کشی لباس هایی که آماده شده اند و بعد از دوخت نیاز به اتو کشی دارند به کار می رود. طراحی بدنه میز به گونه ای است که لباس به راحتی درون میز پوشانده می ود و عمل اتوکشی را به راحتی انجام می دهد.

کاربرد میز مکش و اتوبخار

 اما کارکرد سیستم مکش این دستگاه فقط به توضیحات گفته شده محدود نمی شود !

یکی از دیگر ویژگی های بارز این دستگاه این است که سیستم مکش این دستگاه بخار باقی مانده بر روی لباس را  به خود جذب میکند  تا لباس خنک و از چروک شدن و شکستگی آن جلوگیری شود.یکی دیگر از کاربردهای میز مکش جهت کمک به یسته بندی انواع البسه مخصوصا لباس هایی که سبک بوده مانند پارچه های حریر و کرپ می باشد.که برای بسته بندی محصولاتی که پارچه ان کرپ و حریر است ابتدا میز مکش را روشن کرده و لباس را بروی میز مکش تا کرده و بعد از تا کردن کامل قبل از اینکه داخل تایلون قرار دهیم با اتو بخار مرحله آخر اتو کشی را انجام می دهیم.این کار باعث می شود لباس کاملا پرس شده و خط تای لباس ایجاد می شود. میز مکش در دو مدل مستطیلی و قایقی تولید می شوند. هر یک از این دو مدل برای تولیدی خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. قابلیت این میز مکش ها به صورت کلی در جهت اتوکشی با کیفیت است. میز مکش مستطیلی یک طراحی ساده و مسطح دارد. این طراحی به گونه ای است که برای کاربرد های گوناگون مورد استفاده قرار گیرد. میز مکش مستطیلی برای اتو کردن انواع پارچه های ابریشمی، کتان و… مناسب است و در موارد زیر به کار می رود:

  • ملحفه و پارچه های بزرگ
  • لباس مردانه
  • مانتو
  • کت و شلوار
  • پیراهن

خواندن
لیست قیمت اتو مخزن دار

تا اینجا ما با طرز کارکرد دستگاه میزمکش آشنا شدیم:

اما آیا میز مکش فقط در یک نوع و یک کارکرد خاص وجود دارد ؟
– خیر !

میز مکش نیز مانند بسیاری از وسایل دیگر دارای مدل های مختلف و کارکرد های متفاوت تر مباشد که عبارتند از :

کاربرد میزمکش قایقی

کاربرد میز مکش قایقی

برای اتوکشی لباس هایی مانند مانتو زنانه استفاده میشود که دارای طول زیاد هستند و در اتو کشی توجه به جزئیات اهمیت دارد مانند زیرا در اتوکشی مانتو زنانه اتو کشی دقیق نقاط مانند آستین ، یقه و لبه های لباس حائز اهمیت است .

خواندن
لیست قیمت چرخ خیاطی صنعتی کارگاهی

کاربرد میزمکش مستطیلی

کاربرد میز مکش مستطیلی

برای اتوکشی لباس هایی ماننند کت مردانه استفاده میشود که نیاز به اتوکشی سطح مقطعی از سطح بیشتری هستند که لباس امکان باز شدن به طور کامل روی میز را دارد.در قسمت زیر میتوانید ویدئوی آموزشی ساخته شده توسط شرکت بیست بافت را درباره طرز کارکرد این دستگاه مشاهده کنید: ( میز مکش مستطیلی سیلتر ۱۱۰ )

برای دانلود این ویدئو اینجا را کلیک کنید .