قطعات چرخ خیاطی جک و یادگیری کاربرد هرکدام یکی از مراحل اولیه استفاده از چرخ است. این چرخ‌ها استفاده زیادی در موارد صنعتی، کارگاهی و تولیدی دارند. برند جک یکی از برندهای شناخته شده در عرصه تولید چرخ‌های صنعتی با کیفیت است. این برند سال‌های زیادی در این زمینه به فعالیت پرداخته و جزو شناخته شده ترین تولید کنندگان این چرخ‌هاست. در سال‌های اخیر محصولات این برند در ایران نیز به فروش و استفاده رسیده است. محصولات برند جک(jack) در ایران شناخته شده است و کاربران رضایت بالایی از این چرخ خیاطی‌ها دارند. در این مقاله به معرفی چرخ خیاطی صنعتی جک و شناخت قطعات آن می‌پردازیم. اگر به تازگی یکی از محصولات جک را خریداری کرده‌اید و یا در پی خرید آن هستید در این مقاله با ما همراه باشید. برای خرید محصولات برند جک و انواع چرخ خیاطی می‌توانید به وبسایت فروشگاه بیست بافت مراجعه کنید.

معرفی چرخ خیاطی جک

معرفی چرخ خیاطی جک
معرفی چرخ خیاطی جک

چرخ خیاطی‌های کارگاهی جک یکی از معروف ترین محصولات چرخ صنعتی در ایران به شمار می‌روند. چرخ‌های صنعتی عموما در کارگاه‌ها و تولیدی‌ها در سطح کوچک و بزرگ کاربرد دارند. کمپانی برند جک به تولید انواع چرخ‌های صنعتی با کیفیت پرداخته و توجه بسیاری از تولید کنندگان پوشاک را به خود جلب کرده است. اما هم اکنون این برند یکی از معتبر ترین و با کیفیت ترین محصولات جک است که در سراسر جهان شناخته شد است. دو نوع از اصلی ترین چرخ‌های ج چرخ راسته دوز و میان دوز است که کاربرد زیادی در لاین‌های مختلف خیاطی دارد.

چرخ خیاطی‌های جک در دو نوع مکانیکی و کامپیوتری وجود دارد که کاربردهای بسیاری در موارد مختلف دارند. چرخ خیاطی‌های جک دوام و مقاومت بسیاری دارند و دارای امکانات بسیار متعددی هستند. از جمله کارایی‌های متعدداین چرخ مانند نخ قطع کن، پایه اتوماتیک، سر قائم و امکانات متعدد دیگر است که هر کدام در بخشی کاربرد دارد. تمامی محصولات برند جک دارای گارانتی هستند و کیفیت بالایی دارند. در ادامه به معرفی قطعات چرخ خیاطی جک و کاربرد هر یک می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

خواندن
تفاوت چرخ راسته دوز جک A5 با A5W و A5WN

ماکو چرخ خیاطی جک

ماکو یکی از اصلی ترین قطعات یک چرخ خیاطی به حساب می‌آید. در چرخ جک ماکو درست در قسمت زیرین قرار دارد و ماسوره درون آن است. متریال استفاده شده در ماسوره در انواع فلزی و پلاستیکی وجود دارد که در چرخ‌های صنعتی معمولا نوع قلزی آن کاربرد دارد. ماکو از جکله قطعات چرخ خیاطی جک است که به راحتی قابل تعویض است. در صورت خرابی و یا ترک خوردن این قطعه باید به تعویض آن بپردازید. برند جک به تولید قطعاتی مانند ماکو نیز می‌پردازد بنابراین دغدغه‌ای برای تهیه جنس مناسب آن وجود ندارد. ماکو وظیفه جایگذاری ماسوره و هدایت نخ زیرین چرخ خیاطی را برعهده دارد. دوخت مناسب و یکنواخت و صاف چرخ به طور مستقیم از ماکو و قرار گیری درست آن تاثیر می‌پذیرد.

سوزن چرخ خیاطی جک

سوزن چرخ خیاطی یکی از اساسی ترین قطعات در هر چرخ است. زیرا با مناسب بودن جنس آن و سالم بودن آن دوخت درستی خواهید داشت و خرابی آن در دوخت تاثیر زیادی می‌گذارد. انتخاب سوزن یکی از موارد بحث برانگیز در استفاده صحیح از چرخ خیاطی است. همچنین برای کارکرد درست این قطعه از قطعات چرخ خیاطی جک باید نصب آن به درستی انجام شود. نصب نادرست سوزن و یا انتخاب سوزن نامناسب منجر به ایجاد دوختی نامناسب و خراب می‌شود. بنابراین بهتر است در انتخاب سوزن چرخ خیاطی جک دقت لازم را به خرج دهید و آن را به درستی نصب کنید.

قطعه کارپیش بر چرخ خیاطی جک

یکی از بخش‌های بسیار کاربردی از قطعات چرخ خیاطی جک کارپیش بر است. این قطعه به صورت یک شکاف یا شیار درست در پایین پایه دوخت قرار می‌گیرد. کارپیش بر وظیفه هدایت پارچه هنگام دوخت را برعهده دارد. این قطعه همچنین وظیفه جمع‌آوری پرز و کرک‌های اضافی زیر کار را نیز دارد. همچنین برای کارکرد درست این قطعه بهتر است آن را کاملا تمییز نگهه دارید.

شیطانک چرخ خیاطی جک

شیطانک یکی از قطعات چرخ خیاطی جک است که نخ را از خود عبور می‌دهد و کشش نخ از این قسمت که در ناحیه چپ دستگاه است انجام می‌شود.. در صورت تنظیم نامناسب کشش  نخ و جایگذاری اشتباه آن در شیطانک دوخت با مشکل روبه‌رو می‌شود و باید مسیر نخ را از ابتدا به طور صحیح جایگذاری کنید.

دینام چرخ خیاطی جک

چرخ خیاطی‌های جک دارای ویژگی‌های بسیار خوبی نسبت به سایر چرخ خیاطی‌ها هستند. این چرخ‌ها دارای یک دینام قوی در موتور هسند که باعث جلوگیری از آسیب به موتور الکتریکی دستگاه می شود. در چرخ خیاطی‌های الکتریکی استفاده طولانی مدت از آن‌ها و نوسانات برق سبب خرابی موتور در دراز مدت می‌شود. اما قطعات چرخ خیاطی جک طوری طراحی شده‌اند که با تعیه یک دینام سبب قدرت بهتر موتور و جلوگیری از آسیب به آن می‌شود.

توپک چرخ خیاطی جک

توپک یا توپی چرخ خیاطی یکی از قطعات چرخ خیاطی جک است که دقیقا در پشت چرخ قرار دارد. حرکت سوزن روی الیاف پارچه با استفاده از توپک صورت می‌گیرد. با حرکت موتور و شروع دوخت چرخ خیاطی توپک به حرکت در می‌آید و شروع به جابه‌ایی سوزن می‌کند. توپک قطعه‌ای مهم در چرخ خیاطی است بنابراین تست سلامت این قطعه در هنگام دوخت بسیار مهم است. چرخش توپک باید به صورت روان و مناسب صورت گیرد تا سوزن را به راحتی هدایت کند.

خواندن
لیست قیمت بروز چرخ خیاطی جک

پیچ تنظیم دوخت

پیچ تنظیم دوخت وظیفه تنظیم کشش نخ در دوخت را برعهده دارد. قطعات چرخ خیاطی جک برای کارکرد درست نیاز به سرویس مستمر هستند تا پیش از وقوع هرگونه مشکل به سلامت قطعات آن اطمینان داشته باشید. یکی از مهم ترین وظایف پیچ تنظیم کشش نخ در نخ کشی است و میزان بودن دوخت به این قطعه بستگی دارد. در صورت تنظیم نبودن کشش ذوخت با پیچ تنظیم دوخت صاف و خوبی نخواهید داشت. بنابراین برای دارا بودن دوختی مناسب از سلامت این قطعه و نخ کشی صحیح اطمینان حاصل کنید. همچنین برای دوختی خوب باید آن را به درستی تنظیم کنید.

پایه خیاطی و انواع آن در قطعات چرخ خیاطی جک

پایه چرخ خیاطی یکی از قطعات چرخ خیاطی جک است که موقعیت دوخت را تعیین می‌کند. چرخ خیاطی جک دارای قابلیت نصب انواع پایه با قابلیت‌های گوناگون است که در مصارف مختلف به کار می‌رود. برای دارا بودن انواع دوخت زیگزاگ، پس دوزی، سردوزی، دمه و جادکمه و…. می‌توانید از انواع مختلف پایه استفاده کنید.

خواندن
شباهت و تفاوت چرخ خیاطی راسته دوز f4، f8 و f10، فیلم و لینک خرید

کمپلت چرخ خیاطی جک

به صورت کلی عملیات دوخت در دستگاه‌های مختلف خیاطی به دو صورت انجام می‌شود که عبارتند از: دوخت توسط قلاب که به نام دوخت زنجیره ای شناخته می‌شود و دوخت توسط کمپلت که عملیات دوخت توسط این قطعه به صورت گره ای انجام می‌پذیرد.

کمپلت چرخ خیاطی جک

خواندن
با کمپلت چرخ خیاطی آشنا شوید(۰ تا ۱۰۰ کمپلت چرخ خیاطی)+ویدئو✅

سخن پایانی

شناخت اجزای هر چرخ خیاطی از پایه‌ای ترین مواردی است که در شروع استفاده از آن باید یاد گرفت. حتی اگر برای کارگاه خود نیاز به یک چرخ صنعتی دارید هنوز هم کسب اطلاعات راجع به اجزاء و کارایی هر بخش آن بسیار ضروری است. در این مقاله به معرفی قطعات چرخ خیاطی جک پرداختیم. تمام قطعات چرخ خیاطی جک نیاز به سرویس مداوم برای کارکرد درست دارند. چرخ خیاطی عموما باید به طور مداوم سرویس شود تا به خوبی کارکند. در مقالات پیشین در مورد اهمیت سرویس چرخ خیاطی صحبت کردیم. همچنین برای خرید انواع چرخ خیاطی جک، ژانومه و برندهای معتبر به فروشگاه بیست بافت مراجعه کنید. نظرات و سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.