خرید چرخ خیاطی یکی از بهترین انتخاب هایی است که هر فرد می‌تواند داشته باشد. دارا بودن یک چرخ خیاطی مزایای بسیار زیادی دارد و افراد خیاطی را به دلایل مختلفی دنبال می‌کنند. ممکن است فقط به عنوان سرگرمی و یا کاری برای درآوردن هزینه زندگی باشد.گاهی وقت‌ها هم از خیاطی برای دوخت و تعمیر لباس‌ و یا اضافه کردن یک جیب به لباس کودکان استفاده می‌کنید. همه‌ی ما حداقل یکبار دوخت پارچه را تجربه کرده‌ایم. تفاوتی ندارد به چه دلیل خیاطی می‌کنید، این هنر نقش بسیار زیادی در سراسر جهان دارد و در هر خانه‌ای حداقل یک چرخ خیاطی خوب یافت می‌شود.

درحالیکه دوخت و دوز ساده به راحتی می‌تواند با کمک یک نخ و سوزن انجام شود، نمی‌توان گفت همه چیز به همین صورت قابل انجام است. گاهی اوقات موقعیت هایی پیش می‌آید که نیاز به دوخت سریع دارید و یا به دوختی بسیار زیبا نیاز دارید در این شرایط چرخ خیاطی بهترین انتخاب است.با ۲۰ بافت باشید با دلایلی که باید یک چرخ خیاطی برای خانه خود بخرید. (فیلم کامل راهنمای خرید چرخ خیاطی در انتهای مقاله)

دلایل خرید چرخ خیاطی
دلایل خرید چرخ خیاطی

۱-دوخت چرخ خیاطی سریع تر از دوخت دستی است

با خرید چرخ خیاطی برخلاف دوخت با دست که زمان زیادی برای تمام شدن می‌برد، دوخت و دوز با چرخ خیاطی خیلی سریع انجام می‌شود. این موضوع مزیت بسیار خوبی برای زمانی است که برای تمام کردن یک پروژه دوخت عجله دارید و با دوخت‌های نیمه تمام برای اتمام دارید که بخاطر کمبود وقت به اتمام نرسیده‌اند. اگر کسب و کاری با خیاطی دارید، پس حتما زمان بسیار اهمیت دارد.

هر چقدر سریعتر بتوانید پروژه خیاطی خود را تمام کنید، سریع تر می‌توانید سراغ پروژه بعدی خود بروید. وقتی از چرخ خیاطی استفاده می‌کنید، سوزن و نخ آماده‌ی استفاده‌اند و سریع‌تر می‌توانید کار را شروع و به پایان برسانید. دوخت و دوز و خیاطی با دست زمان زیادی می‌برد، همچنین باید به دنبال سوزن و نخ مناسب برای آن باشید که وقت زیادی می‌برد و دوخت با دست صرفا بسیار طولانی تر از چرخ خیاطی است.

خواندن
لیست قیمت آنلاین چرخ خیاطی خانگی

۲-چرخ خیاطی دوخت تمیز و دقیق تری از دوخت دستی دارد

با خرید چرخ خیاطی وقتی از آن استفاده می‌کنید در تمام طول کار دوختی بسیار تمیز و دقیق دارید . فقط کافی نخ را به درستی وصل و کشش آن را تنظیم کنید تا دوختی دقیق و بسیار مرتب داشته باشید. اما در دوخت دستی ممکن است این‌ گونه نباشد چون همه چیز به صورت دستی انجام می‌شود. در دوخت با دست ممکن است یک نووع دوخت بسیار زمان‌بر باشد و دوخت دیگر خیلی سریع‌تر تمام شود و به طور کلی در تمام پروسه تا پایان کار تاثیر گذار است.

این مطلب را از دست ندهید(نکات ایمنی خیاطی که همیشه باید رعایت کنید!)

۳-خرید چرخ خیاطی به شما امکان دوخت‌های تزیینی می‌دهد

امروزه با خرید چرخ خیاطی خانگی میتوانید به انواع دوخت‌های تزیینی، حاشیه دوزی و گلدوزی‌های زیبا بپردازید. می‌توانید نوار اریب بدوزید، ربان‌های تزییناتی برای کوسن بدوزید و نوارهای بسیار زیبا برای حاشیه و استفاده‌های دیگر را به راحتی داشته یاشید. همچنین می‌توانید حاشیه و گلدوزی‌های بسیار زیبا در هر زمانی روی لباس و تزیینات خانه مانند کوسن داشته باشید. برخی از گلدوز‌ی‌ها و دوخت‌ها ممکن ااست قدری دشوار باشند و با دوخت دستی زمان زیادی را تا تکمیل شدن از شما بگیرند، در این موارد چرخ خیاطی به کمک شما می‌آید تا به سرعت و آسانی هر نوع گلدوزی را روی پارچه مورد نظر داشته باشید.

خواندن
آموزش تمیز کردن چرخ خیاطی در چند مرحله بسیار آسان

۴-می‌توانید به راحتی پارچه‌ها ضخیم را بدوزید

آسان بودن دوخت پارچه های ضخیم با چرخ خیاطی
آسان بودن دوخت پارچه های ضخیم با چرخ خیاطی

پارچه‌های ضخیم مانند کتان و پشم را نمی‌توانید با دست بدوزید. خرید چرخ خیاطی به شما این امکان را می‌دهد تا امکان دوخت انواع پارچه با ضخامت‌های مختلف را به راحتی داشته باشید. اگر خیاط هستید و یا کسب و کاری مرتبط با دوخت و دوز دارید داشتن چرخ خیاطی بسیار مهم است زیرا با داشتن آن دوخت‌هایی دقیق و بدون محدودیت خواهید داشت. چرخ خیاطی امکان استفاده از دو نخ به طور همزمان را دارد که به دوام بسیار بیشتر دوخت کمک می‌کند. دوخت و دوز با دست چشمان و عضلات دست شما را بسیار خسته و فرسوده می‌کند.  با چرخ خیاطی می‌توانید ملحفه، تشک و یا لباس‌های متنوع برای خود بدوزید و پارچه مصرفی با هر ضخامتی با چرخ خیاطی به راحتی قابل دوخت است.

این مطلب را از دست ندهید۱ (راهنمای جامع برای انتخاب سوزن مناسب چرخ خیاطی)

۵-می‌توانید هنرهای بیشتری خلق کنید

خرید چرخ خیاطی فقط برای دوخت لباس نیست، بلکه شما می‌توانید محصولات زیبای بسیار زیادی را با این وسیله خلق کنید. آیا فرزندتان در مدرسه پروژه کاردستی هنری دارد؟ می‌توانید در کمترین زمان دست ساخته‌های هنری پرتنوعی با چرخ خیاطی بدوزید. عروسک‌های پارچه‌ای، لباس‌های نمایش و موارد مختلف بسیاری از جمله چیزهایی هستند که با داشتن یک چرخ خیاطی برایتان بسیار آسان و ممکن می‌شود.

خواندن
راهنمای خرید چرخ خیاطی کاچیران+معرفی مدل ها

در آخر چرا به یک چرخ خیاطی نیاز دارید؟

چرا یک چرخ خیاطی بخریم؟
چرا یک چرخ خیاطی بخریم؟

خرید چرخ خیاطی به شما کمک می‌کند تا زندگی آسان تری داشته باشید. شما می‌توانید انواع پروژه‌های دوخت و خیاطی را در کمترین زمان و با بالاترین کیفیت و دقت به اتمام برسانید و با انواع مختلف پارچه با هر جنسی کار کنید. با داشتن یک چرخ خیاطی حتی بیشتر از خیاطی لذت خواهید برد. امیدواریم این دلایل به شما در خرید چرخ خیاطی کمک کرده باشد. حتی اگر بسیار تازه کار باشید این مسئله به شما کمک می‌کند تا به عنوان یک مزیت از آن استفاده کنید و با یادگیری روش کار با چرخ خیاطی در سطحی بالاتر به کار دوخت بپردازید و حرفه‌ای شوید.

چرخ خیاطی‌های بسیار گوناگونی در فروشگاه‌ها وجود دارد که این انواع به کارایی که به آن نیاز دارید بستگی دارد. چرخ خیاطی‌هایی برای مبتدی هاست و برخی دیگر برای افراد حرفه‌ای و خیاطان وجود دارد. همچنین برندهای بسیار متعددی از چرخ خیاطی وجود دارد که شما می‌توانید از طریق سایت و فروشگاه ۲۰بافت با مشاوره رایگان به خرید چرخ مورد نظر خود با توجه به بودجه و عملکردی که نیاز دارید بپردازید. خوشحالیم تا انتهای مقاله با ما همراه بوده‌اید. برای مقالات بیشتر به مجله خیاطی سایت ما سربزنید. نظرات و سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

خواندن
چرخ خیاطی چه کاربردی دارد؟+(لیست قیمت و فیلم)
”]