کیمونو یک لباس جذاب و خاص است برای اضافه کردن به کمد لباس شما است، به خصوص در فصل پاییز که دسته  ندی لباس های شما همیشه ایده خوبی است. توجه داشته باشید، من همیشه از قیمت گران کیمونو در بوتیک ها و مزون متحیر بودم، به همین دلیل است که قصد دارم آموزش کیمونو رو به شما عزیزان یاد بدم. این پروژه دوخت کیمونو بسیار آسان است و حتی ممکن است قبل از گفتن کلمه کیمونو آن را تمام کنید. بنابراین مراحلی که برای دوخت کیمونو را کامل میگم

انواع دوخت های چرخ خیاطی

خواندن
۲۵ نکته که پیش از خرید چرخ خیاطی ارزان باید بدانید!

آنچه شما  برای دوخت یک کیمونو زیبا نیاز خواهید داشت:

پارچه ۴۰ در ۵۵ اینچی (ابریشم یا پارچه ابریشمی)
پین ها
چرخ خیاطی
مل یا صابون خیاط
قیچی پارچه
خط کش

آموزش دوخت کیمونو

مرحله ۱: پارچه را تا کنید

پارچه را از وسط تا کنید تا دو لایه برای کار داشته باشید. وسط پارچه را با سنجاق مشخص کنید.

مرحله ۲: پارچه را اندازه گیری کنید

قبل از اندازه گیری پارچه، طول آستین را که ترجیح می دهید مشخص کنید. یک شروع خوب این است که طول بازوهای خود را اندازه بگیرید و ببینید آیا می خواهید چند اینچ اضافه کنید یا نه. در این آموزش از ۷۰ سانتی متر به عنوان اندازه گیری استفاده شده است.

روش دوخت کیمونو

مرحله ۳: یک لایه را برش دهید

حالا که طول آستین ها را مشخص کردید، می توانید جلو بروید و یک لایه را تا مرکز برش دهید (تاهایی که در مرحله ۱ دوباره درست کردید). برای برش دقیق، خط وسط را با پین ها علامت بزنید و از آن به عنوان راهنما استفاده کنید.(مشاهده و خرید چرخ خیاطی ژانومه)

خواندن
انواع پایه چرخ خیاطی

مرحله ۴: آستین را اندازه بگیرید

وقت آن است که تصمیم بگیرید آستین هایتان چقدر گشاد باشد. با استفاده از یک نوار اندازه گیری، از وسط پارچه شروع کنید و عرض آستین ها را اندازه بگیرید. پس از آن می توانید عرض کیمونوی خود را اندازه بگیرید. در این آموزش پهنای آستین ها ۳۸ سانتی متر و عرض کیمونو ۴۰ سانتی متر است.

هنگامی که اندازه گیری و علامت گذاری پارچه را انجام دادید، دستورالعمل ها را برش دهید. در حال حاضر، شما باید یک پارچه T شکل داشته باشید.

چرا چرخ خیاطی استوک بخریم؟
چرا چرخ خیاطی استوک بخریم؟ مزایای خرید چرخ خیاطی استوک چیست؟

مرحله ۵: مونتاژ و دوخت
برای درز کناری فقط یک درز حاشیه ای انجام می دهید. بنابراین، اولین کاری که باید انجام دهید این است که لبه های پارچه را به هم سنجاق کنید. برو و آن را بدوز درز کناری می تواند ۵ میلی متر از لبه پارچه اندازه گیری کند. پس از محکم شدن درز، می‌توانید پارچه اضافی را کوتاه کنید و سپس درز را در خودش تا کنید.

اولین درز در واقع برای اینکه آن را از داخل مرتب تر نشان می دهد. یعنی باید دوباره یک درز دیگر و این بار در قسمت جلوی پارچه بدوزید. این کار را برای تمام لبه ها به جز آستین انجام دهید. با آستین، لبه ها را حداقل دو بار تا کنید و لبه ها را با دست بدوزید.