اگر در پی ایجاد خط تولید کت و شلوار مردانه هستید این مقاله را از دست ندهید. تفاوت عمده ی محصولات داخلی با سایر کشورهای مطرح در این صنعت استفاده از روش های قدیمی در الگوسازی و یا متاسفانه کپی برداری از الگوهای خارجی می باشد که قطعا در کیفیت تاثیر منفی خواهد گذاشت .امروزه نرم افزارهای متعددی نیز در بازار وجود دارد که در امر الگوسازی کمک خواهد کرد اما اکیدا پیشنهاد می شود که قبل از شروع در کلاس های آموزشی شرکت کرده و از نظر فنی خود را تقویت نمایید.

پس از کسب آموزش لازم در جهت الگوسازی و برش در زمینه تولید باتوجه به میزان بودجه و تیراژو فضای تولیدی که در اختیار دارید خط تولید برای شما چینش خواهد شد لذا مدل کار به تیراژ تولید شما و وسعت محل تولیدی شما در چینش خط تولید و نوع ماشین آلات و هزینه ی آن تاثیر مستقیم خواهد داشت.

ئتولید کت و شلوار با کیفیت

۱-برای راه اندازی کت و شلوار از کجا شروع کنم؟

۲-ماشین آلات مورد نیاز تولید کت و شلوار 

۳-راهنمای تولید کت و شلوار

محتوا پنهان

۱-برای راه اندازی خط تولید کت و شلوار ازکجا شروع کنیم؟

شاید امروزه اصلی ترین مشکل تولید کنندگان در ایران از اینجا شروع می شود که ابتدا اقدام به تولید محصول نموده وبعد ازتولید به دنبال مشتری دربازار می گردند.که معمولا باخریدارن غیر منصف برخورد کرده وموجبات سواستفاده از تولید کننده را فراهم نموده و در اغلب موارد با شکست ودلسردی مواجه می شوند.لذا لازم به ذکر است که قبل از اقدام به شروع تولید هر محصولی ضروری است که در زمینه بازاریابی اقداماتموثری صورت پذیرد.

که مهمترین آنها بررسی بازار،قیمت کالا در عمده فروشی ها ومراکز پخش میباشد.  که متاسفانه در اغلب موارد مورد توجه قرار نگرفته است. وتولید کننده با توجه به قیمت محصول در مراکز تک فروشی وفاصله زیاد قیمت تک فروشی با قیمت محاسبه شده کالا در تولیدی به مرحله تولید وارد می شود. حال آنکه یک تولید کننده هرگز نمی تواند محصول تولیدی را به صورت تکی بفروش برساند. پس اصلی ترین نیاز در تولید هر محصول و به خصوص پوشاک ،بازار یابی دقیق و قدرتمند است.

راه اندازی خط کت و شلوار

۲-ماشین آلات مورد نیاز خط تولید کت و شلوار

برای تولید کت وشلوار مردانه باتوجه به تیراژ تولید وهمچنین مدل محصول وکیفیتی که تولید کننده مد نظر دارد ماشین آلات مختلفی مورد نیازاست.در اینجا ما تلاش می کنیم که لیستی از ماشین آلات اصلی که جهت تولید کت وشلوار به صورت عمومی مورد نیاز است را دراختیار شما قرار دهیم:

۱-قیچی برش در خط تولید کت و شلوار:

با توجه به حجم تولید شما سایز قیچی مورد نیاز خود را انتخاب نمایید .در بازار امروز قیچی برش متفاوتی وجود دارد که مهمترین آنها قیچی برشعمود بر بوده که براساس اینچ دسته بندی می شود که هر اینچ توانایی برش ۲/۵ سانتی متر ارتفاع پارچه را دارد  که به عنوان مثال قیچی ۵ اینچ می تواند ۱۲/۵ سانتی متر ارتفاع پارچه را برش بزندالبته امروزه دستگاههای برش CNC تمام اتوماتیک نیز در بازار جهانی عرضه شده که خوشبختانه در کشور عزیز ما نیز در چند کارخانه بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد اما قطعا برای کارگاههای متوسط و کوچک استفاده از این تکنولوژی پرهزینه بوده و غیر اقتصادی می باشد.

 جهت مشاهده انواع نمونه ها بروی کلمه  قیچی برش کلیک نمایید

۲-چرخ خیاطی راسته دوز در خط تولید کت و شلوار مردانه

۴۰درصد از بار تولید پوشاک به دوش این چرخ خیاطی می باشد. امروزه به لطف ماشین آلات ساخت کشور چین انواع کامپیوتری این چرخ خیاطی با بازدهی بالا و افزایش راندمان تولیدوقیمت های بسیار کمتر از نمونه های اروپایی وژاپنی قابل دسترس می باشد که در۹۵درصد از مواقع به جهت کیفیت وقیمت پیشنهاد بنده به دوستان تولید کننده استفاده از همین محصولات چینی می باشد.

قیمت چرخ خیاطی کامپیوتری جدید جک

 جهت مشاهده انواع نمونه ها بروی کلمه  چرخ خیاطی راسته دوز کلیک نمایید

۳-چرخ خیاطی سردوز در خط تولید کت و شلوار

جهت سردوزی محصول مورد نظر  شما باتوجه به تیراژکار به یک یا چند چرخ خیاطی سردوز ۳نخ و۵نخ نیاز دارید که با توجه به تیراژ تولید بعد از کسب مشاوره نوع معمولی یا اتومات آن را انتخاب نمایید.

قیمت سردوز 5 نخ ضخیم دوز نان بنگ 800D5

جهت مشاهده انواع نمونه ها بروی کلمه چرخ خیاطی سردوز کلیک نمایید

۴-چرخ خیاطی دکمه دوز در خط تولید کت و شلوار

در انواع مدل‌های کت شما چند عدد دکمه در سر آستین به جهت تزۀین ویک تا سه دکمه درقسمت جلوی کت و شلوار استفاده می کنید. که به همین جهت در هر کارگاه تولید کت وشلوار حداقل یک چرخ خیاطی دکمه دوز مورد نیاز شما خواهد بود. البته امروزه مدلهای مختلف از این چرخ خیاطی عرضه می شود. که آخرین تکنولوژی عرضه شده امکان انتقال دکمه تا فک دستگاه را به صورت اتومات فراهم کرده است. و راندمان کار تاحدود ۴برابر نسبت به مدلهای دیگر را افزایش می دهد.

۵- چرخ خیاطی مادگی

بعد از نصب دکمه روی کت قطعا برای هر دکمه یک عدد جا دکمه یا همان مادگی نیز مورد نیاز است امروزه در همه مدلهای کت وشلوار مادگی به صورت چشمی مورد استفاده قرار می گیرد که بسیار زیبا و چشم نواز خواهد بود. البته در گذشته دور استادان خیاط مادگی چشمی را با دست روی کار می دوختند که امروزه این امرهم از نظر زمان و هم ازنظر اقتصادی و هم از نظر فنی امکان پذیر نمی باشد از این رو چرخ خیاطی مادگی مورد استفاده قرار می گیرد.

۶-فیوزینگ در خط تولید کت و شلوار

حتما تمام تولید کنندگان کت این جمله ی بنده را تایید خواهند کرد که بعد از ورود این دستگاه به صنعت دوخت ودوز کار استادکاران به جهت اتوکشی و فیکس کردن لایی روی کار بسیار آسان تر وسریعتر و با کیفیت بهتر انجام می شود.کافیست لایی وپارچه را روی هم قرار داده و روی نوار نقاله دستگاه فیوزینگ قرار داده بعد از چند ثانیه دستگاه عملیات مورد نظر را انجام داده واز طرف مقابل کار را به خارج هدایت می کند.لاحرارت ایجاد شده توسط دستگاه، پیشنهاد می شود محصول در محلی به صورت ثابت نگهداری شود. تا حرارت کاهش پیدا کند.که در غیر اینصورت محصول دچار شکستگی و اصطلاحا سخورمه خواهد شد.

دستگاه فیوزینگ

۷-چرخ خیاطی الیک

این دستگاه در کت وشلوار جهت مقاوم سازی گوشه ی جیب های داخلی کت و جیب های پشت شلوار استفاده می شود .امروزه تقریبا در همه کت وشلوارهای موجود در بازار از طرح الیک دی استفاده میشود. که هم از نظر استحکام و هم از نظر زیبایی مورد تایید بازار قرار گرفته است.لذا در همه موارد تهیه حداقل یک دستگاه الیک کامپیوتری الزامی است.

چرخ الیک برای کت و شلوار

جهت مشاهده انواع نمونه ها بروی کلمه  الیک کلیک نمایید

۸-چرخ خیاطی هفت وهشت

شما جهت دوخت مارک های داخل کت واحتمالا مارک داخل کمر شلوار وهمچنین اتصال یقه کت به بدنه اصلی به دستگاه هفت وهشت نیاز پیدا خواهید کرد. از نظر فنی در کت به انواع مختلفی از هفت وهشت نیاز می باشد که با توجه به تیراژ محدود در اکثر تولیدهای ایران استفاده از مدلهای دارای خورد غیر اقتصادی می باشد.

چرخ هفت و هشت برای کت و شلوار

جهت مشاهده انواع نمونه ها بروی کلمه هفت و هشت کلیک نمایید

۹-چرخ خیاطی شلال وبانتو در خط تولید کت و شلوار

این دو دستگاه از نظر شکل ظاهری دوخت بسیار به هم شبیه می باشند اما از نظر فنی و شکل کار دستگاه کاملا باهم متفاوت می باشند.از شلال جهت زیبایی داخل کار روی لبه آستر معمولا بارنگ مخالف کار استفاده می گردد همچنین لبه جیب های شلوار نیز از شلال استفاده می شود .از بانتو فقط در لبه یقه کت و لبه پایینی کت استفاده می شود.در گذشته این عملیات توسط دست انجام می شد که با ارایه این دو دستگاه به بازار کار بسیار آسان و در تیراژ بالا انجام می شود.اخیرا با توجه به سبک کارهای ارایه شده به بازار استفاده از این دو دستگاه تقریبا به فراموشی سپرده شده است لذا برای افرادی که اقدام به شروع تولید کت وشلوار می کنند در ابتدا به هیچ وجه خرید این دو دستگاه و بخصوص بانتو پیشنهاد داده نمی شود.

چرخ بانتو برای کت و شلوار

جهت مشاهده انواع نمونه ها بروی کلمه بانتو کلیک نمایید

۱۰-میز مکش

نیاز به چند دستگاه میز مکش در همه کارگاههای تولید کت وشلوار الزامی می باشد ترجیحا برای هر دو دستگاه چرخ راسته دوز یک دستگاه مکش مورد نیاز می باشد.

عکس میز مکش

جهت مشاهده انواع نمونه ها بروی کلمه میز مکش کلیک نمایید

۱۱-اتو کارگاهی در خط تولید کت و شلوار مردانه

به جهت زیبایی کاردر طول انجام عملیات دوخت کت نیاز به استفاده از اتو لازم می باشد که امروزه باتوجه به تولید دیگ های بخار سایز کوچک ومتوسط در داخل کشور به تولید کنندگان متوسط وکوچک پیشنهاد می شود جای خرید چند دستگاه اتو بخار از یک عدد دیگ بخار سایز متوسط وچند دستگاه دسته اتو استفاده گردد که هم از نظر مصرف انرژی و هم از نظر اصطحلاک بسیار اقتصادی خواهد بود.

جهت مشاهده انواع نمونه ها بروی کلمه اتو کارگاهی کلیک نمایید

۱۲-سایر ماشین آلات صنعتی در خط تولید کت و شلوار

در خط تولید کت وشلوار شامل آستین چسبان و اپل دوز و مادگی دم آستین یک لا ونیم لا و خورد سرشانه وآستین و همچنین خط پرس صنعتی فقط به تولید کنندگان متوسط وبزرگ یا تیراژ حداقل هفته ای ۵۰۰دست به بالا پیشنهاد می شود

اتوکشی و پرس در خط تولید کت و شلوار

تاحالا دقت کردین کت شلوار های برند چقد باکیفیت و صاف هستن؟ علت اصلی تفاوت این‌کت وشلوار ها و مدل های معمولی رو بررسی چه علتی داره؟روش سنتی و معمولی تولید کت، بعد ازدوخت هرقسمت و قبل ازنصب اون تکه به کت باید رفع عیب و اتوکشی رو شروع کنیم. ولی چون در هر نوبت میزان فشار و بخار اتو و نحوه اتوکشی توسط هراستاد کارمتفاوته موجب ناهماهنگی و افت کیفیت در کار نهایی میشه ! اما در کارخانه های بزرگ و برندها از دستگاه های اتوماتیک و تخصصی برای اتوکشی استفاده می‌کنند.ما در این مقاله آموزشی به سراغ یک کارخانه تولید کت شلوار بزرگ رفتیم تا راهنمای کامل تولید کت و شلوار با کیفیت را به شما عزیزان توضیح بدهیم
دستگاه پرس سرشانه از ۲قسمت راست و چپ تشکیل شده است. که باید با یکی از قالب ها سرشانه سمت چپ و با قالب دیگر سرشانه سمت راست رو پرس کرد.دراین دستگاه ها باتوجه به نوع پارچه می‌توانیم مقدار بخار و میزان پرس و زمان پرس موردنظرمونو تعیین کنیم.

کاربرد دستگاه پرس سرشانه‌

خواندن
راهنمای خرید اتوبخار مخزن دار+معرفی اتو بخار مخزندار

دستگاه پرس پشت کت

در خط تولید کت و شلوار مردانه این دستگاه هم ازدوقسمت چپ و راست تشکیل شده است. که برای پرس دو قسمت سمت چپ و راست پشت کت کاربرد داره. برای این کار اول نقاط اتصال آستین به کت رو توسط لیزر مشخص میکنیم و بعد عملیات پرس انجام میشه.

کاربرد دستگاه پرس پشت کت

عملیات دنسینگ در خط تولید کت و شلوار چیست؟

دراین دستگاه ها عملیات دنسینگ درحین اتوکشی صورت میگیره یعنی فشار قالب بالایی درحین اتوکشی کم و زیاد میشه. تا کیفیت اتوکشی افزایش پیدا کنه.

دستگاه پرس پیش کت در خط تولید کت و شلوار مردانه

این دستگاه هم ازدوقسمت چپ و راست تشکیل شده است. عملکرد آن دقیقا شبیه به پرس پشت کت است. شاید برایتان جالب باشد که کنترل قسمت چپ و راست این دستگاه توسط یک پی ال سی صورت میگیرد. یعنی این امکان برای اپراتور شرایطی رو فراهم میکنه که میزان فشاربخار د.یکسانی رو  به هرقسمت وارد کنید.ظ

کاربرد دستگاه پرس پیش کت

خواندن
راهنمای خرید چرخ مادگی چشمی و مادگی خطی

 

دستگاه پرس یقه در خط تولید کت و شلوار مردانه

ابتدا میزان فشاربخار موردنظر رو داخل سیستم کنترل تعریف میکنیم و بعد کت را داخل دستگاه قرار میدیم. و با فشار دادن پدال یقه به صورت خودکار صاف و مرتب میشه.

کاربرد دستگاه پرس یقه

دستگاه پرس لول یقه در خط تولید کت و شلوار

در خط تولید کت و شلوار مردانه این دستگاه با شکل خاصی که داره اون فرم لوله ای شکل یقه رو ایجاد میکنه این دستگاه دارای سیتم مکش هم هست و زمانی که کت رو قالب قرار میگیره مکش فعال میشه. سیستم مکش هم باعث میشه کت محکم روی محل اتوکشی قراربگیره همچنین بعد از اتوکشی سریع تر خشک بشهتماشای ویدئوی  پرس کت شلوار

فیلم خط اتو پرس در خط تولید کت و شلوار

https://www.20baft.com/Macpi-pressing-machine

سخن پایانی

در این مقاله به آموزش راه اندازی خط تولید کت و شلوار مردانه پرداختیم. ایجاد یک خط تولید در هر زمینه‌ای نیاز به جمع آوری اطلاعات و تهیه ملزومات و تجهیزات مورد نیاز با خود را دارد. در مرحله اول بهر است در مورد این کسب و کار به قدر کافی اطلاعات جمع آوری کنید تا با تمام بخش‌های این‌کار به خوبی آشنا شوید. در مرحله بعد به شناخت تجهیزات و ابزار لازم بپردازید. برای این‌کار می‌توانید از افراد حرفه‌ای در این زمینه کمک بگیرید و از تجربیات آن‌ها استفاده کنید. پس از آن به شناخت کلی بازاری که قصد ارائه محصولات خود در آن را دارید بپردازید. شناخت بازار عرضه محصولات از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

یکی از عوامل مهم موفقیت متمایز بودن و داشتن ایده و طرح خودتان است. امروزه جای خالی برند‌های خاص با طرح یونیک خود بسیار حس می‌شود. با راه اندازی کسب و کار و برند مختص خود می‌توانید شانس موفقیت خود را در این زمینه چند برابر کنید. نظرات و سولات خود را در بخش نظرات سایت با ما در میان بگذارید. و اگر به دنبال راه اندازی خط تولید محصولات خود هستید می‌توانید تجهیزات مورد نیاز خود را با مشاوره کامل در انتخاب از فروشگاه بزرگ بیست بافت تهیه کنید.