دستگاه لحاف دوزی معمولا در دسته چرخ های خیاطی صنعتی دسته بندی می شود. از این دستگاه که با نام Quilting Machine هم شناخته می شود،‌همانطور که از نامش مشخص است،‌برای دوختن انواع لحاف و تشک استفاده می کنند. شاید بسیاری تصور می کردند که کار دوختن لحاف و تشک همچنان یک هنر دستی است اما واقعیت این است که پیشرفت صنایع باعث اتوماسیون بسیاری ار هنرهای دستی شده است. صنعت نساجی و بافندگی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و با شروع صنعتی شدن،‌پیشرفت زیادی را تجربه کرده است. امروزه ماشین آلات مختلفی در صنعت نساجی ظهور کرده اند که از جمله آنها دستگاه لحاف دوزی است.
اتوماسیون روند لحاف دوزی با استفاده از کاربرد دستگاه لحاف دوزی اتوماتیک باعث شده تا امکانات متنوعی به فرآیند دوخت لحاف و تشک اضافه شود. همچنین این امر باعث شده تا کیفیت و تنوع محصولاتی از این دست نیز افزایش پیدا کنند. دوختن لحاف و تشک در دستگاه های لحاف دوزی با همان ترفندها و تکنیک های دستی انجام می شود اما روند انجام آنها اتوماتیک شده و با سرعت بیشتر توسط دستگاه صورت می پذیرد.
در این مقاله از ۲۰ بافت بیشتر در مورد انواع،‌عملکرد و کاربرد دستگاه لحاف دوزی اتوماتیک صحبت می کنیم. با ما همراه باشید.

کاربرد دستگاه لحاف دوز

عملکرد دستگاه لحاف دوزی چگونه است؟

نحوه کار دستگاه لحاف دوزی به این صورت است که چند لایه­ پارچه و پنبه حلاجی شده را به هم متصل می­ کند و برای دوختن و اتصال این لایه ها از تکنیک­ های دوخت چند ردیفه و یا طرح­ های مختلف استفاده می کند. سپس عملیات دوخت آغاز می ­گردد که در ابتدا در یک خط مستقیم لایه ها به هم دوخته می شوند. این ابزار به گونه ای طراحی شده که از چروک افتادن در حین دوخت جلوگیری می کند. طول بخیه، با طول از پیش تنظیم شده توسط دستگاه، کنترل می­ شود. در همان حال طرح­ های مختلف دوخت روی آن اعمال می ­گردد.
لحاف ها از سه قسمت اصلی تشکیل شده اند:
رویه لحاف
لایه میانی پنبه زده شده
پارچه آستری
دستگاه های نساجی و لحاف دوزی در شروع کار این سه لایه را به صورت موقتی با استفاده از پین های ایمنی به هم متصل می کند تا بعدا کار انجام دوخت های اصلی را انجام دهد.
سپس دستگاه لحاف دوزی با استفاده از چندین تکنیک دوخت و انجام دوخت های چند ردیفه و با طرح های دوخت مختلف،‌لایه های پارچه و پنبه حلاجی شده را به هم می دوزد. این سه لایه مختلف لحاف ابتدا به صورت خطی،‌در یک خط مستقیم به هم دوخته می شوند. نحوه عملکرد دستگاه لحاف دوزی به گونه ای طراحی شده که مانع از چروک افتادن پارچه در حین دوخت می شود. شما می توانید با استفاده از دستگاه لحاف دوزی اتوماتیک طول بخیه های دوخت را نیز کنترل کنید. علاوه بر کنترل طول بخیه های دوخت شما می توانید در عین حال طرح های دوخت را نیز تعیین نمایید.

خواندن
انواع فرم بدن زنان و مردان+بهترین تیپ برای فرم بدن

فرایند و عملکرد لحاف دوزی

لحاف دوزی یک روش دوخت آزاد است که همزمان لایه های مختلف را به روش چرخ های خیاطی سنتی به هم می دوزد و سپس با استفاده از حرکت رفت و برگشتی شاتل سوزن،‌خیاط می تواند طول و جهت دوخت را تعیین کند.
برخلاف پارچه های معمولی تک لایه،‌همانطور که در روش دستی هم مرسوم است،‌باید لایه های لحاف را روی هم بگذارید و به جای حرکت دادن پارچه زیر سوزن،‌سوزن را به دور و وسط پارچه لحاف بچرخانید تا تنظیم لایه های لحاف به هم نخورد و لحاف تاب برندارد. دستگاه لحاف دوزی هم دقیقا به همین صورت عمل می کند.
یعنی لایه های مختلف در چهارچوب دستگاه ثابت باقی می مانند و خیاط می تواند نازل حاوی سوزن یا سوزن ها را در اطراف و از میان لحاف بگذراند تا کار دوخت را به خوبی انجام دهد.
دوخت را می توان در جهت های منحنی یا مستقیم انجام داد. همچنین به واسطه حرکت پایه سوزن و هدایت شدنش به زیر لحاف،‌خیاط می تواند هر طرح دوختی را که مایل است ابداع کند. دستگاه های اتوماتیک طول بخیه ها را به نسبت بخیه دوخته شده قبلی اندازه گیری می کنند.
انواع دستگاه لحاف دوزی
تاریخچه دوختن لحاف به سه دوره اصلی تقسیم بندی می شود. در دوره اول که دوره سنتی است، لحاف ها با دست دوخته می شدند. اما پس از اختراع چرخ های خیاطی،‌دوره دوم آغاز شد و لحاف ها با استفاده از چرخ های خیاطی صنعتی دوخته می شدند. دوره سوم اما دوره ورود دستگاه های لحاف fدوزی اتوماتیک است که کار دوخت لحاف ها را آسانتر،‌بهتر، باکیفیت تر و البته سریع تر کرده است.
دستگاه های لحاف دوزی صنعتی به صورت کلی به دسته اصلی تقسیم بندی می شوند:
دستگاه لحاف دوزی اتوماتیک
دستگاه لحاف دوزی تک کله
دستگاه لحاف دوزی صنعتی

ماشین لحاف دوزی اتوماتیک چیست؟

دستگاه لحاف دوزی اتوماتیک همانطور که از نامش پیداست به صورت کاملا خودکار و هوشمند عمل می کند. کاربرد دستگاه لحاف دوزی اتوماتیک باعث شده تا برای دوختن انواع لحاف هیچ نیازی به دخالت دست نباشد و دستگاه خودش به صورت کامل کار دوخت لحاف را انجام دهد.
دستگاه های لحاف دوز اتوماتیک از موتورهای قدرتمندی برخوردارند و دارای یک صفحه نمایش معمولا ۱۰ ایچنی هستند که کار کنترل عملکرد از طریق آن انجام می شود. این دستگاه ها همچنین به یک درگاه USB مجهز هستند که از طریق این پورت،‌کاربر می تواند برنامه ها و طرح های دوخت جدیدی را به دستگاه معرفی کند. هرچند خود دستگاه لحاف دوزی اتوماتیک بیش از ۲۵۰ برنامه دوخت پیش فرض را در حافظه خود ذخیره دارد، اما به هر صورت امکان اضافه کردن برنامه های جدید به آن هست.
از جمله کاربرد دستگاه لحاف دوزی اتوماتیک این است که می تواند دوخت هایی تا ضخامت ۵ سانتی متر بزند و سرعت آن می تواند به سه هزار دوخت در دقیقه هم برسد! این قابلیت ها باعث شده تا سرعت و عملکرد این دستگاه به شدت بالا برود و به همین نسبت طرفداران زیادی هم بین تولیدی های مختلف داشته باشد.

خواندن
لیست آموزشگاه خیاطی در همدان،آدرس و تلفن(شهریه اقساط)

دستگاه لحاف دوزی اتوماتیک تک کله چیست؟

دستگاه لحاف دوزی تک کله هم جزو دستگاه های لحاف دوزی اتوماتیک به شمار می رود. چرا که لحاف دوزی تک کله نیز از تکنولوژی های کامپیوتری استفاده می کند و جزو دستگاه های هوشمند است. اما مهمترین تفاوت آن با دستگاه های لحاف دوزی معمولی،‌بهره مندی آن از موتور داخلی سروو است. این دستگاه جزو دستگاه های لحاف دوزی تک سوزنه است. اما می توان بسته به سفارش مشتری تعداد سوزن های بیشتری هم روی آن قرار داد.
دستگاه لحاف دوزی اتوماتیک تک کله دارای سیستم ترکیب طرح های دوخت بوده و از ماسوره پر کن هم استفاده می کند. همچنین به چراغ ال‌ای‌دی نیز مجهز است.
این نوع دستگاه لحاف دوزی اتوماتیک می تواند با تعداد کله های بیشتر هم ساخته شود. به همین خاطر احتمالا نام دستگاه لحاف دوزی سه کله یا پنج کله را هم بشنوید.

دستگاه لحاف دوزی صنعتی چیست؟

دستگاه های لحاف دوزی صنعتی می توانند انواع مختلفی داشته باشند. این دستگاه ها امروزه به نقطه ای از پیشرفت رسیده اند که می توانند بدون دخالت دست انسان کار دوخت انواع لحاف را به صورت کاملا خودکار انجام دهند. دستگاه های لحاف دوزی صنعتی انواع و مدل های مختلفی دارند که عبارتند:
دستگاه لحاف دوزی صنعتی چند سوزنه با شاتل
دستگاه لحاف دوزی صنعتی کامپیوتری چند سوزنه با شاتل و موتور استپ
دستگاه لحاف دوزی صنعتی کامپیوتری چند سوزنه با شاتل و موتور سروو

خرید دستگاه لحاف دوزی

شما می توانید از بسترها و فروشگاه های تخصصی دستگاه های صنعتی خیاطی،‌ دستگاه لحاف دوزی اتوماتیک را هم خریداری کنید. فروشگاه هایی که چرخ های خیاطی صنعتی به فروش می رسانند،‌معمولا انواع دستگاه لحاف دوزی هم دارند.
فروشگاه ۲۰ بافت یکی از معتبرترین فروشگاه هایی است که می تواند انواع دستگاه لحاف دوزی را از آن خریداری کنید. ۲۰ بافت چندین سال سابقه درخشان در زمینه تجهیز انواع کارخانه های نساجی و کارگاه های دوزندگی دارد و بهترین و با کیفیت ترین دستگاه های خیاطی را با مناسب ترین قیمت قیمت در اختیار شما قرار می دهد فروشگاه آنلاین ۲۰ بافت با مشاوره رایگان در زمینه انواع ماشین های خیاطی، بهتری دستگاه های لحاف دوزی و خیاطی را به ضمانت نامه به شما عرضه می کند. فاصله شما با بهترین چرخ خیاطی تنها چند کلیک است.

خواندن
بهترین مدل چرخ خیاطی ژانومه (12مدل پرفروش و باکیفیت)

جمع بندی
امروزه دیگر دوره آن تمام شده که مادران و مادربزرگان ما لحاف های بزرگ را وسط سالن خانه پهن کنند و یک روز کامل را به دوختن یک لحاف با سوزن های جوالدوز اختصاص دهند. امروزه دستگاه هایی وارد بازار شده اند که با صنعتی کردن این فرآیند، دوخت لحاف را اتوماسیون کرده و به آن سرعت و کیفیت و دقت بخشیده اند. انواع اتوماتیک آن قدرتمندترین و سریعترین نوع دستگاه هایی های لحافدوزی هستند که می توانند بدون دخالت دست،‌به صورت کاملا خودکار کار دوخت لحاف و تشک را انجام دهند.
اگر یک کارگاه دوزندگی دارید یا در کار تولید لحاف و تشک هستید،‌حتما از کاربرد دستگاه لحاف دوزی اتوماتیک بهره زیادی خواهید برد. این دستگاه ها امروزه ۹۰ درصد تمام لحاف و تشک های داخل بازار را تولید می کنند.