چرخ سردوز ها چرخ های خیاطی هستند که به صورت اختصاصی برای دوختن لبه پارچه ها طراحی شده اند. برخی از چرخ های خیاطی خانگی هستند که کار سردوزی هم انجام می دهند اما اگر می خواهید دوخت و لباس شما تمیز و حرفه ای از آب دربیاید قطعا به یک چرخ سردوز نیاز دارید. تمام خیاطان حرفه ای که در کارگاه ها، مزون های شرکتی یا مزون های خانگی کار می کنند حتما یک چرخ سردوز دارند. در ساختار سردوزها یک تیغه تیز قرار گرفته که بخش های اضافی پارچه را می برد و هماهنگی و یکنواختی درستی به لبه های برش خورده پارچه می دهد. چرخ های سردوز معمول بر اساس تعداد نخ هایی که دارند دسته بندی می شوند و معمولا ۳ نخ و ۴ نخ و ۵ نخ هستند. در این مقاله قصد داریم تفاوت چرخ سردوز جک E3، E4 و E4s جک(jack overlock) را به شما عزیزان توضیح دهیم

از بهترین برندهای تولیدکننده لوازم خیاطی که چرخ های سردوز بسیار باکیفیتی تولید می کند، چرخ خیاطی جک است. جک یک برند چینی است که توانسته با رسیدن به سطح استانداردهای بین المللی در مدت کوتاهی به یکی از برندهای مطرح در زمینه تولید چرخ خیاطی در جهان تبدیل شود. اما با این وجود چرخ های سردوز این برند از محبوبیت بیشتری برخوردارند. از بهترین سردوزهای جک هم چرخ خیاطی های E3 ،E4 و E4s هستند. اما تفاوت سردوز e3,e4و e4s جک در چیست؟

خواندن
لیست قیمت بروز انواع چرخ خیاطی ۱۴۰۲(خانگی و صنعتی)

این مدل ها جزو مدل های سردوز صنعتی پرفروش از برند جک هستند، با این اوصاف در زمان خرید بهتر است کدامیک را انتخاب کنیم؟ در این مقاله به بررسی تفاوت سردوز e3,e4و e4s جک می پردازیم تا راحت تر بتوانید انتخاب درست را انجام دهید. با ۲۰ بافت همراه باشید.

سردوز های صنعتی پرطرفدار جک

برند چینی جک سردوزهای بسیار خوبی تولید می کند. محبوب ترین سردوزهای دینام سرخود این برند، دو مدل E3 و E4 هستند. هرکدام از این سردوزها می توانند در انواع مختلف سه، چهار یا پنج نخ باشند. همچنین هر دو سردوز E3 و E4 به خاطر سیستم پیشرفته دینام مصرف برق بسیار کم و به صرفه ای دارند. اتفاقی که باعث شده علاوه بر مصرف بهینه (که برای کارگاه های خیاطی اهمیت زیادی دارد) این چرخ های سردوز بسیار کم صدا و کم لرزش باشند و برای استفاده در فضاهای مسکونی و خانگی هم مطلوب باشند.

معرفی سردوز E4s جک

واقعیت این است که چرخ سردوز جک مدل E4 جک مدتی است که از رده خارج شده و شرکت جک سردوز E4s را جایگزین آن کرده است. به همین خاطر در حال حاضر سردوزهای جک به دو مدل اصلی E3 و E4s تقسیم می شوند. اما هنوز هم خیلی ها هستند که به سردوز E4s همان E4 می گویند. البته باید دقت داشته باشید که اگر چرخ دست دوم خریداری می کنید، سردوز می تواند واقعا مدل از رده خارج E4 باشد. پس باید دقت داشته باشید که E4s با E4 تفاوت دارد.

چرخ سردوز 4 نخ جک e4s

چرخ سردوز سه نخ جک مدل e4s-3

چرخ سردوز چهار نخ جک مدل e4s-4

چرخ سردوز پنج نخ جک مدل e4s-5

تفاوت سردوز E3 و E4sجک

سردوزهای صنعتی E3 و E4s هردو جزو سردوزهای بسیار باکیفیت بازار هستند. اما ابتدایی ترینتفاوتی که بین انها مشاهده خواهید کرد در ظاهرشان است. اگر به ظاهر این دو سردوز نگاه کنید، می بینید که جایگاه پنل آنها با هم تفاوت دارد. همچنین صفحه نمایش دکمه ای E4s، به عنوان مدل کمی پیشرفته تر، روی بدنه آن قرار گرفته که این موضوع باعث شده تا کاربر دسترسی راحت تری به پنل چرخ سردوز داشته باشد. علاوه بر آن، به صورت کلی ابعاد و اندازه E4s نسبت به E3 کمی پهن تر و بزرگ تر است. در کنار اینها چرخ سردوز E4s به لیور یا اهرم دومی هم مجهز است که باعث می شود کارایی بهتر و آسانتری نسبت به E3 داشته باشد.

کاربرد لیور دوم در سردوز E4s

همانطور که اشاره کردیم، سردوز E4s جک مدل پیشرفته تری از E3 است. بخشی از دلایل پیشرفته تر بودن این مدل هم به اهرم یا لیور دوم آن برمی گردد. سردوزهای صنعتی چرخ هایی هستند که معمولا از آنها برای دوختن کش به لباس هم استفاده می شود. و برای این منظور معمولا اهرمی در کنار بدنه خود دارند که با استفاده آن میزان کشش کش را تنظیم می کنند. هر دو مدل E3 و E4s جک از این اهرم برخوردارند اما مدل E4s دارای یک اهرم و لیور دوم هم هست که برای تنظیم ارتفاع کارپیش برمتناسب با جنس پارچه مورد استفاده قرار می گیرد. به عبارت دیگر شما می توانید با استفاده از این اهرم دوم متناسب با جنش پارچه های ضخیم، ظریف، کشی و غیره کوک ها و دوخت هاس استاندارد و منظمی روی پارچه بزنید.

خواندن
لیست قیمت بروز چرخ خیاطی جک

تفاوت قیمت سردوزهای E3 و E4s

همانطور که اشاره کردیم چرخ سردوز E4s جک مدل پیشرفته تری نسبت به E3 است. بنابراین طبیعی است که به واسطه بهره مندی از قدرت دوخت بیشتر، قیمت E4s نیز کمی از E3 بالاتر باشد.

چرخ سردوز E3 بخرم یا E4s

گرچه E4s مدل بالاتر محسوب می شود، اما تفاوت های آن با مدل E3 به قدری نیست که بگوییم حتماباید E4s را بخرید. واقعیت این است که هردو این چرخ های سردوز محصولات بسیار باکیفیتی هستند که به خوبی تمام نیازهای شما را در این زمینه پاسخگو خواهند بود. به صورت کلی چرخ های سردوز E3 در مدل های سه، چهار یا پنج نخ بیشتر برای کسانی مناسب است که در مزون های شرکتی با دوخت های تکی کار می کنند یا مزون های خانگی دارند. همچنین کارگاه های خیاطی کوچک نیز می توانند به خوبی از مزیت های سردوز E3 جک بهره ببرند. اما اگر یک تولیدی بزرگ دارید و تیراژ دوخت و تولید لباس شما بالاست، توصیه می کنیم سردوز E4s را انتخاب کنید. چراکه قدرت موتورE4s بالاتر است و برای فضاهای صنعتی مناسب تر خواهد بود.

خرید چرخ سردوز جک

شما می توانید سردوزهای E3، E4 و E4s را از فروشگاه اینترنتی ۲۰ بافت خریداری کنید. ۲۰ بافت با سابقه ای چندین ساله در زمینه تجهیز کارگاه های خیاطی یکی از بهترین و معتبرترین فروشگاه هایی که با مناسب ترین قیمت و بالاترین کیفیت چرخ های خیاطی سردوز جک را در اختیار شما قرار میدهد. با چند کلیک ساده چرخ سردوز E3 یا E4s خود را با برگه ضمانت درب منزل تحویل بگیرید.

جمع بندی

اگر قصد خرید یک سردوز باکیفیت و مطلوب را دارید که قیمت گزاف و خیلی گرانی هم نداشته باشد،توصیه می کنیم سراغ سردوز های سه، چهار یا پنج نخ E3 و E4s برند جک بروید. این سردوزها به خوبی می توانند نیازهای خیاطی شما در خانه یا کارگاه های خیاطی را پاسخگو باشند.