قیچی‌های متفاوتی در بازار موجود هستند که هر کدام از آن‌ها برای کار مخصوصی ساخته شده‌اند. یک نوع از این قیچی‌‌ها، قیچی عمود بر است که سایز آن از ۵تا ۱۳متفاوت می‌باشد. سایز این قیچی‌ها، طول تیغه‌ی برش این وسیله را نشان می‌دهند.برای سرعت در حین برش پارچه به صورت چند لایه‌ای و هم‌زمان، از قیچی عمود بر استفاده می‌کنیم. هر چه تعداد لایه‌های پارچه برای برش بیشتر باشد، قیچی مورد نظرتان باید اینچ بالاتری داشته باشد. امروزه اساسی‌ترین وسیله برای برش پارچه در کارخانه‌های تولید پوشاک، قیچی عمود بر است.در این مقاله قصد داریم کاربرد و کارایی قیچی برقی عمود بر را به شما عزیزان ارائه دهیم

عکس قیچی عمود بر
قیچی عمود بر

محتوا پنهان

قیچی عمود بر چیست؟

قیچی‌ برقی عمود بر با واحد اینچ نشان داده می‌شود. واحد اینچ در قیچی برای نشان دادن ارتفاع تیغ برش پارچه است. این قیچی‌ها راحت روی میز کار حرکت می‌کنند و کار با آنها بسیار آسان است. قیچی‌های عمود بر دارای تیغ تیز کن اتوماتیک هستند. هرگاه نیاز باشد به صورت خودکار تیغ کند شده را تیز می‌کنند. این قیچی‌ها برای تولیدی و کارگاه‌های صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

خواندن
راهنمای خرید قیچی برش برقی

کاربردهای قیچی عمود بر

قیچی‌ برقی عمود بر در سایزهای مختلف برای کارهای متفاوتی ساخته شده‌اند. قیچی‌های عمود بر از سایز ۵تا ۱۳ متفاوت می‌باشند. این قیچی‌ها برای برش پارچه در کارخانه‌های تولید پوشاک یکی از اساسی ترین وسیله‌ها می‌باشد. در زیر کاربردهای قیچی عمود بر را براساس مدل‌های ساخته شده هر کدام، توضیح می‌دهیم.

لیست قیمت قیچی عمود بر دایانگ

مشخصات کلی قیچی عمودبر

به طور کلی ایمنی قیچی برقی عمود بر بسیار بالا است. وزن کم، قدرت زیاد برای برش، لرزش و صدای کم از دیگر ویژگی‌های قیچی عمود بر است. دارای ساینده جهت تیز کردن لبه‌ی تیغه به صورت خودکار و تیغه‌ای با قطر نازک که برای پارچه‌های ظریف کاربرد دارد. موتور‌های قیچی برش عمود، بسیار قوی هستند و دمای کمی دارند.

انواع مدل‌ها

xmanآمریکایی و kmدو مدل کلی از قیچی عمود بر هستند. سری‌های جدید قیچی برش عمود، جهت روشن یا خاموش کردن دستگاه و تنظیم سرعت آن، دارای صفحه‌ای دیجیتال هستند. در سری‌های قدیمی این دستگاه‌ها، یک دکمه برای روشن یا خاموش کردن وجود دارد.

 ۵جک مدل JK-108-5

تیغ این دستگاه، پنج اینچ و ارتفاع برش آن ۱۱میلی‌متر می‌باشد. کیفیت برش این دستگاه زیاد است و کارایی کلی بالایی دارد. قدرت موتور قیچی عمود بر ۵جک، ۳۷۰وات است. این دستگاه چراغ ندارد. سرعت موتور این قیچی، ۳۰۰۰ دور در هر دقیقه است. این دستگاه مناسب کارگاه‌های معمولی است.

خواندن
کاربرد انواع قیچی برش برقی و دستی در خیاطی،بهترین قیچی برای خیاطی

قیچی عمود بر ۸ kmاینچ

این قیچی قدرتمند برقی، می‌تواند پارچه‌های مختلف، از ظریف تا ضخیم را، به خوبی برش دهد. توان مصرفی این نوع قیچی، ۲۲۰ وات و ولتاژ ورودی آن ۲۲۰ولت می‌باشد. از مشخصات ظاهری آن می‌توان به جنس فلزی بدنه و وزن ۹کیلوگرمی آن اشاره کرد. این محصول دارای تکنولوژی مکانیکی است.

عکس قیچی عمودی km
قیچی عمود بر ۸ kmاینچ

قیچی عمود بر ۱۰اینچی دایانگ x-709

این دستگاه برای جنس‌های مختلف کاربرد دارد. مثلاً؛ چرم، کتان، پیراهن‌های پارچه‌ای، جین، کت و شلوار، برزنت، تریکو و… . توان مصرفی این دستگاه ۱۴۰۰وات می‌باشد. ولتاژ ورودی این مدل قیچی عمود بر دایانگ، ۲۲۰ولت است. همچنین سرعت دور موتور آن در هر دقیقه ۴۰۰۰ rpmقابلیت تنظیم دارد.

کاربرد قیچی عمود بر
قیچی عمود بر ۱۰اینچی دایانگ x-709

 کینگ استار ۱۲اینچی ks-3

این مدل قیچی برقی عمود بر، در کف چند غلطک دارد و به همین دلیل امکان جا‌به‌جایی آن آسان‌تر شده است. قدرت موتور این دستگاه ۷۵۰وات است. این دستگاه می‌تواند انواع پارچه، اسفنج و فوم تا ارتفاع ۳۲سانتی‌متر را به خوبی برش دهد.
بازه توانِ این نوع قیچی عمود بر برقی، ۵۰۰تا ۱۰۰۰وات است. ولتاژ این دستگاه ۲۲۰ولت می‌باشد. از دیگر مشخصات این مدل قیچی، وزن ۱۹۰۰۰گرمی آن است. حداقل شعاعی که این دستگاه می‌تواند برش دهد، ۱۰میلی‌متر است. همچنین ابعاد این دستگاه، ۷۶*۴۱*۳۲ سانتی‌متر می‌باشد.

قیچی برش عمود ۸اینچ دایانگ ۷۵۰وات

این محصول جدید، می‌تواند پارچه‌های مختلف از ۱۶تا ۱۹ سانتی‌متر را برش دهد. این قیچی زیبا طراحی شده است و به دلیل داشتن تیغه‌ای بسیار تیز و محکم، برای پارچه‌های ضخیم بسیار مناسب است. از ویژگی‌های دیگر این دستگاه، داشتن چراغ LED قدرتمند است. ابعاد این قیچی برقی، ۷۶۰*۴۰۵*۳۲۰می‌باشد.
قیچی عمود بر دایانگ امکان استفاده از تیغ‌های دالبر را دارد. همچنین داشتن سیستم تیز کننده‌ی خودکار و اتومات از مشخصات دیگر این دستگاه است که می‌توان به آن اشاره کرد. این مدل قیچی عمود بر، بدنه‌ای قوی و موتوری قدرتمند دارد. تکنولوژی این ماشین نیمه اتوماتیک می‌باشد.

قیچی برش عمود ۸اینچ مدل اس جی جمسی ۸۵-۸

این قیچی برقی عمود بر برای انواع پارچه‌ها کاربرد دارد. مثلاً؛ لباس ورزشی، لباس زیر، لباس بچگانه، شلوار پارچه‌ای، کت و شلوار، چرم و… . تکنولوژی این ماشین مکانیکی می‌باشد.توان مصرفی این مدل دستگاه ۳۷۰وات است. همچنین ولتاژ ورودی برق این قیچی برش عمود، ۲۲۰ولت می‌باشد. از مشخصات ظاهری این دستگاه، می‌توان به وزن ۱۵کیلوگرمی آن اشاره کرد. جنس بدنه‌ی این ماشین از آهن ساخته شده است. این محصول مجهز به چراغ است.

خواندن
لیست قیمت چرخ خیاطی صنعتی کارگاهی

قیچی برش عمود بر سایز ۱۰تیپیکال مدل CZD-10

از مشخصات این قیچی عمود بر برقی، سایز تیغ ۱۰اینچی آن است که می‌تواند تا ارتفاع ۱۶۰میلی‌متر پارچه را برش دهد. قدرت این دستگاه ۵۵۰وات می‌باشد. همچنین این محصول دارای چراغ است. تکنولوژی این ماشین، مکانیکی می‌باشد.

 کینگ استرانگ ۵اینچ

این قیچی برقی عمود بر برای مزون‌ها یا تولیدی‌های کوچک پوشاک بسیار مناسب است و برای پارچه‌های مختلف کاربرد دارد. از ویژگی‌های فنی این دستگاه، ولتاژ ورودی برق آن است که برابر با ۲۲۰ ولت می‌باشد. توان مصرفی این مدل دستگاه، ۳۷۰وات است.
ابعاد این قیچی عمود بر برقی، ۷۰۶*۴۰۵*۳۲۰ است. وزن این مدل دستگاه برابر با ۱۵کیلوگرم است. از مشخصات ظاهری دیگر این محصول، می‌توان به جنس آهنی بدنه‌ی آن اشاره کرد. تکنولوژی این ماشین، مکانیکی می‌باشد.

قیچی برش عمود بر جکی ۱۰اینچ

این دستگاه با ارتفاع تیغ ۲۵سانتی ‌متری، در برش پارچه، چرم، کتان، جین و… عملکرد بسیار خوبی دارد و کار با آن راحت است. این محصول خوش دست، برای تولیدی‌ها مناسب می‌باشد.
تکنولوژی این قیچی عمود بر جکی، مکانیکی و توان مصرفی آن ۷۵۰ وات می‌باشد. همچنین ۲۲۰ولت، ولتاژ ورودی برق این دستگاه است. این محصول دارای ۱۵کیلوگرم وزن و ابعاد ۷۶۰*۴۰۵*۳۲۰ می‌باشد. جنس بدنه‌‌ی این مدل قیچی، از آهن است.

قیچی برش عمود بر رویانگ مدل RY-103-10-F

سرعت این محصول ۲۸۰۰دور در هر دقیقه است. قیچی ۱۰اینچ رویانگ، می‌تواند تا ۲۲۰میلی‌متر ارتفاع پارچه را برش دهد. از دیگر ویژگی‌های فنی این محصول، توان مصرفی آن است که ۵۵۰ وات می‌باشد. از مزایای این قیچی، داشتن چراغ است. همچنین این محصول مجهز به تیز‌‌کننده‌‌ی اتوماتیک می‌باشد.

قیچی عمود بر ۱۲اینچ گریت اوشن

این محصول با مدل X708دارای قدرتی برابر با ۷۵۰وات است. تکنولوژی این دستگاه کامپیوتری و سایز تیغ آن ۱۲اینچ می‌باشد. از ویژگی‌های فنی دیگر این ماشین می‌توان به موتور سروو و سرعت قابل تنظیم آن اشاره کرد.

قیچی عمود بر گریت اوشن مدل CZD108-5

قیچی ۵اینچ گریت اوشن، برای برش جنس‌های گوناگون کاربرد دارد. توان مصرفی آن ۳۷۰وات است. تکنولوژی دستگاه مکانیکی است. ولتاژ ورودی برق محصول ۲۲۰ولت است. جنس بدنه‌ی ماشین از فلز ساخته شده است و بسیار محکم می‌باشد. از مزایای این محصول داشتن چراغ است. ارتفاع برش آن ۹۰ میلی‌متر است.

خواندن
تفاوت اتو سیلتر اصل ترکیه با اتو سیلتر ایرانی

کاربرد های این ابزار

✓ کاربرد قیچی عمود بر ۵ جک مدل Jk-108-5

قیچی برقی عمود بر ۵ جک مدل Jk-108-5 مناسب کارگاه‌های معمولی می‌باشد.

✓ کاربرد قیچی عمود بر ۸ ،kmاینچ:

قیچی عمود بر ۸ ،kmاینچ، یک قیچی قدرتمندی می‌باشد و می‌تواند پارچه‌های مختلف ضخیم و ظریف را به خوبی برش دهد. این قیچی دارای تکنولوژی مکانیکی می‌باشد.

✓ کاربرد قیچی عمود بر ۱۰اینچی دایانگ x-709:

قیچی برقی عمود بر ۱۰اینچی دایانگ x-709 یک قیچی قدرتمندی است، که برای اجناس مختلف کاربرد دارند. توان مصرفی این دستگاه ۱۴۰۰ وات می‌باشد. از این قیچی برای برش جنس‌هایی مانند چرم، کتان، پیراهن‌های پارچه‌ایی، جین، کت و شلوار و… استفاده می‌شود.

✓ کاربرد قیچی عمود بر نان بنگ ۱۲اینچی:

قیچی  برقی عمود بر نان بنگ ۱۲اینچی، انواع پارچه و فوم و اسفنج تا ارتفاع ۳۲سانتی ‌متر را به خوبی برش می‌دهد. توان این قیچی ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ وات می‌باشد. حداقل شعاع قابل برش توسط این دستگاه ۱۰میلی ‌متر می‌باشد.

✓ کاربرد قیچی برش عمود بر ۸اینچ دایانگ ۷۵۰وات:

قیچی برش عمود بر ۸اینچ دایانگ ۷۵۰وات، یک محصول جدید می‌باشد. این قیچی می‌تواند پارچه‌های مختلف از ابعاد ۱۶تا ۱۹ سانتی متر را برش دهد. قیچی برش عمود ۸اینچ دایانگ ۷۵۰وات یک قیچی زیبا با تیغه‌های تیز و محکم می‌باشد که برای پارچه‌های ضخیم بسیار مناسب می‌باشد.

✓ کاربرد قیچی برش عمود بر ۸اینچ مدل اس جی جمسی ۸-۸۵:

این محصول برای برش انواع پارچه‌ها کاربرد دارد، مثلاً لباس‌های ورزشی لباس‌های بچه گانه، شلوار و لباس‌های چرم و غیره از این دستگاه برش عمود بر استفاده می‌شود. می‌توان این دستگاه را در رده پر کاربرد ترین قیچی برش‌های عمود بر به شمار آورد.
اینImageتصویر تصویر یک قیچی برش عمود بر می‌باشد.

✓ کاربرد قیچی برش عمود بر سایز ۱۰ تیپیکال مدل CZD-10:

این قیچی با توجه به مشخصات سایز تیغه آن می‌تواند برای برش پارچه‌هایی با ابعاد ۱۶۰ میلی متر استفاده شود، که این ویژگی برای این مدل قیچی باعث مجزا شدن این قیچی از بقیه قیچی‌ها شده، که قدرت این دستگاه سبب شده این محصول از یک تکنولوژی مکانیکی بهره ببرد.

✓ کاربرد قیچی برش عمود بر نان بنگ ۵ اینچ:

قیچی برش عمود بر نان بنگ ۵ اینچ یکی از قیچی‌هایی می‌باشد که برای تولید پوشاک در کارگاه‌های کوچک مناسب می‌باشد و از پارچه‌های مختلف کاربرد دارد تکنولوژی این ماشین به صورت مکانیکی می‌باشد.

✓ کاربرد قیچی برش عمود برجکی ۱۰ اینچ:

این دستگاه دارای یک تیغه با ابعاد ۲۵ سانتی متر می‌باشد که این تیغه سبب شده برای برش انواع پارچه و جین و لباس‌های ضخیم مناسب باشد این محصول برای کارگاه‌های تولیدی مناسب می‌باشد.

قیچی برش عمود بر رویانگ مدلRY-103-10-F:

این قیچی به دلیل اینکه ۱۰ اینچ می‌باشد، می‌تواند انواع پارچه‌های با ابعاد ۲۲۰ میلی متر ارتفاع را برش دهد. این قیچی دارای تیز کننده و یک چراغ می‌باشد.

✓ کاربرد قیچی عمود بر ۱۲ اینچ گریت اوشن:

این قیچی دارای عملکرد تنظیم سرعت می‌باشد، این دستگاه سایز تیغه آن ۱۲ اینچ است و برای برش انواع پارچه‌ها استفاده می‌شود.

✓ کاربرد قیچی عمود بر کارگاهی لی گلد:

قیچی عمود بر کارگاهی لی گلد یکی از مدل‌های قیچی برش می‌باشد که با آن می‌توان انواع جنس‌های مختلف را برش داد. از این قیچی برای برش پارچه‌هایی با ارتفاع ۱۶ تا ۲۰ سانتی متر می‌توان استفاده نمود. این قیچی برتری بسیار مناسب و قوی دارد فاقد لرزش می‌باشد. از آنجا که این دستگاه برش‌ها را با کیفیت و سرعت مناسب انجام می‌دهد بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

✓ کاربرد قیچی برش عمود بر جکی ۸ اینچ ۱۶۰۰ وات کامپیوتری چراغ دار:

این قیچی عمود بر دارای سایز ۸ اینچ می‌باشد و برای برش انواع پارچه‌های ضخیم مناسب می‌باشد در این مدل برای دوخت اجناس مختلف با ارتفاع تیغه ۲۰سانتی متر استفاده می‌شود.

خواندن
شباهت و تفاوت چرخ خیاطی راسته دوز f4، f8 و f10، فیلم و لینک خرید

✓ کاربرد قیچی عمود بر مدل T1:

این قیچی عمود بر دستگاهی با یک تیغه ۸ گوش می‌باشد از این تیغه برای برش انواع پارچه‌ها مانند ساتن، مخمل، حریر، کشی و غیره استفاده می‌شود. این دستگاه دارای تیز کن اتوماتیک می‌باشد و به راحتی می‌توان تیغه آن را در صورتی که نیاز باشد، تعویض نمود.

✓ کاربرد قیچی کینگ استار سایز ۱۲ اینچ:

این قیچی برای برش انواع پارچه‌ها فوم و اسفنج مناسب می‌باشد، از این قیچی می‌توان ابعاد پارچه‌های ۳۲ سانتی متری را برش داد این قیچی رامی‌توان به راحتی جا به جا نمود. قیچی برش عمود بر دارای قدرت ۷۵۰ وات می‌باشد.

✓ کاربرد قیچی برش عمود بر جکی ۸ اینچ ۱۶۰۰ وات  کامپیوتری چراغ دار:

این قیچی عمود بر دارای سایز ۸ اینچ می‌باشد و برای برش انواع پارچه‌های ضخیم مناسب می‌باشد در این مدل برای دوخت اجناس مختلف با ارتفاع تیغه ۲۰سانتی متر استفاده می‌شود.

✓ کاربرد قیچی کی ام KS AUV:

کاربردهای این قیچی مانند برش پارچه‌های جین، شلوار کتان، پیراهن کتان، شلوار پارچه‌ای، پیراهن پارچه‌ای، کت و شلوار، لباس بچگانه و… می‌باشد.

✓ کاربرد DAYANG سایز ۸:

قیچی عمود بر DAYANG، این قیچی خیاطی تا ارتفاع ۱۲.۵ سانتی متر از پارچه را برش می‌زند. این قیچی جهت برش پارچه کیف و پارچه رختخواب استفاده می‌شود. قیچی برقی عمود بر مدل‌های از قیچی عمود بر یکی از قیچی‌های پر کاربرد در دنیا برای برش جنس‌های مختلف انواع پارچه مناسب می‌باشد. {۱}
این قیچی دارای برشی ۱۶ تا ۱۹ سانتی متر از پارچه‌های روی هم قرار گرفته شده می‌باشد. یعنی ضخامت چند لایه‌ای بر روی هم را به راحتی برش می‌دهد. از دیگر کاربردهای این قیچی برای برش پارچه‌های جنس کتان، لباس زیر، تریکو، چرم و جین کاربرد دارد.

سخن پایانی

در این مقاله در مورد کاربرد قیچی برقی عمود بر و کارایی‌های آن در موارد مختلف صحبت کردیم. قیچی عمودبر در مواردی که نیاز به برش تعداد لایه‌های زیاد از پارچه نیاز داریم استفاده می‌شود. در تمام تولید‌های پوشاک به دلیل حجم بالای کار و تعداد زیاد برش الگوها از این قیچی‌ها استفاده می‌شود. برای خرید قیچی عمود بر مناسب باید به حجم استفاده و سایز و ارتفاع تیغه برش توجه کنیم. انواع قیچی‌ها برای جنس پارچه‌های متفاوتی طراحی می‌شوند و همچنین جنس بدنه مختلفی نیز دارند.

برخی از این انواع برای برش پارچه‌های ضخیم‌تر و برخی برای پارچه‌های نازک‌تر مناسب هستند. با بررسی مدل‌ها و کارایی‌های هر یک می‌توانید ابزار مناسب با استفاده خود را انتخاب کنید و از خرید خود راضی باشید. پیش‌تر به بررسی چندین مدل از بهتری قیچی‌های عمود بر و کاربردها و ویژگی‌های آن‌ها پرداختیم. برای خرید انواع قیچی عمودبر ، چرخ خیاطی ، اتو و…. به فروشگاه اینترنتی ۲۰بافت سر بزنیدو نظرات و سوالات خود را با ما در بخش نظرات سایت در میان بگذارید.