نام اتیکت لباس را در مکان‌های مختلف شنیده­اید که در طراحی لباس و پوشاک کاربرد دارد. معمولا در عرصه پوشاک از اتیکت لباس به عنوان هویت محصول مود استفاده قرار می‌گیرد‌. یکی دیگر از کاربرد‌های اتیکت و مارک لباس معرفی برند مورد نظر است. در مارک لباس، موارد زیادی اهمیت دارد که می­تواند شرکت و برند شما را به نحو احسن معرفی نماید. یا عکس آن روی دهد و به دلیل طراحی نامناسب لیبل لباس ضد تبلیغ انجام شود.به عبارتی دیگر به وسیله‌ی مارک لباس افراد می‌توانند تبلیغات گسترده‌ای در زمینه­ی مد، لباس و پوشاک انجام دهند و به اصطلاح برند خودشان را معرفی نمایند. تصاویر زیبا و طراحی مناسب برچسب‌های می‌تواند افراد را مشتاق نماید تا جنس مورد نظر را خریداری کند.در این مقاله راهنمای اتیکت و مارک لباس را اراده می دهیم

هم­چنین فروش گسترده محصول سبب رشد و شکوفای شرکت طراحی مد می­شود.اتیکت و مارک لباس ترفند بسیار زیبایی در معرفی برند و تبلیغ محصولات می­باشد که خلاقیت زیادی را می­طلبد و بسیار تاثیرگذار می­باشد. مارک لباس هرچند معرفی کننده برند می­باشد اما خلاقیت شرکت را در طراحی آن به مخاطب القا می­کند.

اتیکت و مارک لباس چیست؟

اتیکت و مارک لباس در واقع همان برگه‌ای و یا پارچه‌ای است که بسیاری از شرکت­های طراحی لباس، مزون­ها و دیگر کسب و کارهای مرتبط با صنعت مد و فروش لباس از آن استفاده می‌کنند. با استفاده از مارک لباس هویت لباس کاملاٌ مشخص شده و شرکت­های مختلف به وسیله اتیکت و مارک لباس، مهر و یا نشانه‌ای برای شرکت خود در بازار شناسانده‌اند. هم­چنین با ارائه اطلاعات در زمینه­­ی برند خود زمینه­ی آشنایی با برند خود را فراهم نموده و در توسعه ا­ی کسب و کار آن­ها بسیار موثر می­باشد‌.

مشخصات و شعارهای یک محصول در قسمت مارک لباس درج می­شود که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. یک مارک لباس علاوه بر طراحی زیبا، نکات مهم یک محصول را ذکر نموده و اطلاعات جامعی را در اختیار مخاطب قرار داده است. با استفاده از اتیکت و مارک لباس می­توانید در تبلیغ برند خود موفق عمل نمایید و رشد و پیشرفت زیادی در صنعت مد و لباس داشته باشید. طراحی مارک لباس باید اصیل و دارای ایده باشد. ویژگی­های خاصی که نشان­ده­ی نوع برند شما یا شرکت شما می­باشد را در طراحی اتیکت و مارک لباس لحاظ کنید.

مارک لباس از چند جهت بسیار مهم و با اهمیت می­باشد که در صنعت مد و پوشاک مورد توجه قرار گرفته است. در واقع اتیکت لباس به مشتری اظلاعات کلی درباره برند و ویژگی‌های کلی لباس را می‌دهد. از آنجا که صنعت مد و لباس مخاطبان بسیار زیادی دارد و افراد در زمینه نوع لباس خود سلایق مختلفی دارند، شناخت هویت که شامل برند و جنس آن می‌باشد، اتیکت لباس نقش مهمی در انتخاب آن دارد.

نکته‌ی بسیار مهمی که درباره اتیکت و مارک لباس باید در نظر گرفته شود، موقیعت قرارگیری آن می‌باشد، مارک های لباس ها باید در مکانی نصب شود که کاملاً در دید مشتری باشد و با گرفتن لباس و یک نگاه کلی به آن، بتوان اتیکت لباس را تشخیص داده به طوری که لگوی شرکت و نام آن کاملاً مشخص شود. این کار که شاید زیاد مهم به نظر نرسد، در واقع تاثیر بسیاری در شناخته شدن شرکت شما و جذب مشتریان هر چه بیش تر دارد.

اتیکت و مارک لباس

خواندن
آموزش کامل انواع چین در لباس ها + تصاویر

راهنمای تهیه اتیکت و مارک

برای تهیه مارک لباس، نیاز است اطلاعات دقیقی در این رابطه داشته باشید. زیرا زمانی که اطلاعات دقیقی را در زمینه طراحی مد، پوشاک، لباس و… نداشته باشید، نمی‌توانید اتیکت لباس را به گونه‌ای که مناسب و جذاب باشد تهیه کنید. تهیه اتیکت و مارک لباس نیاز به دانش، تخصص و مهارت دارد که با استفاده از تکنیک­های خاص توسط طراحان و افرادی که در زمینه­ی صنعت مد فعالیت دارند، تهیه و در اختیار شما قرار خواهد گرفت. اطلاعات در زمینه‌ی مارک لباس به شما کمک می‌کند تا بتوانید، دید بهتری نسبت به برند خود ایجاد کرده و مشتریان از آن بهره کافی را ببرند و محصولاتتان را خریداری نمایند‌.

برای تهیه اتیکت و مارک لباس باید گام به گام و مرحله به مرحله پیش روید تا لیبلی، دقیق طراحی نمایید. در ابتدا گروهی را که برای مخاطب اتیکت لباس هستند را معین نمایید و مشخص کنید اتیکت لباس برای مردان و یا زنان تهیه می­شوند. دقت به این نکات از موارد ضروری در تهیه اتیکت لباس است که به شما کمک می­کند در تهیه اتیکت لباس به صورت اصولی و با دقت عمل نمایید. مشخص نمودن جامعه­ی هدف یعنی آقایان و بانوان به شما کمک می­کند تا جامعه­ی مد خود را مختص یکی از آن­ها قرار دهید و سپس قدم بعدی را در طراحی لیبل لباس بردارید.

راهنمای اتیکت لباس

پس از آن­که گروها تیکت و مارک لباس را مشخص نمودید، باید به مسائل جانبی دقت نمایید و قبل از طراحی اتیکت لباس مواردی را در نظر بگیرید. یعنی باید یک تصویر واضح از لوگوی خود آماده کنید و در محصولات جذاب و خاص خود استفاده کنید‌. استفاده از اتیکت های با کیفیت و زیبا در طراحی سبب می­شود تا افراد جذب برند شما شوند و زمان بیشتری را به بررسی محصولات شما اختصاص دهند. در صورتی که این اتیکت ها از محصولاتتان جذاب و خاص باشد، مشتریان مشتاق می‌شوند و محصولات شما را خریداری می‌کنند.

در گام بعدی کلماتی برای اتیکت و مارک لباس آماده نمایید که ویژگی­های محصول همانند رنگ و سایز را ارائه نماید و در صورت وجود نکته ه­ای خاص در مارک لباس لحاظ شود. متن پیام را در اتیکت لباس، کوتاه و موثر انتخاب کنید، زیرا که متن‌های بلند باعث ملال مشتری می‌شود و توجه او را کم می‌کند. متنی مختصر و مفید که ویژگی­های محصول را به صورت کامل ذکر نموده باشد؛ اما از گفتن زیاده ­گویی و یا تعاریف بیش از حد بپرهیزید تا مشتری خود تصمیم نهایی را بگیرد. اصل بودن برندینگ و خلاقیت مارک لباس خود به قدری جلوه می­نماید که بیشتر مخاطبان به سمت محصولات شما جذب شده و از شما خرید می­نمایند.

با تهیه‌ی اتیکت لباس این امکان برای شما فراهم می‌شود تا محصولات مورد نظر خود را تبلیغ کنید و بتوانید به وسیله‌ی مارک لباس نظر مشتری را به محصولات خود جلب کنید. در واقع رقابت با دیگر رقبای خود در زمینه­ی مد و لباس با استفاده از تبلیغ درست و اصولی با شیوه­های مدرن روز است. با ارائه اطلاعات در زمینه محصولات خود در این زمینه افراد را مشتاق به بررسی طراحی و دیگر محصولات خود نمایید.

مارک لباس کیف و کفش

شما در اتیکت لباس می‌توانید شماره تلفن و شبکه‌های اجتماعی خود را، قرار ­دهید و از این امکان، فرصت دیگری برای تبلیغ برند خود داشته باشید. هنگامی که افراد پس از مراجعه به کانال و یا صفحه اینستاگرامی شما به تنوع محصولات می­نگرند، امکان خرید از برند شما بیشتر می­شود و در صورت رضایت از نوع کیفیت و جنس محصولات شما آن را به دیگران نیز معرفی می­نمایند، تا مشتریان بیشتری به برند شما روی آورند و از طریق اینستاگرام با شما در ارتباط باشند‌. بهتر است برای مارک لباس، از جنس هایی برای ساخت آن استفاده کنید که با دوام باشد.
برای تهیه‌ی اتیکت لباس از جنس‌‌های مختلفی استفاده می‌شود. معمولاً طبق قانون سه چیز باید بر روی اتیکت و مارک لباس نوشته شود که شامل محتوای فیبر و کشور مبدا و کشور مقصد، می‌باشد. این مارکها معمولا بر روی پشت گردن و در زیر درز کناری قرار می‌گیرند. گاهاً این اتیکت ها در جایی قرار می‌گیرند که برای دیگران جب توجه کرده و در محیطی که قابل دید هستند نصب می‌شوند.سایز اتیکت هم یکی دیگر از مواردی است که در طراحی اتیکت و مارک لباس باید به آن توجه شود‌. توجه به این نکات جزئی در اتیکت لباس سبب می­شود اتیکت لباس زیباتری را طراحی کرده و در چشم مشتریان جلوه­ی خاصی داشته باشید. هم­چنین زیبایی مارک لباس شما را از سایر رقبا متمایز می­کند و پیشرفت چشم­گیری در زمینه صنعت مد و فشن خواهید داشت.

خواندن
آموزش دوخت اپلیکه + فیلم

سایز انواع اتیکت و مارک لباس

سایز اتیکت و مارک لباس را متناسب با سایزی که برای اطلاعاتی که در مارک لباس می‌خواهید وارد کنید می‌توانید انتخاب کنید تا بتوانید به خوبی اطلاعاتتان را در لیبل لباس ارائه دهید. باید بدانید که محدودیتی برای انتخاب اندازه کاغذ برای اتیکت و مارک لباس وجود ندارد و شما می‌توانید هر سایز از کاغذی را که می‌خواهید می‌توانید برای اتیکت لباس استفاده کنید. اما باید به این نکته توجه نمایید که نیازی به جا کردن تمام جزئیات در مارکها نمی‌باشد، اگر بتوانید اطلاعات خیلی مهم را در آن جا کنید، ظاهری مناسب تر خواهد داشت.

هرچه سایز اتیکت لباس استاندارد و زیاد بزرگ نباشد، افراد تمایل بیشتری برای بررسی محصولات شما خواهند داشت. زیرا سایز بزرگ اتیکت لباس سبب می­شود فضای زیادی را اشغال نماید و در هنگام بسته ­بندی محصول مورد توجه واقع نشود.
استفاده از رنگ مناسب برای تهیه اتیکت و مارک لباس یکی از نکات پراهمیتی است که باید بدان توجه نمود. استفاده از رنگ مناسب در طراحی لیبل لباس می­تواند مخاطب را سر ذوق بیاورد و مطالب آن را مطالعه نماید. در صورت استفاده از رنگ نامناسب در اتیکت و مارک لباس ممکن است مخاطب به سرعت دل­زده شود و آن را سریع کنار بگذارد. از طرفی استفاده از رنگ مناسب در لیبل لباس سبب می­شود زیبایی کار طراح بیشتر به چشم آید و زیبایی کار را دو برابر کند.

راهنمای تهیه اتیکت و مارک

انواع اتیکت و مارک لباس

تهیه مارک لباس یکی از زیباترین و تاثیرگذارترین روش‌ها برای تبلیغات و امضایی برای شرکت‌ها در زمینه مد و پوشاک می­باشد. استفاده از اتیکت و مارک لباس در صنعت مد و لباس، به قدری با اهمیت است که انواع گوناگونی دارد و زمان زیادی برای طراحی و چاپ آن در نظر گرفته می­شود. اتیکت لباس به عنوان یک ابزار مهم در ارتباط­ گیری با مخاطبان صنعت مد و لباس به حساب می­آید که امروزه بسیار مورد توجه است. در ادامه به بررسی انواع اتیکت لباس می­پردازیم.
اتیکت و مارک لباس به چند دسته تقسیم می‌شوند. زیرا که این محل سبب می‌شود صفحات مختلفی برای مطرح کردن اطلاعات داشته باشید. تگ لباس دارای تنوع در زمینه‌های گوناگون همانند طرح و شکل و متریال و رنگ، می‌باشد. این نوع اتیکت لباس بسیار محبوب است که افراد مشغول در این حیطه این مارک لباس را بسیار مورد توجه می‌دهند. خواندن مطالب در این مدل هم راحت­تر است. در این اتیکت و مارک لباس مطالب جامع و مفید می­باشد که برای مطالعه آسان می­باشد.

از دیگر مارک های لباسی که بسیار محبوب است، لیبل های پارچه ای می‌باشد. این محصولا دارای تنوع بسیاری می باشند که در طرح ها و رنگ‌های گوناگون طراحی می شوند. از دیگر مطالب مورد توجه درباره این مارکها، ماندگاری بالای آن، می باشد. این اتیکت و مارک لباس، به صورت مارک پشت دار و برچسبی و حرارتی و یا اتویی تولید و عرضه می شود. شما می توانید بر اساس نیاز خود از این نوع اتیکت ها استفاده نمایید.
مارک هایی که با چسب به کار متصل می شوند، دارای دو نوع هستند. اتیکت حرارتی، یکی از انواع این مارک ها می‌باشد. این اتیکت ها به صورت خرج کاری، برای پوشاک به کار می رود که دارای کیفیت بسیار بالایی بوده و مورد استفاده بسیاری از برندها می باشد. دسته دیگر مارک پشت چسب دار، می‌باشد. این محصول در حیطه لباس کاربردی ندارد و برای کیف و کفش و مبلمان و موارد متناسب دیگر، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع مارک به کارها به راحتی، متصل می شود و به صورت های چاپی و بافت و مولتی استایل و چرم و موارد دیگر به بازار عرضه می‌گردد.

خواندن
لیست قیمت بروز چرخ خیاطی جک

اتیکت و مارک پشت یقه لباس

اتیکت و مارک پشت یقه لباس از دیگر نوع اتیکت های لباس می‌باشد که، یک برند پوشاک معتبر و معروف، برای نشان دادن محصول خود به مشتری ها و ارائه اسم برند خود، از این لیبل استفاده می‌کند. این لیبل داری تنوع بسیار، در مواردی همانند طراحی و رنگ و متریال و… می‌باشد. مارک لباس که معرفی ­کننده نوع محصول و برند می­باشد، نکات بسیاری مفیدی را ارائه می­دهد که مخاطب با مطالعه­ی آن می­تواند به نکات مفیدی دست یابد. مارک لباس نباید بسیار شلوغ و نامفهوم باشد، زیرا مخاطب سردرگم خواهد شد و این در روند تبلیغ شرکت کمکی نخواهد کرد.

چاپ مارک و انیکت

علایم اتیکت و مارک لباس

از موارد حائز اهمیت دراتیکت و مارک های لباس در واقع علامت هایی می باشد که آن ها دارا می‌باشند. هنگامی که علامت یک دست بر روی آن است، دارای معنای این می‌باشد که لباس را با دست شسته و از ماشین‌های لباس شویی، استفاده نشود. از دیگر علامت هایی که استفاده می شود در واقع علامت شستشوی استاندارد به همراه ضبدری برروی آن است که این لباس باید با خشک شویی تمیز شود.

از دیگر علامت های دارای معنای خشکشویی، دایره ای خالی به همراه یک علامت P در کنار آن می‌باشد. علامت اتو بر روی مارک لباس به سه صورت می‌باشد که، اگر به همراه سه نقطه باشد، یعنی باید با حرارت بالا اتو شود و اگر دو نقطه باشد، یعنی با درجه حرارت متوسط شسته شود.

حتما برای شما هم پیش آمده که هنگام برخورد لباس هایتان با سفید کننده‌ها، لباستان دچار تغیر رنگ شده و موجب شده که دیگر نتوانید از آن لباس استفاده کنید. در واقع بر روی لیبل‌های لباس‌ها اطلاعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد، که آیا لباستان در تماس با سفید کننده تغییر رنگ می دهد با خیر. این علامت در واقع یک مثلث ساده می‌باشد. این علامت در صورت وجود داشتن نشان دهنده مقاومت لباستان نسبت به سفید کننده‌ها، می‌باشد.

خواندن
تفاوت اتو سیلتر اصل ترکیه با اتو سیلتر ایرانی

نکات مهم در طراحی اتیکت و مارک

در طراحی لیبل لباس، باید به نکات جزئی توجه داشت که اتیکتی زیبا و مفید داشته باشیم. توجه داشته باشید هر اتیکت و مارک لباس در واقع شناسنامه­ ی برند شما در معرفی محصولات است، پس به دقت عمل نمایید. یکی از نکاتی که در اتیکت و مارک لباس باید در نظر گرفته شود علامت ها و مشخصات، می­باشد. در صورتی که این طراحی منظم و جالب نباشد، مخاطب اطلاعات درستی را در ارتباط با مارک لباس به دست نمی‌آورد و در هنگام چاپ، یک­سری مطالب از بین می‌روند.
یکی دیگر از مواردی که بسیار مهم در مدل، لباس و اتیکت و مارک لباس است، طراحی آن می­باشد. در طراحی اتیکت لباس می­بایست دقت و سلیقه­ ای بسیار زیادی به خرج داده شود که اتیکت و مارک لباس را خاص و زیبا نماید. زیبایی لیبل لباس نقش بسیار مهمی در تبلیغات محصولات دارد. با استفاده از لیبل لباس می­توانید محصولات خود را در معرض چشم‌ها قرار دهید و یک مارک لباس خاص و حرفه­ای می­تواند در تبلیغات شما موثر واقع شود. بنابراین طراحی اتیکت لباس را یکی از مهم ترین موارد در مارک لباس باید دانست.

از دیگر نکات اتیکت لباس خوانا و قابل فهم بودن مطالب است که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. خوانا بودن مطالب و دسته­ بندی آن جلوه­ای خاص به اتیکت و مارک لباس می­دهد و تاثیر بسیار زیادی در زیبایی مارک لباس دارد. علامت ها در اتیکت لباس نیز از موارد بسیار مهم دیگری است که در جلب نظر مشتری نقش بسیار مهمی را دارد و بسیار کمک کننده می­باشد. استفاده از رنگ‌ها نیز از موارد اصولی و مهم است، زیرا در جذابیت اتیکت لباس نقش بسیار مهمی ایفا می­کند.

نکات مهم در طراحی اتیکت و مارک

چه اطلاعاتی که باید در اتیکت و مارک لباس ثبت شود؟

در اتیکت و مارک لباس باید اطلاعات محصول درج شود تا مخاطب کلیاتی در مورد شرکت و برند شما بدست آورد. اطلاعات درج شده در اتیکت لباس بخش­های مختلفی دارد که بسته به سلیقه و نوع برند شما، متفاوت است. در اتیکت و مارک لباس اطلاعات از محصول درج شده که نشان­دهنده­ی کیفیت محصول می­باشد و سپس مشخصات محصول در آن درج می­شود که در کنار عکس محصول خواهد بود. در طراحی مارک لباس باید به نحوه قرار گرفتن مطالب دقت زیادی داشت تا در نظر مخاطب زیبا جلوه کند.

مختصر و مفید بودن اطلاعات اتیکت و مارک لباس نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. اتیکت و مارک لباس در واقع کلیاتی در مورد محصول و ویژگی­های آن می­باشد که آن محصول را تعریف می­نماید. یک مارک لباس کتابچه­ای نیست که بتوان ساعت­ها برای مطالعه­ی آن زمان صرف کرد و آن را مطالعه نمود. در تهیه و ارائه مطالب مارک لباس نیز باید دقت کافی را داشته باشید و از زیاده­گویی بپرهیزید.

خواندن
آموزش رگه دوزی روی پارچه

سخن پایانی
اتیکت لباس یکی از تاثیرگذارترین و مهم­ترین ابزار برای تبلیغ و معرفی برند یک شرکت می­باشد. در طراحی و ارائه اتیکت لباس نکات بسیار زیادی اهمیت دارد که می­تواند محصول شما را نسبت به سایر رقبا متمایز کند و مخاطب تمایل بیشتری برای خرید محصول داشته باشد. مارک لباس یکی از مهم­ترین ابزار تبلیغی و ابزاری در جهت رشد و توسعه­ی شرکت یا برند می­باشد که میزان فروش را در شرکت­های مختلف افزایش دهد. اتیکت و مارک لباس به میزان طراحی لباس ، از اهمیت زیادی برخوردار است که می­تواند نظر بسیاری را در خرید محصولات صنعت مد و پوشاک جلب نماید.
در طراحی اتیکت لباس نهایت دقت و خلاقیت را به کار گیرید تا مخاطب شما با لباس شما ارتباط گیرد و خود برای استفاده از دیگر محصولات شما مصمم باشد. فونت استفاده شده در اتیکت و مارک لباس زیبا باشد و فونت ناخوانا و نامفهوم سبب سردرگمی مخاطب خواهد شد و همین رویه باعث می­شود تا بسیاری از مشتریان خود را از دست بدهید. هم­خوانی لیبل لباس با برند شما از دیگر نکاتی می­باشد که اهمیت فوق العاده­ای دارد.

در طراحی اتیکت و مارک لباس این نکته را به خاطر داشته باشید که عده ا­ی بسیار کمی از افراد اتیکت و مارک لباس را مطالعه می­کنند و بقیه افراد نگاهی اجمالی به اتیکت و مارک لباس انداخته و آن را کنار می­گذارند. پس در تهیه اتیکت و مارک لباس هرچند خلاقانه اما ساده عمل نمایید، مخاطب بدان توجه بیشتری خواهد داشت. با این حال از ارائه نکات مهم و ضروری دریغ نداشته باشید که از جمله حرفه­ای بودن شما را در سبک و برند خود به مخاطب القا می­کند. طراحی مارک لباس یکی از طراحی­های ظریفی است که هرچند ساده اما دقت و جزئی­نگری بسیاری می­طلبد.