قیمت مانکن سوزن خور

استفاده از مانکن باعث می‌شود لباس جلوه بیشتری داشته‌باشد و درنتیجه میزان فروش آن افزایش یابد. مانکن‌ها دارای جنس‌ها و انواع مختلفی می‌باشند که هر یک مناسب مکان و لباسی خاص است. در این مطلب قصد داریم شمارا با انواع مانکن لباس و نکات مهم در هنگام خرید آن آشنا نماییم.

انواع مانکن لباس بر اساس اندازه

مانکن لباس در اندازه‌ها و جنس‌های مختلفی ساخته می‌شود و به همین دلیل می‌توان آن‌ها را به روش‌های گوناگونی تقسیم کرد، یک نوع تقسیم بر اساس اندازه و سن می‌باشد که در این صورت مانکن‌ها به سه دسته مردانه، زنانه و مانکن کودک تقسیم می‌شوند، مانکن‌های مردانه دارای اندازه بزرگی است و به شکل اندام مرد طراحی‌شده است بیشتر این مانکن‌ها دارای سر می‌باشند. مانکن‌های زنانه به شکل اندام زن طراحی و تولید می‌شوند و تقریباً هم‌اندازه مانکن مردانه است اما مانکن کودک دارای اندازه کوچک‌تری است و طراحی آن زیباتر می‌باشد تا کودکان جذب لباس شوند، این مانکن‌ها خود دارای مدل‌های مختلفی هستند.

   

برخی از آن‌ها دخترانه و برخی پسرانه می‌باشند همچنین تعدادی از این مانکن‌ها به‌صورت نشسته طراحی‌شده‌اند و مناسب استفاده در ویترین‌ها می‌باشند و برخی دیگر به‌صورت ایستاده می‌باشند و بهتر است از آن‌ها در تولیدی‌ها و فروشگاه‌های لباس استفاده کرد. باید توجه داشت که مانکن کودک به دو مدل ساده و سه‌بعدی تقسیم می‌شود که مدل سه‌بعدی آن از قیمت بیشتری برخوردار است و بسیار شبیه به بدن انسان طراحی‌شده است، استفاده از مانکن‌های سه‌بعدی ویترین مغازه شمارا زیباتر خواهد کرد و باعث افزایش فروش بیشتر محصولات خواهد شد؛ همچنین این مانکن‌ها دارای رنگ‌بندی هستند و شما می‌توانید یکی از رنگ‌های سیاه، سفید، صدفی، طلایی و… را با توجه به دکوراسیون مغازه خود انتخاب نمایید.

خواندن
انواع مانکن لباس و تأثیرات آن در فروش لباس و پوشاک

تقسیم‌بندی مانکن بر اساس جنس

در تقسیم‌بندی دیگر مانکن لباس بر اساس جنس و مواد ساخته شده تقسیم می­شود که این تقسیم­بندی شامل مانکن‌های فلزی، چوبی و فومی می‌شود. مانکن‌های فلزی دچار آسیب و شکستگی نمی‌شوند و از دوام بالایی برخوردارند بیشتر مانکن‌های زنانه از این جنس می‌باشند اما متأسفانه نمی‌شود بر این نوع مانکن سوزن زد و هر سایز لباسی را بر آن پوشاند. نوعی دیگر از مانکن لباس جنس چوبی می‌باشد که معمولاً بدون سر است و مانند یک رخت‌آویز عمل می‌کند درواقع این مانکن نیم‌تنه‌ای پایه‌دار می‌باشد که می‌توان در تولیدی‌ها و خیاطی‌ها از آن استفاده کرد و لباس‌های تکی همچون کت، شلوار جداگانه  و یا دامن را بر آن پوشاند. نوعی دیگر از مانکن‌ها وجود دارد که جنس آن‌ها از فوم و اسفنج می‌باشد نام دیگر این مانکن، مانکن سوزن خور است این نوع مانکن‌ها نیز بی‌سر و بیشتر به شکل نیم‌تنه هستند و از آن در مزون لباس و حین کار استفاده می‌شود درواقع هنگامی‌که برش‌های لباس انجام شد .پارچه‌ها را با سوزن به این مانکن وصل می‌نمایند تا اگر الگو مشکلی داشته باشد به‌راحتی آن را برطرف نمایند.

قیمت مانکن لباس

همان‌طور که گفته شد مانکن لباس دارای انواع مختلفی میباشد و درنتیجه از قیمت ثابتی برخوردار نیست برخی از عوامل تأثیرگذار در میزان قیمت آن عبارت‌اند از:

اندازه مانکن

معمولاً مانکن‌هایی که دارای اندازه بزرگی هستند از قیمت بیشتری برخوردارند

جنس مانکن

قیمت مانکن‌های فلزی بیشتر از مانکن‌های چوبی است همچنین مانکن‌های سوزن خور از قیمت بیشتری نسبت به سایر مانکن‌ها برخوردارند.

خواندن
تفاوت اتو مخزن دار و اتو بخار خانگی؟+ویدئو

مدل مانکن

مانکن‌ها در مدل‌های مختلفی مانند نشسته و ایستاده طراحی‌شده‌اند معمولاً قیمت مدل‌های نشسته کمی بیشتر از مدل‌های ایستاده است، همچنین مانکن‌ها به دو مدل نیم‌تنه و کامل تقسیم می‌شوند مدل‌های نیم‌تنه برای لباس‌های تک مناسب هستند و قیمت کمتری دارند.

طراحی مانکن

مانکن‌های دارای سر زیبایی بیشتری دارند و باعث فروش بیشتر می‌شوند ازاین‌رو قیمت آن‌ها نیز بیشتر می‌باشد، همچنین مانکن‌هایی وجود دارند که قابلیت تنظیم به شکل‌های مختلف دارند و شما می‌توانید مدل ایستادن آن‌ها را هرچند وقت یک‌بار تغییر دهید این مانکن‌ها نیز از قیمت بیشتری برخوردارند.

چه نکاتی را در هنگام انتخاب مانکن مناسب رعایت کنیم ؟

انتخاب مانکن لباس مناسب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چراکه مانکن در مزون‌های لباس حکم یک مدل واقعی را دارد و همچنین این مانکن‌ها باعث جلوه بهتر لباس و افزایش فروش محصولات می‌گردد؛ ازاین‌رو بهتر است در انتخاب مانکن لباس به نکات زیر توجه نمایید تا انتخابی مناسب داشته باشید:

مکان مورداستفاده

اولین نکته‌ای که در خرید مانکن باید به آن توجه داشته باشید مکان مورداستفاده مانکن می‌باشد اگر مانکن را برای مزون و تولیدی‌ها انتخاب می‌کنید حتماً مانکن سوزن خور را انتخاب نمایید تا بتوانید به‌سادگی برش‌های لباس را به آن آویزان نمایید همچنین می‌توانید برای مزون‌ها مانکن‌های نیم‌تنه را خریداری کنید تا هزینه کمتری پرداخت نمایید اما اگر مانکن را برای فروشگاه و داخل ویترین خریداری می‌کنید مدل‌های سه‌بعدی و با سر را انتخاب نمایید تا دکوراسیون شما زیباتر به نظر برسد.

توجه به جنسیت مانکن

درست است که اندازه مانکن‌های زنانه و مردانه تقریباً برابر می‌باشد اما بهتر است برای هر لباس مانکن منحصر به خود را انتخاب نمایید تا لباس جلوه بهتری داشته باشد.

خواندن
نمایندگی چرخ خیاطی جک در اصفهان

توجه به قابلیت های مانکن

برخی از مانکن‌ها به‌صورت ساده طراحی‌شده‌اند و هیچ قابلیتی ندارند از این مانکن‌ها در فروشگاه‌ها به‌صورت ایستاده استفاده می‌شود اما مانکن‌هایی وجود دارند که قابلیت تنظیم را دارند و به آن‌ها مانکن خیاطی گفته می‌شود از این مانکن‌ها هم می‌توان در مزون‌ها و هم ویترین‌ها استفاده کرد و حالت‌های ژست آن را تغییر داد.

در پایان اگر قصد خرید مانکن لباس را دارید ما به شما پیشنهاد می‌کنیم خرید خود را از ۲۰ بافت انجام دهید، ۲۰ بافت عرضه‌کننده تمامی برندها و مدل‌های مانکن لباس مانند مردانه، زنانه و بچگانه می‌باشد و دارای مدل‌های مختلفی ازجمله مدل‌های ذکرشده است و محصولات خود را با گارانتی و قیمت مناسب ارائه می‌دهد، برای خرید می‌توانید به آدرس اینترنتی سایت ۲۰ بافت مراجعه نمایید و پس از انتخاب مورد دلخواه آن را به‌صورت اینترنتی سفارش دهید و از تخفیفات این فروشگاه اینترنتی نیز برخوردار شوید درنتیجه خریدی مطمئن و آسان را با ۲۰ بافت تجربه خواهید کرد.