خیاطی حرفه ای مانند هر کار حرفه ای دیگر نیاز به ابزار و تجهیزات دارد. ابزارهای خیاطی به شما کمک می کنند که فرایند کار تخصصی تر و سریع تر انجام شود. چرخ سردوز یکی از ابزارهای خیاطی است که ظاهری شبیه به چرخ خیاطی معمولی دارد ولی می تواند به بهترین شکل ممکن در دوخت لباس هایی بی نقص کمک کند. ولی حال چه چرخ خیاطی سردوزی بهتر است؟ ویژگی یک چرخ سر دوز خوب چیست؟ در مقاله راهنمای خرید چرخ خیاطی سردوز تمامی فاکتورهای مهم برای خرید این محصول را خدمت شما ارائه خواهیم کرد.

 کاربرد چرخ خیاطی سردوز؟

افرادی که به شکل حرفه ای در زمینه خیاطی فعالیت می کنند برای این که لبه های پارچه ها را از حالت ریشه ریشه و بی حالت در بیاورند نیاز به چرخ سردوز دارند. بسیاری از افراد مرحله تمیز دوزی را با استفاده از دست انجام می دهند که علاوه بر زحمت بسیاری که دارد وقت بسیاری را نیز تلف می کند. به همین دلیل سردوز می تواند این فرایند را در مدت زمان کوتاهی به صورت بسیار مرتب انجام دهند. البته این تنها کاربرد چرخ سردوز نیست و این چرخ کارایی بیشتری دارد.

 کارکرد و عملکرد چرخ خیاطی سردوز

نحوه عملکرد چرخ خیاطی سردوز به این صورت است که امکان کوک زنجیره ای از نوعی دوخت زیگزاگ را بوجود می آورد . در واقع دوختی که با این چرخ ایجاد می شود، در مواقعی که دوخت مستقیم بر روی پارچه کفایت نمی کند، به صورت یک دوخت جلو و عقب کار خود را انجام می دهد.

روش کار چرخ خیاطی سردوز

روش کار چرخ خیاطی سردوز به این صورت است که از کوک زنجیری نوعی دوخت به صورت زیگزاگ به وجود می آورد یعنی زمانی که دوخت مستقیم روی پارچه کفایت نمی کند می تواند از این روش دوخت برای پارچه استفاده کرد.

چرا باید هنگام خیاطی از چرخ خیاطی سردوز استفاده کنیم

خیلی ها ممکن است ندانند که اصلا چرا باید از چرخ خیاطی سردوز به هنگام خیاطی استفاده کرد پس اگر مایل هستید علت استفاده و کارایی این دستگاه در خیاطی را بدانید ما در اینجا ۴ مورد از مهم ترین دلایل استفاده از چرخ خیاطی سردوز را برای شما عنوان خواهیم کرد.

.۱ تعمیر لباس های آسیب دیده

یکی از مهم ترین کاربردهای چرخ خیاطی های سردوز تعمیر لباس های پاره و آسیب دیده می باشد. برای این کار می توان یک تکه پارچه را پشت قسمت آسیب دیده قرار دهید و با چرخ خیاطی سردوز اطراف آنرا به گونه ای بدوزید که کاملا آسیب دیدگی پارچه برطرف شود.

۲. قابل استفاده برای دوخت پارچه های کشی

دوخت راسته دوزی روی پارچه هایی که دارای قابلیت کشسانی هستند تاثیر قابل توجهی در استحکام دوخت ندارد و به علت خاصیت کش سان بودن پارچه، بعد از مدت ها دوخت راسته استحکام خود را از دست داده و باعث باز شدن درز های پارچه می شود. اما دوخت زیگزاگ کمتر تحت تاثیر کش سان بودن پارچه قرار می گیرد از این رو بیشتر در کارگاه ها برای دوخت پارچه های پلاستیکی از چرخ خیاطی سردوز استفاده می کنند.

۳. دوخت لبه های خام پارچه

در گذشته که چرخ خیاطی سردوز وجود نداشته معمولاً لبه پارچه هنگام دوخت خام و بی شکل باقی می ماند که درصد بالایی از زیبایی لباس را از بین می برد. اما امروزه با تولید چرخ خیاطی سردوز دیگر می توان لبه ها و درز های پارچه ها را به شکل زیگزاگ دوخت که خود به تنهایی باعث زیبایی پارچه و لباس می شود.

۴. دادن زیبایی به پارچه

برخی از مدل های دوخت به تنهایی می تواند درصد بالایی زیبایی به طرح پارچه القا کند. دوخت زیگزاگ، دقیقا همین کار را انجام می دهد معمولاً در اکثر پرده دوزی ها و دوخت رومیزی ها از این مدل دوخت برای زیبایی بخشیدن به پارچه استفاده می کنند.

بهترین برند چرخ سردوز

چرخ های سردوز متفاوت تر از سایر چرخ ها بوده و می تواند به نحوه خاصی دوخت را انجام دهد. به همین دلیل با توجه به ظرافت بالای این چرخ ها معدود شرکت هایی می توانند به درستی این سردوز را تولید کنند. بنابراین در هنگام خرید چرخ سردوز باید به برند آن توجه داشته باشید. در زیر برخی از بهترین برندهای چرخ سردوز را به شما معرفی خواهیم کرد.

چرخ خیاطی سردوز خانگی برند ژانومه

شرکت ژانومه دارای نمایندگی منحصر به فرد در ایران است و می تواند بهترین سردوزها را به شما ارائه دهد. برند چرخ خیاطی ژانومه در ابتدا فعالیت خود را در شهر توکیو آغاز کرد و پس از مدتی به صورت یک برند سراسری معرفی شد و امروزه یکی از بهترین برندهای تولید کننده انواع چرخ سردوز در جهان به شمار می رود. سردوزهای تولید شده در شرکت ژانومه بسیار ایده آل بوده و قابلیت های بسیار جذابی دارد و از این رو می تواند بهترین و باکیفیت ترین دوخت را به شما ارائه دهد. این چرخ سردوزها برای دوخت انواع پارچه ها مناسب بوده و جذابیت پارچه را افزایش خواهد داد.

چرخ سردوز خانگی برند مارشال

مارشال نیز از دیگر برندهای معروف و باکیفیت چرخ سردوز است که چرخ های سردوز نیمه صنعتی را به تولید می رساند. معمولا چرخ های تولید شده در این کمپانی وزن سبکی داشته و می توان به راحتی آن را حمل کرد. شرکت چرخ خیاطی مارشال نهایت سعی خود را کرده تا تمامی قابلیت ها و امکانات سردوز را در یک بستر کوچک بگنجاند و از این رو سردوزهای برند مارشال کمترین فضا را اشغال می کنند. تمامی چرخ های سردوز برند مارشال دارای گارانتی است تا به مشتری این اطمینان را بدهد که محصول خریداری شده کاملا سالم و تست شده می باشد.

خواندن
راهنمای خرید اتو مخزن دار خانگی و صنعتی

چرخ خیاطی سردوز خانگی برند برادر

برادر از دیگر کمپانی های معروف تولید کننده انواع چرخ های سردوز به شمار می رود. شرکت برادر در ابتدا در زمینه تعمیر و سرویس چرخ سردوز فعالیت داشته و به مرور کار خود را گسترش داد و در حال حاضر بسیاری از سردوز های معتبر جهان متعلق به کمپانی برادر اختصاص داده شده است. چرخ خیاطی برادر به تمامی کشورهای جهان صادر می شود و از جمله برترین سردوزهای تولیدی به شمار می رود.

چرخ خیاطی سردوز خانگی برند کاچیران

کاچیران یکی از شرکت های بسیار قدیمی است که در سال ۱۳۵۹ در شهر صنعتی البرز- قزوین فعالیت خود را آغاز کرد. این کمپانی در حال حاضر یکی از تامین کنندگان جهانی انواع چرخ خیاط و چرخ سردوز است که بالاترین اعتبار مخصوص به این برند می باشد. به طور کلی هر فرد که در زمینه خیاطی فعالیت دارد با این برند جهانی آشنایی دارد. بهترین نمونه های سردوز توسط کمپانی چرخ خیاطی کاچیران تولید شده و شما می توانید جذاب ترین آن ها را در بازار مشاهده کنید.

چرخ سردوز برند بابی لوک

بابی لوک از دیگر کمپانی های بسیار مطرح در زمینه تولید انواع چرخ سردوز می باشد. این کمپانی در کشور چین تولیدات خود را انجام می دهد و برای دوخت انواع پارچه مورد استفاده قرار می گیرد. قیمت  سردوزهای بابی لوک نسبت به مدل های مشابه پایین تر است و از این رو خریداران بسیاری دارد. این کمپانی به سرعت مشهور شد و مشتریان بسیاری از تمامی کشورهای دنیا پیدا کرد. در حال حاضر بسیاری از تولیدات بابی لوک به کشورهای دیگر صادر می شود.

معرفی انواع چرخ سردوز

سردوز سه نخ پروانه

سردوز سه نخه پروانه یکی از سردوزهای خانگی است که در برخی از خانه ها دیده می شود. این سردوز قیمت پایین تری دارد و از این رو بیشتر برای مصارف خانگی به کار می رود. این سردوز معمولا برای سردوری و ریشه بندی پارچه مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه نمی تواند تمام پارچه ها را سردوزی کند و نخ کردن آن کار راحتی نیست. به همین دلیل معمولا در صنعت از این سردوز استفاده نمی شود. همچنین در اثر لرزش نیز امکان دارد که نخ پاره شود.

سردوز سه نخ فلای من

از دیگر سردوزهایی که در مقاله راهنمای خرید چرخ خیاطی سردوز باید به شما معرفی کنیم، سردوز سه نخ فلی من است. این سردوز نیز مانند سردوز سه نخه پروانه فاقد آنتن بوده و به پایه و میز نیاز دارد. ولی این سردوز نسبت به مدل قبلی در هنگام لرزش نخ پاره نخواهد کرد. البته برخی از پارچه ها را نمی توان با استفاده از این سردوز ریشه گیری کرد.

چرخ سردوز سه نخ دراگون

چرخ سردوز دراگون نیز مانند مدل های قبلی فرایند ریشه گیری و سردوزی پارچه را انجام می دهد. با این تفاوت که سردوز دراگون دارای آنتن سر خود بوده و به میز و پایه نیز نیاز ندارد. این چرخ سردوز حرفه ای تر کار کرده و نخ پاره نمی کند. از این رو قیمت این سردوز نسبت به دو مدل قبلی گران تر است. در اثر لرزش نیز پاره شدن نخ را در این سردوزها مشاهده نخواهید کرد ولی همچنان این سردوز تنها مصرف خانگی داشته و برای صنعت و تولیدی ها مناسب نیست.

چرخ سردوز بابی لوک دونخ

از دیگر چرخ های سردوز که می تواند فرایند دوخت و دوز حرفه ای را برای شما به ارمغان بیاورد، چرخ سردوز بابی لوک دونخ است. این سردوز ساخت کشور ژاپن بوده و بدنه آن کاملا فلزی است. این مدل سردوز کارکرد حرفه ای تر دارد و وزن آن سنگین تر می باشد ولی همچنان برای مصارف خانگی و گارگاه های کوچک مناسب است. البته این چرخ سردوز می تواند دوخت محکم تری را در اختیار شما قرار دهد. نه کردن آسان این سردوز باعث افزایش فروش این محصول شده است. همچنین سردوز بابی لوک دونخ به دلیل امکانات بیشتری که برای کاربران فراهم می کند قیمت بالاتری نیز خواهد داشت.

چرخ سردوز نیولایف۱۱۵۵

چر سردوز نیولایف ۱۱۵۵ یکی از شاهکارهای بی نظیر کمپانی کاچیران است که با رنگ سفید و جذاب خود توانسته مشتریان بسیاری را به خود جلب کند. نخ کشی این مدل چرخ خیاطی بسیار آسان بوده و زمان کمی نیاز دارد. این چرخ سردوز با کارکرد آرام و بی صدای خود توانسته به یکی از منحصر به فردترین چرخ های سردوز موجود در بازار تبدیل شود. کیفیت ساخت این سردوز بسیار بالا بوده و از عمر طولانی و ماندگاری بسیار بالایی برخوردار می باشد.

چرخ سردوز ژانومه مدل۲۰۳

این مدل از چرخ خیاطی ژانومه یکی از برترین مدل های تولید شده در شرکت ژانومه است که با بدنه فلزی محکم خود عمری طولانی را برای این محصول رقم زده است. وزن چرخ های ژانومه بسیار سبک بوده و به راحتی می توان آن را جابجا کرد. این چرخ سردوز می تواند انواع پارچه ها را به راحتی ریشه دوزی کند و به صورت بسیار جذابی نتیجه ای جرفه ای را به شما ارائه دهد.

چرخ سردوز برادر مدل ۲۵۰۴

برادر از دیگر برندهای بسیار معروف در صنعت تولید چرخ خیاطی است. سردوزهای تولید شده در این کمپانی بر اساس علم روز دنیا طراحی شده و قابلیت های بسیار ویژه ای در آن استفاده شده است. ظاهر چرخ سردوز برادر بسیار شیک و مدرن بوده و امکانات بسیار بالایی دارد. این سردوز به صورت کاملا حرفه ای می تواند انواع پارچه های ضخیم و نازک را دوخته و به شما تحویل دهد.

چرخ سردوز مارشال مدل ۳۰۵۰mo

در مقاله راهنمای خرید چرخ خیاطی سردوز لازم می دانیم که چرخ سردوز مارشال مدل ۳۰۵۰mo را به شما معرفی کنیم. این مدل چرخ سردوز علاوه بر سردوزی می تواند میاندوزی نیز کند. این سردوز دارای نخ کن اتوماتیک بوده و می تواند فرایند نخ کردن را برای شما به صورت کاملا حرفه ای و راحت انجام دهد. در این مدل چرخ خیاطی پایه های طراحی شده تا پرزها و خرده پارچه ها را در خود نگهداری کند و از این رو دیگر نیازی به نکرانی بابت کثیفی محیط نیست. همچنین این سردوزها مجهز به سیستم تنظیم سرعت اتوماتیک نیز می باشد و شما می توانید بر اساس نوع پارچه و نحوه دوخت زمان آن را تنظیم کنید.

بهترین برند چرخ سردوز صنعتی

چرخ خیاطی سردوز صنعتی یکی از پرکاربردترین چرخ ها در تولیدی ها و کارگاه های بزرگ است که با قابلیت ها و دقت بالای خود می تواند به خوبی انواع پارجه های ضخیم و نازک را بدوزد. شرکت های معتبر بسیاری در زمینه تولید انواع چرخ سردوز در حال فعالیت می باشد که از جمله برندهای معروف و معتبر می توان به جک، زوجی، نان بنگ و تیپیکال اشاره کرد. در زیر به برخی از بهترین مدل های سردوزهای صنعتی اشاره می کنیم:

خواندن
اتو بخار سیلتر ایرانی چه ویژگی‌هایی دارد؟

چرخ سردوز کامپیوتری جک مدل C6-5

در راهنمای خرید چرخ خیاطی سردوز باید چرخ سردوز کامپیوتری جک مدل C6-5 را معرفی کنیم. این سردوز مجهز به سیستم نخ قطع کن اتوماتیک است و به راحتی می تواند دوخت انواع پارچه های ضخیم و نازک را انجام دهید. وجود سیستم مکش اتوماتیک برای کرک و گرد و غبار بوده و با پاک کردن دستگاه می تواند مانع از خرابی دستگاه شود. همچنین در این حالت محیط اطراف نیز کثیف نخواهد شد.

چرخ سردوز کامپیوتری جک مدل C5-3

یکی از مهم ترین مزایای چرخ سردوز کامپیوتری جک مدل C5-3 قابلیت روغن کاری اتوماتیک است که می تواند به درستی تمامی قطعات سردوز را روانکاری کند. سیستم نخ قطع کن اتوماتیک این سردوز به شما کمک می کند که بدون جابجا کردن پارچه به صورت کامل نخ را پاره کنید. این دستگاه دارای دینام سرخود بوده و مصرف برق بسیار کمی دارد و کمترین لرزش و سر و صدا متعلق به این سردوز می باشد.

چرخ سردوز کامپیوتری جک مدل C4-5

دور موتور این مدل از سردوز جک ۷۰۰۰ دور در دقیقه است که می تواند بالاترین سرعت دوخت را در اختیار شما قرار دهد. کشور مبدا این سردوز چین است و شما می توانید این محصول را به صورت مستقیم خریداری کنید. یکی از مزایای چرخ سردوز کامپیوتری جک مدل C4-5 سیستم نخ قطع کن این دستگاه می باشد.

چرخ سردوز صنعتی جک مدل E3-3

چرخ سردوز صنعتی جک مدل E3-3 یکی از جدیدترین سردوزهای تولید شده در کمپانی جک است و دارای چراغ های ال ای دی قابل تنظیم بوده و شما می توانید با ظرافت کامل دوخت و دوز را انجام دهید. این سردوز دارای دینام سرخود است که پایین ترین مصرف انرژی را با خود به ارمغان می آورد. قابلیت روغن کاری اتوماتیک این مدل سردوزها باعث روانکاری و کارکرد طولانی مدت این سردوزها شده است.

چرخ سردوز صنعتی جک مدل E3-4

سر و صدای پایین و عدم لرزش چرخ سردوز صنعتی جک مدل E3-4 باعث رضایت مشتریان شده است. این سردوزها در کارگاه های بزرگ و تولیدی ها مورد استفاده قرار می گیرد. بدنه مقاوم و ساختار اصولی و استاندارد این مدل از چرخ های سردوز باعث ماندگاری و کارکرد طولانی مدت این سردوزها شده است.

چرخ سردوز چهار نخ زوجی مدل B9500E13

یکی از مزایای بسیار مهمی که در چرخ سردوز چهار نخ زوجی مدل B9500E13 وجود دارد پنل دیجیتالی موجود بر روی این سردوز است که تنظیمات و ارورهای دستگاه بر روی آن قابل مشاهده می باشد. این سردوز برای دوخت انواع پارچه های ضخیم و نازک مورد استفاده قرار می گیرد. کارکرد این سردوز بسیار ساده بوده و حتی افراد مبتدی نیز می توانند با این دستگاه به راختی کار کنند.

چرخ سردوز صنعتی چهار نخ زوجی مدل ۸۹۳

شرکت زوجی با بیش از ۱۰ سال سابقه در عرصه تولید انواع چرخ خیاطی موفق به تولید محصولی کم نظیر و پرکاربرد شده است. چرخ سردوز صنعتی چهار نخ زوجی مدل ۸۹۳ دارای کارکردی آرام و بی سر و صدا بوده و شما بدون احساس هیچ گونه لرزشی با این دستگاه کار کنید. این سردوز دارای قدرت برش بسیار بالایی بوده و به زیبایی می تواند پارچه ها را سردوز کند.

چرخ سردوز ۴ نخ زوجی مدل ZJ-900-E-4

چرخ سردوز ۴ نخ زوجی مدل ZJ-900-E-4 طراحی بسیار ظریف و زیبایی داشته و از دوام و مقاومت بسیار بالایی برخوردار می باشد. این سردوز وزن زیادی ندارد و به راحتی می توان آن را جابجا کرد. دوخت ارائه شده توسط این مدل سردوز بسیار محکم بوده و امکان پاره شده آن وجود ندارد. این چرخ سردور دارای گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی کالا است تا کاربران را از سلامت این محصول مطمئن کند.

سردوز ۵ نخ نان بنگ مدل ۸۰۰D5

سردوز ۵ نخ نان بنگ مدل ۸۰۰D5 یکی از بهترین تولیدات شرکت نان بنگ به شمار می رود. این سردوز از کشش بسیار بالایی برخوردار بوده و برای دوخت انواع پارچه های ضخیم مناسب است. این سردوزها دارای گارانتی ۱۸ ماهه است تا به شما در خصوص کیفیت این محصول ضمانت دهد. عملکرد قوی و لرزش بسیار خفیف این سردوزها کیفیت را برای این دستگاه به ارمغان آورده است.

سردوز ۴ نخ نان بنگ مدل M03-5214

عملکردی بسیار قوی، صدای بسیار کم، فاقد لرزش، حنس بدنه چدن، سیستم نخ قطع کن خودکار و سیستم تنظیم سرعت خودکار از جمله مهم ترین مزایای سردوز ۴ نخ نان بنگ مدل M03-5214 به شمار می رود. این سردوز تکنولوژی کامپیوتری بوده و می تواند به راحتی انواع پارچه ها را به خوبی بدوزد. این سردوز جنسی بسیار عالی و مقاوم دارد و از کیفیت بالایی برخوردار می باشد.

سردوز ۵ نخ نان بنگ مدل ۳۲۱۶

این چرخ سردوز اتوماتیک بهترین گزینه برای تولیدی و کارگاه های بزرگ به شمار می رود. یکی از قابلیت های بسیار ویژه سردوز ۵ نخ نان بنگ مدل ۳۲۱۶ سیستم تنظیم سرعت است که می توان به راحتی آن را بر روی سرعت مناسبی قرار داد. همچنین این دستگاه مجهز به نخ قطع کن خودکار است و می تواند به راحتی و بدون وارد کردن فشار به پارچه نخ را قطع کند.

سردوز صنعتی تیپیکال GN815N

تیپیکال یکی از شرکت های بسیار بزرگ و معتبر است که سال های طولانی در زمینه تولید انواع چرخ خیاطی در حال فعالیت می باشد. سردوز صنعتی تیپیکال GN815N دارای حداکثر سرعت ۶۰۰۰ دوخت در دقیقه بوده و شما می توانید با سرعت بسیار بالایی دوخت و دوز خود را انجام دهید. دینام سرخود این سردوز امکان کارکرد آرام و بی سر و صدا و همچنین بدون لرزش را برای افراد فراهم خواهد کرد.

سردوز ۳ نخ تیپیکال مدل GN-814-D

تیپیکال یکی از شرکت های پیشرو در زمینه تولید انواع سردوزهای معتبر در جهان است که کیفیت بسیار بالایی دارد. این سردوز دارای سیستم نخ قطع کن بوده و تیغه های بسیار تیزی دارد. بدنه سردوز ۳ نخ تیپیکال مدل GN-814-D از جنس چدن بوده و از دوام و مقاومت بسیار بالایی برخوردار می باشد.

سردوز ۳ نخ تیپیکال مدل GN-813-D

این مدل سردوز تیپیکال قابلیت دوخت ظریف تا متوسط را برای شما فراهم می کند. سردوز ۳ نخ تیپیکال مدل GN-813-D دارای دور موتور ۶۰۰۰ دور در دقیقه بوده و از این رو توانسته رضایت مشتریان را به خود جلب کند. دوخت این سردوز بسیار مقاوم و باکیفیت بوده و به زیبایی می تواند انواع پارچه ها را برای شما سردوز کند.

خواندن
انواع نخ را بشناسیم

مزایا و معایب چرخ خیاطی سردوز

چرخ های سردوز بر اساس برند و مدل دارای یک سری مزایا و معایب می باشد. از جمله مهم ترین مزایای سردوزها می توان به استفاده دو تا دوک نخ به صورت همزمان اشاره کرد. سرعت این چرخ ها نسبت به چرخ های دیگر بالاتر است و می تواند دوخت سریع تری را به شما ارائه دهد. سردوزها مزایای بسیاری دارند از جمله دوخت سریع و راخت، دوخت منطم و یکدست و … ولی در کنار مزایا دارای یک سری معایب از جمله خراب شدن دستگاه در اثر عدم روغن کاری می باشد. از آن جا که چرخ خیاط سردوز با سرعت بالایی کار می کند باید روانکاری شود. در صورت عدم روانکاری اصولی و به موقع ممکن است این چرخ نیاز به تعمیر پیدا کند.

قیمت چرخ خیاطی سردوز

یکی از موارد مهمی که در مقاله راهنمای خرید چرخ خیاطی سردوز باید از آن اطلاع داشته باشید قیمت این چرخ ها می باشد. در هنگام خرید چرخ سردوز نمی توان قیمت دقیقی را برای آن تعیین کرد زیرا فاکتورهای بسیاری بر روی قیمت این محصول تاثیر می گذارد. البته با توجه به کارایی بسیار بالا و قابلیت های جذاب چرخ های سردوز نمی توان توقع داشت که این چرخ ها را بتوانید به هزینه پایینی خریداری کنید و در صورت ارزان بودن چرخ باید به سلامت و کیفیت آن مشکوک شوید. به همین منظور شما می توانید با خرید چرخ سردوز از نمایندگی های معتبر تخفیفی را شامل حال خود کنید. جهت استعلام قیمت چرخ سردوز و بهره مندی از تخفیفات تنها کافیست با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

بهترین چرخ سردوز کدام است؟

با ورود به بازار شامل سردوزهای بسیار متعددی خواهید بود که خرید را برای شما سخت می کند. یکی از فاکتورهای بسیار مهمی که در هنگام خرید چرخ سردوز باید مورد توجه قرار دهید برند سردوز است. چرخ خریداری شده باید قابلیت های بالایی داشته باشد و در صورت امکان از خرید سردوزهای دست دوم خودداری کنید. برای این که خریدی مناسب تر و دقیق تر داشته باشید باید ابتدا بدانید که شما به چه چیزی نیاز دارید و این چرخ را برای چه کاری در نظر گرفته اید. سپس بر اساس ملاک های خود مناسب ترین سردوز را سفارش دهید.

چرخ سردوز خانگی بخریم یا صنعتی؟

یکی از سوالاتی که پیش از خرید چرخ سر دوز باید از خود بپرسید این است که چرخ سردوز خانگی بخریم یا صنعتی؟ کدام یک بهتر است؟ انتخاب مناسب ترین چرخ به نیاز و فضای شما بستگی دارد. سردوزهای صنعتی فضای بسیاری را اشغال می کنند و از این رو تنها برای کارگاه های بزرگ مناسب است. همچنین این چرخ ها دوخت دقیق تر و منظم تری را ارائه می نمایند. در مقابل چرخ های سردوز خانگی قیمت مناسب تری دارند و شما با بودجه کمتری می توانید این چرخ را تهیه کنید.

ویژگی های یک سردوز مرغوب

در راهنمای خرید چرخ خیاطی سردوز باید با ویژگی ها و مشخصات این محصول به خوبی آشنا شوید. از جمله ویژگی های یک چرخ سردوز خوب به شرح زیر می باشد:

سیستم ریور

یکی از ویژگی های چرخ های سردوز که به دوخت سریع و حرفه ای تر را می دهد، سیستم ریور می باشد. با استفاده از این سیستم می توان پارچه های کشی را نیز به بهترین شکل ممکن سردوزی کرد. شما می توانید دندانه های متحرک این دستگاه را به منظور محافظت و نگه داشتن پارچه های اسپندکس و کشباف تنظیم کنید. همچنین با استفاده از این قابلیت می توانید لبه های پارچه را به صورت موج دار و چین دار بدوزید.

نحوه نخ کردن

برخی از چرخ های سردوز نخ کردن سختی دارند و برای این فرایند نیاز به وقت و حوصله است. بنابراین نخ کردن راحت یکی از قابلیت هایی است که می توان برای یک چرخ سردوز ایده ال در نظر گرفت. چرخ های سردوز حرفه ای دارای راهنمای نخ کشی و کد نخی بوده و می تواند فرایند نخ کردن چرخ را بسیار ساده و آسان در اختیار شما قرار دهد.

سیستم برش خوب

با توجه به حساسیت های بالای پارچه طبیعی است که سیستم برش خوب را یکی از ویژگی های مهم چرخ های سردوز در نظر بگیریم. هنگامی که چرخ های سردوز برش مناسبی داشته باشند طرح شما جلوه زیباتری خواهد داشت. بنابراین در برخی از سردوزها تیغه های تیزی طراحی شده تا بدون نیاز به فشار سریع پارچه را برش دهد. در غیر این صورت پارچه شما موج دار شده و زیبایی خود را از دست خواهد داد.

کشش های خودکار و قابل تنظیم

یک چرخ سردوز خوب و مرغوب این امکان را برای شما فراهم می کند که دوختی منظم تر و دقیق تری داشته باشید. همچنین وجود قابلیت کشش های خودکار و قابل تنظیم در کنار سیستم ریور نتیجه ای بسیار شیک و بی نقصی را به شما می دهد. به همین دلیل است که بسیاری از کارگاه های بزرگ در هنگام خرید سردوز این اصل را مهم ترین ملاک خرید خود قرار می دهند.

سرویس و نگهداری چرخ سردوز

در راهنمای خرید چرخ خیاطی سردوز باید بدانید که تنها خرید چرخ سردوز کافی نیست و شما باید با نحوه نگهداری این محصول نیز آشنا باشید. چرخ های سردوز نیاز دارند که به صورت مرتب روغن کاری شوند و در صورتی که این فرایند به موقع صورت نگیرد می تواند خسارات بسیاری را به وجود بیاورد. همچنین هنگام استفاده از سردوز پرزهایی بر روی آن قرار می گیرد که باید به صورت مرتب تمیز و پاکسازی گردد. بنابراین با سرویس به موقع چرخ خیاطی می توانید تا مدت های بسیار طولانی بدون هیچ خرابی از سردوز خود استفاده کنید.

تعمیر چرخ سردوز

در صورتی که به هر دلیلی سردوز شما با مشکل مواجه شد باید تعمیر آن را به افراد ماهر و حرفه ای بسپارید. تعمیرات سردوز در مراکز غیر معتبر می تواند به سردوز شما آسیب رسانده و هزینه تعمیرات شما را به صورت چشمگیری افزایش دهد. بنابراین بهتر است برای تعمیر سردوز خود به نمایندگی های مجاز مراجعه کنید.