خیلی از خانم ها و آقایونی که یه مقدار اضافه وزن دارن دچار ضعف اعتماد به نفس هستن چون فکر می کنن هیچ لباسی مناسب اونها نیست و اصولا فکر می کنن به خاطر اندام چاقی که دارن، نمی تونن لباس های شیک و جذاب بپوشن. خب اگر شما هم جزو این دسته افراد هستید، بهتره بدونید که کاملا در اشتباهید! مدل های لباس بسیار متنوعی وجود دارن که مخصوص افراد چاق طراحی شدن. اگر شما جزو این افراد هستید، با رعایت این نکات ساده می تونید بسیار شیک و جذاب لباس بپوشید. برای پیدا کردن بهترین مدل لباس برای افراد چاق، لازم هم نیست سراغ فروشگاه خاصی برید، بلکه کافیه وارد هر لباس فروشی که می شید، به این نکته ها دقت کنید.(best dress for fat girl)

بهترین لباس برای خانم های چاق و درشت

خواندن
بهترین استایل زنانه دهه ۲۰ آمریکا که هنوز هم طرفدار دارند!

مدل لباس برای افراد چاق و شکم دار

در ادامه می خوایم چند نکته کلیدی رو با شما در میون بگذاریم که خانم های چاق باید تو پوشیدن لباس های مختلف به اونها توجه داشته باشن.

·       شلوار مناسب خانم های چاق

امروزه دیگه همه شلوار می پوشن. خیلی کم پیش میاد که ببینید خانمی تو سطح شهر دامن پوشیده باشه. اما خانم هایی که توپُر هستن باید به مدل شلواری که انتخاب می کنن دقت داشته باشن.

مهمترین نکته برای خانم های چاق جهت پوشیدن شلوار اینه که سعی کنید شلواری که می خرید یا می دوزید، تو قسمت ران ها یه مقداری تنگ باشه اما قسمت پایینش یه مقداری آزاد و گشاد باشه. سعی کنید تا جایی که می تونید شلوارهای خیلی تنگ و چسبان یا شلوارهای خیلی گشاد نپوشید.

جنس شلواری هم که می پوشید مهمه. سعی کنید شلوارهایی بپوشید که جنس منسجم و انعطاف پذیری دارن تا بتونن شکم و ران های شما رو تخت و یکدست نشون بدن.

اگر هم شلوار جین می پوشید، بهتره جین های رنگ تیره رو انتخاب کنید.

شلوار مناسب برای افراد چاق

لباس مجلسی که لاغر نشون میده

خانم های چاق بهتره کت و ژاکت های بلند به تن کنن و دکمه هاش رو باز بذارن. پوشیدن کت یا ژاکت بلند باعث می شه یا یه مقدار لاغرتر به نظر برسید. اما یادتون باشه که کتی که اِپُل داره نپوشید.

کت های سه دکمه هم بهترن گزینه برای شما هستن. وقتی کت سه دکمه می پوشید بهتره دکمه بالاش رو باز بگذارید تا در حین راه رفتن لباس کشیده نشه و حرکتتون رو محدود نکنه. باز گذاشتن این دکمه همچنین به شما کمک می کنه تا در زمان نشستن و برخاستن راحت تر باشید.

لباس مجلسی برای افراد چاق

خواندن
بهترین مدل چرخ خیاطی خانگی برای تازه کارها+معرفی ۲۰مدل✅

لباس مجلسی برای افراد چاق شکم دار

 خانم های توپر و چاق بهتره پیراهن های یکسره با دوخت عمودی بپوشن. پیراهن های تکرنگ یکسره شما رو لاغر تر نشون میده.

پوشیدن پیراهن حتی از پوشیدن کت و دامن یا کت و شلوار هم برای خانم های چاق بهتره چون راحت تر می تونه اندام رو پنهان کنه و بدن رو لاغر نشون بده.

علاوه بر این پوشیدن یه پیراهن سفید دکمه دار، مخصوصا زیر یه کت مجلسی می تونه یه استایل خیلی شیک باشه. این پیراهن های سفید رو می تونید به تنهایی همراه با شلوار هم بپوشید. اما یادتون باشه که پیراهن باید یه مقداری تو تن آزاد باشه.

وقتی هم می خواید پیراهن بپوشید به پارچه اون دقت کنید که براق یا نازک نباشه. برای دوختن لباس های مجلسی چرخ خیاطی های حرفه ای توی بازار هستن که کارو براتون راحت تر می کنن.

پیراهن و لباس شب برای افراد چاق

مدل لباس مجلسی برای افراد بالاتنه چاق

بهترین مدل لباس مجلسی برای خانم های چاق لباس هایی با طرح های ساعت شنی هستن. این لباس ها کمر رو باریک تر از بقیه اندام بدن نشون می دن. اگر هم لباس ساعت شنی ندارید، بهتره وقتی لباس مجلسی راسته می پوشید یه کمربند روی ناحیه کمر ببندید.

خانم هایی که خط کمر اونها مشخصه، باید لباس هایی مثل این مدل بپوشن که جذب ناحیه شکم می شه و اندام های دیگه رو برجسته تر می کنه. این خانم ها نباید لباس پفدار بپوشن، چون اونها رو تپل تر از اون چیزی که هستن نشون می ده.

اما نکته طلایی برای انتخاب لباس مجلسی توجه داشتن به فرم بدنه. مثلا اگر فرم بدن شما به حالت گلابیه (یعنی پایین تنه بزرگتر از بالا تنه ست)، باید لباس های فون دار بپوشید. بهترین مدل های یقه برای این لباس ها هم یقه قایقی، مربعی و دلبریه.

اما اگر مثلا بدن شما به حالت سیبه (یعنی بالاتنه از پایین تنه بزرگتره)، باید سعی کنید لباس های خمره ای بپوشید.

لبای مجلسی برای افراد چاق

·      مناسبترین دامن برای افراد چاق

دامن های ساده و فون بهترن مدل های دامن برای خانم های چاق به حساب میان. دامن فون بیشتر مناسب کسانیه که پایین تنه اونها چاق تر از بالاتنه ست، و دامن های ساده بیشتر برای کسانی مناسبه که بالاتنه اونها از پایین تنه شون چاق تره.

یه نکته دیگه در مورد دامن، اینکه سعی کنید دامن های کوتاهی بپوشید که تا روی زانو میان. این دامن ها رو بهتره با جوراب شلواری های تیره به پا کنید تا پاهای شما لاغرتر به نظر بیان. اما اگر مچ پای شما چاقه، بهتره دامنی بپوشید که تا پایین پا کشیده میشه.

دامن های کلوش یا چین دار هم خیلی مناسب خانم هایی هستن که از ناحیه شکم دچار چاقی شدن. بهتره این نوع دامن ها رو با لباس های یقه هفت بپوشید تا استایل جذابی پیدا کنید.

دامن برای افراد چاق

خواندن
یادگیری و مراحل آموزش خیاطی حرفه ای (نکات تبدیل شدن به خیاط حرفه ای)

·     مناسبترین آستین برای افراد چاق

پوشیدن لباس های بدون آستین برای افراد چاق خیلی خوبه. نداشتن آستین باعث می شه تا دست ها و در نهایت بدن شما کشیده تر به نظر بیاد.

از طرف دیگه خانم هایی که در ناحیه شکم یا بالاتنه چاق هستن، نباید از آستین های سه ربع استفاده کنن. آستین های بلند بهترین گزینه برای این افراد به حساب میاد.

آستین های سرخود هم بهترین گزینه برای خانم هایی هستن که بالاتنه لاغر، و پایین تنه چاقی دارن.

·      بهترین کفش برای خانم های چاق

اگر فکر می کنید تو دسته افراد چاق هستید، بهتره سعی کنید کفش های پاشنه بلند، با پاشنه های ۶ سانتی بپوشید. علاوه بر اون یادتون باشه که کفش مجلسی شما بهتره بند های پهن داشته باشه، چون بندهای باریک چاقی رو بیشتر نشون می دن.

کفش مناسب افراد چاق

·       تونیک برای خانم چاق

تونیک یکی از بهترین مدل های لباس برای افراد چاق محسوب میشه. تونیک به خاطر آزادی ذاتی تو طراحیش باعث میشه تا اندام زیاد معلوم نباشن و فرد لاغرتر و خوش تیپ تر به نظر بیاد. در مورد یقه تونیک، بهتره بدونید که تونیک های یقه هفت، بهترین گزینه برای افراد توپر هستن. همچنین بلندی تونیک باید به حدی باشه که چاق ترین قسمت پاهای شما رو بپوشونه.

چند نکته کلیدی

در مورد انواع لباس های مختلف و نکاتی که افراد چاق در هنگام پوشیدن اونها باد رعایت کنن اشاره کردیم. اما چندتا نکته خیلی مهم دیگه هم باقی می مونه که حتما باید به اونها هم توجه داشته باشید.

·       رنگ

خانم های چاق بهتره لباس های رنگ روشن نپوشن. لباس های رنگ روشن شما رو چاقتر نشون می دن. به همین خاطر بهتره سراغ رنگ های تیره تر برید. خانم های چاق بهتره دور رنگ هایی مثل آبی روشن، صورتی، زرد و غیره رو خط بکشن و به جاش از رنگ هایی مثل بنفش، سبز تیره، آبی کاربنی، زرشکی و غیره استفاده کنند.

اما توصیه ما به شما اینه که خیلی ساده، سعی کنید مشکی بپوشید. مشکی سایه های بدن رو می پوشونه و باعث میشه لاغرتر و بلندتر به نظر برسید.

رنگ مناسب برای افراد چاق

  • طرح پارچه

طرح های راه راه عمودی خیلی مناسب افراد چاق هستن چون اونها رو کشیده تر نشون می دن. اما یادتون باشه که پارچه های ساده بهترین نوع پارچه برای خانم های توپر به حساب میان. پارچه های طرح دار به خاطر شلوغی که دارن باعث می شن تا چاقتر به نظر برسید.

·       جنس پارچه

سعی کنید از پارچه های نرم و لطیف استفاده کنید. استفاده از پارچه های خشک و سفت ناخودآگاه باعث میشن تا خطوط بدن شما بیشتر خودنمایی کنن.

خواندن
لیست آموزشگاه های خیاطی در تهران،آدرس و تلفن(شهریه اقساط)✅

افراد چاق چه لباس هایی را نباید بپوشند؟

در مورد باید ها صحبت کردیم، اما اجازه بدید یه مقدار هم در مورد نباید ها حرف بزنیم:

  • خانم های چاق باید به این نکته توجه کنن که در زمان پوشیدن پیراهن و شلوار، یا پیراهن و دامن، از رنگ های متفاوت استفاده نکن. یعنی لباس پایین تنه و بالاتنه اونها باید هم رنگ باشن یا حداقل از نظر رنگی به هم نزدیک باشن. اختلاف رنگ تو لباس پایین و بالاتنه فقط شما رو چاق تر و توپر تر نشون می ده.
  • از پوشیدن شلوارک های بلند، شلوارهای گشاد و دامن های ماکسی خودداری کنید.
  • لباس های یقه اسکی و یقه بلند نپوشید. بهترین یقه برای خانم های چاق یقه های هفت هستن.
  • جلیقه و پلیورهای پشمی بزرگ و کلفت نپوشید.

مدل لباس برای افراد چاق و شکم دار مردانه

مردان چاق بهتر است به سمت لباس های تیره تر بروند و از پوشیدن لباس های بالاتنه راه راه افقی دوری کنند. لباس های خیلی تنگ یا خیلی گشاد چاقی را بیشتر به نمایش می گذارند. لباس های یقه هفت گزینه خوبی برای مردان چاق و شکم دار است.

مدل لباس برای افراد چاق و شکم دار مردانه

مدل لباس برای افراد چاق و شکم دار مردانه

مدل لباس نخی برای افراد چاق

لباس های نخی از پرطرفدار ترین لباس ها در فصل گرما می باشد. اما افراد چاق باید در نظر داشته باشند که پارچه نخی آبرفت دارد و قبل از دوختن باید آن را بشویند یا اگر لباس دوخته می خرند باید کمی بزرگتر از سایز اصلی در نظر بگیرند که اگر اب رفت لباس برایشان تنگ نشود. چرخ خیاطی ژانومه یکی از بهترین برندهای چرخ خیاطی است که در بسیاری از مزون های مطرح لباس مجلسی برای دوخت لباس ها از آن استفاده می کنند.

مدل لباس نخی برای افراد چاق

مدل لباس مجلسی برای افراد چاق و قد کوتاه

برای انتخاب لباس مجلسی مناسب برای افراد چاق و قد کوتاه، پیشنهاد می‌کنم به نکات زیر توجه کنید:

– از پارچه‌های سبک و نرم استفاده کنید تا حجم بدن را کمتر نشان دهد. از پارچه‌های سنگین و ضخیم اجتناب کنید.

– رنگ‌های تیره و مات بهتر از رنگ‌های روشن و براق هستند.

– مدل لباس‌های بلند و آزاد با شلوارهای گشادتر، بهتر از لباس‌های چسبان و بدن‌نماست.

– یقه‌های V شکل و شال گردن بلندتر، به نظر لاغرتر می‌کند.

– جیب‌ها و طرح‌های قرینه روی لباس، توجه را از حجم بدن منحرف می‌کند.

– کفش‌های پاشنه متوسط یا کفش‌های بدون پاشنه، مناسب‌تر است.

– از جواهرآلات ظریف و ساده استفاده کنید.

– رنگ مانتو و شلوار را هماهنگ کنید تا به یکپارچگی بیشتری برسید.

مدل لباس مجلسی برای افراد چاق و قد کوتاه

لباس مجلسی مناسب چاق و قد کوتاه

جمع بندی

با رعایت کردن نکته های ساده ای که تقریبا در مورد تمام انواع لباس ها اشاره کردیم، آقایون و خانم های چاق هم می تونن بدون اینکه بخوان با ورزش و رژیم سخت لاغر بشن، یه استایل جذاب و شیک، متناسب با اندامشون داشته باشن. یادتون باشه که برای زیبا بودن و شیک پوشیدن حتما نباید لاغر باشید. شما همین حالا هم زیبا هستید، کافیه لباستون رو درست انتخاب کنید. حتی اگه لباس دلخواهتون رو پیدا نکردید ناراحت نباشید، خیلی راحت پارچه مورد علاقتونو به دستای خیاط بسپارید تا با چرخ خیاطی و هنر خودش بهترین لباس رو براتون خلق کنه.