تا حالا روی لباستون نقاشی کشیدید ؟

اکثر اوقات روی کاغذ ، مقوا و شیشه نقاشی کشیده ایم و از طرح های گوناگون وزیبا برای جلا دادن به آن استفاده کرده ایم ، اما میخواهیم شمارا با تکنیکی جدید به نام نقاشی روی لباس آشنا کنیم .
این تکنیک بسیار ساده و جذاب میباشد.
آموزش نقاشی روی لباس
چطوره شروع کنیم؟
در مرحله اول اجرای این تکنیک به  این صورت است که شما طرحی را به صورت خطی و دیجیتال در کامپیوتر ایجاد میکنید و سپس آنرا پرینت گرفته و بر روی لباس انتقال می دهید .
حالا شما خطوطی را بر روی لباس یا پارچه خود دارید که آماده رنگ آمیزی هستند.
در مرحله دوم پارچه یا لباس خود را به خوبی شست شو نمایید تا پرز ها و مواد ریزی را که به خود جذب کرده اند پاک شوند ترجیحا از مایع نرم کننده هنگام شست شو استفاده نکنید .
حالا طرح مورد نظر خودتان را روی کاغذ بکشید و از روی کاغذک اسکن تهیه نمایید و پرینت کنید.
در قدم سوم به کمک کاربن طرح را روی پارچه انتقال بدهید سپس با استفاده از یک لایه طلق یا شیشه در وسط دو لایه پارچه از منتقل شدن رنگ به طرف دیگر پارچه جلوگیری کنید.
برای این کار نیز مهم است که سطح پارچه صاف و بدون چروک باشد برای انجام این کارهم پایین پارچه را با کمک چسب نواری به میز بچسبانید.
برای اجرای نقاشی از قلم موی نازک و رنگ اکرلیک استفاده بهره بگیرید ، حالا شروع به رنگ آمیزی طرحی که به وسیله کاربن ایجاد کرده ایدکنید ، در صورت امکان هر حرکت از رنگ آمیزی را ۲ بار تکرار کنید تا سطح پارچه را خوب پوشش دهد . حالا میتوانید دور طرح خود را با قلم موی مشکی دورگیری کنید تا طرح زیبا تر و واضح تری داشته باشید.
در اتمام کار و بعد از نهایی شدن نقاشی ، لباس یا پارچه باید به مدت ۲۴ ساعت بصورت صاف و افقی بر روی سطحی صاف قرار گیرد تا
تا خشک شود
حالا به آخرین مرحله میرسیم  🙂

خواندن
لیست قیمت بروز انواع چرخ خیاطی زوجی

بعد از خشک شدن کامل نقاشی پارچه یا لباس را پشت رو کنید و با اتو محدوده ای را که نقاشی کرده ایدبه مدت ۲۰ثانیه اتو کنید.
همین کار را نیز برای جلوی لباس انجام بدهید ما این دفعه ابتدا پارچه ای سفید بر روی سطح نقاشی شده قرار بدهید و سپس اتوکنید.
حال کارنقاشی روی لباس شما آماده میباشد ; )