دنیای رنگ ها دنیای عجیبی است. گرچه خیلی آن را نمی بینیم، اما زندگی ما از رنگ ها اشباع شده. همه آن تصاویری که در خاطره هایمان داریم رنگی است و خواب هایمان نیز مملو از رنگ است. رنگ آنقدر جزء طبیعی زندگی ماست که تصاویر سیا و سفید جلوه واقعی برای ما ندارند.
هر کدام از رنگ ها ویژگی های خاص خودشان را دارند و هریک اثر متفاوتی روی روحیه و حال و هوای ما می گذارند. رنگ ها نمادهای فرهنگی مهمی هستند و هر یک می توانند هزاران تعبیر داشته باشند. بی دلیل نیست که یکی از مباحث مهم هنری، رنگ شناسی است و روانشناسی رنگ ها اهمیت به سزایی در طراحی لوگوهای شرکتی و صنعت تبلیغات دارد. آموزش آنلاین رایگان استایلینگ می تواند به شما برای داشتن یک استایل زیبا کمک کند.

خواندن
۱۲ تا از بهترین آموزشگاه خیاطی تهران، بهترین آموزشگاه خیاطی ایران کجاست؟✅

ست کردن با لباس مشکی
یکی از جلوه های بزرگ رنگی در زندگی ما، پوشاک هستند. رنگ یکی از اصلی ترین پارامترهایی است که بر اساس آن سبک و استایل پوشش خود را برگزیده و لباسی را انتخاب می کنیم. هر مراسمی رنگ خاص خود را دارد و تم های رنگی، مدهای سالانه پوشاک را تعیین می کنند.
اما در این میان یک رنگ هست که از همه خاص تر است. و آن رنگ لباس مشکی است. لباس های مشکی به قدری خاص هستند که عملا استایل مشکی، به عنوان یک استایل خاص در کنار سایر استایل های پوششی رنگی قرار می گیرد.
به صورت کلی از نظر رنگی، شما یا مشکی پوش هستید، یا سفید پوش یا رنگی پوش.
طبق آمارهای منتشر شده، به صورت میانگین حداقل ۴۰ درصد از لباس های که هرکسی در کمد خانه خود دارد به رنگ مشکی است.
این خود نشان دهنده اهمیت و میزان محوبیت این رنگ در میان مردم جهان است. اما چرا لباس های مشکی اینقدر پرطرفدارند؟ سبک لباس مشکی چه جلوه و چه تأثیراتی دارد؟ خصوصیات جالب توجه آن چیست؟
در این مقاله از ۲۰بافت قصد داریم بیشتر در مورد استایل و لباس مشکی با شما صحبت کنیم. اگر شما هم از طرفداران لباس ها و به صورت کلی رنگ مشکی هستید، توصیه می کنیم این مقاله را از دست ندهید.

انواع ست با لباس مشکی

تاریخچه لباس مشکی

در بیشتر فرهنگ ها، رنگ مشکی نماد غم و عزاداری است. حتی در بین فرهنگ هایی که تفاوت بسیار زیادی با هم دارند هم اینگونه است. خانواده اشراف یا رعیت، فرقی نمی کند. در زمان عزا همه همواره مشکی می پوشند. علاوه بر آن رنگ مشکی در تاریخ همواره نماد تاریکی و پلیدی بوده است. به همین خاطر خیلی از افراد ترجیح می دادند که در لباس های روزمره خود، رنگ مشکی نپوشند. مشکی لباسی بود که در گذشته اگر کسی، چیزی برای مخفی کردن داشت یا می خواست هویتش مشخص نشود، از آن استفاده می کرد.
اما این روند کم کم دچار تغییر شد. در دوره رومیان باستان، کم کم رنگ مشکی جای خود را در میان آحاد مردم بیشتر باز کرد. رفته رفته مردم لباس مشکی را نه به خاطر نمادگراییش، بلکه به خاطر جذابیت و شیک بودنش برای پوشش خود انتخاب کردند. اولین بار در قرن ۱۶ میلادی بود که اشراف و حکام اسپانیایی هم از رنگ مشکی برای پوشش های رسمی خود استفاده کردند و با این کار به صوت غیر مستقیم، استفاده از این رنگ را در پوشش های روزمره به رسمیت شناختند.

خواندن
پاییز چی بپوشیم؟ : بهترین لباس های پاییزه برای خانم ها۲۰۲۲

شیک بودن رنگ مشکی باعث می شد تا نیاز به به تجمل در طرح و دوخت لباس کاهش پیدا کند. به همین خاطر لباس های این رنگ بیشتر در میان طبقه مردم عادی و کارگران رواج پیدا کرد. چراکه با انتخاب این رنگ، بدون داشتن لباس های مجلل می شد شیک و آراسته به نظر رسید.
این امر باعث شد تا کم کم لباس مشکی به یک نوع استایل پوششی تبدیل شود. مشکی زیبا بود، دیرتر کثیف میشد و تقریبا با هر نوع پارچه های همخوانی داشت و در زماستان خوب بدن را گرم نگه می داشت.

تاریخچه لباس مشکی

رنگ مشکی در روانشناسی

مشکی در طبیعت رنگ خاصی است. مشکی رنگ شب است. رنگ آرامش و سکوت. رنگی که نماد اسرار و رمز و رازهاست. مشکی در علم روانشناسی نماد قدرت و در عین حال ظرافت است. رنگی که حسی از رازآلودگی و مرموزیت با خود دارد.
در بسیاری از فرهنگ ها رنگ مشکی را نماد شیطان و پلیدی می دانند، اما امروزه در فرهنگ های مدرن، مشکی رنگ قدرتمندان و حرفه ای هاست. رنگ مشکی عامل جذابیت، قدرت، مرموز بودن، حرفه ای بودن و در عین حال ظرافت است. مشکی باعث می شود چیزها یا حتی افراد عمیقتر و جدی تر به نظر برسند.

تاریخچه لباس مشکی

پوشیدن انواع لباس های مشکی چه ویژگی هایی دارد

با تفاسیر مختلفی که از نظر تاریخی و روانشناختی در مورد رنگ مشکی وجود دارند آشنا شدیم. اما استفاده از این رنگ در سبک و استایل پوششی چه تأثیراتی دارد؟
اولین چیزی که باید در مورد لباس مشکی به آن اشاره کنیم، این است که لباس های این رنگ باعث می شوند تا باریک تر به نظر برسید. اصولا به افرادی که دوست ندارند چاقی بدنشان زیاد به چشم بیاید توصیه می شود تا لباس مشکی بپوشند.
اما این تنها مزیت استفاده از رنگ مشکی در لباس نیست. پوشیدن لباس مشکی می تواند کاربردها و اثرات متنوعی داشته باشد. از جمله:
⦁ کسای که لباس مشکی می پوشند افرادی دارای اعتماد به نفس بالا و جذاب به نظر می آیند.
⦁ اگر می خواهید روی مخاطب خود تأثیر بگذارید و قدرت و جایگاه خود را به رخ او بکشید، ست مشکی بهترین گزینه پیش روی شماست. معمولا مدیران موفق در جلسات رسمی عقد قرارداد یا مذاکرات مهم، البسه مشکی می پوشند تا قدرتمندتر به نظر برسند.
⦁ لباس مشکی باعث می شود تا اندام شما خوش فرم تر یا به قول معروف فیت به نظر برسد.

خواندن
۱۰نکته طلایی درباره استایل کودکان در سال ۱۴۰۱

⦁ پوشیدن رنگ مشکی باعث می شود شخصیتی مستقل و باجذبه به نظر برسید. این رنگ ناخودآگاه پرستیز اجتماعی شما را بالا می برد.
⦁ لباس مشکی باعث می شود فردی محافظه کار دیده شوید.
⦁ معمولا رنگ مشکی شما را دست نیافتنی می کند. این رنگ لباس باعث می شود تا دیگران احساس کنند که شما زیاد مایل به برقراری ارتباط با سایرین نیستید. مشکی شما را فردی جدی نشان می دهد.
⦁استایل مشکی برای مردان استایل جذاب تری است تا خانم ها. تحقیقات نشان داده آقایانی که رنگ مشکی می پوشند در نظر خانم ها جذاب ترند. اما برعکس این موضوع صحیح نیست. یعنی خانم هایی که استایل مشکی دارند چندان برای آقایان جذاب نیستند.
چند نکته برای پوشیدن لباس مشکی
توجه به این نکته مهم است که استایل مشکی با استایل تمام مشکی تفاوت دارد. زمانی که قصد دارید البسه مشکی بپوشید باید تلاش کنید تا تعادل را بین سایر لباس ها و اکسسوری های پوششی رعایت نمایید. برای داشتن استایل مشکی لازم نیست حتما تمام لباس های شما از سرتا پا مشکی باشند.

انواع لباس مشکی

برای پوشیدن یا ست کردن استایل مشکی بهتر است به نکات زیر توجه داشته باشید:

.۱ چنانچه قصد دارید استایل تمام مشکی بپوشید، باید سعی کنید تا تناژ رنگی تمام لباس های مشکی شما یکدست باشد. اگر غلظت رنگی آنها با هم متفاوت باشد معمولا ظاهر جذابی پیدا نخواهید کرد و نامرتب و شلخته به نظر خواهید رسید. رعایت این نکته در پوشیدن لباس های تمام مشکی بسیار مهم است.
.۲ اگر مانتویی که انتخاب کرده اید رنگ مشکی دارد، می توانید به خوبی آن را با شلوار جین آبی ست کنید. این موضوع در مورد پیراهن های مختلف و مخصوصا یقه اسکی هم صدق می کند.
.۳ یکی از جذاب ترین رنگ های مکمل مشکی، رنگ سفید است. شما می توانید همراه با بالاپوش مشکی از شلوار و کفش سفید استفاده کنید که استایل پوششی شیکی ایجاد می کند.
.۴ اگر می خواهید تناسب استایل لباس مشکی شما رعایت شود، مخصوصا در جلسات رسمی سعی کنید کفش های مشکی همرنگ انتخاب کنید. البته در موارد غیر رسمی کفش رنگ قهوه ای سیر هم با مشکی ست می شود.
.۵ رنگ های طلایی و قرمز مکمل های خوبی برای رنگ مشکی هستند. اما مراقب باشید که درصد این رنگ ها نسبت به مشکی باید کم باشد. از این رو بهتر است به کفش، کراوات یا کمربند طلایی و قرمز در کنار لباس های مشکی اکتفا کنید.
.۶ لباس های مشکی چرک تابند اما به سادگی لک می گیرند. مراقب البسه مشکی خود باشید، چراکه کمترین لکه می تواند ظاهر جذاب آن را خدشه دار کند.
.۷ لباس های مشکی رنگ و رو رفته نه تنها جذابیتی ندارند بلکه به سرعت نمایانگر کهنگی پوشش می شوند. پس در شستشوی لباس های مشکی دقت کنید تا جلوه رنگی آنها از دست نرود.

جمع بندی
در میان تمام رنگ های موجود در طبیعت، مشکی یک رنگ خاص است. مشکی همیشه هست، حتی اگر دنیا را سیاه و سفید ببینید. رعایت تعادل در هنگام انتخاب استایل لباس مشکی اهمیت بسیار زیادی دارد.
مشکی باعث می شود جذاب، حرفه ای، با اعتماد به نفس و پرقدرت به نظر برسید. اما یادتان باشد که استفاده مداوم از استایل مشکی کم کم باعث می شود تا فردی غمگین به نظر برسید. اتفاقی که می تواند در درازمدت روی روحیات شما هم اثر منفی بگذارد.
مشکی یکی از رایج‌ترین رنگ ها برای انتخاب لباس است اما نکات ظریفی وجود دارد که باید در هنگام انتخاب استایل و لباس مشکی آنها را رعایت کنید. امیدواریم نکاتی که در این مقاله از ۲۰بافت به آنها اشاره کردیم برای شما مفید بوده باشند.