اگر بخواهید در بازار ایران چرخ خیاطی بخرید قطعا با این دو نام زیاد مواجه خواهید شد. ژانومه و کاچیران. این دو رقیب که یکی داخلی است و دیگری خارجی، سال هاست که عملا بازار چرخ های خیاطی را قبضه کرده اند و این حضور مداوم و قدرتمند، بی دلیل نیست.مقایسه چرخ خیاطی ژانومه و کاچیران کمی دشوار است، چراکه هر دو این برند ها چرخ خیاطی خوب و با کیفیتی تولید می کنند که این امر باعث شده انتخاب بین آن دو کمی سخت باشد. در این مقاله از ۲۰ بافت قصد داریم تا به بررسی و مقایسه محصولات دو برند مطرح چرخ خیاطی در بازار ایران بپردازیم. اگر قصد خرید چرخ خیاطی دارید، این مقاله را از دست ندهید. چرخ خیاطی ژانومه بخرم یا کاچیران

خواندن
لیست قیمت بروز انواع چرخ خیاطی ۱۴۰۲(خانگی و صنعتی)

خواندن
۱۲ تا از بهترین آموزشگاه خیاطی تهران، بهترین آموزشگاه خیاطی ایران کجاست؟✅

چرخ خیاطی ژانومه و کاچیران چه شباهتی دارند

هر دو برند کاچیران و ژانومه چرخ خیاطی های بسیار خوبی تولید می کنند که کیفیت دوخت و طراحی های بدنه جالب و جذابی دارند. رقابت طولانی مدت بین این دو برند باعث شده تا ویژگی های و قابلیت های متنوع و مختلف در بین مدل های این دو برند عملا مشابه هم باشد. یعنی هر چرخ خیاطی ژانومه ای که پیدا می کنید، می توانید هم ارز آن را از نظر کیفیت در کاچیران هم بیابید.

از طرف دیگر هر دو این برندها چرخ های خیاطی متنوعی تولید می کنند و مدل های بسیار زیادی دارند تا بتوانند پاسخگوی نیاز تمام خریداران باشند.

همچنین نکته قابل توجه دیگر در مقایسه چرخ خیاطی ژانومه و کاچیران این است که هر دو این برندها بیشتر به تولید چرخ های خیاطی خانگی مشهور هستند. و اگر نه در بحث چرخ های خیاطی صنعتی، ممکن است برندهای دیگری چون Brother اندکی معتبر تر باشند.

تفاوت چرخ خیاطی ژانومه و کاچیران

بعد از بررسی نقطه های مشابه، برای درک صحیح تفاوت محصولات این دو برند، بهتر است به ذکر ویژگی های هر کدام از آنها بپردازیم تا خودتان بتوانید با توجه نیاز و سلیقه یکی از آن دو را برگزینید.

چرخ خیاطی ژانومه 

ژانومه یک برند ژاپنی است که فعالیت های خود را به صورت رسمی از سال ۱۹۲۱ آغاز کرده است. با اینکه برند مادر ژاپنی است، اما چرخ های خیاطی آن در کشور های تایوان، تایلند و البته خود ژاپن تولید می شوند.

این برند شرقی تجارب زیادی در ساخت انواع چرخ های خیاطی دارد و بیش از یک قرن سابقه خود در زمینه تولید چرخ های خیاطی را به خوبی به کار گرفته، تا توانسته حضور قدرتمندی در بازارهای بین المللی و از جمله در ایران داشته باشد. چرخ خیاطی های ژانومه انواع گوناگونی دارند و از نظر کیفیت و کارایی مطابق با استانداردهای جهانی تولید می شوند. محصولات ژانومه به قدری خوب و با دوام هستند که این برند هنوز هم یکی از برترین برندهای تولیدکننده چرخ خیاطی در ایران و جهان به شمار می رود.(خرید اقساطی چرخ خیاطی زانومه ۸۰۲)

خرید ژانومه 7000a

خواندن
۱۲ تا از بهترین آموزشگاه خیاطی تهران، بهترین آموزشگاه خیاطی ایران کجاست؟✅

پرفروش ترین چرخ خیاطی ژانومه

مدل های زیر بیشترین محبوبیت را در بین مدل های چرخ خیاطی ژانومه در ایران دارند:

علاوه بر اینها مدل های ۸۰۱ تا ۸۰۴ این برند از منظر عموم بهترین مدل چرخ خیاطی ژانومه ژاپنی به شمار می روند.

خواندن
لیست قیمت بروز انواع چرخ خیاطی ژانومه

ویژگی های چرخ خیاطی ژانومه

وقتی از ژانومه حرف می زنیم، به هر حال از یک برند مطرح ژاپنی صحبت می کنیم. ژانومه هم مانند دیگر برندهای ژاپنی اعتبار زیادی دارد و سابقه یک قرنی آن مؤید شایستگی این اعتماد است. چرخ های خیاطی ژانومه قابلیت های بسیار خوب زیادی دارند، از جمله:

  • قابلیت های دوخت زیاد
  • بدنه مستحکم، مقاوم و با دوام
  • موتور قدرتمند و با دوام
  • طول عمر زیاد
  • طراحی های متنوع و زیبا
  • در دسترس بودن قطعات
  • خدمات پس از فروش مناسب
  • خرید ژانومه 1020

چرخ خیاطی کاچیران

کاچیران اولین و در عمل تنها تولیدکننده چرخ های خیاطی داخلی است که کار خود را در سال ۱۳۰۵ در شهر اهواز آغاز کرد. کاچیران یکی از برند های قدیمی و معتبر ایرانی است که فقط ۴ سال دیگر تا ۱۰۰ ساله شدن فاصله دارد. کاچیران در این سال ها توانسته آنقدر در فناوری ساخت چرخ های خیاطی پیشرفت کند که با وجود تنها بودن در عرصه تولید داخلی چرخ خیاطی، امروزه یکی از شرکت های صادر کننده است که توانسته در بازارهای بین المللی هم حضور پیدا کند.

همین حضور در بازارهای جهانی نشان دهنده کیفیت بالای چرخ خیاطی کاچیران است. کاچیران چند صد نمایندگی در داخل کشور دارد و محصولات خوب و مطمئن آن سال هاست که همراه خانواده های ایرانی هستند. این در حالی است که در تمام این سال ها کاچیران رقبای خارجی بسیار قدرتمندی داشته است و با این وجود به حضور گسترده خود در بازار ادامه داده است.

خرید چرخ خیاطی کاچیران 2010

پرفروش ترین چرخ خیاطی کاچیران

کاچیران چرخ خیاطی های بسیار متنوعی دارد اما محبوب ترین و پرفروش ترین مدل های فعلی این برند در بازار ایران عبارتند از:

  • چرخ خیاطی یاسمین ۵۰۲

  • چرخ خیاطی یاسمین 502

  • چرخ خیاطی کاچیران یاسیمن ۳۹۳

  • چرخ خیاطی یاسمین 393
  • چرخ خیاطی کاچیران نیولایف ۴۰۸۴

  • چرخ خیاطی کاچیران 4084

چرخ خیاطی کاچیران مدل نیولایف ۱۱۴۹

چرخ خیاطی کاچیران مدل رز ۲۱۰

چرخ زیر 4 میلیون -رز 210 کاچیران

در این بین مدل های مختلف سری الیزابت کاچیران نیز از محبوبیت و فروش خوبی برخوردار هستند.

ویژگی های چرخ خیاطی کاچیران

کاچیران یک برند داخلی است و طبیعتا از تمام مزیت های یک برند ایرانی نیز برخوردار است. مهمترین ویژگی چرخ های خیاطی کاچیران این است که این شرکت نمایندگی های مجاز در سطح کشور دارد و از همین رو مشتریان با اطمینان خاطر از اصالت کالا، چرخ های خیاطی کاچیران را خریداری می کنند. در کنار آن مهمترین ویژگی های محصولات کاچیران عبارتند از:

  • قیمت مناسب
  • محصولات متنوع در رنج های قیمتی مختلف
  • وزن پایین بدنه
  • در دسترس بودن قطعات
  • خدمات پس از فروش بسیار خوب
  • برنامه های دوخت متنوع
  • کارایی و دوام مناسب

خواندن
راهنمای خرید چرخ خیاطی کاچیران+معرفی مدل ها

کاچیران بهتر است یا ژانومه؟

حال که با ویژگی ها و قابلیت های مهم هرکدام از چرخ خیاطی های این دو برند آشنا شدید، بهتر است برای برای مقایسه چرخ خیاطی ژانومه و کاچیران به جدول موردی زیر توجه کنید:

کاچیران ژانومه

کیفیت

بدنه چرخ های کاچیران وزن سبک تری دارند و حمل آنها آسان تر است. به همین خاطر گرچه مقاومت و دوام خوبی دارند اما به استحکام بدنه های ژانومه نیستند. چرخ های ژانومه بدنه بسیار مقاوم و مستحکمی دارند که باعث می شود در برابر آسیب های فیزیکی مقاومت بسیار خوبی داشته باشند و از داوم بالایی هم برخوردار باشند.

موتور چرخ خیاطی

موتورچرخ های کاچیران از کیفیت قابل قبولی برخوردارند و قطعات مورد نیاز برای تعمیر آنها همیشه و در همه جا به شکل قطعات اصلی در دسترس است. موتور چرخ های ژانومه به واسطه تکنولوژی های به روزتر کیفیت و داوم فوق العاده خوبی دارند و خیلی کم دچار خرابی می شوند. اما پیدا کردن قطعات اصلی آنها کمی سخت است.

تنوع محصولات و برنامه های دوخت

تنوع برنامه های دوخت برای چرخ های خیاطی کاچیران بسیار خوب و گوناگون است. همچنین مدل های متنوعی از این چرخ ها در بازار موجود است که تمام نیازهای خریداران را پاسخ می دهند. ژانومه تنوع خوبی در زمینه برنامه های دوخت و مدل های مختلف دوخت دارد و از این نظر چیزی از کاچیران کم ندارد. اما ژانومه چرخ های مخصوصی هم در این بین دارد که برای دوخت های خاص طراحی شده اند.

قیمت

به دلیل داخلی بودن برند کاچیران، محصولات این برند از نظر قیمیتی به صرفه و قیمت مناسب هستند. کاچیران برای هر بودجه ای یک چرخ خیاطی دارد. محصولات ژانومه وارداتی هستند و با در نظر گرفتن پارامترهای این موضوع، از نظر قیمتی کمی گران هستند.

فیلم راهنمای خرید چرخ خیاطی خانگی

نتیجه گیری

مقایسه چرخ خیاطی ژانومه و کاچیران چندان موضوعیت ندارد، چراکه هرکدام از این برندها آنقدر ویژگی های خوب و مطلوب دارند که نمی توان گفت کدامیک از آن یکی بهتر است. هر دو این برندها از نظر کیفیت، عملکرد یکسانی دارند و سال هاست که توانسته اند مشتری های به شدت راضی داشته باشند. برای انتخاب بین یکی از این دو برند باید به تناسب قیمت و کارایی مورد نظر خود، یکی از مدل های آن ها را انتخاب کنید. از طرف دیگر اگر قصد خرید چرخ خیاطی دارید، این دو برند ثابت کرده اند که محصولات با کیفیت و قابل اطمینانی در اختیار مشتری های خود قرار می دهند. بنابراین خرید چرخ خیاطی ژانومه می تواند گزینه خوبی برای شما باشد.