استایل لباس پوشیدن خیلی مهم شده. از وقتی لباس اومد، استایل لباس پوشیدن یا به عبارت دیگه، فشن هم اختراع شد. حتی اگر تو دنیا فقط دو نوع لباس هم وجود داشته باشه، یعنی فشن هنوز زنده ست. چه برسه به امروزه که تعداد بیشماری از انواع لباس ها به وجود اومدن و هرکسی می تونه با توجه به سلیقه، شخصیت و علاقه خودش یه استایل رو انتخاب کنه. اما همونقدر که ما دوست داریم خودمون خوش لباس و خوش استایل باشیم، دوست داریم بچه هامون هم خوش استایل باشن و لباس های جذاب بپوشن. حتی خیلی از وقع ها هست که خوش پوشی بچه هامون از خوش لباسی خودمون مهمتره.( استایل کودکان )
دیگه اون دوره و زمونه تموم شده که هر کسی هر لباسی دستش می رسید تن بچه ش میکرد، امروزه دوره فرزند سالاریه، و استایل بچه ها به اندازه خود والدین مهمه.
در این راستا قصد داریم تا چند تا نکته رو برای استایل های جذابی که می تونید برای فرزند عزیز خودتون انتخاب کنید، به شما معرفی کنیم. با این راهنمای جذاب از ۲۰ بافت همراه باشید.

طراحی استایل کودکان

اصول و قواعد مشخصی برای طراحی کردن استایل وجود داره. اما باید دقت داشته باشید قوانینی که می تونن باعث خوش استایل شدن بزرگسالان بشن، الزاما ممکنه برای کودکان جواب ندن. استایل کودکانه به هر حال با استایل بزرگسال تفاوت داره، چون هم آناتومی بدنشون فرق می کنه و هم کارایی لباسشون فرق داره.
با دونستن این مسئله چندتا نکته مهم رو در مورد طراحی استایل کودکانه با شما در میون می گذاریم.

خواندن
بهترین استایل زنانه دهه ۲۰ آمریکا که هنوز هم طرفدار دارند!

.۱ اصول اولیه  درباره استایل کودکان رو رعایت کنید

یک سری لباس هستن که پایه ای ترن و عمومی ترین لباس ها به حساب میان، و درست مثل کمد هر بزرگسالی باید تو کمد لباس کودکان هم وجود داشته باشن. شلوار جین، تیشرت سیاه و سفید، کفش اسپرت و لباس های دکمه دار انواع عمومی لباس هایی هستن که بهتره تو کمد لباس فرزند شما هم وجود داشته باشن. با ترکیب کردن این لباس ها که استایل های عمومی رو شکل می دن، می تونید ترکیب های مختلف تو لباس های بچه ایجاد کنید و به سادگی یه استایل جذاب براش طراحی کنید.

 

استایل جذاب پسرانه

۲. به اکسسوری ها توجه کنید

حالا که لوازم اولیه برای طراحی استایل کودکان رو دارید، می تونید یه گام جلوتر برید. اکسسوری ها لوازم جانبی پوشیدنی هستن که می تونن تأثیر زیادی روی استایل کودک شما داشته باشن. ساعت مچی، دستبند، کلاه، عینک، شال گردن و غیره، همه وسیله هایی هستن که می تونن کودک شیرین و بامزه شما رو خوش پوش و جذاب کنن.

 

 

بهترین مدلینگ 1401

۳. از لباس های قدیمی فرار نکنید

باور به اینکه لباس باید همیشه نو باشه تا بشه اون رو پوشید دیگه قدیمی شده و مردم یه مقداری تو این زمینه عاقل تر شدن. استفاده از لباس های یکم کهنه یه کار بازیافتیه که به عنوان یه وظیفه در قبال طبیعت به حساب میاد. دیگه منطقی نیست که از پوشیدن لباس های کهنه خجالت بکشیم. استفاده از لباس ها کهنه نه تنها به صرفه تره، بلکه باعث میشه کودک شما از همون بچگی یاد بگیره که مصرف گرایی کار درستی نیست. علاوه بر اون خیلی از لباس های قدیمی هنوز جذابن و کیفیت خوبی دارن، بنابراین دلیلی نداره چون صرفا قبلا پوشیده شدن، دیگه نشه ازشون استفاده کرد.
اتفاقا خیلی از سلبریتی ها و آدم های پولدار هم هستن که ترجیح می دن به جای خرید مداوم لباس های جدید، از لباس های قدیمی استفاده کنند. مخصوصا این موضع برای استایل کودکان می تونه خیلی مهم باشه. بچه ها موجودات تمیزی هستن و خیلی کم پیش میاد که دچار بیماری های پوستی باشن. پس هیچ اشکالی نداره اگر دوتا بچه لباس هاشون رو باهم عوض کنن. این کار هم ارزونه، هم فرهنگ سازه و هم تنوع لباس بچه ها رو بیشتر میکنه. یادتون باشه که قرار نیست یه انبار لباس برای فرزندتون تهیه کنید. تا بعد از مدتی اونها رو دور بریزید. بلکه می تونید لباس ها رو با هم معاوضه کنید.

 

استایل دخترانه 1401

۴. به راحت بودن لباس کودک دقت کنید

این شاید مهمترین نکته تو طراحی لباس کودک باشه. باید همیشه دقت کنید که راحتی بچه رو فدای جذابیت استایلش نکنید. پوشیدن لباس های ناراحت می تونه اثرات بدی روی بدن بچه داشته باشه. وقتی لباس کودک زیاده از حد تنگه، توان حرکتیش محدود میشه، بدنش دچار خارش میشه، همیشه اعصابش خورده و مدام گرمشه. به همین خاطر وقتی می خواید یه استایل جذاب برای فرزندتون انتخاب کنید، همیشه اول دقت داشته باشید که بچه تو لباس راحت باشه.

 

خواندن
۲۰ راهکار عملی برای استفاده مجدد از لباس های کهنه

۵. شخصیت فرزند خود را بشناسید

سعی کنید لباسی برای فرزندتون بخرید که با شخصیتش هماهنگی کامل داشته باشه. بچه شما شیطونه یا آروم؟ فعالیتش زیاده یا ترجیح میده بیشتر یکجا بشینه؟ اگر لباس بچه تون هماهنگی با شخصیتش داشته باشه، یعنی طراحی استایل کودک رو درست انجام دادید. یادتون باشه که ما در نگاه اول آدم ها رو با لباسشون می شناسیم و دسته بندی می کنیم. از روی لباس می گیم که فلانی وکیله، مهندسه، پزشکه، هنرمنده یا غیره. با اینکه خوش اخاله، بد اخلاقه و غیره. آدم ها همیشه متناسب با شخصیتشون لباس می پوشن. پس چرا کودکان باید از این قاعده مستثنا باشن؟

 

استایل جذاب دخترانه 1401

۶. حواستون به شستشوی لباس باشه

بچه ها معمولا زیاد فعالیت می کنن و لباس هاشون زود کثیف میشه. به همین خاطر همیشه باید لباس هاشون رو شست. وقتی می خواید برای استایل فرزندتون لباس انتخاب کنید، همیشه باید حواستون باشه که لباس مورد نظر، شستشو پذیری خوبی داشته باشه. در غیر اینصورت هر بار که کثیف میشه (که زیاد هم اتفاق می افته)، کار سختی برای شستن اون پیش رو خواهید داشت. شستشو پذیری خوب لباس ها باعث میشه تا همیشه نگران کثیف شدن لباس بچه هامون نباشیم.

 

استایل مدرن دخترانه

۷. از مدها و استایل کودکانه روز دنیاخبر داشته باشید

مد یک پدیده به روزه. چیزی که امروز مد هست، ممکن است چند ماه بعد از مد بیفته. امروزه با ورود فضای مجازی همه می تونن به سرعت از مدهای روز باخبر بشن. ترندهای آنلاین گویای سلیقه جمعی آن دوره هست. اگر می خواهید فرزند عزیز شما هم مطابق با مد رو لباس بپوشه باید به ترندهای مد و فشن دقت داشته باشید. همراه بودن با مد یکی از نکته هایی هست که باعث خوش استایل تر شدن کودک شما میشه.

 

۸. چند سایز لباس بخرید

اگر برای بچه خودتون یه لباس تهیه کردید که خیلی بهش میومد و استایل جذابی بهش داده بود، می تونید چندتا سایز از همون لباس رو بخرید تا وقتی بچه بزرگتر میشه، بتونه همیشه اون طرح لباس رو بپوشه. یادتون باشه که تأکید روی یه لباس خاص خودش یه استایله جذابه.

خواندن
بهترین مدل لباس برای افراد چاق+ عکس

۹. نظر کودک درباره استایل و لباس را هم بپرسید

یادتون باشه که در نهایت این بچه ست که قراره لباس رو بپوشه. اینکه بذارید خود بچه هم سلیقه ش رو تو انتخاب لباس اعمال کنه خیلی خوبه. چون هم دارید قدرت تصمیم گیری رو بهش آموزش می دید و هم باعث میشید سلیقه ش بهتر شکل بگیره. با این کار بچه از همون بچگی با استایل، هنر و ترکیب بندی لباس ها آشنا میشه و ذهنش بهتر و باهوش تر شکل می گیره و خودش رو بهتر می شناسه.

۱۰. به لباس های کودکانه بسنده نکنید

بچه هایی که لباسی مثل لباس بزرگسالا رو تن می کنند خیلی بامزه میشن. جالبه خیلی از استایل های مختلف لباس های بزرگسال برای کودکان هم وجود دارن که می تونید اونها رو برای فرزندتون تهیه کنید. با استفاده از لباس های سبک بزرگسال می تونید ست خانوادگی بزنید. یه پدر، و پسر کوچیکش رو تصور کنید که لباساشون عین همدیگه ست!


جمع بندی
طراحی استایل برای کودکان برای خیلی از افراد واقعا مهمه. اگر می خواید فرزند شما هم خوش پوش، بانمک و جذاب ظاهر بشه، بهتره به نکته هایی که در بالا اشاره کردیم دقت کافی داشته باشید. بچه های خوش استایل از بچگی، تو بزرگسالی هم آدم های خوش تیپی میشن.