فیلم های سینمای صامت، علاوه بر این زیبایی خاص خودشان را دارند و با هنرمندی ساخته شده اند، یک چیز دیگر را نیز به ما یادآوری می کنند: اینکه استایل زنان در اوایل دهه ۲۰ چطور بوده است!شاید برایتان عجیب باشد که برخی از این استایل های زنانه، در قرن ۲۱ و در سال ۲۰۲۲، هنوز هم طرفدار دارند و در ترندهای روز مُد و فشن استفاده می شوند. اگر به بهترین استایل زنانه دهه ۲۰ آمریکا علاقه دارید و دلتان می خواهد که همیشه یک تیپ خاص و منحصر به فرد داشته باشید، توصیه می کنیم این مقاله از وبسایت ۲۰ بافت را از دست ندهید.

کت پوست و خز

خیلی زنانی که در دهه ۲۰ اروپا و آمریکا زندگی می کردند، از کت هایی استفاده می کردند که غالبا از پوست حیوانات ساخته می شد و یقه ای از پوست روباه، سمور یا…داشت. هر زن شیکی که به فشن علاقه داشت، یکی از این کت های خز را در کمد خانه اش نگه می داشت. دوره ی کت های پوست و خز، دوره ای است که موسیقی جز در آمریکا محبوب بود. به همین دلیل این مدل کت، با تصویری از یک کافه و موسیقی جز در ذهن ما تداعی می شود.

اما حتی امروز هم می توان این کت های فاخر و مجلل را در فروشگاه های معتبر لباس مشاهده کرد. البته استفاده از خز حیواناتی مثل روباه یا سمور، به دلایل زیست محیطی چندان رایج نیست و از خز مصنوعی استفاده می کنند.

عکس کت پوست خز-20بافت

لباس خواب های ساتن و ابریشم کوتاه

خیلی از زنان دهه ۲۰ آمریکا و اروپا، به هنگام خواب از یک لباس ساتن یا ابریشم کوتاه استفاده می کردند که معمولا منقش به گلدوزی های ساده ای در حوالی یقه و پایین دامن خود بود. این لباس های خواب، کوتاه و دکلته بودند. به همین دلیل ظرافت زنان دهه ۲۰ را بیشتر به چشم می آورند.

خواندن
چند فوت کوزه گری برای رسم الگوی لباس مجلسی

هنوزم که هنوز است، از مدل لباس خواب، ترند است و خیلی از زنان شیک پوش، از آن استفاده می کنند.

عکس لباس خواب کوتاه ابریشمی

کلاه های کلوش

حتما در فیلم های قدیمی و یا تصاویر آرشیوی دیده اید که زن های دهه ۲۰ چه کلاه هایی بر سر می کردند. در آن دهه، اصل و اساس طراحی کلاه این بود که از مدل های پسرانه پیروی کند. به همین خاطر، شکل کلاه ها به صورتی طراحی می شد که قیافه ی زنان را به پسران شبیه کند. کلاه را جوری طراحی می کردند که تا نزدیک چشم ها بیاید. تمام موها را بپوشاند و هیچ طره ای از آن ها، جلو نیفتاده باشد.

این مدل کلاه ها به سرعت محبوب شد و تا همین الان هم به شکل دیگری استفاده می شود. توربان های کوچک در واقع فرزندان همین کلاه ها هستند.

عکس کلاه کلوش زنانه-20بافت

لباس تنیس زنانه

اگر بگوییم که در سال های دهه ۲۰، یکی از محبوب ترین ورزش های آمریکا و اروپا تنیس بود، احتمالا اشتباه نگفته باشیم. همین مسئله، یکی از طراحان بزرگ لباس به نام جین پاتو را به طراحی یک لباس زنانه شبیه به لباس های تنیس کشاند.این لباس شامل یک تاپ بدون آستین سفید، به همراه یک دامن کوتاه چین دار بود. معمولا روی لبه های این لباس، یک نوار مشکی نیز می دوختند تا این ترکیب را کامل کنند.

در حال حاضر نیز، یکی از غالب ترین لباس های ورزشی زنان همین مدل است. اگر فکر می کنید که اشتباه می کنیم، یک بار دیگر به مسابقات ورزشی زنان مثل تنیس، اسکواش یا.. نگاهی بندازید.

خواندن
یادگیری و مراحل آموزش خیاطی حرفه ای (نکات تبدیل شدن به خیاط حرفه ای)

عکس لباس تنیس برای زنان

دامن های کوتاه

در قرن نوزدهم، بیشتر زنان از مد روز که دامن های بلند و پف دار بود پیروی می کردند. اما از اوایل دهه ۲۰ همه چیز تغییر کرد. دامن های پف دار خیلی دست و پا گیر بودند و کار زنان را سخت می کردند. با این دامن ها نمی شد سوارکاری کرد، امور سخت را انجام داد یا حتی پیاده روی کرد.

به همین دلیل بود که دامن های کوتاه یا همان اسکرت ها، پایشان را به مد و فشن آن روزها باز کردند. البته که سخت گیری های زیادی در این رابطه پیش آمد. نمایش پاهای باریک زنانه چیزی نبود که به مذاق خیلی ها خوش بیاید.

اما مد و فشن پیروز شد و دامن های کوتاه، خیلی زود به یکی از ترندهای جذاب دهه ۲۰ میلادی تبدیل شدند. چیزی که تا همین امروز هم ادامه دارد.

انواع مدل های دامن کوتاه-20بافت

شومیز های زنانه

شاید باورتان نشود اما قدمت شومیزهای زنانه در فشن، به دهه ۲۰ میلادی برمی گردد. جایی که برای اولین بار زنان از شومیزهای کوتاهی استفاده کردند که زیبایی منحصر به فردی داشت.زنان خوش پوش دهه ۲۰ میلادی، معمولا روی شومیزهای خود یک کمربند از جنس روبان حریر نیز می بستند تا باریکی کمر خود را بیشتر به چشم بیاورند.

همچنین پایین شومیزهای خود را گلدوزی می کردند تا سلیقه شان را به رخ بکشند. شومیزهای زنانه هنوز هم محبوبیت چشم گیری دارد و خیلی از زنان برای مراسمات و مهمانی های خود ترجیح می دهند که از یک شومیز زیبا استفاده کنند.

مدل شومیز زنانه-20بافت

فلپر یا همان لباس های مجلسی دهه ۲۰

یکی دیگر از ترندهای روز دهه ۲۰ که بدون شک هنوز هم در سال ۲۰۲۲ طرفدارانی دارد، لباس هایی کوتاه است که با تزئینات مختلف طراحی شده اند.

خواندن
10نکته طلایی درباره استایل کودکان در سال 1401

بیشتر این لباس ها از نواحی یقه، شکل هفت دارند و بدون آستین می باشند. دامن آن ها نیز راسته است و به شکل طبقه طبقه ساخته می شد. اگر لباس های سرخپوستی را دیده باشید، متوجه تشابه بی نظیر آن ها خواهید شد. روی هر طبقه از دامن لباس، ریسه هایی براق می دوختند تا با هر حرکت زن، به رقص درآمده و جذابیت بیشتری برای وی به همراه داشته باشند.

اولین طراح لباس های فلپر، کوکو شنل معروف است که اعتقاد داشت زنان نیز مانند مردان باید در لباس خود آزاد و راحت باشند و دامن های پفی و آستین های گشاد دیگر به کار زنان این دوره نمی آید.

اعتقادی که هنوز هم پا برجاست و خیلی از زنان سال ۲۰۲۲، از این لباس های کوتاه مجلسی استفاده می کنند.

جمع بندی

مد و فشن مثل یک ارگان زنده و پویاست که با گذر زمان دچار استحاله می شود و تغییر پیدا می کند. لباس هایی که در دهه های گذشته ترند بوده اند، دوباره از گنجه ی طراحان بیرون کشیده می شوند و با اندکی تغییر، روانه بازار می گردند.واقعیت این جاست که مد و فشن، هماهنگی زیادی با شرایط اجتماعی مردم دارد. به همین دلیل است که روز به روز به سمتی طراحی لباس هایی می رویم که راحتی در آن ها حرف اول را می زند.

دهه ۲۰ اروپا و آمریکا، دهه ای بود که معنای آزادی در پوشش تغییر کرد و تلاش شد که لباس هایی طراحی شود که زنان در آن ها راحت باشند.

وبسایت ۲۰ بافت ، به عنوان یکی از برترین فروشگاه های آموزش خیاطی تلاش دارد که اطلاعات شما را در مورد تاریخ مد و فشن به روز کند. اطلاعاتی که شاید به عنوان طراحان امروزی لباس، به آن ها احتیاج داشته باشید.