تعمیر اتو بخار مخزن دار سیتلر از جمله مواردی است که در صورت تخصصی بودن باید به متخصصین حرفه ای سپرده شود. همچنین برای ایراد های جزئی قابل عیب یابی می باشد. استفاده از یک اتوی سالم و بدون ایراد خواسته ی هر مصرف کننده است. برای تعمیر و خرید اتو سیلتر باید به متخصصین با سابقه و حرفه ای مراجعه کنید تا از آسیب ندیدن دستگاه خود مطمئن باشد و با خیال راحت آن را تعمیر کنید. با ۲۰ بافت همراه باشید تا روش های عیب یابی و تعمیر اتو سیلتر را با هم بررسی و یاد بگیریم.

 

عیب یابی اتو بخار مخزن دار سیتلر

راهنمای تعمیر اتو سیلتر-20بافت

خواندن
تفاوت اتو مخزن دار و اتو بخار خانگی؟+ویدئو

مشکلاتی که اتو بخار ممکن است داشته باشد و نیاز به عیب یابی و تعمیر آن دارید شامل:
روشن نشدن اتو
بخار نکردن اتو
خرابی برد اتوو گرم نشدن اتو
برق دار شدن کف اتو
خاموش نشدن یا روشن نشدن اتو
خرابی اسپری بخارو نشتی آب
عمل نکردن قطع کن خودکار اتو
نشتی مخزن آب، داغ شدن زیاد از حد اتو
خارج شدن آب از سوراخ های بخار اتو
چه اقداماتی برای تعمیر اتو بخار مخزن دار سیتلر انجام می شود؟
عوض کردن و یا تعمیر کفی اتو
تعمیر و یا تعویض مخزن برای تعمیر اتو بخار مخزن دار سبتلر
تعویض قطعات و یا تعمیر آن ها
عوض کردن سیم اتو
عیب یابی و تعمیرات اتو

 

خواندن
راهنمای خرید اتو مخزن دار خانگی و صنعتی

 

اتو بخار مخزن دار صنعتی سیلتر چگونه تعمیر می شود؟

در ادامه مقاله راهنمای تعمیر اتو سیتلر بهتر است بدانید اتو کشیدن در اتو مخزن دار صنعتی silter به این صورت است که بخار از مخزن از لوله هایی به سمت دسته اتو که سرد است انتقال می یابد. این اتو ها مقاومت و توان بیشتری دارند. زیرا مورد مصرف بسیار بیشتر از مصارف منزل دارند. همچنین به دلیل مصرف زیاد این اتو ها خرابی و تعمیرات آن ها نیز بیشتر است. و خرابی اتو ها به کیفیت و دوام آن بستگی دارد. درصورت خرید یک اتوی باکیفیت مطمئنا در دراز مدت نیاز به تعمیرات کمتری پیدا می کنید. از برندهای اتوی صنعتی در بازار ایران اتو بخار سیتلر از کشور ترکیه و اتوبخار استرالوکس از کشور ایتالیا از بهترین برندهای موجود هستند و دوام بالاتر و خرابی کمتر دارند.

 

 

راهنمای رسوب زدایی اتو سیلتر
۵ دلیل خرابی های رایج اتو بخار سیلتر و روش عیب یابی و تعمیر آن ها

اتو ها معمولا به دلایل رایجی دچار خرابی می شوند. عیب یابی و تعمیر نیاز به بررسی متخصصان فنی این حوزه دارد. در برخی از موارد عیب ها سطحی تر و قابل عیب یابی هستند. در ادامه به بررسی دلایل رایج خرابی اتو بخار و روش های تعمیر آن می پردازیم. برای خرید و مشاوره اتو بخار مخزن دار سیتلر با ما تماس بگیرید.

۳ علت تعمیر درز بخار درب اتو

درز کردن بخار از درب اتو دلایل متعددی دارد و به طور کلی سه دلیل رایج دارد که در ادامه این موارد را بررسی می کنیم:

۱_ خراب شدن پرشر اتو بخار

دلیل خارج شدن بخار از قسمت درب محفظه اتو می تواند تولید بیش از اندازه بخار توسط اتو باشد. بخار اضافی از درب محفظه خارج می شود. تولید بیش از حد بخار و قطع نشدن آن توسط اتو به پرشر ارتباط دارد. پرشر را تعمیر و یا جایگزین کنید.

۲_خراب شدن واشر درب

درز بخار از اتو می تواند به دلیل خرابی درب واشر باشد. در پایین درب اتو واشری برای جلوگیری خارج شدن آب تعبیه شده است. ممکن است واشر زیر درب در اثر استفاده و اصطحکاک خراب شود. جهت تعمیر واشر درب را تعویض کنید. واشر درب اتو در تمامی فروشگاه های لوازم و قطعات اتو یافت می شود.

۳_تعمیر خراب شدن درب اتو بخار سیلتر

آخرین موردی که باید چک کنید درب پلاستیکی اتو است. درب اتو در صورت ترک و یا شکستگی و همچنین ساییدگی رزوه ها ممکن است به درستی کارکرد استاندارد خود را نداشته باشد. این مورد نسبت به سایر موارد کمتر رخ می دهد. جهت تعمیر باید اقدام به تعویض و جایگزینی درب اتو بخار مخزن دار سیتلر کنید.

 

خواندن
چرا داخل اتو مخزن دار آکبند آب وجود دارد؟+فیلم

دلیل بخار ندادن اتو مخزن دار ۳/۵ لیتری سیلتر ترک چیست؟

بخار ندادن اتو و کار نکردن دکمه آن از مشکلات رایج در اتو بخار است. با استفاده از دکمه اتو، بخار از مخزن کشیده و به بیرون پرتاپ می شود.اگر اتو بخار مخزن دار سیتلر شما کاملا سالم است و فقط بخار نمی دهد، موارد زیر را بررسی کنید.

۱_راهنمای عیب یابی سیم های اتو سیلتر

اگر تمام قسمت ها و محفظه اتو کاملا سالم است و با فشردن دکمه بخار به بیرون پمپاژ نمی شود ممکن است مشکل از سیم کشی باشد. سیم کشی اتو را چک کنید. سیم های خراب را شناسایی کنید و آن ها را تعویض کنید.

۲_شیر برقی اتو را چک کنید

اگر ایراد از سیم کشی نبود، شیر برقی اتو را چک کنید. از کارکرد درست شیر برقی اطمینان حاصل کنید. درصورت وجود مشکل نیاز به تعمیر یا تعویض دارد.
۳_بوبین شیر برقی خراب شده است
درصورت خرابی بوبین شیر برقی آن را به دقت بررسی کنید. خرابی بوبین باعث می شود میزان بخار توسط دستگاه تشخیص داده نشود.

۴_ دکمه بخار خراب دچار خرابی شده است

تمامی قسمت های اتو را بررسی کنید. اگر مشکل را پیدا نکردید کلید بخار را چک کنید. دکمه بخار قرمز رنگ است و به آن کلید قرمز نیز می گویند. درصورت خرابی اقدام به تعمیر آن کنید.

دلیل داغ نشدن اتو بخار سیلتر

داغ نشدن اتو از اتفاقات مهمی است که برای کاربران پیش می آید. برای تعمیر اتو سیتلر اگر درهنگام روشن کردن اتو متوجه شدید آب محفظه اصلا گرم نمی شود موارد زیر را بررسی کنید.
۱_المنت اتو را چک کنید
المنت باید داغ شود تا گرمای آن به آب درون محفظه انتقال یابد. اگر المنت گرم نمی شود سیم ها را بررسی کنید. درصورت خرابی المنت نیاز به تعمیر و تعویض آن دارید.
۲_دیگ اتو باد کرده است
با بررسی المنت درصورت خراب نبودن آن، دیگ بخار را چک کنید. المنت ها با داغشدن در قسمت زیرین دیگ باعث گرم شدن آب درون آن و تبدیل شدن آب به بخار می شوند. اگر دیگ ورم کند قسمتی از آن از المنت فاصله پیدا می کند و دیگر گرم نمی شود. حتما دیگ را به خوبی بررسی کنید و مشکل باد کردگی آن را رفع کنید.

خواندن
معرفی و خرید انواع اتو بخار مخزن دار خانگی و صنعتی

دلیل پیام NO WATER در اتو سیلتر یا نبود آب چیست؟

ممکن است شما نیز در تعمیر اتو سیتلر با این مشکل روبه رو شده باشید. اگر با وجود پربودن محفظه اتو از آب با پیام NO WATER روبه رو شدید حتما موارد زیر را بررسی کنید.
۱_فیوز سفید را بررسی کنید
فیوز سفید اولین بخش از اتو است که با هشدار نو واتر مرتبط است. درصورت وجود مشکل از این قسمت فیوز را عوض کنید.
۲_وجود مشکل در دیگ بخار
پیام نو واتر می تواند نشان دهنده ی باد کردن دیگ بخار باشد. همان طور که پیش تر گفتیم ورم دیگ بخار مانع گرم شدن آب آن می شود. دیگ بخار را عوض و یا تعمیر کنید. اگر مشکل زیاد حاد نباشد می توانید آن را برای صاف کردن به تعمیرگاه ها بسپارید. در صورت لزوم دیگ را جایگزین کنید.

 

بخار ندادن انو سیلتر-20بافت

 

دلیل خارج نشدن بخار از دسته اتو سیلتر

اگر در تعمیر اتو بخار مخزن دار سیتلر بدنه کاملا شما کاملا سالم است. ممکن است تمام قسمت های اتو به خوبی کار کند برق اتو هم سالم باشد. حتی آب مخزن هم به خوبی گرم می شود ولی بخار از دسته بیرون داده نشود. درصورت بروز این مشکل لوله ها و شلنگ های بخار را چک کنید. احتمالا مشکل از لوله هاست.
عیب یابی سیم کشی و اتصال به بدنه اگر برق و سیم کشی اتو دچار مشکلی شد حتما آن را چک کنید. تمام سیم کشی و همچنین اتصال به بدنه را به خوبی بررسی کنید تا به مشکل حادتری برخورد نکنید.

سخن پایانی

در این مقاله به عیب یابی موارد رایج در انواع اتو بخار و تعمیر اتو سیتلر پرداختیم. درصورت خراب شدن اتو بخار اگر اطلاعات فنی خوبی دارید می توانید با شناسایی مشکل قطعه خراب را عوض کنید. درصورت حادتر بودن مشکل برای تعمیر اتو بخار مخزن دار سیتلر باید آن را به متخصصین این حرفه بسپارید. تعمیرات اتو بسیار مهم و تخصصی است برای اطمینان حتما از افراد حرفه ای کمک بگیرید. برای سفارش و مشاوره خرید اتو بخار مخزن دار سیلتر با ما تماس بگیرید.