پاره شدن نخ چرخ خیاطی دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد. اگر روزانه کار خیاطی با چرخ خیاطی نجام می دهید و یا به ندرت به این کار می‌پردازید احتمالا حداقل یک بار با این مشکل روبه‌رو شده‌اید. در حین استفاده از چرخ خیاطی این موضوع می‌تواند مشکل ساز باشد و اگر علت اصلی آن را پیدا نکنید دوباره تکرار می‌شود. اگر به تازگی وارد عرصه کار خیاطی شده‌اید و یا یک چرخ خیاطی برای خانه خود خریداری کرده‌اید بهتر است ابتدا به شناخت اجزای چرخ خیاطی بپردازید.

بعد از شناخت اجزای چرخ خیاطی بهتر است نحوه مراقبت از چرخ خیاطی را به خوبی یاد بگیرید و بهتر است در مورد حل مشکلات رایج آن اطلاعات کسب کنید. مشکلات رایجی مانند پاره شدن نخ چرخ خیاطی و یا شکستن سوزن در بسیاری از موارد به راحتی قابل حل هستند. در این مقاله با ما همراه باشید تا علت پاره شدن نخ را به راحتی یاد بگیرید.

خواندن
۱۲ تا از بهترین آموزشگاه خیاطی تهران، بهترین آموزشگاه خیاطی ایران کجاست؟✅
محتوا پنهان

دلایل اصلی پاره شدن نخ چرخ خیاطی

دلایل پاره شدن نخ چرخ خیاطی در بسیاری از موارد با نگهداری مناسب از چرخ خیاطی قابل پیشگیری هستند. این موضوع ممکن است در استفاده از چرخ خیاطی بسیار مشکل ساز شود. در بسیاری از مواقع مواردی همچون تنظیم نبودن چرخ خیاطی، نخ کشی نادرست و یا حتی روغن کاری نکردن آن باعث بروز مشکلات این چنینی می‌شود. حتی ممکن است دلیل عمده بسیاری از این دست مشکلات تمیز نکردن به موقع چرخ خیاطی باشد که در مقالات پیشین به طور مفصل در به نحوه تمیز کردن

چرخ خیاطی پرداختیم.

برای جلوگیری از این مشکلات بهتر است به خوبی موارد و نکات نگهداری از چرخ خیاطی خود را رعایت کنید تا از آن پیشگیری کنید. در مورد نحوه نگهداری درست از چرخ خیاطی نیز در مقالات پیشین به طور کامل توضیح داده شد. اکنون برای رفع مشکل پاره شدن نخ چرخ خیاطی بهتر است موارد زیر را بررسی کنید تا علت این موضوع را پیدا و رفع کنید. با ما همراه باشید.

خواندن
راهنمای انتخاب و نصب سوزن چرخ خیاطی

روغن کاری چرخ خیاطی

روغن کاری چرخ خیاطی نیز یکی از دلایل عمده پاره شدن نخ چرخ خیاطی است. در صورتی که به روغن کاری به موقع و مستمر چرخ خیاطی نپردازید چرخ خشک کار می‌کند و علاوه بر این مشکلل یاعث بروز مشکلات دیگری نیز می‌شود. برای نگهداری درست از رخ خود ابتدا نحوه صحیح روغن کاری آن را یاد بگیرید و سپس به طور مستمر این کار را انجام دهید تا با مشکلات احتمالی روبه‌رو نشوید. در مقالات بیست بافت به آموزش روغن کاری چرخ خیاطی نیز پرداختیم. با یادگیری نحوه صحیح روغن کاری می‌توانید علاوه بر رفع این مشکل از مشکلات دیگر چرخ خیاطی نیز پیشگیری کنید.(مقاله اموزش روغن کاری چرخ خیاطی)

نخ کشی نادرست چرخ خیاطی

یکی از دلایل رایجی که باعث پاره شدن نخ چرخ خیاطی می‌شود نخ کشی نادرست است. یادکیری نخ کشی درست یکی از پایه‌ای‌ترین مواردی است که باید در استفاده از چرخ خیاطی یاد بگیرید. نخ کشی چرخ خیاطی اصولی ساده دارد که به راحتی قابل انجام است ولی انجام ندادن درست آن حتی می‌تواند باعث بروز مشکلات بیشتری در دوخت شود. بیشتر چرخ خیاطی‌ها نخ کشی ساده و مشابهی دارند که به راحتی قابل یادگیری و اجرا است. در مقالات بیست بافت نیز به آموزش نخ کشی چرخ خیاطی پرداختیم، می‌توانید با مطالعه این مقاله آن را به خوبی بیاموزید.

نخ کشی چرخ خیاطی

نخ کشی چرخ خیاطی

خواندن
معرفی انواع مبل و میز چرخ خیاطی خانگی

⦁ روش درست نخ کردن سوزن چرخ خیاطی

همانطور که اشاره کردیم یکی از دلال اصلی پاره شدن نخ چرخ خیاطی، اشتباه در نخ کردن صحیح سوزن چرخ است. برای اینکه نخ کردن سوزن چرخ خیاطی را به درستی انجام دهید، بهتر است نکات زیر را رعایت کنید:
.۱ ابتدا نخ را دور ماسوره به خوبی و با دقت بپیچانید.
.۲ سپس ماسوره را داخل چرخ خیاطی قرار دهید و دقت داشته باشید که آن را درست جا بزنید و محکم کنید.
.۳ سر نخ ماسوره را بیرون ماکو قرار دهید.
.۴ حالا قرقره را از میله بالایی چرخ خیاطی رد کنید و نخ را وارد سوزن نمایید.
.۵ به یاد داشته باشید که نخ هیچگاه نباید از قسمت جلو وارد سوراخ سوزن چرخ خیاطی شود. چراکه در اینصورت فشار وارده در حین خیاطی باعث پاره شدن نخ خواهد شد.

فیلم آموزش نخ کردن چرخ خیاطی راسته دوز کارگاهی

فیلم آموزش نخ کردن چرخ خیاطی خانگی(ژانومه، کاچیران و ….)

تمیز نکردن به موقع چرخ خیاطی از دلایل پاره شدن نخ

اگر به طور مداوم چرخ خیاطی خود را تمیز نکنید با مشکلاتی همچون پاره شدن نخ چرخ خیاطی روبه‌رو می‌شوید. این موضوع ممکن است بسیار ساده به نظر آید اما همچنان بسیار با اهمیت است. تجمع نخ و پرز در قسمت‌های مختلف چرخ خیاطی علاوه بر ایجاد مشکلات در دوخت باعث اختلال در عملکرد چرخ خیاطی نیز می‌شود. بهتر است به طور مداوم و مسمر بعداز هر بار استفاده طولانی از چرخ خیاطی آن را به خوبی تمیز کنید. تمیز کزدن چرخ خیاطی تنها با چنذ ابزار ساده مانند برس، سوزن و… امکان پذیر است. در مقالات پیشین بیست بافت به آموزش جامع تمیز کردن چرخ خیاطی با چند  مرحله ساده پرداختیم این مطلب را از دست ندهید.

سرویس نکردن به موقع چرخ خیاطی

سرویس کردن چرخ خیاطی یکی از موارد مهمی است که باید حتما هر چند وقت آن را انجام دهید. منظر نمانید تا چرخ خیاطی خراب شود و مشکلی به وجود آید تا این کار را انجام دهید. سرویس کردن چرخ خیاطی یکی از موارد مهمی است که اغلب فراموش می‌شود. انجام این کار به طور مسمر علاوه بر پیشگیری مشکلات چرخ خیاطی مانند پاره شدن نخ چرخ خیاطی و …. باعث سالم ماندن چرخ شما و بیشتر شدن عمر و دوام چرخ خیاطی شما می‌شود. بنابراین بهر است به طور منظم به سرویس چرخ خیاطی خود بپردازید تا با مشکلات احتمالی روبه‌رو نشوید و چرخی سالم‌تر داشته باشید.(مقاله آموزش

سرویس چرخ خیاطی در منزل)

خواندن
بهترین اموزشگاه طراحی لباس، ۱۰آموزشگاه طراحی لباس برتر کشور✅

دقت به جاگیری صحیح کار پیش بر

پنل یا صفحه کارپیش بر که به آن بشقاب سوزن هم گفته می شود، یکی از اساسی ترین بخش های هر چرخ خیاطی است. اصولا بدون صفحه کارپیش بر امکان استفاده درست از چرخ خیاطی وجود ندارد. چراکه چرخ دنده های این صفحه هسند که با هل دادن پارچه رو به جلو استفاده از چرخ را ممکن می کنند. اگر صفحه کارپیش بر به درستی در جای خود قرار نگرفته باشد می تواند به سوزن و نخ فشار آورده و باعث پاره شدن نخ شود. از این رو قبل از شروع فرآیند خیاطی حتما به جایگیری درست این قطعه دقت داشته باشید.

انتخاب نخ نادرست از دلایل مهم پاره شدن نخ چرخ خیاطی

انتخاب نخ نادرست از دلایل مهم پاره شدن نخ چرخ خیاطی
انتخاب نخ نادرست از دلایل مهم پاره شدن نخ چرخ خیاطی

توجه نکردن به جنس نخ انتخابی برای دوخت مشکلاتی ایجاد می‌کند. از جمله این مشکلات می‌توان به پاره شدن نخ چرخ خیاطی و دوخت بی کیفیت اشاره کرد. انتخاب نخ مناسب و با کیفیت یکی از ابتدایی ترین موارد در شروع کار خیاطی است. همچنین در انتخاب نخ باید پارچه خود را نیز در نظر بگیرید. در انتخاب نخ برخلاف باور عموم باید به تاریخ تولید آن نیز توجه شود زیرا اگر مدت زمان زیادی از تولید آن گذشته باشد ممکن است باعث پوسیدگی و پارگی نخ شود. نخ‌های بسیار نازک نیز احتمال پارگی بیشتری دارند بنابراین بهتر است از نخی با ضخامت مناسب برای چرخ خیاطی خود استفادهه کنید تا با مشکلات این چنینی مواجه نشوید.

خواندن
ماسوره پلاستیکی و ماسوره فلزی چه تفاوتی دارند؟

 تنظیم نادرست درجه کشش نخ

کشش نخ و تنظیم نبودن درجه چرخ خیاطی از دلایل مرسوم و رایج پاره شدن نخ چرخ خیاطی می‌باشد. برای استفاده مناسب و طولانی مدت از چرخ خیاطی بهتر است تنظیم بودن درجات و قسمت‌های مختلف آن را نیز یاد بگیرید تا با این موارد مواجه نشوید. برای تنظیم درست چرخ خیاطی می‌توانید از دفترچه راهنمای چرخ خیاطی و یا افراد حرفه‌ای کمک بگیرید. اگر استفاده مداوم از چرخ خود دارید یادگیری این موارد کمک زیادی به شما در سالم نگهه داشتن عملکرد چرخ خیاطی می‌کند و در این صورت دیگر نیازی به مراجعه مداوم به تعمیرکاران چرخ خیاطی ندارید.

همان‌طور که در پاراگراف‌های قبلی بیان شد علت پاره شدن نخ چرخ‌خیاطی می‌تواند کاملاً با یکدیگر متفاوت باشد. پاره شدن نخ در چرخ‌خیاطی ها بسته به مشکلی که دارد می‌تواند دائمی یا موقت باشد. در این قسمت از مقاله قصد داریم تا ۹ علت رایج برای پاره شدن نخ چرخ‌خیاطی را به همراه راه‌حل آن برای شما عزیزان توضیح با ما همراه باشید.

روغن کاری چرخ خیاطی

نخ کشی اشتباه

مهم‌ترین علت پاره شدن نخ چرخ‌خیاطی آنست که شما نخ کشی را به شکل صحیحی انجام نمی‌دهید. نخ کشی اشتباه یکی از اصلی‌ترین و اولین علت پاره شدن نخ چرخ‌خیاطی است که با کارهای ساده دوخت ممکن است نخ را پاره کند.بیشترین جایی‌که نخ چرخ‌خیاطی پاره می‌شود بر روی حرکت های خاصی مانند ژتون ها است که برای آن مجبور هستید از سوزن‌های دوقلو استفاده کنید. در واقع این نوع سوزن‌ها برای آنکه بتوانند پارچه‌ها را به‌خوبی بدوزند نیاز به یک نخ کشی دقیقی دارند که به‌صورت منظم دوخت تمیزی را بر روی پارچه‌ای اعمال کند.

تمامی مراحل نخ کشی در چرخ‌خیاطی ها شبیه به یکدیگر است و تنها ممکن است در بعضی از موارد در دوخت های خاص نخکشی چرخ خیاطی‌ها با یکدیگر متفاوت باشد. در این‌ صورت شما باید به دفترچه راهنما برای چرخ‌خیاطی خود مراجعه کرده و آموزش صحیح نخ کشی چرخ‌خیاطی را مطالعه کنید.

سفت شدن زیاد پیچ ماکو

یکی دیگر از مهمترین دلیلی که نخ چرخ خیاطی پاره می شود، میتواند سفت شدن بیش از حد نخ ماکو است. که این امر موجب می شود نخی که در مسیر چرخ خیاطی هست زیر پارچه ای که شما در حال دوخت هستید جمع شده و به نخ فشار بالایی می آورد که سبب می شود نخ پاره شود خوب برای اینکه این مشکل حل شود باید بدانیم که چقدر نخ ماکو سفت شود برای اینکار ابتدا باید با دست نخ ماسوره را بگیریم و در ماکو جایگذاری کنیم و با دست کمی آن را تکان بدهیم تا ببینیم کشش نخ چقدر است. اگر ماکو کمی تکان بخورد به این معنی است که کشش نخ ماکو مناسب است. ماکو اصلا تکان نخورد به این معنی است که پیچ ماکو بیش از حد سفت شده است . اگر به راحتی ول شود به این معنی است که پیچ ماکو شل است.

با تنظیم پیچ ماکو میتوان کشش مناسب را پیدا کرد. پس روی سفتی  پیچ ماکو دقت کنید.

قرار گیری نخ در ماکو

استفاده از سوزن‌های غیر استاندارد

از دیگر دلایل پاره شدن نخ چرخ‌خیاطی آنست که شما از سوزن‌های غیراستاندارد برای چرخ‌خیاطی خود استفاده می‌کنید.

بعضی از سوزن‌های که آن‌چنان مرغوب نبوده و معمولاً ارزان‌قیمت هستند و در بازار وجود دارد که خیاطان محترم گاهی اشتباه آن‌ها را خریداری می‌کنند. در واقع در هنگام خرید سوزن باید دقت کنید که آن کاملاً صاف باشد و قسمت قاشقکی آن رو به جلو باشد. اگر در انتخاب سوزن عدم توجه را داشته باشید علاوه‌ بر این‌ که به پارچه و چرخ‌خیاطی خود آسیب می‌زنید ممکن است دوخته باکیفیتی نیز نداشته باشیم.

پس حتما هنگام خرید به سوزن نگاه کرده و قسمت های صاف آن را با استفاده از لمس بررسی کنید. دقت کنید که  بعضی از سوزن‌هایی که قیمت ارزان‌تری نسبت‌ به سوزن‌ها یا درون بازار دارند دارای کیفیت پایین‌تری بوده و باعث

می‌شود تا آسیب شدیدی به چرخ‌خیاطی وارد کند.

انتخاب سوزن مناسب

جدای از اینکه باید همواره از سوزن های باکیفیت و مرغوب استفاده کنید، حتما باید دقت باشید که هر پارچه‌ ای را نمی توان با هر سوزنی دوخت. بنابراین با توجه به نوع دوختی که انجام می دهید و صد البته نوع پارچه ای که در حال کار بر روی آن هستید، باید سوزنی مناسب کار خود را انتخاب کنید. مثلا برای دوخت پارچه های نازک باید از سوزن های ریزتر و ظریف تر استفاده کرد و برای پارچه های صخیم از سوزن های سنگین تر.

خواندن
لیست قیمت بروز انواع چرخ خیاطی ۱۴۰۲(خانگی و صنعتی)

– استفاده از قرقره های نخ نامعتبر

از دیگر علت های پاره شدن نخ چرخ خیاطی، استفاده از نخ های نامرغوب و به اصلاح بی کیفیت است. قرقره نخ  نامرغوب یا نا سالم میتواند به دلیل نداشتن جنس خوب قرقره و یا زمین افتادن آن باشد. این علت باعث ایجاد شیارهایی روی قرقره می شود که در این صورت نخ داخل شیار های قرقره گیر می کند. گیر کردن نخ نهایتا باعث پاره شدن نخ چرخ خیاطی شود. بنابراین موقع خرید قرقره نخ باید به بالا و پایین رشته توجه کنیم که قرقره سالم باشد. گاهی اوقات هم رشته پوسیده شده و از تاریخ تولید آن خیلی زمان گذشته است و کیفیت قبل را دیگر ندارد.

علت پاره شدن نخ چرخ خیاطی قدیمی چیست

به طور کلی، پاره شدن نخ چرخ خیاطی قدیمی را می توان ناشی از عواملی مانند کیفیت پایین نخ، فرسایش و خشکی آن به همراه مشکلات مربوط به چرخ خیاطی و بی دقتی فرد خیاط دانست. در ادامه لیست دلایل پاره شدن نخ چرخ خیاطی قدیمی را مشاهده می کنید:

  1. کیفیت پایین نخ: نخ های قدیمی معمولا از الیاف کیفیت پایین و کم مقاومت تهیه می شدند که به راحتی پاره می شدند.

  2. خشکی و شکنندگی نخ: با گذشت زمان و قرار گرفتن در معرض هوا، نخ ها خشک و شکننده می شوند و دیگر انعطاف پذیری کافی ندارند. این امر باعث می شود نخ به راحتی تحت فشار پاره شود.

  3. مشکل در چرخ خیاطی: وجود مشکلی در قطعات چرخ خیاطی مانند تیغه های برنده یا سوزن ، باعث تحمیل فشار مکانیکی بیش از حد به نخ شده و منجر به پارگی آن می شود.

  4. بی دقتی خیاط: خیاطی که به درستی با چرخ خیاطی کار نمی کند و دقت لازم را ندارد، ممکن است با کشیدن شدید نخ یا گیر انداختن آن، باعث پاره شدن نخ گردد.

  5. پیچیدگی دوخت: پیچیدگی دوخت و زدن دوزهای زیاد ممکن است باعث تنش و کشش زیاد نخ شود که منجر به پارگی آن می گردد.

علت نخ پاره کردن چرخ خیاطی ژانومه ۸۰۲

چرخ خیاطی ژانومه مدل ۸۰۲ یکی از مدل های محبوب قدیمی است. برای این مدل نیز ممکن است مشکل نخ پاره کردن وجود داشته باشد که احتمالا علت آن یکی از موارد زیر است:

  • استفاده از نخ نامناسب یا مشکل در تیغه برنده یا سوزن
  • تنظیم نادرست تسمه
  • روغن کم یا خشکی
  • پیچیدگی دوخت یا بی تجربگی خیاط

علت پاره شدن نخ چرخ خیاطی راسته دوز جک

دلایل مختلفی برای پاره شدن نخ چرخ خیاطی راسته دوز جک وجود دارد که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نخ نامرغوب
  • کند بودن تیغه یا مشکل در تنظیم تسمه
  • عدم روغن کاری یا قطعات فرسوده
  • عدم تجربه کافی خیاط

علت پاره شدن نخ چرخ خیاطی زوجی

علل اصلی پاره شدن نخ چرخ خیاطی زوجی عبارتند از:

نوع نامناسب نخ: استفاده از نخی با کیفیت پایین یا غیر مناسب با چرخ خیاطی زوجی می تواند منجر به پاره شدن نخ شود. باید از نخ مخصوص این نوع چرخ خیاطی استفاده کرد.

فرسایش یا تیز نبودن تیغه برنده: تیغه برنده فرسوده یا کند می تواند باعث کشیده شدن نخ با فشار زیاد شده و آن را پاره کند. نیاز به تیزکاری یا تعویض تیغه برنده دارد.

مشکل در تنظیم تسمه ها: تسمه های بیش از حد شل یا سفت می توانند باعث اعمال فشار زیاد به نخ شده و آن را بپاره. لازم است تسمه ها تنظیم شوند.

کمبود روغن کاری: کمبود روغن کاری باعث ایجاد اصطکاک زیاد در قطعات متحرک چرخ خیاطی می شود که منجر به کشیدگی و پارگی نخ می گردد. باید روغن کاری مناسب انجام شود.

پیچیدگی دوخت یا عدم تجربگی خیاط: خیاطان مبتدی که دوخت های پیچیده انجام می دهند ممکن است به علت عدم تجربگی فشار زیادی به نخ وارد کنند و آن را بپاره. توصیه می شود خیاطان ابتدا مهارت کافی کسب کنند.

پاره شدن نخ چرخ خیاطی صنعتی

نخ نامناسب و بی کیفیت

مشکل در تیغه برنده و تسمه ها

کمبود روغن کاری

عدم تجربه کافی اپراتور

علت پاره شدن نخ چرخ خیاطی راسته دوز صنعتی

پاره شدن نخ در چرخ خیاطی راسته دوز صنعتی می‌تواند به دلایل مختلفی رخ دهد. در اینجا به برخی از عمده‌ترین دلایل آن اشاره می‌کنم:

۱. تنظیم نامناسب کشش نخ (تنشن): اگر تنشن بیش از حد سفت یا شل باشد، می‌تواند باعث پاره شدن نخ شود. باید تنشن را بر اساس ضخامت و نوع نخ تنظیم کنید.

۲. نوع نخ: اگر نخ از نوع یا ضخامت مناسب با عملکرد چرخ خیاطی انتخاب نشده باشد، ممکن است پاره شود. اطمینان حاصل کنید که نخ متناسب با جنس پارچه و نوع دوخت است.

۳. سوزن نامناسب یا خراب: استفاده از سوزن نامناسب با نخ یا پارچه، یا استفاده از سوزن خمیده یا کند، می‌تواند به نخ آسیب برساند.

۴. عدم روغن کاری کافی: کمبود روغن می‌تواند باعث افزایش اصطکاک در قطعات در حرکت چرخ خیاطی و در نتیجه پاره شدن نخ شود.

۵. قطعات فرسوده یا شکسته: قطعاتی که به مرور زمان فرسوده یا شکسته شده‌اند می‌توانند اثرات منفی روی نخ داشته و منجر به پارگی آن شوند.

۶. تیغ برش کننده نامناسب: اگر تیغه‌ای که نخ را قطع می‌کند کند باشد یا به درستی کار نکند، ممکن است کشش بیش از حدی به نخ وارد و باعث پاره شدن آن شود.

۷. مسیر نخ‌اندازی نادرست: اگر نخ از مسیر نادرستی عبور کرده باشد یا به خوبی رد نشده باشد، ممکن است در قطعات چرخ خیاطی گیر کرده و پاره شود.

برای رفع این مشکل، باید تمامی جوانب نامبرده را بررسی کرده و موارد مورد نیاز را تنظیم یا تعویض نمایید. همچنین، دستیابی به دقت و مهارت در استفاده و نگهداری چرخ خیاطی صنعتی می‌تواند در جلوگیری از تکرار این اتفاقات مؤثر باشد.

علت پاره شدن نخ چرخ خیاطی قدیمی مارشال

علت‌های پاره شدن نخ در چرخ خیاطی مارشال ممکن است عبارت باشند از:

۱. نخ نامناسب

۲. سوزن فرسوده یا نامناسب

۳. تنظیمات نادرست

۴. قطعات فرسوده

۵. عدم روغن‌کاری

۶. دوخت پیچیده یا سرعت بالا

همچنین، ممکن است دلایل دیگری نیز وجود داشته باشند که به پاره شدن نخ این چرخ خیاطی منجر می‌شوند. حتماً برای بررسی دقیق‌تر و رفع مشکل، می‌توانید به تعمیرکار ماهر یا تکنسین مربوطه مراجعه نمایید.

کلام آخر

در این مقاله به دلایل رایج پاره شدن نخ توسط چرخ خیاطی پرداختیم. مشکلات رایج چرخ خیاطی اغلب به راحتی و با رعایت چند نکته ساده قابل پیشگیری و حل هستند. یکی از دلایل مهمی که اغلب به آن توجه نمی‌شود سرویس نکردن به موقع چرخ خیاطی است. اغلب افراد این طور تصور می‌کنند که برای سرویس کردن چرخ خیاطی حتما باید با مشکلی روبه‌رو شده باشیم. اما این باور کاملا اشتباه است و چرخ خیاطی نیز مانند هر وسیله مکانیکی و یا الکتریکی دیگری نیاز به نگهداری و سرویس مستمر دارد. از دلایل دیگر این موضوع می‌توان به عدم روغنکاری، کشش نامناسب نخ و یا تمیز نکردن

چرخ خیاطی اشاره کرد.

تمامی مشکلاتی که در این مقاله به آن اشاره شد می‌تواند از دلایل پاره شدن نخ چرخ خیاطی باشند. با مطالعه این مقاله و بررسی موارد گفته شده می‌توانید این مشکل را رفع کنید. اما اگر با وجود رعایت و بررسی موارد فوق باز هم با این مشکل روبه‌رو هستید بهتر است از یک فرد متخصص در این باره کمک بگیرید تا چرخ خیاطی را به  خوبی بررسی و تنظیم کند. نظرات و سوالات خود را با ما در بخش نظرات این مقاله در میان بگذارید. همچنین برای خرید و مشاوره خرید چرخ خیاطی و انواع وسایل دوخت و خیاطی می‌توانید به فروشگاه بزرگ بیست بافت مراجعه کنید تا خرید و انتخابی مناسب و بهتر داشته باشید و از مشاورین ما بهره‌مند شوید.