چرخ خیاطی دوپایه نمونه‌ای از پرکاربردترین چرخ خیاطی صنعتی در کارگاه‌های نساجی می‌باشد. این چرخ خیاطی علاوه بر تولید پوشاک در دوخت سایر ملزومات ازجمله پارچه‌های ضخیم، روکش صندلی اتومبیل، مبلمان و چمدان به کار می‌رود.کمپانی‌های تولید ماشین‌آلات صنعتی دوخت، برای رفع نیاز بهتر چرخ‌‌صنعتی را اختصاصی‌تر می‌سازند که هر یک وظایف و ویژگی‌های خاص خود را دارد.کاربرد چرخ خیاطی دوپایه ، یک نوع پرکاربرد از چرخ صنعتی راسته‌‌دوز است که اغلب در کارگاه‌ها از چرخ خیاطی صنعتی دوپایه برای دوخت‌های ضخیم مانند برزنت، چرم مصنوعی و طبیعی و ملزوماتی چون مبلمان و چمدان استفاده می‌شود‌‌.

قیمت چرخ دوپایه دینام سرخود تیپیکال  ، قیمت چرخ خیاطی دوپایه جک  ،  قیمت چرخ خیاطی دوپایه زوجی

 

چرخ صنعتی راسته‌دوز دوپایه برای ضخیم دوزی

چرخ صنعتی راسته‌دوز دوپایه برای دوخت چرم

چرخ صنعتی ضخیم دوز دوپایه مناسب تولیدات محصولات چرم، کیف و کفش

 

نحوه‌ی کارکرد و مشخصات فنی چرخ خیاطی دوپایه

چرخ خیاطی دوپایه را به دلیل ساختار ویژه‌اش یعنی داشتن دو پایه به این نام می‌خوانند. طراحی آن روی دو پایه، مانند عمل گام برداشتن است. پایه‌‌ی میانی برای دوخت و پایه‌‌ی کناری که بزرگ‌تر است به خاطر داشتن دندانه، برای پیش بردن و حرکت دادن کار ساخته شده است. این دستگاه دارای دو پایه است؛ ابتدا با پایه‌ی میانی متریال در حال دوخت را فشرده می‌کند سپس پایه‌ی کناری با عقب کشیدن آن، فرایند دوخت را انجام می‌دهد.

دوزندگان با استفاده از چرخ خیاطی دوپایه در کار کمتر با مشکل مواجه می‌شوند. زیرا مقاوم بوده، کارایی و راندمان بالایی دارد و می‌توانند به صورت تمام وقت در راسته‌‌دوزی و ضخیم‌دوزی به کار رود. معمولا جنس بدنه‌همه آن‌ها چدن است. همچنین به دلیل قابلیت نصب سوزن تا شماره‌‌ی ۲۴ و نوع دینام به کار رفته، سبب عملکرد آسان و نرم چرخ خیاطی دوپایه در ضخیم دوزی پارچه و چرم، تا چند لایه می‌شود و دوخت محکم، دقیق و یکنواختی را ارائه می‌دهد.
دینام به کار رفته در چرخ خیاطی دوپایه می‌تواند از دو نوع باشد‌؛ دینام بزرگ ۴۵۰ تا ۵۵۰ وات و دینام سرخود ۶۵۰ تا ۷۵۰ وات. در واقع همین دینام‌ها سرعت دوخت و دوز و نیروی فرو کردن سوزن در لایه‌های چند تایی را تامین می‌‌کنند که محل تعبیه‌ی آن‌ها در دو پایه‌‌ی چرخ خیاطی می‌باشد.

مسلما مدلی که دارای دینام سرخود است، ضخیم دوزی پرقدرت‌تر و به تبع قیمت بالاتری دارد. اما دینام بزرگ از توان و قدرت چرخ خیاطی دوپایه نمی‌کاهد؛ از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه و مناسب افرادی است که قصد آغاز کسب و کار جدید در این حرفه را دارند‌‌.(چرخ خیاطی دو پایه تیپیکال)

 

پایه‌ی متحرک ( کناری) چرخ صنعتی راسته‌دوز دوپایه
پایه‌ی متحرک ( کناری) چرخ صنعتی راسته‌دوز دوپایه

پایه‌ی ثابت ( میانی) چرخ صنعتی راسته‌دوز دوپایه

معرفی مدل‌های چرخ خیاطی دوپایه

چرخ خیاطی راسته‌دوز دوپایه در سه نوع متداول چرخ خیاطی دوپایه دینام بزرگ، دینام سرخود و کامپیوتری طراحی شده‌است. همان طور که از نامشان پیدا است، به دلیل نوع تکنولوژی (ساده و کامپیوتری) و نوع دینام (دینام بزرگ و دینام سرخود) با قیمت‌های متغیر به بازار عرضه می‌شوند که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

 

رند تیپیکال یکی از تولیدکننده‌های معتبر چرخ دوپایه معمولی و کامپیوتریبرند تیپیکال یکی از تولیدکننده‌های معتبر ماشین دوخت ساده و کامپیوتری

خواندن
بهترین چرخ خیاطی برای دوخت چرم+ ۵ چرخ خیاطی مخصوص چرم

چرخ خیاطی دو پایه دینام بزرگ

دینام بزرگ در این نوع چرخ خیاطی صنعتی در زیر تخته‌ی پایه تعبیه شده است. کاربرد چرخ خیاطی دوپایه ضخیم دوزی چرم‌های طبیعی و مصنوعی، فوم، پارچه مبلی و پارچه‌هایی از جنس کتان، جین و برزنت می‌باشد
. به علاوه، قفل درجه‌ی به کار رفته در چرخ خیاطی دوپایه دینام بزرگ، با ثابت نگهداشتن درجه، از تغییر آن بر اثر لرزش حین کار جلوگیری کرده و دوخت یکدستی را ارائه می‌دهد‌. معمولا در وزن ۳۳ کیلوگرم تولید می‌شود‌. سیستم روغن‌کاری آن از نوع کارتل است.درجه قابل تنظیم طول دوخت از ۰ تا۱۲، کمپلت درشت، تک سوزن با دو نخ، سرعت دوخت ۲۰۰۰ دور در دقیقه از مشخصات فنی این نوع چرخ دوپایه به حساب می‌آید.

چرخ صنعتی راسته دوز و دوپایه از نوع دینام بزرگ

چرخ صنعتی راسته‌دوز و دوپایه از نوع دینام بزرگ

چرخ خیاطی دو پایه دینام سرخود

این نوع چرخ خیاطی صنعتی برق مصرفی را تا زیر ۳۰ درصد می‌کاهد. دینام باعث میشود صدا و لرزش کمتری ایجاد شود.

دارای قابلیت تنظیم موقعیت سوزن است. سیستم روغن کاری آن از نوع تمام روغن می‌باشد. راندمان بالایی دارد و به دلیل سیستم تنظیم کننده‌ی سرعت دور دوخت، خیاطی چرم‌ها و پارچه‌های نازک‌تر بدون سوراخ شدن انجام می‌شود. از دیگر ویژگی‌های این چرخ صنعتی راسته‌دوز می‌توان به گام دوخت بین صفر تا ۸، کمپلت درشت و پنل دکمه‌ای موجود در بدنه آن اشاره کرد.

چرخ خیاطی دوپایه از نوع دینام سرخود

چرخ صنعتی راسته‌دوز از نوع دینام سرخود

چرخ خیاطی دوپایه کامپیوتری

این چرخ خیاطی صنعتی به دلیل مجهز بودن به امکانات کامپیوتری متنوع مانند شمارنده بخیه و کوک، نخ قطع کن اتومات، دوخت سر قائمی و پایه بلند کن خودکار از پیشرفته ترین مدل چرخ خیاطی دوپایه به شمار می‌آید که برای استفاده در کارگاه‌‌های تولید صندلی و مبل مناسب است.

چرخ صنعتی راسته‌دوز دوپایه از نوع کامپیوتری
در بررسی‌های فنی این مدل چرخ صنعتی راسته‌دوز می‌توان به مواردی چون حداکثر ضخامت دوخت تا پنج لایه چرم، سرعت دوخت ۳۵۰۰ دور در دقیقه، نوع سیستم روغن کاری کارتابل و کمپلت درشت اشاره کرد. محدوده گام دوخت آن از صفر تا ۱۲ میلی‌متر است، تک سوزنه با یک نخ و سوزن مورد نیاز این دستگاه از ۱۴ تا ۲۴ می‌باشد. چرخ خیاطی دو پایه کامپیوتری تولید انبوه محصولات، آسانی و راحتی کار را برای خیاطان به ارمغان می‌آورد.

 

چرخ دوپایه از نوع کامپیوتری

بهترین برند‌های چرخ خیاطی دوپایه

کارخانجات تولید ما‌شین آلات خیاطی می‌کوشند تا روز به روز با بهره‌گیری از شیوه‌های مدرن ساخت، فناوری و مواد اولیه‌ی مرغوب، انواع ماشین‌های دوخت را با بهترین کیفیت تولید کنند. نمونه‌ی ایده‌آل، کاربرد چرخ خیاطی دوپایه می‌باشد که نقش موثری را در تولید بسیار پوشاک و نساجی داشته است. از این شرکت‌ها می‌توان برند‌های چرخ خیاطی تیپیکال، هیکاری، هایلید، چرخ خیاطی زوجی و کاشیما، چرخ خیاطی کاپیتال و غیره… نام برد.

 

مدل های پرفروش چرخ خیاطی دوپایه

چرخ خیاطی دوپایه ۸درجه تیپیکال

 چرخ خیاطی دو پایه ۸ درجه تیپیکالGC 303 D دارای تکنولوژی ماشین نیمه کامپیوتری می‌باشد. این محصول تعداد سوزن‌های آن یک عدد بوده و ضخامت دوخت آن، ضخیم دوز می‌باشد. همچنین گام دوخت این محصول حداکثر ۱۲ بوده و آن۳۵۰۰ دور در دقیقه می‌باشد. نوع کمپلت چرخ خیاطی دوپایه درشت بوده و چراغ ال ای دی دارد. سرووموتور، نوع موتور این محصول و دارای سیستم تنظیم نخ خودکار می‌باشد.

 

چرخ خیاطی دوپایه زوجی

چرخ خیاطی دو پایه زوجی ۰۳۰۳L-3-BD ساخت کشور چین در سال ۲۰۲۱ بوده و از استاندارد های CE اروپا، استاندارد جهانی PSE، ایزو ۹۰۰۱ و ایزو ۱۴۰۰۰ برخوردار است. فناوری این چرخ خیاطی نیمه کامپیوتری بوده , ، تعداد یک سوزن داشته، و حداکثر ۱۲ گام دوخت دارد. لازم به ذکر است که این چرخ خیاطی ضخیم دوز است و برای دوخت انواع چرم، پارچه مبلمان و برزنت بسیار مناسب می باشد. چرخ خیاطی زوجی با دو پایه خود، ۲۲۰۰ دوخت در دقیقه زده و از نوع کمپلت درشت برخوردار است. همچنین جنس بدنه این چرخ خیاطی از چدن است و به همراه لوازم خود ۳۵ کیلوگرم وزن دارد

خواندن
بهترین چرخ خیاطی برای دوخت چرم+ ۵ چرخ خیاطی مخصوص چرم

 

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم هر آنچه را که باید درباره‌ی چرخ خیاطی دوپایه بدانید؛ از کاربرد، طرز کار، انواع مدل‌ها و مشخصات فنی آن را به طور کامل شرح دهیم. گفتیم چرخ خیاطی دوپایه نوعی چرخ صنعتی راسته‌دوز است که در ضخیم دوزی اجناس خاص مانند پارچه‌های ضخیم برزنت و چرم‌های چند لایه استفاده می‌شود.
با وجود چرخ خیاطی دوپایه کیفیت دوخت روی چرم افرایش پیدا کرده است. زیرا چرخ‌های دوخت ساده توانایی کشش جنس چرم و پارچه‌های ضخیم را ندارد پس برای تولید ملزومات و کالاهایی که در روند تولیدشان از ماشین دوخت استفاده می‌شود ماشین آلات خاصی را مانند چرخ خیاطی دوپایه طراحی کرده اند. نظرات و سوالات خود را می‌توانید در بخش نظرات سایت با ما در میان بگذارید. همچنین برای خرید انواع چرخ خیاطی دوپایه، صنعتی و چرخ خیاطی خانگی و انواع ملزومات خیاطی و دوخت می‌توانید به فروشگاه بزرگ بیست بافت سربزنید. تا با مشاوره رایگان خرید بسیار خوبی داشته باشید.