چه چرخ خیاطی بخرم؟ یکی از سوالات متداول خانم برای تهیه چرخ خیاطی -یکی از ابزارهایی که بسیار در منازل مورد استفاده قرار می‌گیرد، چرخ خیاطی است. امروزه وضعیت بازار لوازم خانگی به صورتی است که برای انتخاب چرخ خیاطی مورد نظر خود با دنیایی از تنوع و کالاهای با کیفیت متفاوت روبرو خواهید شد. در مراکز فروش کالاهای خانگی از قبیل چرخ خیاطی، به طور قطع با این سه نوع کالا مواجه خواهید شد : چرخ خیاطی برقی، چرخ خیاطی صنعتی یا دستی. هر نوع این دسته خود شامل تنوع گوناگونی است. اغلب آنها برخی محصولات داخلی پرفروش و بیشتر انها چرخ خیاطی‌های خارجی با کیفیت که شامل تعداد زیادی برند و نام هستند.در این مطلب راهنمای جامعی ارائه شده ‌است تا متقاضی با توجه به هدف و نیازی که برای استفاده از چرخ خیاطی دارد، بتواند بهترین و تضمین شده ترین کالا را خریداری کند.

 

چه چرخ خیاطی برای خانه بخرم

چه چرخ خیاطی بخرم خوبه؟ 

همانطور که ذکر شد؛ چرخ خیاطی‌ها بر حسب کارکرد خود در سه دسته جای می‌گیرند. یکی از انواع چرخ خیاطی‌ها مدل‌های دستی هستند که سال‌هاست در منازل وجود دارند و از قدیم‌الایام کیفیت خود را حفظ کرده اند. علی رغم قدیمی بودن شاید شاهد این موضوع بوده باشید که این چرخ‌ خیاطی‌ها تا چه حد با کیفیت هستند.البته باید گفت که این چرخ خیاطی‌های دستی معمولا انرژی بیشتری را می‌طلبند. چرا که در کناره آنها یک دسته قرار دارد که با چرخش آن سوزن دوخت را انجام می‌دهد و خیاط باید پیوسته این‌کار را تکرار کند‌. این چرخ خیاطی‌ها معمولا برای دوخت‌های صنعتی سخت کاربرد ندارند و حداکثر بتوان با آنها دوخت‌های معمولی انجام داد.در بازار امروز از همین دسته چرخ‌ خیاطی‌های با کیفیت‌تر و با ویژگی‌های فوق‌العاده تری موجود است که با قیمت‌های متفاوت و تنوع گوناگون به فروش می‌رسند.

خواندن
چرخ خیاطی چه کاربردی دارد؟+(لیست قیمت و فیلم)

مشخصات چرخ خیاطی صنعتی

نوع دیگر چرخ‌های خیاطی چرخ‌های صنعتی هستند که تفاوت زیادی با مدل‌ قبلی دارند. از این چرخ‌های خیاطی معمولا برای دوخت صنعتی و تولیدی‌های لباس و چرم استفاده می‌شود. ویژگی‌های دوخت انها کاملا با حالت دستی متفاوت است و بسیار پیشرفته هستند. به کمک آنها می‌توان هر نوع دوختی را با کیفیت بالا انجام داد. معمولا قویتر از حالت قبلی هستند و امکان خراب شدن آنها هم کم است.برای کار کردن با این چرخ خیاطی‌ها حتما باید یک پریز برق در محیط داشته باشید. چون این چرخ‌ها بوسیله الکتریسیته کار می‌کنند. دیگر مثل چرخ خیاطی دستی نیازی به حرکت دست‌ها نیست و انرژی کمتری را از خیاط می‌گیرند. البته این چرخ‌ها فقط برای مصارف صنعتی نیستند و خیاطان می‌توانند برای منازل خود نیز این چرخ‌ خیاطی‌ها را تهیه کنند تا اسانتر خیاطی کنند.

چرخ خیاطی صنعتی چی بخرم

خواندن
لیست قیمت بروز چرخ خیاطی کاچیران

چرخ خیاطی از چه بخش‌هایی تشکیل شده است؟

شاید با این سوال مواجه شدید که چه چرخ خیاطی بخرم؟ برای انتخاب درست چرخ خیاطی بهتر است با تمام بخش‌های آن آشنایی پیدا کنید. یک بخش مهم در چرخ خیاطی وجود دارد که ماسوره نام دارد. حتما اگر در خانه چرخ خیاطی داشته باشید، قطعه‌ایی که به شکل یک استوانه را دیده‌اید که خیاط آن را از بخش زیرین محل دوخت بیرون می‌آورد. به کمک این قطعه می‌توان نخ پایینی را قرار داد.

قطعه‌ایی که وظیفه چرخش ماسوره را برعهده دارد ماسوره پرکن نام دارد. قطعه‌ایی دیگر از چرخ خیاطی ماکو نام دارد که به کمک آن ماسوره در جای خود قرار می‌گیرد و در حین خیاطی نخ به خوبی برای دوخت کشیده می‌شود.

قطعه دیگر که برای خیلی از افراد شاید به نام آشنا نباشد توپی نام دارد‌. این در حالی است که اکثریت با کاربرد آن اشنا هستند. قسمتی که سوزن را پایین می‌اورد تا روی پارچه قرار بگیرد، توپی نام دارد. هنگامی که این قطعه پایین می‌آید سوزن کامل وارد پارچه می‌شود و می‌شود دوخت را کامل کرد. هنگام اتمام دوخت نیز توپی با دست به سمت بالا برده می‌شود.

دو بخش دیگر نیز پدال و قرقره هستند که به ترتیب برای کنترل خیاطی و قرار دادن نخ مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 مشاهده انواع  چرخ خیاطی خانگی

هنگام خرید چرخ خیاطی به چه مسائلی باید توجه کرد

۱-اولین موضوعی که برای خرید یک چرخ خیاطی باید در نظر بگیرید این است که اصلا چرخ خیاطی را برای چه نوع دوختی لازم دارید. آیا یک خیاط حرفه‌ایی هستید که در منزل یا کارخیاطی می‌کنید یا نیازمند چرخ خیاطی برای دوخت صنعتی هستید. همچنین ممکن است که چرخ خیاطی را تنها برای موارد لازم برای منزل خود خریداری کنید.پس اولین موضوع انتخاب چرخ خیاطی بر حسب کارکرد آن است. برای موارد معمولی سعی کنید هزینه خیلی زیادی نپردازید و چرخ خیاطی دستی خریداری کنید.

۲-دومین مورد قیمت چرخ خیاطی است. تنوع محصولات بسیار زیاد است و هر کمپانی نیز کالایی با کیفیت متفاوت تولید می‌کند. بنابراین اول توانایی مالی خود را برای خرید در نظر بگیرید. کالاهایی نیز وجود دارند که با وجود قیمت پایینتر کیفیت مطلوبی دارند. پس در این بازار متنوع انتخابی با قیمت مناسب داشته باشید.

۳-مورد بعدی ویژگی‌های دوخت چرخ خیاطی است. معمولا برای افراد مبتدی این نحوه‌های دوخت نا آشنا هستند و در هنگام  خرید به آن توجه چندانی ندارند. اما اگر روزی قصد دوخت حرفه‌ایی را هم داشته باشید. با کمک یک چرخ خیاطی که توانایی دوخت انواعی از مدل‌ها را دارد سریعتر به هدف خود می‌رسید. بنابراین از فروشنده حتما درباره تنوع مدل‌های دوخت بپرسید.

به عنوان مثال ایا چرخ خیاطی قادر به دوخت زیگزاگی هست یا خیر. به غیر از این طرح‌های مختلف دوخت دیگری نیز وجود دارد که برای دوخت‌های ظریف مثل دستمال‌های پارچه‌ایی، رومیزی‌ها و … می‌توانید استفاده کنید و یک دوخت بسیار زیبا داشته باشید که بر جلوه کار شما تاثیر گذار خواهد بود.

اینکه چرخ خیاطی با چه سرعتی دوخت را انجام می‌دهد، ابعاد و وزن آن چقدر است نیز از ملاک‌های دیگر بررسی هنگام خرید است.

همچنین میزان گارانتی چرخ خیاطی را هم چک کنید، ممکن است در هنگام کار با چرخ خیاطی مشکلی پیش بیاید پس بهتر است از گارانتی آن اطلاع داشته باشید.

خواندن
لیست قیمت چرخ خیاطی خانگی
 

معرفی لیست چندین چرخ خیاطی خانگی ارزان

 

کاچیران مدل رز ۲۲۰


مشخصات فنی چرخ خیاطی کاچیران مدل رز۲۲۰

جهت اطلاع از قیمت بروز و اطلاعات فنی این محصول کلیک کنید 

چرخ خیاطی مارشال مدل۸۴۰

چرخ خیاطی مارشال مدل840
چرخ خیاطی مارشال مدل۸۴۰

جهت اطلاع از قیمت بروز و اطلاعات فنی این محصول کلیک کنید

چرخ خیاطی ژانومه مدل۳۹۳ َ

چرخ خیاطی ژانومه مدل393
چرخ خیاطی ژانومه مدل۳۹۳

جهت اطلاع از قیمت بروز و اطلاعات فنی این محصول کلیک کنید

خواندن
خرید چرخ خیاطی ژانومه ۸۰۲ به رعایت چه نکاتی نیاز دارد؟

سخن پایانی

شاید کار خیاطی را تازه آغاز نموده‌اید و یا به هر دلیلی به دنبال یک چرخ خیاطی جدید برای خود هستید و با این سوال که چه چرخ خیاطی بخرم بهتر است مواجه شدید. انتخاب چرخ خیاطی مناسب نیاز به کسب اطلاعات در مورد چرخ خیاطی و نحوه کار آن دارد. در این رابطه بهتر است انواع برندهای چرخ خیاطی را نیز به خوبی شناسایی کنید. و با مقایسه برندها و کارایی‌های هر مدل می‌توانید انتخاب بسیار خوبی داشته باشید. همچنین در ابتدای این موضوع بهتر است ساختار چرخ خیاطی و کاربرد اجزای آن یرا به خوبی یاد بگیرید.

یکی از مواردی که می‌تواند در انتخاب چرخ خیاطی به شما کمک کند بررسی نظرات کاربران در مورد چرخ خیاطی مورد نطر است. این کار به شما در خرید بهتر با استفاده از تجربیات کاربران کمک زیادی می‌کند. جهت خرید انواع چرخ خیاطی خانگی و با صنعتی و همچنبن ملزومات چرخ خیاطی می‌توانید به فروشگاه خرید چرخ خیاطی سربزنید تا علاوه بر محصولات متنوع با مشاوره خریدی مناسب داشته باشید. نظرات و سوالات خود را در بخش نظرات سایت با ما به اشتراک بگذارید.