آیتم های موجود در کمدهای لباس با تغییر فصل تغییر می کنن. رنگ و بوی پوشش ما هم همگام با طبیعت، با تغییر آب و هوا عوض میشه. حالا که پاییز پر ماجرا دوباره از راه رسیده، امسال چه لباس هایی رو برای پوشیدن تو این فصل انتخاب می کنید؟

همه ما دوست داریم ظاهر شیک و جذابی داشته باشیم. و همه هم خوب می دونن که لباس های گرم پاییزه و زمستونه معمولا شیک و خوش استایل هستن. به قول معروف همه منتظرن تا فصل سرما بیاد تا بتونن تیپ بزنن!

در ادامه به جذاب ترین لباس هایی که مناسب فصل پاییز هستن و می تونید امسال با انتخاب اونها یه استایل ظاهری درجه یک برای خودتون بسازید، اشاره می کنیم.

بهترین لباس های پاییزه

خیلی از خانم ها هستن که ترجیح می دن از بوت های بلند و لگ استفاده کنن. خیلی های دیگه هم هستن که طرفدار استایل های بگی هستن و سلیقه شون بیشتر به سمت استفاده از هودی و سویشرت می ره، با شلوارای جین تیره و گشاد.

نکته اینجاست که امروزه تنوع استایل و پوششی زیادی برای لباس های پاییزه وجود داره و هرکس بنابر سلیقه و میل خودش می تونه سراغ یکی از این استایل ها بره. به همین خاطره که تو این مطلب سعی می کنیم به انواع مختلف لباس های پاییزه که مناسب استایل های پوششی مختلفن اشاره کنیم.

دوخت پارچه لباس‌های پاییزی به علت ضخامتی که دارد با هر چرخ خیاطی انجام نمی شود و برای دوخت اینگونه لباس ها معمولا از چرخ خیاطی های قدرتمندی مثل چرخ خیاطی مارشال استفاده می کنند.

 

پیراهن و بالاپوش

پیراهن ها یا به طور کلی لباس های بالاتنه شاید در درجه اول اهمیت تو استایل لباس پوشیدن ما باشن. چون یکی اولین چیزی هستن که به چشم بقیه میان. مناسب ترین بالاپوش هایی که خانوم ها می تونن تو فصل پاییز از اونها استفاده کنن عبارتند از:

  • پیراهن های یکسره

استفاده از پیراهن های یکسره یکی از بهترین مدهای پاییزه ست که خیلی ها بهش علاقه مندن. شما می تونید پیراهن های یکسره نخ پنبه ای یا جین رو با بوت های پاشن بلندی که پاشنه های پهنی دارن به خوبی ست کنید. پیراهن های یکسره کشباف پشمی یا بافتنی نازک هم برای این فصل خیلی خوبن و با بوت های مختلف به راحتی ست می شن.

  • پیراهن فلانل

پیراهن های فلانل اولین انتخاب خیلی ها برای فصل پاییز هستن. این پیراهن های چند لایه برای استفاده روی تیشرت سفید عالی هستن و می تونن با انواع لگ، شلوار جین، بوت و کتانی ست بشن.

خواندن
آموزش نصب آنتن چرخ خیاطی سردوز+ ویدئو

  • بلوزهای یقه اسکی

بلوزهای یقه اسکی چیزی هستن که هرکسی باید تو کمد لباساش حداقل یدونه از اونها رو داشته باشه. بهترین بلوزهای یقه اسکی معمولا از جنس بافتنی ریزبافت هستن و می تونن رنگ های متنوعی داشته باشن. این بلوز ها گرچه بیشتر با استایل های کلاسیک ست می شن، اما می شه تو استایل های مدرن تر هم از اونها استفاده کرد. یقه اسکی در واقع با همه چی ست میشه. از شلوارهای پارچه ای و کت گرفته تا سویشرت و شلوار جین.

  • تیشرت سفید

برای فصل نیمه سرد پاییز، تیشرت های سفید می تونن هنوز هم کاربرد داشته باشن. از این تیشرت ها می شه در ترکیب با پیراهن های فلانل، یا زیرِ پیراهن های ساده مردونه استفده کرد. تیشرت سفید با انواع استایل ها از کژوال گرفته تا کلاسیک سازگاری داره. حتی می تونید تیشرت های سفید رو به صورت تکی هم زیر کت های پشمی بپوشید.

سویشرت

سویشرت ها یکی از بهترین و البته متنوع ترین لباس ها برای فصل های نیمه سرد مثل پاییز هستن. واقعیت اینه که خیلی ها هستن که همیشه ترجیح می دن از سویشرت استفاده کنن. اما سویشرت های پاییزه هم مدل های مختلفی دارن که به اونها اشاره می کنیم:

  • سویشرت نخ پنبه

سویشرت های ساده نخ پنبه ای یکی از راحت ترین لباس های پاییزه هستن که به خوبی با شلوار جین و لگ های مشکی ست می شن. این سویشرت ها تنوع رنگی خیلی خوبی دارن و بافت ریزشون باعث می شه ظاهر دلنشینی داشته باشن. شما می تونید از انواع چارخونه یا رنگی ساده این سویشرت ها استفاده کنید.

  • سویشرت بافت گشاد

سویشرت های بافت گشاد یکی از راحت ترین لباس های پاییزه و از بهترین استایل های این فصل به شمار میان. فرقی نمی کنه سویشرتی که انتخاب می کنید اورسایز باش یا فیت تنتون، طرح دار باشه یا ساده، نخ پنبه باشه یا پشمی، سویشرت های بافت گشاد یکی از جذاب ترین لباس های پاییزی هستن که به تن همه قشنگن. شما می تونید این سویشرت ها رو با لگ یا دامن بپوشید یا حتی در ترکیب با کت های چرمی از اونها استفاده کنید.

  • سویشرت اورسایز

سویشرت های اورسایز شاید محبوب ترین پوشش بالاتنه بین جوان هایی باشن که عاشق استایل های ساده بگی هستن. این سویشرت ها قبلا اونقدر طرفدار نداشتن اما امروزه به یکی از پرطرفدارترین پوشش های پاییزه و زمستونی تبدیل شدن. سویشرت های اورسایز رو می شه با کفش های کتانی، نیم بوت، شلوار جین تنگ یا گشاد به خوبی ست کرد.

کت های پاییزه

کت همیشه جزو استایل های شیک و البته به نوعی کلاسیک بوده که هیچوقت طرفدارای خودش رو از دست نداده. تنوع کت های زنانه زیاده و هرکدوم ویژگی های مختلفی دارن که می تونن شما رو (اگر طرفدار کت هستید) قطعا راضی کنن. بهترین کت های پاییزه زنانه اینها هستن:

  • کت جین

کت های جین معمولا از رویه های کشباف سنگین تر و البته از کت های پشمی سبک ترن. جین خودش یک استایل خاصه و کت های جین زنانه برای خانم هایی که طرفدار استایل های مدرن تر هستن یه گزینه عالی به حساب میاد. کت های جین با رنگ های متنوع از تیره تا روشن می تونن با هر نوع شلواری (مخصوصا شلوارهای بگی)، یا هر نوع پیراهن یا حتی تیشرت ست بشن.

خواندن
دوخت های چرخ خیاطی، کدام دوخت برای چه موقعیتی مناسب تر است؟

  • کت پشمی

کت های پشمی اونقدر شیک و جذاب هستن که هرکسی دوست داره یدونه از اونها رو تو کمد لباساش داشته باشه. کت های پشمی ظاهری بین رسمی و اسپرت دارن و تو در هر دو شرایط می تونن یه پوشش عالی برای شما باشن. این کت ها رو که گرمای مناسبی هم دارن، میشه با انواع شلوار پارچه ای، جین، بوت، کفش و کتانی هم ست کرد. حتی می شه این کت های پشمی رو روی سویشرت هم پوشید.

  • کت پشمی فلیس

کت های پشمی فلیس معمولا نازک تر و صاف تر از کت های پشمی معمولی هستن و بیشتر برای استایل های اسپرت مناسبند. این کت ها رو می شه با شال و کتانی به خوب ست کرد.

  • کت بلیزر

یکی از بهترین کت های پاییزه، کت ها تک مدل بلیزر هستن. این کت ها که می تونن از مواد مختلفی ساخته شده باشن (بیشتر از پشم) معمولا با شلوارهای گشاد به خوبی ست می شن. البته میشه اونها رو با شلوار جین هم پوشید.کت های بلیزر بیشتر مناسب خانم هایی هستن که طرفدار استایل های کلاسیکن.

  • کت چرمی

کت های چرمی معمولا از کت های جین سبک تر هستن. چرم همیشه یه استایل شیک و جذابه که طرفدارای خاص خودش رو داره. طرفدارای سبک و استایل پانک می تونن به اندازه طرفدارای سبک کلاسیک از پوشیدن کت های چرمی لذت ببرن. کت های چرم رو میشه با انواع لباس بافتنی، پیران و بلوز، شلوار جین، بوت و کتانی ست کرد.

  • بارانی

بارانی ها مخصوص فصل پاییز هستن. بارانی های بلند که با استایل کلاسیک و رسمی بیشتر هماهنگی دارن معمولا با لگ، شلوار جین و بوت یا نیم بوت ست می شن.

شلوار

پوشش پایین تنه مکنه به اندازه پوشش بالاتنه تنوع نداشته باشه. و اغلب هم به انواع مختلف شلوار محدود می شه. به همین خاطر در ادامه به بهترین شلوارهای مناسب فصل پاییز اشاره می کنیم:

  • شلوار جین

شلوارهای جین رایجترین نوع شلوار در استایل های پوششی مختلف هستن. شلوارهای جین رو میشه تقریبا با هر نوع لباسی پوشید. مخصوصا جین های تیره برای فصل های سرد سال مناسبن. البته شلوار جین فقط به رنگ های آبی محدود نمی شن، شما می تونید جین های سبز، قرمز  یا مشکی هم بپوشید.

  • لگ

لگ جزو استایل های کژوال به حساب میاد. لگ رو میشه با استایل های رسمی و غیر رسمی پوشید. پیراهن های یکسره، کت و سویشرت با لگ خوب ست می شن. البته بهترین پاپوشی هم که می تونید با لگ بپوشید، بوت ها هستن.

  • شلوارهای مشکی

شلوارهای سیاه و مشکی جزو استایل های کلاسیکی هستن که همیشه جذاب بودن. مهم نیست جنس شلوارتون چی باشه، سعی کنید تو فصل های سرد سال از شلوارهای مشکی استفاده کنید. شلوارهای پارچه ای، کتان و جین مشکی چیزهایی هستن که باید تو کمد لباس شما تو فصل پاییز وجود داشته باشه.

خواندن
راهنمای خطا و ارور چرخ خیاطی زوجی مدل9513 و6000

کفش

پاپوش یا همون کفش ها تو طراحی استایل ظاهری خیلی مهمن. خیلی از موقع ها هست که یه نفر فقط به خاطر اینکه کفش مناسبی با ست لباس نپوشیده، کل استایلش به هم ریخته. گرچه از نظر مدل، پاپوش ها انواع محدودی دارن اما بهتره با بهترین کفش های پاییزه برای خانوم ها هم آشنا بشید:

  • کفش های تخت

اگر شما هم از اون دسته خانوم هایی هستین که دوست ندارید کفش های پاشنه بلند بپوشید، می تونید از کفش ها یا بوت های تخت استفاده کنید. بوت های کمبات و لوفر نمونه های خوبی از این مدل کفش ها هستن. بهترین جنس کفش های تخت برای پاییز هم چرم و مخمل هستن.

  • نیم بوت

بوت های مچی یا به اصطلاح نیم بوت جزو استایل های کلاسیک به حساب میان و هیچوقت هم از مد نمی افتن. بوت های مچی چندسالیه که طرفدارای زیادی پیدا کردن و با انواع شلوارها ست می شن. نیم بوت های زمخت جیر یا نیم بوت های چرمی بهترین مدل های این کفش ها برای فصل پاییز هستن.

  • بوت های بلند

بوت های بلند چرمی که تا زیر زانو بالا میان، یکی از جذاب ترین استایل های کلاسیک برای فصل های سرد سال به حساب میان. معمولا این بوت ها با استایل کژوال ست نمی شن و بیشتر مناسب سبک های رسمی تر هستن. این بوت های بلند ظاهر شیک و باوقاری دارن و معمولا با کت های مختلف و پیراهن های پشمی ست می شن.

  • کتانی

کتانی فصل نمی شناسه. همیشه و برای هر استایلی جذابه و هر موقعی که دلتون خواست می تونید اون رو بپوشید. کتانی ها اونقدر متنوعند که حتی خیلی از اونها رو میشه با استایل های سبک کلاسیک هم پوشید! کتانی یک پاپوش راحت، نرم و از نظر مد و فشن کاملا انعطاف پذیره. با همه این احوال بهتره کتانی رو با لگ یا مخصوصا شلوار جین ست کنید.

جمع بندی

طبیعتا موارد زیادی وجود دارن که می تونید داخل کمد لباس پاییزه تون قرار بدید. مثلا کلاه های مختلف یا ست کیف های گوناگون. اما به صورت کلی لباس هایی که در بالا بهشون اشاره کردیم، اصلی ترین آیتم هایی هستن که بهتره تو کمد لباس هر خانم با سلیقه ای، تو فصل پاییز وجود داشته باشن.